داغ ترین ها :
اپل مک استودیو معرفی شد؛ با قوی‌ترین کامپیوتر اپل آشنا شوید

اپل مک استودیو معرفی شد؛ با قوی‌ترین کامپیوتر اپل آشنا شوید

اپل در رویداد شب گذشته خودش از محصولات مختلفی رونمایی کرد. یکی از این محصولات مک استودیو نام دارد. کامپیوتری که ظاهری کوچک دارد اما یکی از قوی‌ترین کامپیوترهای اپل تا امروز به حساب می‌آید. مک استودیوی جدید اپل به تراشه M1 Ultra مجهز شده که توان پردازشی بسیار زیادی دارد. البته می‌توان این محصول را با تراشه M1 Max هم خریداری کرد.

 

لپ تاپ های اپل را می‌توانید از سایت تکنولایف خریداری کنید: قیمت مک بوک

 

مک بوک استدیو

ابعاد مک استودیو

مک استودیو تنها ۹.۵ سانتی‌متر ارتقا دار و طول آن هم به ۱۹.۷ سانتی‌متر می‌رسد. به همین دلیل به یک کامپیوتر قابل حمل بسیار قوی تبدیل شده است. نسبت به پردازنده‌ای که برای این کامپیوتر انتخاب می‌کنید، وزن آن هم می‌تواند بین ۲.۷ تا ۳.۶ کیلوگرم باشد. به نظر می‌رسد که پردازنده M1 Ultra به دلیل برخورداری از سیستم خنک کننده پیشرفته‌تر وزن دستگاه را افزایش می‌دهد.

اپل اعلام کرد که مک استودیو تنها از یک تکه آلومینیوم ساخته شده و سیستم خنک کننده و فن‌ها هم بالای دستگاه قرار گرفته‌اند تا هوای سرد از دریچه‌هایی که در پایین دستگاه قرار گرفته‌اند وارد دستگاه شوند و از کل سیستم عبور کنند.

پورت‌های مک استودیو

روی مک استودیوی اپل پورت‌های مناسبی را هم مشاهده می‌کنید. چهار پورت Thunderbolt 4 از مدل USB-C با سرعت انتقال اطلاعات ۴۰ گیگابیت بر ثانیه روی این دستگاه دیده می‌شود. پورت شبکه، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا و درگاه منبع برق هم روی این دستگاه دیده می‌شوند.

در جلوی مک استودیوی مدل M1 Max دو پورت USB-C با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه هم قرار گرفته و همچنین پورت کارت خوان هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود. در مک استودیوی مدل M1 Ultra هم دو پورت Thuderbolt 4 از نوع USB-C قرار گرفته است.

اپل اعلام کرده که کاربران می‌توانند پنج مانیتور را به مک استودیو متصل کنند. به شکل خاص هم گفته شده می‌توان ۴ صفحه نمایش 6K با نرخ ۶۰ هرتز به وسیله پورت Thunderbolt 4 و یک صفحه نمایش 4K با نرخ ۶۰   فریم بر ثانیه با پورت HDMi به این محصول متصل کرد.

پورت‌های مک استودیو

 

 

قبل از خرید هارد اکسترنال این مطلب را بخوانید:
بهترین مارک هارد اکسترنال

 

مشخصات سخت افزاری مک استودیو

همان طور که گفتیم مک استودیو هم با پردازنده M1 Max و هم با پردازنده M1 Ultra راهی بازار می‌شود. تراشه M1 Max به پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای و پردازنده Neural Engine با ۱۶ هسته مجهز شده است. این اعداد برای تراشه M1 Ultra دقیقا دو برابر می‌شوند و به پردازنده ۲۰ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی با ۴۸ هسته و Neural Engine با ۳۲ هسته می‌رسد. از طرف دیگر مشخص شده که مک استودیو با تراشه M1 Ultra به ۶۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD مجهز شده که البته باز هم امکان ارتقا در صورت درخواست کاربر را دارد و مک استودیو با تراشه M1 Max هم از ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD استفاده می‌کند. با این حال این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته که مک استودیوی خود را با ساخت افزار دلخواه خریداری کنند.

مشخصات سخت افزاری مک استودیو

مدل پایه این محصول با تراشه M1 Max را می‌توان با پردازنده گرافیکی ۳۲ هسته‌ای خریداری کرد و این در حالی است که مدل پایه M1 Ultra با پردازنده گرافیکی‌ای راهی بازار می‌شود ۶۴ هسته دارد. هر کدام از تراشه‌ها را هم می‌توان به همراه ۶۴ و حتی ۱۲۸ گیگابایت رم و با ۱، ۲ و ۴ و ۸ ترابایت حافظه SSD هم خریداری کرد. این موضوع کاملا بستگی به پول شما دارد.

اپل در جریان معرفی مک استودیوی اعلام کرد که مدل M1 Ultra از پردازنده‌‌ای بهره می‌برد که عملکرد آن ۹۰ درصد بهتر است مک پرو خواهد بود که به پردازنده Xeon  با ۱۶ هسته مجهز شده است. همچنین عملکرد پردازنده این محصول ۶۰ درصد سریع‌تر از مک پرو با پردازنده ۲۸ هسته‌ای است. از نظر گرافیکی هم اعلام کرده که توان پردازشی ین محصول ۸۰ درصد سریع‌تر از مک‌های حال حاضر است.

برای اینکه بیشتر متوجه قدرت مک استودیوی M1 Ultra شوید، باید بگوییم که این محصول با ۱۲۸ گیگابایت رم می‌تواند ۱۸ استریم با کیفیت 8K را به صورت همزمان اجرا کند.مشخصات مک استودیو

قیمت مک استودیو

اپل اعلام کرد که مک استودیو هم اکنون برای پیش فروش آماده شده و از هفته آینده هم راهی بازار می‌شود. قیمت مدل پایه مک استودیو با تراشه M1 Max نزدیک به ۱۹۹۹ دلار اعلام شده است.  مدل پایه مک استودیو با تراشه M1 Ultra هم با قیمت ۳۹۹۹ دلار راهی بازار می‌شود. فراموش نکنید که پیش از خرید لپ تاپ از سایت تکنولایف دیدن کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%88/
ads
ads