داغ ترین ها :
فهرست گوشی های پرچمدار که مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهند بود

فهرست گوشی های پرچمدار که مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهند بود

مدت زمان بسیار کمی از معرفی تراشه‌ی جدید کوالکام به نام اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌گذرد؛ تراشه‌ای توانمند که انتظار می‌رود پرچمداران شرکت‌های مطرح در سال ۲۰۲۲ همراه با آن روانه‌ی بازار شوند. جالب است بدانید لیست گوشی هایی که با اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شده که نشان می‌دهد کدام شرکت سازنده‌‌ی گوشی هوشمند، محصولاتی مبتنی بر تراشه‌ی جدید کوالکام ساخته و روانه‌ی بازار می‌کند.

 

برای خرید گوشی حتما از فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف کنید.

 

به همین منظور قصد داریم نگاهی به لیست گوشی هایی که با اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شده داشته باشیم و ببینیم برندهای مطرح چه برنامه‌هایی برای تراشه‌ی نسل جدید کوالکام دارند. در ابتدا باید بگوییم که اسنپدراگون 8 نسل 1 با تغییرات مهمی نسبت به نسل گذشته همراه شده که تنها شامل افزایش توان پردازشی پردازنده‌ها یا بهینه‌تر شدن مصرف انرژی نمی‌شود. درواقع می‌توان گفت که تراشه‌ی جدید شرکت آمریکایی علاوه بر مواردی که ذکر شد در زمینه‌هایی مانند ارتباطات 5G، حسگرهای دوربین، هوش مصنوعی، گیمینگ، پخش صوت و امنیت نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

اسنپدراگون 8 نسل 1 برخلاف اسنپدراگون 888 که مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده بود، بر مبنای فرآیند تولید ۴ نانومتری ساخته می‌شود و از معماری به‌روزتر AMRv9 استفاده می‌کند. روی تراشه، پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای قرار گرفته که از هسته‌های به‌روزتر با فرکانس بالاتری استفاده می‌کند. این پردازنده در مقایسه با آنچه در اسنپدراگون ۸۸۸ وجود داشت می‌تواند ۲۰ درصد عملکرد بهتر ارائه دهد و از نظر مصرف انرژی نیز تا ۳۰ درصد بهینه‌تر عمل کند.

با معرفی تراشه‌ی جدید کوالکام، بسیاری از شرکت‌های سازنده در فضای مجازی اعلام کردند که در حال ساخت گوشی‌های هوشمندی هستند که از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. البته در میان شرکت‌ها باید گفت که شیائومی از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که از تراشه‌ی جدید کوالکام در محصولات خود استفاده خواهد کرد و حتی برای عرضه‌ی اولین تلفن هوشمند برخوردار از اسنپدراگون 8 نسل 1 با سایر شرکت‌ها رقابت می‌کند.

در این بین، شیائومی تنها نیست و دو شرکت ریلمی و موتورولا نیز در تلاش هستند تا اولین شرکتی باشند که محصولی مجهز به تراشه‌ی جدید شرکت آمریکایی تولید و به بازار عرضه می‌کند. با این حساب به سراغ فهرست خواهیم رفت و نگاهی به شرکت‌هایی خواهیم داشت که برای عرضه‌ی محصولی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 آماده می‌شوند. تا انتهای مقاله با تکنولایف همراه شوید.

شیائومی

گوشی‌های جدید شیائومی هم در لیست گوشی هایی که با اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار دارند، دیده می‌شوند.

 

تقریبا پیش از آنکه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شود می‌دانستیم که برای عرضه‌ی گوشی شیائومی مجهز به این تراشه آماده می‌شود و حتی گفته شد که معرفی محصول جدید که شیائومی 12 نام دارد همزمان یا همراه با کمی تاخیر پس از معرفی تراشه‌ی جدید کوالکام خواهد بود.

در ابتدا گفته شد که شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمندی همراه با تراشه‌ی جدید کوالکام معرفی و روانه‌ی بازار می‌کند، اما اخیرا مشخص شده که شرکت‌های دیگر نیز با برند محبوب چینی رقابت می‌کنند که شامل ریلمی و شیائومی می‌شوند.

در مورد شیائومی 12 گفته شده که از صفحه‌نمایشی با پنل AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. در پنل پشتی این گوشی هوشمند از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده و به کاربر اجازه داده می‌شود گوشی را با شارژ ۱۰۰ واتی، شارژ مجدد کند. در گزارش‌هایی اشاره شده بود که محصول جدید شیائومی در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) معرفی شود.

 

 

موتورولا

موتورولا نیز در نظر دارد که پرچم‌داری تمام عیار را به زودی معرفی کند؛ محصولی که احتمالا یکی از مدل‌های سری موتو اج X30 خواهد بود. گفته شده که این محصول در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) معرفی و روانه‌ی بازار شود. همین امر سبب شده تا حدس بزنیم که گوشی هوشمند موتورولا درواقع اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 به بازار عرضه می‌شود.

محصول جدید موتورولا دارای صفحه‌نمایشی ۶.۶۷ اینچی با پنل OLED است که وضوح تصویر +FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در پنل پشتی این گوشی هوشمند، ماژول سه‌گانه‌ای وجود دارد که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اوپو

مانند شیائومی، اوپو نیز یکی دیگر از برندهای چینی است که در توییتر اعلام کرد، گوشی اوپو با تراشه‌ی بالارده‌ی کوالکام عرضه می‌کند. برخلاف برندهای دیگر، اوپو تنها اعلام کرده که محصولی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 به بازار عرضه می‌کند، اما اطلاعات بسیار کمی از محصول در دست تولید اوپو وجود دارد. انتظار می‌رود گوشی هوشمند جدید اوپو در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود و از نام فایند X4 پرو برخوردار خواهد بود.

وان پلاس

وان پلاس در حساب رسمی ویبوی خود اعلام کرد که در حال ساخت گوشی هوشمندی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است. با اینکه شرکت چینی اعلام نکرده چه محصولی را همراه با تراشه‌ی جدید کوالکام روانه‌ی بازار می‌کند، اما حدس زده می‌شود که حداقل یکی از مدل‌های وان پلاس 10 از چنین تراشه‌ای برخوردار شوند. از نظر سخت‌افزاری گفته شده که گوشی مدنظر از صفحه‌نمایشی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 استفاده می‌کند.

ریلمی

ریلمی GT 2 پرو از پرچم‌دارانی است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ معرفی و سپس روانه‌ی بازار شود. در محصول جدید ریلمی از صفحه‌نمایشی استفاده شده که پنل Super AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. در بالای این صفحه‌نمایش، حفره‌ای قرار گرفته تا دوربین سلفی را در خود جای دهد.

حسگر اسکنر اثر انگشت نیز با صفحه‌نمایش ادغام شده که اجازه می‌دهد کاربر با لمس صفحه‌نمایش بتواند، گوشی ریلمی را از حالت قفل خارج سازد. در پنل پشتی، کاربر به ماژول دوربینی برمی‌خورد که متشکل شده است از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی و دوربین دیگری با وضوح تصویر ۵ مگاپیکسلی. در پنل جلو نیز دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد.

 

ویوو

شرکت ویوو نیز اعلام کرده که می‌خواهد گوشی‌های هوشمندی را روانه‌ی بازار کند که از اسنپدراگون 8 نسل 1 برخوردار هستند. با وجود اینکه ویوو هنوز تایید نکرده کدام گوشی هوشمند از تراشه‌ی جدید کوالکام برخوردار خواهد بود، اما انتظار می‌رود محصولاتی ازجمله Nex 4 ،X80 Pro و X80 Pro Plus همراه با تراشه‌ی جدید سری اسنپدراگون 8 روانه‌ی بازار شوند.

در طرف دیگر برند iQOO قرار دارد که گفته شده پرچم‌دار نسل بعدی این برند نیز همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه‌ی بازار خواهد شد. گویا محصول مدنظر نیز از سری iQOO 9 خواهد بود.

دیگر برند‌ها

گفته می‌شود که برندهای دیگر نیز در حال تولید محصولاتی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 هستند که می‌توان به سامسونگ با سری گلکسی S22 یا آنر با سری آنر مجیک 4 اشاره کرد. در این بین برند ردمی نیز که از زیرمجموعه‌های شیائومی است می‌خواهد گوشی هوشمندی از سری ردمی K50 را به بازار عرضه کند که دارای تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام خواهد بود.

از محصولات شرکت‌های دیگر که همراه با اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه‌ی بازار خواهند شد، می‌توان به بلک شارک ۵ شیائومی، اکسون ۴۰ شرکت ZTE و رد مجیک ۷ اشاره کرد. البته دو شرکت سونی و شارپ نیز برای استفاده از تراشه‌ی نسل جدید کوالکام در محصولاتشان آماده می‌شوند.

نظر شما کاربران تکنولایف در مورد محصولات و برندهایی که اشاره کردیم چیست؟ طبیعتا بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه‌ی موبایل منتظر عرضه‌ی محصولاتی هستند که از تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کنند. با این حال، شما کاربران تکنولایف منتظر کدام برند یا کدام گوشی هوشمند هستید؟ نظر خود را با ما و اعضای دیگر تکنولایف به اشتراک قرار دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-8-%d9%86%d8%b3%d9%84-1/
ads
ads