داغ ترین ها :
امکان شارژ 150 واتی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام

امکان شارژ 150 واتی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام

کوالکام در نظر دارد ۳۰ نوامبر (۹ آذر) جدیدترین تراشه‌ی خود برای گوشی‌های هوشمند به نام اسنپدراگون ‌‌‌8 نسل 1 را معرفی کند؛ تراشه‌ای که البته با نام اسنپدراگون ۸۹۸ نیز شناخته می‌شود. با وجود اینکه شرکت کوالکام تلاش کرده تا اطلاعات مرتبط با تراشه‌ی جدید این شرکت از دید رسانه‌ها مخفی بماند، اما افشاگری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو اطلاعات جالبی را در مورد اسنپدراگون ‌‌‌8 نسل 1 منتشر کرده که از عملکرد مطلوب آن در پشتیبانی از فناوری شارژ سریع خبر می‌دهد. این تراشه از شارژ 150 واتی پشتیبانی می‌کند.

طبق گفته‌ها، سازندگان گوشی‌های هوشمند که از تراشه‌ی جدید کوالکام استفاده کنند، امکان در نظر گرفتن فناوری شارژ سریع با سرعت حداکثر تا ۱۵۰ وات را خواهند داشت. البته دور از ذهن خواهد بود که اولین محصولات عرضه شده با تراشه‌ی اسنپدراگون ‌‌‌8 نسل 1 دارای چنین سرعت شارژی باشند و درواقع شرکت‌ها برای استفاده از سرعت شارژ ۱۵۰ واتی نیاز به آزمایش‌های فراوان دارند تا محصولی عرضه شود که در استفاده‌ی روزمره‌ی کاربر به مشکلی برنخورده و با افت عملکرد مواجه نشود.

 

لیست قیمت امروز گوشی های موبایل را در کنار آفرهای ویژه خرید از تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

در حال حاضر شیائومی و موتورولا محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند که از فناوری شارژ با سرعت قابل توجهی برخوردار هستند. حتی می‌توان در میان گوشی‌های هوشمند دو شرکت به محصولاتی اشاره کرد که از سرعت شارژ ۹۰ و ۱۲۰ واتی بهره می‌برند؛ برای مثال لژیون 2 پرو از سرعت شارژ ۹۰ وات و می 10 اولترا شیائومی نیز از سرعت شارژ ۱۲۰ واتی برخوردار است.

تغییرات شارژ و باتری با پیشرفت پردازنده های اسنپدراگون

با این حال، فاصله‌ی زمانی قابل توجهی میان معرفی سرعت شارژ ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی با عرضه‌ی محصولات مدنظر وجود دارد و انتظار می‌رود چنین فاصله‌ی زمانی میان معرفی سرعت شارژ ۱۵۰ واتی تا عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی مجهز به چنین فناوری وجود داشته باشد.

از طرفی شرکت‌های شیائومی و موتورولا نیز در نظر دارند به زودی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را معرفی و سپس به بازار عرضه کنند. طبق آنچه از محصولات دو شرکت می‌دانیم، فاقد چنین سرعت شارژی خواهند بود و از سرعت شارژ پایین‌تری استفاده خواهند کرد.

از نظر فنی می‌توان گفت که تلفن‌های هوشمند برخوردار از چنین فناوری شارژی در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ کامل خواهند شد. درواقع شارژر می‌تواند در کمتر ۱۰ دقیقه، میزان شارژ باتری را از صفر به صد درصد برساند.

فناوری که هم‌اکنون در دسترس قرار دارد کوئیک شارژ ۵ نام داشته و هم‌اکنون در تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده می‌شود. چنین فناوری اجازه می‌دهد که دستگاه از سرعت شارژی بالاتر از ۱۰۰ وات برخوردار شود. با  این حال انتظار می‌رود فناوری شارژ جدید کوالکام از عملکرد به مراتب بهتری برخوردار باشد.

 

آخرین اخبار از محصولات با پردازنده اسنپدراگون:
عملکرد عالی گوشی موتورولا moto edge s30 در بنچمارک Antutu

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-150-%d9%88%d8%a7%d8%aa%db%8c/
ads
ads