داغ ترین ها :

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟

اگر قصد خرید لپ تاپ داشته باشید می‌دانید که برخی از این محصولات با برچسب کاستوم شده به فروش می‌رسند، اما لپ تاپ کاستوم شده یعنی چی؟ کاستوم شدن لپ تاپ یک مزیت است یا باید از خرید لپ تاپ کاستوم پرهیز کنیم؟ اگر شما هم در پی پاسخ این سوالات هستید در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید.

 

برای خرید انواع لپ تاپ با گارانتی معتبر شرکتی وارد فروشگاه تکنولایف شوید: لیست قیمت لپ تاپ

 

کاستوم یعنی چی؟

کلمه custom در زبان انگلیسی به معنای سفارشی است و کلمه customize معنای سفارشی شده می‌دهد. برای مثال قطعا در تنظیمات گوشی خود این کلمه را مشاهده کرده‌اید و از طریق این گزینه معمولا می‌توانید تغییراتی را در گوشی اعمال کنید تا ظاهر یا عملکرد آن مطابق میل شما تغییر کند.

لپ تاپ کاستوم چیست؟

طبق توضیحات بالا حالا بهتر می‌توانید حدس بزنید که لب تاپ کاستوم شده چیست و این مفهوم چه معنایی دارد. به لپ تاپ‌هایی که به صورت دستی ارتقاء پیدا کرده‌اند و به طور کلی سخت افزار آن‌ها دستکاری شده است کاستوم می‌گویند. برای مثال شرکت لنوو یک مدل لپ تاپ را با رم 8 گیگابایت روانه بازار می‌کند اما شما می‌توانید همان لپ تاپ را به صورت کاستوم شده با رم 12 خریداری کنید.

لپ تاپ کاستوم شده یعنی چی

در نظر داشته باشید لپ تاپ کاستوم شده برای همه مدل‌ها وجود ندارد؛ چرا که برخی از لپ تاپ‌ها امکان تغییر رم، حافظه داخلی، gpu و cpu را ندارند. به طور کلی اکثر لپ تاپ‌ها امکان ارتقاء پردازنده مرکزی و کارت گرافیک را به شما نمی‌دهند و تنها بخش‌هایی مانند رم و حافظه داخلی (آن هم نه در همه مدل‌ها) قابل ارتقاء خواهد بود.

به عنوان نمونه لپ تاپ‌های جدید اپل یا همان مک بوک‌های اپل با تراشه‌های اختصاصی M1 یا M2 اصلا امکان ارتقاء ندارند؛ چرا که همه بخش‌ها به صورت یکپارچه درون تراشه قرار گرفته است و شما به حافظه داخلی یا حافظه رم به طور مجزا دسترسی نخواهید داشت.

لپ تاپ های کاستوم شده دست دوم هستند؟

خیر، به طور کلی لپ تاپ‌های کاستوم شده نو هستند. شرکت‌های وارد کننده لپ تاپ و شرکت‌های گارانتی ابتدا با شرکت‌های سازنده این محصولات ارتباط برقرار کرده و در مورد ارتقاء لپ تاپ مورد نظر سوال می‌کنند. در واقع لپ تاپ‌های کاستوم شده از طرف واردکننده‌های داخلی با اجازه شرکت‌های سازنده اصلی ارتقاء داده شده‌اند و به همین جهت سخت افزار از نظر سازگاری با مشکل مواجه نمی‌شود و به خوبی کار می‌کند.

لپ تاپ کاستوم شده بخریم یا نه

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید یک لپ تاپ قدیمی و دست دوم را نیز ارتقاء دهید تا سرعت آن بیشتر شود ولی لپ تاپ‌های کاستوم شده‌ای که شما در فروشگاه های معتبر و با گارانتی رسمی خریداری می‌کنید، نو بوده و با اجازه رسمی شرکت با تایید در دفتر ارسال کننده به ایران (معمولا امارات) ارتقا یافته‌اند؛ به همین دلیل هم شما می توانید این لپ تاپ کاستوم شده را با گارانتی معتبر شرکتی خریداری کنید.

 

دانشجو چه لپ تاپی خریداری کند؟
بهترین لپ تاپ های دانشجویی

 

لپ تاپ کاستوم شده بخریم یا نه؟

تصور کنید که می‌خواهید 40 میلیون تومان برای خرید یک لپ تاپ هزینه کنید و همه مشخصات لپ تاپ نیز باب میلتان است اما این مدل از 8 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند که برای لپ تاپ‌های سال 2023 عدد خیلی جذابی نیست. ترجیح نمی‌دهید که همین مدل کاستوم شده باشد و با رم 16 گیگابایت به فروش برسد تا کمبود رم دیگر احساس نشود؟

این اتفاق در لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت هم دیده می‌شود و مثلا یک لپ تاپ 15 میلیون تنها 4 گیگابایت رم دارد و این موضوع قطعا مشکل ساز می‌شود. از طرفی شما می‌توانید مثلا همین مدل را به صورت کاستوم شده با مبلغ 17 میلیون با رم 12 خریداری کنید. قطعا گزینه دوم به شما امکانات بسیار بیشتری را می‌دهد و کمتر با مشکل حین کار مواجه خواهید شد. دقت کنید که لپ تاپ کاستوم شده یا ارتقا یافته ای که انتخاب کرده‌اید، گارانتی معتبری داشته باشد. لپ تاپ های با رم نامتعارف مثل 12، 20، 40 و موارد این چنینی معمولا ارتقا یافته هستند.

جمع بندی

در این متن توضیح دادیم که لپ تاپ کاستوم شده چه معنایی دارد و آیا خرید آن منطقی به نظر می‌رسد یا خیر. در کل هنگام خرید تصمیم نهایی با شما خواهد بود و این مطالب تنها می‌تواند در فرآیند خرید به شما کمک کند.

سوالات متداول

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ لپ تاپی که به صورت دستی باز شده و سخت افزار آن تغییر کرده است را کاستوم می‌گویند. در این فرآیند معمولا حافظه داخلی و حافظه رم ارتقاء پیدا می‌کند.

لپ تاپ کاستوم چیه؟ کاستوم در زبان انگلیسی به معنی سفارشی است و لپ تاپ کاستوم یعنی لپ تاپی که شخصی سازی شده و سخت افزار آن توسط شخصی به غیر از شرکت سازنده دست‌کاری شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. شیپولی

    سلام
    تشکر از سایت در خصوص توضیح کامل واژه کاستوم
    معمولا مزیت لپ تاپ به آک بودنش هست
    وقتی کاستوم میشه انگار قورباغه را رنگ کردن ….
    اینقدر برند و مدل های مختلف هست که به خریدار فرصت انتخاب لپ تاپ مطلوبش را میدن

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%87/
ads
ads