داغ ترین ها :
همه آنچه درباره گلکسی زد فولد 4 می‌دانیم

همه آنچه درباره گلکسی زد فولد 4 می‌دانیم

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ قطعا یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. نسل اول این گوشی شاید محصول خیلی قابل قبولی نبود، اما همه چیز از گلکسی زد فولد ۲ به بعد تغییر کرد و گلکسی زد فولد ۳ واقعا به محصول هیجان انگیزی تبدیل شد. همین موضوع باعث شده که درباره گلکسی زد فولد ۴ بسیار هیجان زده باشیم. در این مطلب قصد داریم همه آنچه درباره گلکسی زد فولد ۴ می‌دانیم را به شما بگوییم. البته اطلاعاتی که ما کسب کردیم به واسطه شایعات منتشر شده از این گوشی بوده و احتمالا در نسخه نهایی با تغییراتی مواجه خواهیم شد.

گزارش های مختلف می‌گویند که گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ از دوربین بهتری برخوردار است و همچنین طراحی زیباتری در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. همچنین باید بگوییم که به احتمال زیاد قیمت گلکسی زد فولد ۴ مناسب‌تر از مدل‌های قبلی بود و امسال افراد بیشتری می‌توانند این گوشی را خریداری کنند.

 

تکنولایف تازه ترین محصولات سامسونگ را به فروش می‌رساند: موبایل سامسونگ

 

تاریخ عرضه گلکسی زد فولد ۴

گوشی‌های سری زد فولد در طول سال‌های گذشته خیلی بدون سر و صدا جای گوشی‌های سری نوت سامسونگ را به خود اختصاص دادند. این کار تا جایی ادامه پیدا کرد که سامسونگ سری نوت را در قالب گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا راهی بازار کرد. گوشی‌های گلکسی زد فولد در میانه فصل تابستان معرفی می‌شوند و ما انتظار داریم در مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه شاهد معرفی نسل جدید گوشی‌های تاشدنی سامسونگ از جمله گلکسی زد فولد ۴ باشیم.

در ادامه می‌خواهیم به تاریخ معرفی مدل‌های قبلی سری گلکسی زد فولد اشاره کنیم.

مدل تاریخ معرفی تاریخ عرضه
گلکسی زد فولد ا اسفند ۱۳۹۷ ۵ مهر ۱۳۹۸
گلکسی زد فولد ۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
گلکسی زد فولد ۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ۵ شهریور ۱۴۰۰
گلکسی زد فولد ۳ احتمالا اواسط مرداد ماه احتمالا اواخر مرداد ماه

 

با توجه به تاریخ عرضه و معرفی مدل‌های قبلی سری گلکسی زد فولد، انتظار می‌رود که گلکسی زد فولد هم در ماه آگوست ۲۰۲۲ یا مرداد ماه سال ۱۴۰۱ معرفی شود. زمانی که معمولا سامسونگ از محصولات پرچم‌دار جدید خود رونمایی می‌کند.

قیمت گلکسی زد فولد ۴

انتظار داریم که گلکسی زد فولد ۴ با قیمت کمتر از ۱۸۰۰ دلار راهی بازار شود. برای مقایسه می‌خواهیم قیمت گلکسی زد فولد ۳ را با قیمت احتمالی گلکسی زد فولد ۴ اشاره کنیم.

گوشی قیمت در زمان عرضه
گلکسی زد فولد ۳ ۱۷۹۹ دلار
گلکسی زد فولد ۴ احتمالا ارزان تر از ۱۷۹۹ دلار

 

گوشی‌های تاشدنی همچنان به عنوان محصولات گران قیمتی به حساب می‌آیند و دلیل آن هم روند ساخت آن‌ها است. اولین گوشی گلکسی زد فولد با قیمت ۲ هزار دلار راهی بازار شده بود و این قیمت با عرضه گلکسی زد فولد ۳ به ۱۷۹۹ دلار کاهش پیدا کرد. به همین دلیل انتظار داریم که گلکسی زد فولد ۴ باز هم با کاهش قیمت رو به رو شود.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که سامسونگ در تلاش است تا بدون اینکه کیفیت ساخت گوشی کاهش پیدا کند، قیمت آن را کاهش دهد. هنوز مشخص نیست که این قیمت این گوشی تا چه اندازه کاهش پیدا می‌کند، اما شاید با کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری این گوشی در مقایسه با قیمت زمان عرضه گلکسی زد فولد ۳ مواجه شویم. انتظار داریم که قیمت گلکسی زد فولد ۴ نزدیک به ۱۶۰۰ دلار باشد.

گلکسی زد فولد

 

شاید نیاز داشته باشید:
مشکلات رایج تبلت های سامسونگ

 

دوربین گلکسی زد فولد ۴

در حالی که گوشی‌های سری زد فولد با چهار دوربین راهی بازار می‌شوند، برخی شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گلکسی زد فولد ۴ از دوربین‌های فوق‌العاده سری گلکسی اس ۲۲ استفاده کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که احتمالا از ساختار دوربین‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا استفاده نمی‌شود، چرا که این گوشی ضخامت زیادی دارد و ساختار دوربین آن می‌تواند ضخامت دوربین گلکسی زد فولد ۴ را بیشتر کند. این احتمال وجود دارد که گلکسی زد فولد ۴ از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل استفاده کند. در کنار آن هم دوربینی با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم سه برابر و یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت.

برخی دیگر از شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که سامسونگ توانسته تکنولوژی قرار گرفتن دوربین زیر صفحه نمایش را بهبود ببخشد و این تکنولوژی بسیار بهتر روی گوشی زد فولد ۴ قرار گرفته است. حتی به نظر می‌رسد که هر دو دوربین سلفی بیرونی و داخلی گلکسی زد فولد ۴ زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.

میزان حافظه داخلی، رم و تراشه گلکسی زد فولد ۴

سامسونگ می‌داند که گوشی‌های سری زد فولد قیمت بالایی دارند و به همین دلیل قصد ندارد کاری کند که قیمت آن افزایش پیدا کند. پس گلکسی زد فولد ۴ همانند گلکسی زد فولد ۳ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. با این حال اگر سامسونگ بخواهد مدل ارزان‌تری از این گوشی راهی بازار کند، آن مدل می‌تواند گلکسی زد فولد ۴ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشد.

گوشی‌های سری زد فولد به شکل خاص برای انجام دادن چند کار به صورت هم‌زمان ساخته شده‌اند. به همین دلیل گلکسی زد فولد ۳ با ۱۲ گیگابایت رم راهی بازار شد تا بتواند به خوبی چند اپلیکیشن را کنار هم اجرا کند. پس انتظار داریم که حداقل رم قرار گرفته روی گلکسی زد فولد ۴ هم ۱۲ گیگابایت باشد.

شایعات می‌گویند که گلکسی زد فولد ۴ با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود. البته هنوز درباره این موضوع اطلاعات زیادی نداریم، اما احتمالا این تراشه با بهبودهای اندکی همراه خواهد بود.

 

اسمارت سوییچ سامسونگ را کی و چطور استفاده کنیم؟
smart switch چیست

 

طراحی گلکسی زد فولد ۴

شایعات می‌گویند که گلکسی زد فولد ۴ از نظر طراحی پیشرفت بسیار زیادی در مقایسه با مدل‌های قبلی داشته است. به گفته شایعات گلکسی زد فولد جدید باریک‌تر و سبک‌تر از گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود. همچنین مشخص شده که این گوشی تنها با یک لولا ساخته شده و به همین دلیل باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی شده است.

با توجه به حذف یک لولا و به وجود آمدن فضای بیشتر، این فضای بیشتر چه استفاده‌ای خواهد داشت؟ به گفته شایعات گلکسی زد فولد ۴ از قلم S Pen استفاده می‌کند و یک جایگاه مخصوص برای این قلم خواهد داشت. دقیقا چیزی شبیه به سری نوت یا گلکسی اس ۲۲ اولترا که قلم داخل آن‌ها قرار می‌گرفت. به نظر می‌رسد که در گلکسی زد فولد ۴ قلم به صورت جداگانه عرضه نمی‌شود و همراه با خود گوشی خواهد بود.

حسگر تشخیص اثر انگشت گلکسی زد فولد ۴ هم جایگاه جدیدی پیدا کرده است. شایعات می‌گویند که حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی به جای اینکه با دکمه پاور ترکیب شود، زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

ساختار بدنه زد فولد 4

اگر این سوال برای شما پیش آمده که حسگر تشخیص اثر انگشت زیر کدام صفحه نمایش قرار گرفته باید بگوییم که زیر هر دو صفحه نمایش حسگر تشخیص اثر انگشت قرار دارد. حسگر تشخیص اثر انگشت دقیقا نزدیک لبه پایینی هر دو صفحه نمایش قرار خواهد گرفت.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد ۴

انتظار داریم که از صفحه نمایش داخلی و بیرونی این گوشی AMOLED باشد. سامسونگ در طول سال‌های گذشته بازیگر اصلی استفاده از صفحه‌های نمایش AMOLED بوده و قطعا این مدل صفحه نمایش برای زد فولد ۴ استفاده می‌شود.

شایعات می‌گویند که سامسونگ از نسل جدید صفحه‌های نمایش AMOLED برای این گوشی استفاده می‌کند. گفته نشده از متریال‌های جدیدی برای ساخت متریال‌های M12 OLED استفاده شده تا شاهد نسل جدیدی از پنل‌های OLED باشیم. همین مدل صفحه نمایش هم احتمالا روی گوشی آیفون ۱۴ استفاده خواهد شد.

این تکنولوژی جدید باعث می‌شود که با صفحه نمایشی روشن‌تر از قبل مواجه باشیم. همچنین ماندگاری پیکسل‌ها در این مدل صفحه نمایش هم بیشتر از قبل خواهد بود. با این حال سامسونگ درباره این موضوع هیچ صحبتی نکرده است.

این پنل AMOLED جدید از شیشه جدیدی هم استفاده می‌کند. شیشه‌ای که سامسونگ به آن Ultra Thin Glass می‌گوید. حالا در گلکسی زد فولد ۴ از شیشه Super Ultra Thin Glass استفاده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش مقاومت بالاتری پیدا کند. از آنجایی که گلکسی زد فولد ۴ با قلم راهی بازار می‌شود، داشتن صفحه نمایشی مقاوم‌تر کاملا منطقی به نظر می‌رسد. شیشه محکم‌تر باعث می‌شود که قلم به پنل آسیب وارد نکند.

 

 

حل مشکل زیر را هم بررسی کردیم:
اتصال گوشی سامسونگ به کامپیوتر با کابل

 

باتری گلکسی زد فولد ۴

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره میزان باتری گلکسی زد فولد ۴ منتشر نشده است. گوشی گلکسی زد فولد ۳ با باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شده بود که زیاد نبود، اما در مقایسه با شکل ظاهری گوشی ظرفیت قابل قبولی بود. به نظر می‌رسد که باتری گلکسی زد فولد ۴ از باتری گلکسی زد فولد ۳ کمتر نباشد. شاید باتری زد فولد ۴ به ۴۵۰۰ میلی‌آمپر سایت یا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا کند.

امکانات نرم افزاری گلکسی زد فولد ۴

گوشی های سری زد فولد به این شهرت دارند که می‌توانند سه اپلیکیشن را به صورت هم‌زمان و در کنار هم اجرا کنند. قطعا چنین ویژگی جذابی را روی گوشی Z Fold 4 مشاهده خواهیم کرد. از آنجایی که شایعات می‌گویند زد فولد 4 با قلم راهی بازار می‌شود، احتمالا یکسری از قابلیت‌های ویژه سری نوت با گلکسی اس ۲۲ اولترا را هم روی این گوشی مشاهده می‌کنیم. ویژگی‌هایی مانند Quick Note و Glance و Magnifire را به احتمال زیاد روی این گوشی خواهیم دید.

قلم S Pen و ویژگی چند پنجره‌ای یا Multi Windows باعث می‌شوند که گلکسی زد فولد ۴ از نظر نرم افزاری بسیار هیجان انگیز و کارآمد باشد.

آیا باید برای گلکسی زد فولد ۴ صبر کنیم؟

اگر می‌خواهید یک گوشی تاشدنی جذاب را با قدرت سخت افزاری بالا تجربه کنید، گلکسی زد فولد ۴ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر همیشه منتظر بودید که مدلی بهتر از نسل اول گلکسی زد فولد یا گلکسی زد فولد ۲ را خریداری کنید، گلکسی زد فولد 4 برای شما همان گوشی خواهد بود.

اگر هم نمی‌خواهید برای یک گوشی هوشمند بیشتر از ۱۵۰۰ دلار هزینه کنید، این گوشی قطعا برای شما مناسب نیست. همچنین باید بگوییم که با توجه به اینکه این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی باریک‌تر شده، اما احتمالا همچنان به عنوان یک گوشی بزرک شناخته می‌شود و شاید این موضوع را کسی دوست نداشته باشد.

آیا گلکسی زد فولد ۳ را باید با گلکسی زد فولد ۴ تعویض کنم؟

تا این لحظه شایعات می‌گویند که گلسی زد فولد 4 ‌ در مقایسه با گلکسی زد فولد ۳ بهبودهای زیادی داشته، اما این بهبود‌ها آن‌قدرها هیجان انگیز نیستند که بخواهید گلکسی زد فولد ۳ را با مدل جدیدتری تعویض کنید. گلکسی زد فولد ۳ یک گوشی هوشمند فوق العاده با امکانات بسیار خوب است که فعلا به نیاز تمام کاربران پاسخ می‌دهد. گلکسی زد فولد ۴ بیشتر برای کاربران جدید مناسب است.

 

آموزش های اولیه برای گوشی نو یا ری‌استارت شده:
راه اندازی گوشی سامسونگ

 

سوالات متداول:

گلکسی زد فولد ۴ کی معرفی و راهی بازار می‌شود؟ به احتمال زیاد گلکسی زد فولد ۴ در اواسط مرداد ماه معرفی می‌شود و در اوایل شهریور ماه راهی بازار خواهد شد.

قیمت گلکسی زد فولد ۴ چقدر است؟ شایعات می‌گویند که گلکسی زد فولد ۴ با قیمت نزدیک به ۱۶۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%af-4/
ads
ads