داغ ترین ها :
معرفی کامل سری مختلف گوشی های سامسونگ؛ سری A را بخریم یا سری M؟

معرفی کامل سری مختلف گوشی های سامسونگ؛ سری A را بخریم یا سری M؟

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برند‌های موجود در بازار ایران و حتی جهان است. گوشی‌های سامسونگ در ایران فروش بالایی دارند و کاربران به خصوص به گوشی‌های میانرده این برند کره‌ای توجه ویژه‌ای دارند. از همین جهت برای این که شما بتوانید بهتر گوشی سامسونگ مناسب برای خود را پیدا کنید در این مطلب سری A، M، Z و S از گوشی‌های سامسونگ را معرفی کرده و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما بهتر بتوانید کهکشانی مورد نظر برای خرید موبایل سامسونگ را انتخاب کنید.

تفاوت سری های گوشی سامسونگ

سامسونگ گوشی‌های خود را در پنج سری کلی S، A، M، Z و F تولید می‌کند. سری S پرچمداران این شرکت هستند و قیمت بالایی هم دارند. سری Z گوشی‌های تاشو سامسونگ هستند و قیمت آن‌ها بعضا حتی از پرچمداران این شرکت نیز بیشتر است.

تفاوت سری های گوشی سامسونگ

سری A، M و F نیز هر سه گوشی‌های میانرده سامسونگ هستند و در بازه‌های قیمتی بسیار متنوعی تولید می‌شوند. در واقع از آنجایی که اکثر کاربران گوشی میانرده خریداری می‌کنند سامسونگ با تنوع زیاد در این سه سری تلاش می‌کند تا نظر افراد بیشتری را به خود جلب کند.

در ادامه محصولات هر سری را ابتدا به طور مختصر به شما معرفی کرده و در ادامه این سری‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم.

معرفی گوشی‌های سری A

در این بخش گوشی‌های سری A را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی گوشی‌های سری A

گوشی‌های اقتصادی

گوشی‌های اقتصادی سری A سامسونگ را اگر بخواهیم از ارزان به گران ترتیب بندی کنیم باید لیست زیر را در نظر بگیریم.

  • گلکسی  A05
  • گلکسی A05s
  • گلکسی A14
  • گلکسی A24

در واقع اگر قصد داشته باشید گوشی سامسونگ زیر ۷٫۵ میلیون تومان از سری A خریداری کنید لیست بالا می‌توانند بهترین و جدیدترین انتخاب‌های شما باشند.

گوشی‌های میانرده

گوشی‌های این بخش محصولات میانی سری A هستند و قیمتی بین کهکشانی‌های اقتصادی و کهکشانی‌های مرغوب دارند.

  • گلکسی  A34
  • گلکسی  A54

گوشی‌های بالا بیشترین امکانات در سری A کهکشانی‌های سامسونگ را دارند و باعث می‌شوند تجربه‌ای نزدیک به پرچمداران را تجربه کنید.

معرفی گوشی‌های سری M

به طور کلی کهکشانی‌های سری M تنوع کمتری نسبت به سری A دارند و سامسونگ در تولید آن‌ها تمرکز زیادی به روی باتری و صفحه نمایش دارد.

معرفی گوشی‌های سری M

گوشی‌های اقتصادی

این محصولات ارزان‌ترین گوشی‌های سری M سامسونگ هستند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

  • گلکسی M04
  • گلکسی M14 5G

گوشی‌های میانرده

این محصولات خوش قیمت هستند و سامسونگ تلاش کرده در تولید این گوشی‌ها تعادل خوبی بین قیمت و امکانات برقرار کند.

  • گلکسی M34
  • گلکسی M54

معرفی گوشی‌های سری F

موجود این سری در بازار ایران خیلی زیاد نیست و همچنین این محصولات تا حد زیادی شبیه به مدل‌های سری M هستند.

گوشی‌های اقتصادی

مدل‌های زیر ارزان‌ترین گوشی‌های سری F هستند.

  • گلکسی F04
  • گلکسی F14 5G

گوشی‌های میانرده

مدل‌های زیر میانرده‌های سری F هستند.

  • گلکسی F34
  • گلکسی F54

معرفی گوشی‌های سری S

سری S پرچمداران سامسونگ هستند و سازنده کره‌ای تلاش می‌کند تا در این گوشی‌ها از آخرین فناوری‌های موجود استفاده کند و همه هنر و توانایی خود و تجربه زیاد این سال‌ها را به رخ رقبا بکشد. جدیدترین پرچمداران سامسونگ سری S23 هستند و سری S24 نیز تا حدود 1 ماه دیگر از راه می‌رسند.

معرفی گوشی‌های سری S

  • گلکسی S21 FE
  • گلکسی S23 FE
  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23 اولترا

سامسونگ ارزان‌ترین پرچمدار خود را با نام S22 یا S23 وارد بازار می‌کند و این گوشی اندازه کوچک‌تری نیز نسبت به دو برادر خود دارد و برای کاربرانی که به گوشی‌های کوچک علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی است.

نسخه S22 پلاس یا S23 پلاس نسخه‌هایی با باتری و نمایشگر بزرگ‌تر هستند که در برخی بخش‌ها برتری‌های جزئی نسبت به نسخه پایه‌ای دارند. در نهایت نسخه اولترا از پرچمداران سامسونگ بهترین نسخه از گوشی‌های این شرکت است.

در S22 اولترا یا S23 اولترا سامسونگ تمام توانایی خود در ساخت گوشی‌های هوشمند را به رخ کشیده و S23 اولترا به نوعی کامل‌ترین گوشی اندرویدی سال 2023 به حساب می‌آید.

معرفی گوشی‌های سری Z

سال 2020 بود که سامسونگ اولین گوشی تاشو خود با نام گلکسی Z Flip را روانه بازار کرد. این گوشی‌ برای کاربران جدید بود و خود سامسونگ نیز طراحی بی عیب و نقصی را ارائه نکرده بود. در ادامه گوشی‌های بعدی از راه رسیدند و سامسونگ در هر نسل تلاش کرد تا مشکلات موجود در بخش طراحی را از بین ببرد.

معرفی گوشی‌های سری Z

  • گلکسی Z Flip 5
  • گلکسی Z Fold 5

این دو محصول جدیدترین نماینده‌های سری Z سامسونگ هستند. گلکسی Z Flip 5 به گونه‌ای طراحی شده که از وسط به شکل افقی تا می‌شود و گلکسی Z Fold 5 را می‌توانید به صورت عمودی تا کنید. این دو گوشی قیمت بالایی دارند و Z Flip ارزان‌تر است.

داستان سری گلکسی نوت چگونه شد؟

همان طور که احتمالا در جریان اخبار هستید سامسونگ دیگر قصد ندارد گوشی دیگری از سری نوت تولید کند و به طور کلی تولید این سری را متوقف کرده است. در واقع حالا سامسونگ در S23 Ultra دو سری S و Note خود را ترکیب کرده و به راحتی با نگاه کردن به S23 اولترا می‌توان به این موضوع پی برد.

به گفته سامسونگ این شرکت کره‌ای می‌خواهد تمرکز ویژه‌ای به روی سری Z داشته باشد و این سری را جایگزین سری نوت کند. البته که همان طور که اشاره کردیم رسما گلکسی S23 اولترا همان نوت جدید است اما فقط نام نوت ندارد.

گوشی خود را از کدام سری بخریم؟

اگر گوشی پرچمدار و گران قیمت می‌خواهید که امکانات زیادی داشته باشد و بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد باید به سراغ دو سری S و Z بروید. از طرفی اگر گوشی خوش قیمت و میانرده می‌خواهید باید سری A و M یا حتی F را انتخاب کنید. از آنجایی که گوشی‌های سری M و F نزدیک به هم هستند در ادامه تنها دو سری M و A را با هم مقایسه می‌کنیم.

تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که فرق سری M و A سامسونگ چیست و باید کدام را برای خرید انتخاب کنیم. در ادامه به طور کامل در بخش‌های مختلف فرق سری A و M سامسونگ را توضیح می‌دهیم.

تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ

توجه داشته باشید که اگر در یک بخش مثلا سری A را برتر می‌دانیم به این معنا نیست که تمام گوشی‌های این سری در این بخش عملکرد بهتری دارند و در واقع باید در هر سری دو گوشی رقیب را با هم مقایسه کنید.

تفاوت گوشی سامسونگ سری A و M از نظر طراحی

پیش از هر چیزی بد نیست بدانید که یکی از ایراداتی که همواره به گوشی‌های میانرده سامسونگ وارد بوده بحث کیفیت ساخت و استفاده از پلاستیک است. سازنده کره‌ای تقریبا همه‌ی میانرده‌های خود را فارغ از قیمت پلاستیکی می‌سازند که این موضوع برای کاربران چندان موضوع جذابی نیست. خوشبختانه گلکسی A54 امسال برای اولین بار قاب پشتی شیشه‌ای را به میان‌رده‌های این شرکت اضافه کرد تا این موضوع کمی تغییر کند.

اگر بخواهیم مقایسه گوشی های سامسونگ سری A و M را از نظر طراحی انجام دهیم می‌توانیم بگوییم که سری A در این زمینه وضعیت بهتری نسبت به سری M دارد. گوشی‌های سری A عمدتا وزن و ضخامت کمتری دارند و همچنین سامسونگ با وسواس بیشتری گوشی‌های سری A را طراحی می‌کند.

برای مثال گلکسی A54 کیفیت ساخت خوبی دارد ولی قاب پشتی گلکسی M54 کاملا پلاستیکی است. همچنین گلکسی A54 قاب پشتی تخت و ظاهر مدرن‌تری نسبت به گلکسی M54 دارد. از طرفی نماینده سری A از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و در برابر ورود آب و گرد و غبار مقاوم است ولی نماینده سری M چنین ویژگی ندارد.

در نهایت برنده بخش طراحی و کیفیت ساخت را بین این دو سری مختلف سری A می دانیم؛ چرا که این گوشی‌ها عموما طراحی و ارگونومی بهتری دارند و در مدل‌های مرغوب از گواهی ضد آب نیز پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه سری A و M از نظر نمایشگر

همه‌ی کاربران، گوشی‌های سامسونگ را به داشتن نمایشگرهای بسیار باکیفیت و جذاب سوپر امولد می‌شناسند و همین نکته یکی از دلایل فروش کهکشانی‌های کره‌ای‌ها است. اما این نوع پنل به روی همه‌ی گوشی‌های سری A و M استفاده می‌شود؟

پیش از هر چیز باید بدانید که برای این که امروز نمایشگر یک گوشی را بسیار خوب بدانیم باید در کنار نوع پنل به امکانات مثل نرخ نوسازی و همچنین میزان روشنایی توجه ویژه داشته باشیم. در کنار این نکات پشتیبانی از HDR10+ و نرخ پاسخگویی لمسی و ویژگی‌های مشابه باعث می‌شود صفحه نمایش یک محصول به ایده‌آل نزدیک شود.

از آنجایی که هزینه استفاده از نمایشگرهای سوپر امولد سامسونگ زیاد است و از طرفی گوشی‌های سری M و به خصوص سری A سامسونگ بازه‌های قیمتی مختلفی را در بر می‌گیرند پس کاملا طبیعی است که سازنده کره‌ای نتواند برای همه‌ی محصولات خود از این نوع پنل استفاده کند.

مقایسه سری A و M از نظر نمایشگر

 

تا دو سال قبل گوشی‌های اقتصادی و حتی میان‌رده سامسونگ نیز با پنل‌های IPS روانه بازار می‌شدند. برای نمونه A23 نمایشگر IPS با رزولوشن FHD+ داشت. خوشبختانه این سیاست کمی تغییر کرده و حالا گوشی جدید و اقتصادی مثل A15 نیز دارای پنل سوپر امولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی است که اتفاق بسیار جذابی به حساب می‌آيد.

در نهایت در بخش نمایشگر دو سری بسیار به هم نزدیک هستند و هر دو هم محصولات بسیار عالی و محصولات معمولی دارند. در حال حاضر بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های سری M مربوط به گلکسی M54 و گلکسی M34 است و بهترین نمایشگر گوشی‌های سری A مربوط به گلکسی A34 و A54 است.

از نظر اسپیکر گوشی سری M بهتر است یا A؟

اگر گوشی اقتصادی از سامسونگ خریداری کنید فارغ از این که از سری M باشد یا سری A با اسپیکری تکی مواجه می‌شوید که صدای مونو دارد. اما این گفته در مورد گوشی‌های میان‌رده صدق نمی‌کند و برتری حتمی با نماینده‌های سری A است. برای نمونه گلکسی A54 یا A34 از اسپیکرهای استریو و دوگانه استفاده می‌کنند در حالی که M34 و M54 دارای اسپیکرهای تکی هستند.

نرم افزار گوشی سامسونگ سری A بهتره یا M؟

مدل‌های جدید سری A و M از رابط کاربری 5 One Ui سامسونگ به صورت پیش فرض استفاده می‌کنند که این نسخه بر پایه‌ی اندروید‍ 13 نیز توسعه داده شده است. از نظر نرم افزاری طبیعتا تفاوتی بین سری M و A وجود ندارد و در نهایت همه گوشی‌های سامسونگ از One UI بر مبنای نسخه‌ای از اندروید استفاده می‌کنند.

نرم افزار گوشی سامسونگ سری A بهتره یا M؟

از نظر پشتیبانی نرم افزاری قبل‌تر برتری با نماینده‌های سری A بود اما حالا دیگر هیچ تفاوتی در این زمینه هم وچود ندارد. سامسونگ وعده داده که میانرده‌های سری A و M خود را تا 4 سال آپدیت کند. این محصولات تا 5 سال نیز آپدیت امنیتی دریافت خواهند کرد.

رابط کاربری سامسونگ حالا دیگر به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کرده و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سخت افزار گوشی های سامسونگ سری A بهتر است یا M؟

بخش سخت افزار مستقیما با قیمت پرداختی شما برای گوشی رابطه دارد و اگر به سراغ گوشی‌های اقتصادی بروید طبیعتا باید انتظار بسیار کمتری داشته باشید. سازنده کره‌ای برای گوشی‌های خود از سه نوع تراشه اگزینوس ساخت خود، هلیو ساخت مدیاتک و همچنین اسنپدراگون ساخت کوالکام استفاده می‌کند. بهترین عملکرد و پایداری را از بین این سه مدل تراشه‌های کوالکام دارند و در بلند مدت کمتر دچار کندی و کاهش سرعت می‌شوند.

تراشه‌های اگزینوس سامسونگ نیز با مشکل داغ شدن دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین به طور کلی نیز عملکرد چندان پایداری را از آن‌ها شاهد نیستیم. تراشه‌های مدیاتک نیز در این بین قرار می‌گیرند و عملکرد مناسبی دارند. البته عملکرد تراشه‌های اگزینوس بهتر از قبل شده و اگزینوس 1380 به خوبی این موضوع را ثابت کرده است.

اگر گوشی‌های هم‌رده این دو سری را با هم مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که در حال حاضر شرایط آن‌ها یکسان یا بسیار نزدیک است و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. برای مثال گلکسی A54 و M54 هر دو از تراشه اگزینوس 1380 استفاده می‌کنند. گلکسی A34 هم تراشه دیمنسیتی 1080 دارد و در طرف دیگر M34 از چیپست اگزینوس 1280 قدرت می‌گیرد. این دو گوشی هم از نظر سخت افزاری شرایط نزدیکی دارند. گلکسی M14 و A14 5G نیز از تراشه مشابه اگزینوس 1330 قدرت می‌گیرند.

همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا برنده‌ای در بخش سخت افزار نداشته باشیم.

دوربین گوشی سامسونگ سری A بهتر است یا M؟

گوشی‌های سامسونگ در زمینه دوربین عملکرد رضایت بخش و مناسبی دارند و هرچقدر که هزینه بیشتری برای گوشی بپردازید به همان نسبت دوربین بهتری نصیبتان می‌شود. این گوشی‌ها اکثرا به چهار دوربین عریض، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان مجهز می‌شوند.

دوربین گوشی سامسونگ سری A بهتر است یا M؟

پیش از پرداختن به ادامه این قسمت یک نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت دوربین‌ها را تنها از روی عدد در نظر گرفته شده برای سنسور قضاوت کرد و همچنین ممکن است کیفیت تصاویر دو سنسور ۶۴ مگاپیکسلی بسیار با هم متفاوت باشد و به دلیل گشودگی دیافراگم و سایز سنسور و حتی متفاوت بودن نوع سنسور نتیجه نهایی اختلاف قابل توجهی داشته باشد.

گلکسی A54 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با برخورداری از لرزشگیر اپتیکال است و دوربین اصلی M54 نیز سنسوری 108 مگاپیکسلی با OIS دارد. در نهایت اما عملکرد A54 بهتر از رقیب است. همین گفته در مورد A34 و M34 نیز صدق می‌کند و معمولا فارغ از اعداد و ارقام عملکرد دوربین‌های گوشی‌های سری A بهتر از سری M است.

از نظر باتری و امنیت گوشی های سری M سامسونگ بهتر است یا سری A؟

یکی از نقاط قوت اصلی سری M را می‌توانیم شارژ دهی بسیار خوب باتری گوشی‌ههای آن در نظر بگیریم. اگر به یاد داشته باشید برای اولین بار گلکسی M51 به یک باتری عظیم با ظرفیت 7000 میلی آمپر ساعت مجهز شد و توانست رکورد عالی از نظر شارژ دهی از خود به جای بگذارد.

گوشی‌های سری A نیز از نظر شارژ دهی وضعیت خوبی دارند و مدلی مثل A54 یا A34 عملکرد درخشانی را ارائه می‌کنند. در طرف دیگر نماینده‌های سری M معمولا به جای باتری 5000 میلی آمپر ساعت از باتری‌های 6000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند و دوام بیشتری دارند. پس از نظر شارژدهی گوشی‌های سری M عموما برتر هستند.

از نظر امنیت هر دو سری در اکثر مدل‌ها از دو روش تشخیص چهره دو بعدی از طریق دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند. تفاوت در این است که مدل‌های مرغوب سری A دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند در حالی که مدل‌های سری M از حسگر فیزیکی یکپارچه با دکمه پاور استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال گلکسی M54 از حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور استفاده می‌کند در حالی که A54 حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر دارد. از نظر دسترسی و راحتی حسگر زیر نمایشگر بهتر است اما در کل از نظر عملکرد، سرعت و دقت حسگر فیزیکی بهتر عمل می‌کند.

از نظر قیمت گوشی سامسونگ سری M بهتره یا A؟

به طور کلی تنوع گوشی‌های سری A بیشتر است. یعنی اگر گوشی میانرده‌ای از سامسونگ می‌خواهید و بودجه بیشتر از 7 یا 8 میلیون تومان دارید انتخاب‌های سری A بیشتر هستند.

در بخش میانرده و گوشی‌های اقتصادی هر دو سری گوشی‌های خوبی برای خرید دارند و اگر بین دو مدل مردد شده‌اید حتما مشخصات هر دو را در کنار هم مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

به طور کلی اما هیچ یک از این دو سری نسبت به دیگری برتری زیادی ندارند و به نقاط قوت هر سری در مطلب اشاره کردیم. قیمت گوشی‌های رقیب دو سری نیز بسیار نزدیک و مشابه است و به همین جهت نمی‌توانیم یکی از خوش قیمت‌تر بدانیم.

سوالات متداول

گوشی خود را از کدام سری بخریم؟ اگر گوشی پرچمدار و گران قیمت می‌خواهید که امکانات زیادی داشته باشد و بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد باید به سراغ دو سری S و Z بروید. از طرفی اگر گوشی خوش قیمت و میانرده می‌خواهید باید سری A و M را انتخاب کنید.

قیمت سری A و M سامسونگ یکسان است؟ به طور کلی تنوع گوشی‌های سری A به خصوص در بخش بالایی بازار بیشتر است. یعنی اگر گوشی میانرده‌ای از سامسونگ می‌خواهید و بودجه بیشتر از 7 یا 8 میلیون تومان دارید انتخاب‌های سری A بیشتر هستند. در بخش میانرده و گوشی‌های اقتصادی هر دو سری گوشی‌های خوبی برای خرید دارند و اگر بین دو مدل مردد شده‌اید حتما مشخصات هر دو را در کنار هم مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. .

    سلام . وقت بخیر
    میشه اگر ممکنه راجب ویژگی گوشی های سامسونگ سری S بیشترتوضیح بدید . متشکرم .

  2. محمد

    سلام.من قصد خرید گوشی a34 را داشتم .میخواستم بدونم این گوشی قابلیت باز شدم قفل با تشخیص چهره را دارد ؟ (فیس انلاک)را دارد؟ ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام بله
  3. نام

    سلام خیلی متشکرم بابت سایت خوبتون من میخواستم به طور کلی با انواع مدل های گوشی آشنا بشم که از مطالب شما تونستم کمی بهره ببرم ازتون خیلی ممنونم.فکرمیکنم اینجوری که من فهمیده باشم گوشی برند های زیادی داره مثل سامسونگ که توی کره هست و شیائومی و… که هرکدوم از اون ها مدل های خاص خودشونو دارن و هر مدلشون هم به چند تا مدل دیگه دسته بندی میشن درست متوجه شدم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نام

      سلام وقت بخیر بله اگه قصد خرید گوشی دارید بودجه رو بفرمایید من راهنمایی می‌کنم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af%d8%9b/
ads
ads