داغ ترین ها :
هرچه که درباره PS6 می‌دانیم!

هرچه که درباره PS6 می‌دانیم!

پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ آمد و نه تنها قدرتمندتر از پلی استیشن ۴ بود، که قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی داشت که در نسل قبلی وجود نداشتند. مواردی مثل SSD پرسرعت، سخت‌افزار قوی‌تر، پشتیبانی از صدای سه بعدی و … . همچنین دوال سنس‌های جدید، از نظر طراحی تحولی عظیم در دنیای بازی و تاریخ پلی استیشن بودند.

حال که سه سال از آن زمان گذشته، وقت آن رسیده که به سراغ خواب جدیدی برویم که سونی برای ما دیده است. یعنی سونی برای نسل ششم کنسول‌های بازی چه ابداعاتی را رو می‌کند؟ تا به حال شایعات زیادی درباره تغییرات و تحولات پلی استیشن ۶ آمده. ما در این مطلب نگاهی به هرچه که تا الان دانسته‌ایم، می‌اندازیم.

آیا PS6 خواهد آمد؟

به طور قطع پاسخ این سوال مثبت است. البته که سونی هنوز به طور قطع زمان آمدن آن را مشخص نکرده و به نظر می‌رسد که فعلا در مسیر توسعه و ساخت آن هستند. به احتمال زیاد، تا حداقل یک سال آینده چیزی از این کنسول نخواهیم شنید. شاید هم بیشتر!

آیا بیش از یک مدل وجود خواهد داشت؟

زمانی که PS5 آمد، سونی دو ورژن از آن را رونمایی کرد. نسخه‌ی دیسک‌خور و نسخه‌ی بدون دیسک. نسخه‌ی بدون دیسک آن ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از نسخه دیسک‌خور بود. حال، مطمئن نیستیم که سونی باز هم این کار را می‌کند یا نه. امروزه خیلی از کاربران نسخه‌ی دیجیتال بازی‌ها را خریداری می‌کنند؛ بنابراین ممکن است PS6 هم فقط نسخه بدون دیسک را تولید کند. البته این هم امکان دارد که سونی همان یک نسخه را طوری تولید کند که امکان اتصال درایو دیسک وجود داشته باشد و شما آن درایو را به‌طور جداگانه خریداری کنید.

تاریخ احتمالی رونمایی از پلی استیشن ۶ چه زمانی خواهد بود؟

  • پلی استیشن ۳ => ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶
  • پلی استیشن ۴ => ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳
  • پلی استیشن ۵ => ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰

در کنسول‌های بازی مثل پلی استیشن، حدس زدن زمان آمدن آن‌ها چندان دشوار نیست. به طور میانگین، طول عمر هر کنسول بین ۶ تا ۱۰ سال است. برای سونی،‌به نظر می‌رسد که این کمپانی دوست دارد هر ۶ تا ۷ سال یک کنسول جدید روانه بازار کند. سونی همیشه کنسول جدید خود را در ماه نوامبر روانه بازار کرده تا پیش از خریدهای تعطیلاتی مانند بلک فرایدی، این محصول عرضه شده باشد. تنها باری که سونی از این قاعده پیروی نکرد برای کنسول پلی استیشن ۲ بود که آن را یک ماه دیرتر، یعنی در ماه دسامبر راهی بازار کرد.

بنابراین، تا این لحظه می‌دانیم که این کنسول در چه ماهی خواهد آمد. و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷، آن را در بازار ببینیم. یکی از مدیران سونی نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طول عمر کنسول پلی استیشن ۵ تا ۶ یا ۷ سال خواهد بود. البته کمپانی سونی تصمیم گرفته که طول عمر آن را یک سال دیگر اضافه کند. بنابراین، بهتر است روی آمدن این کنسول در نوامبر ۲۰۲۷ حساب کنیم.

به خاطر دور بودن زمان آمدن این کنسول نیز، هنوز خیلی زود است که بتوانیم درباره مشخصات آن اظهار نظر کنیم. اما اطلاعات کوچکی که از گوشه و کنار درز کرده را در ادامه می‌بینیم.

طراحی

طراحی PS5 تحولی عظیم در کنسول‌های سونی بود. اما آیا سونی برای نسل جدید هم باز دست به تحولات جدیدی خواهد زد؟

چیزی که می‌توانیم با اطمینان حدس بزنیم این است که این کنسول از PS5 کوچک تر خواهد بود. زمانی که پی اس ۵ آمد، توانست لقب بزرگترین کنسول را مال خود کند. بنابراین بعید می‌دانیم سونی بخواهد کنسولی بزرگتر از آن را بسازد.

مشخصات فنی

سیستم جدید از پلی استیشن ۵ خیلی قویتر خواهد بود. با این حال اطلاعات زیادی در دست نداریم. پلی استیشن ۵ از پردازنده ۸ هسته‌ای AMD به عنوان قلب تپنده و پردازنده مرکزی استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی آن نیز، RDNA 2 است. حافظه SSD آن نیز ۸۲۵ گیگابایت بوده و ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 است. سونی ممکن است هر یک از این موارد را ارتقا دهد تا سیستمی قوی‌تر از پلی استیشن ۵ بسازد.

ویژگی‌ها

ویژگی‌های مثبت پلی استیشن ۵ زیاد بود و احتمالا همه آن‌ها راه خود را به کلی استیشن ۶ نیز باز کنند. سونی حتی احتمالا علاوه بر آن مشخصات، ویژگی‌های جدید دیگری را هم اضافه کند. تعدادی از چیزهایی که انتظارشان را داریم، عبارتند از: افزایش ظرفیت داخلی و صدای ۳ بعدی (تمپست یا دالبی اتموس).

چیز دیگری که ممکن است ببینیم، پلی استیشن لینک است. پلی استیشن لینک یک قابلیت اتصال صوتی وایرلس است که خود سونی آن را ساخته. کار این لینک مانند بلوتوث است اما عملکرد بهتری هم دارد. مثلا، امکان اتصال همزمان چند دستگاه را دارد. البته، اگر سونی بخواهد همچین کاری کند، کاربران نمی‌توانند دیگر از هندزفری بلوتوثی خود استفاده کنند. همچنین، اصلا بعید نیست که سونی بخواهد هوش مصنوعی را هم به نحوی وارد این سیستم کند. ممکن است به طوری باشد که به گیمرها در اجرای بهتر بازی‌ها کمک کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%b1%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-ps6-%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads