داغ ترین ها :
مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ رقیب اصلی اپل A15 خواهد بود

مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ رقیب اصلی اپل A15 خواهد بود

شرکت مدیاتک در طول سال گذشته در حوزه ساخت تراشه نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده است و در تلاش است که سهم بیشتری از بازار تراشه‌های موبایل را به خود اختصاص دهد. این شرکت حتی تراشه‌هایی را راهی بازار کرده که از نظر عملکرد به راحتی تراشه قدرتمند دیگر شرکت‌ها را به چالش می‌کشد. کوالکام یکی از رقیب‌های اصلی مدیاتک به حساب می‌آید؛ اما به نظر می‌رسد که مدیاتک توانسته محصولی راهی بازار کند که از پس اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ به راحتی بر می‌آید. به تازگی حساب کاربری Ice Universe در توییتر به این موضوع اشاره کرد که تراشه پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ از نظر عملکرد بسیار فوق‌العاده خواهد بود.

 

گوشی های پرچمدار بازار را با قیمت عالی از سایت تکنولایف تهیه کنید: قیمت گوشی

 

به گفته Ice Universe این تراشه عملکردی به مراتب بهتر از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ دارد و در برخی بنچمارک‌ها رکورد بیشتری هم ثبت کرده است.

گیگبنچ پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 9000

هنوز هیچ گوشی هوشمندی با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ راهی بازار نشده است، اما این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد. بر اساس تصویری که از بنچمارک GeekBench توسط Ice Universe منتشر شده، این تراشه در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۱۳۰۹ و در حالت چند هسته‌ای هم امتیاز ۴۵۴۶ را کسب کرده است. بد نیست بگوییم که این اطلاعات مربوط به گوشی ردمی K50 Pro+ می‌شود که تا چند روز دیگر رسما معرفی خواهد شد. امتیازی که این تراشه کسب کرده از امتیازی که اگزینوس ۲۲۰۰ در گوشی گلکسی S22 کسب کرده، بیشتر است. امتیاز تک هسته‌ای اگزینوس ۲۲۰۰ به ۱۱۵۷ رسید و امتیاز چند هسته‌ای آن هم ۳۳۰۷ بود. حتی باید به این موضوع هم اشاره کنیم که عملکرد این تراشه از عملکرد تراشه تنسور اپل هم بیشتر خواهد بود. تراشه تنسور در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۱۰۴۲ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۲۸۳۲ را کسب کرده بود.

تنها تراشه‌ای که عملکردی بهتر از نسبت به دایمنسیتی ۹۰۰۰ داشت، تراشه A15 اپل بود. این تراشه شرکت اپل در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۱۷۳۴ و در حالت چند هسته‌‌ای هم امتیاز ۴۸۱۸ را به دست آورد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که این اعداد تنها عملکرد خام این تراشه‌ها را نشان می‌دهد و این اعداد عملکرد واقعی این تراشه‌ها در استفاده‌های روزانه را نشان نخواهند داد. با این حال این موضوع که تراشه مدیاتک توانسته این‌قدر به تراشه اپل نزدیک شود بسیار جالب است. حالا باید ببینیم عملکرد دایمنسیتی ۹۰۰۰ روی گوشی‌‌های هوشمند چگونه است. همچنین این تراشه نشان می‌دهد که تراشه‌های بعدی این شرکت هم قطعا جالب توجه خواهند بود.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات مدیاتک:
نگاهی به مشخصات دو تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ و ۸۰۰۰ مدیاتک

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. ناشناس

    در کارکرد طولانی مدت قطنا تراشه ۹۰۰۰مدیاتک کم میاره ،سرعت چیپست اسنپدراگون از اول کار باگوشی تا زمانی که با گوشی کار میگنید همون سرعتی که در اول داشت همون سرعت رو حفظ میکنه ،بگذریم که بعضی از چیپست های کوالکوم ضعف داغ کردن دارن ،که البته در چیپ 8نسل ۱ برطرف شده ،خلاصه نمیدونم راستش در خریدش دو دلم ،وشخصا اگر از من بپرسن ایا حاظرم ریسک کنم در خرید گوشی با چیپست مدیا تک میگم نه ،اگه اسنپ دراگون سوم هم شده باشه در نوع خودش بینظیره

    1. Homan

      پاسخ به ناشناس

      سلام. شما سهام دار شرکت کوالکام هستین؟؟؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%da%a9-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%b9%db%b0%db%b0%db%b0/
ads
ads