داغ ترین ها :
۹ قابلیتی که در رابط کاربری MIUI 13 مشاهده خواهید کرد

۹ قابلیتی که در رابط کاربری MIUI 13 مشاهده خواهید کرد

اگر از کاربران رابط کاربری اختصاصی شیائومی باشید و نسخه‌ی بتای MIUI 12.5 را تجربه می‌کنید، حتما اطلاع دارید که برخی از ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای رابط کاربری MIUI 13 در نسخه‌ی بتای MIUI 12.5 آزمایش می‌شود. حالا می‌خواهیم برخی ویژگی های رابط کاربری MIUI 13 را به شما معرفی کنیم.

 

قیمت روز گوشی شیائومی را در سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف ببنید: قیمت گوشی شیائومی

 

در حالی که برند محبوب چینی هنوز نسخه‌ی آزمایشی یا بتا برای رابط کاربری MIUI 13 را منتشر نکرده است؛ اما همانطور که اشاره شد امکانات مدنظر برای رابط کاربری جدید خود را در نسخه‌ی بتای رابط کاربری فعلی آزمایش می‌کند. همین امر باعث شده تا آشنایی نسبی با برخی از ویژگی‌های رابط کاربری نسل بعدی شیائومی داشته باشیم؛ رابط کاربری که البته مبتنی بر اندروید ۱۲ خواهد بود و امکانات ویژه‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

انتظار می‌رود که رابط کاربری MIUI 13 در ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) معرفی و سپس به‌صورت زمان‌بندی شده برای محصولات مختلف شیائومی منتشر شود. به مناسبت نزدیک بودن به زمان معرفی رابط کاربری جدید شیائومی در نظر داریم ویژگی های رابط کاربری MIUI 13 را به شما معرفی کنیم. در ادامه ۹ ویژگی جدید رابط کاربری MIUI 13 را خواهید دید.

جعبه ابزار هوشمند Smart Toolbox

جعبه ابزار هوشمند یا Smart Toolbox پیش از این در اپلیکیشن‌های پخش ویدئو مانند MIUI Video یا تیک تاک در دسترس بود و به کاربر اجازه می‌داد که اپلیکیشن‌ها را در پنجره‌ای کوچک اجرا کرده و به آن دسترسی داشته باشند؛ دقیقا مانند اج اسکرین که در دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد.

در رابط کاربری MIUI 13 انتظار می‌رود که Smart Toolbox قابل دسترس در تمامی بخش‌ها باشد. چنین ویژگی اجازه خواهد داد که به صورت همزمان از امکانات مختلف استفاده کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ذخیره‌ی آخرین تنظیمات دوربین

ذخیره‌ی آخرین تنظیمات دوربین در رابط کاربری Miui 13

زمانی که با اپلیکیشن دوربین کار کنید، فرقی نمی‌کند که چه تنظیماتی را اعمال کرده یا از کدام دوربین استفاده کنید، پس از اینکه اپلیکیشن را بستید، تمامی تنظیمات به حالت پیش‌فرض باز خواهند گشت. چنین اتفاقی دیگر در رابط کاربری MIUI 13 رخ نخواهد داد. درواقع زمانی که اپلیکیشن دوربین را ببنید، تنظیمات اعمال شده، ذخیره خواهند شد تا پس از باز کردن مجدد اپلیکیشن دوربین، آخرین تنظیمات اعمال شده و دوربین مورد استفاده در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

گوشی با دوربین عالی می‌خواهید؟ مطلب زیر را بخوانید:
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 

ویژگی های رابط کاربری MIUI 13 و بازگشت ویجت اپ والت کارگو به MIUI 13

در نسخه‌ی MIUI 11 ویژگی در اپ والت وجود داشت که اطلاعاتی از اپلیکیشن‌های نصب شده را در اختیارمان قرار می‌داد. حال انتظار می‌رود که چنین ویژگی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی در اختیار کاربران قرار گیرد. به این صورت که پیش‌نمایشی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ والت در پنجره‌ای کوچک به نمایش درخواهد آمد.

تغییر حالت نمایش میزان حرارت باتری

در رابط کاربری MIUI 12.5 میزان حرارت تولید شده توسط باتری بر حسب سلسیوس یا سانتی‌گراد به نمایش گذاشته می‌شود. شیائومی در نظر دارد این روند را تغییر دهد و معیار سنجش حرارت باتری‌، عبارت‌های خنک، معمولی و داغ باشد. در حالت خنک یا Cool دمای باتری زیر ۳۰ درجه‌ی سانتی گراد است و حالت نرمال نیز بین ۳۱ تا ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تعریف شده است. اگر دمای باتری نیز به بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد، اپلیکیشن مربوطه عبارت داغ یا Hot را نمایش خواهد داد.

خرید گوشی پرچمدار

امکان تغییر بین نسخه‌ی اصلی و بتا بدون حذف اطلاعات

در نسخه‌های فعلی رابط کاربری شیائومی، هرگونه تغییر بین نسخه‌ی بتا و اصلی به معنی حذف اطلاعات خواهد بود. چنین اتفاقی دیگر در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی رخ نخواهد داد. درواقع اطلاعا کاربر به‌صورت کامل ذخیره شده و در فضای ابری بارگذاری می‌شوند تا اگر کاربر بخواهد نسخه‌ی اصلی را نصب کرده یا هر گونه تغییر دیگری ایجاد کند، اطلاعات وی پاک نشوند.

 

رابط کاربری موبایل چیست؟ در مقاله ای UI گوشی را از پایه توضیح داده‌ایم:
رابط کاربری

 

امکان ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی

ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی در miui 13

دستیار هوشمند شیائومی یا می اسیستنت، درواقع نمونه‌ای شبیه به گوگل اسیستنت یا سیری محسوب می‌شود که البته در حال حاضر تنها در اختیار کاربران کشور چین قرار دارد. زمانی که از می اسیستنت استفاده کنید، شخصیتی مجازی، پاسخگوی شما خواهد بود که البته توسط خودتان ساخته می‌شود و امکان شخصی‌سازی گسترده‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌ها و ظاهر جدید برای اپلیکیشن MIUI Health

تغییرات ظاهر MIUI Health با miui 13

شیائومی نه‌تنها طراحی ظاهری MIUI Health را تغییر داده است، بلکه امکانات بیشتری را افزوده تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران در زمان استفاده از این اپلیکیشن فراهم شود. علاوه بر آن، طراحان شیائومی تلاش کرده‌اند کار با اپلیکیشن MIUI Health ساده‌تر و راحت‌تر شود.

نوار اسکرول زمانی

نوار اسکرول بر مبنای تاریخ و زمان در گالری miui 13

رابط کاربری MIUI مانند هر رابط کاربری دیگری از بخشی به نام گالری برخوردار است که دسترسی ساده‌تر به تصاویر، ویدئو و محتوای دیگر موجود در حافظه را به کاربر ارائه می‌دهد. شیائومی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود نوار اسکرول زمانی را در نظر گرفته که اجازه می‌دهد کاربر تصاویر، ویدئو یا هر محتوای دیگری را بر حسب زمان ثبت شده پیدا کند. نوار اسکرول زمانی در زمان جستجو در گالری نمایش داده خواهد شد و بر اساس محتوای در حال نمایش، تاریخ ثبت آن را نمایش خواهد داد.

 

 

ظاهر جدید بخش انتخاب تم برای رابط کاربری

شیائومی در قدم بعدی به سراغ بخش انتخاب تم رفته تا ظاهری زیباتر برای آن طراحی کند. درواقع هدف شرکت چینی، هماهنگ‌سازی بخش‌های مختلف رابط کاربری با زبان طراحی رابط کاربری MIUI 13 است.

با وجود اینکه بسیاری از امکانات MIUI 13 را می‌توان روی نسخه‌ی بتا MIUI 12.5 تست کرد، اما به نظر می‌رسد شیائومی در ۱۶ دسامبر با دست پر به میدان خواهد آمد و احتمالا نسخه‌ی نهایی جدیدترین رابط کاربری برند محبوب چینی از امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود؛ امکاناتی که هنوز از آن‌ها خبر نداریم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

187 نظر

  1. مریم

    سلام من از وقتی miui13دان کردم باتریش زود خالی میشه باید چکار کنم؟ چند وقت دیگ آپدیت جدید میاد؟ آپدیت جدیداین مشکلو حل میکنه؟؟؟ لطفن جواب بدین🥺

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مریم

      سلام وقت شما بخیر مشکل به دلیل miui 13 هست باید منتظر آپدیت باشید زمان مشخصی برای بروزرسانی نمیشه عنوان کرد بله به احتمال قوی حل میشه مشکل چون باگ کلی هست موفق باشید
  2. حمید

    سلام من note 11 pro 5g خریدم و چون mui13هست نمیتونم اپلیکشن های مود شده رو باز کنم هیچ راهی برای من نیست یعنی باید گوشیم رو بفروشم و سامسونگ بخرم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید

      سلام وقت بخیر Miui 13 باگ داره و هنوز پایدار نشده منتظر آپدیت های بعدی باشید مشکل حل میشه موفق باشید
  3. علی

    سلام
    بعد از این که به miui13 اپدیت کردم علامت دوربین سبز میاد بالای صفحه
    میشه راهنمایی کنید که چی هست؟

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به علی

      سلام، وقت شما بخیر. یه آپشن جدیده که به miui13 اضافه شده و می‌تونید از تنظیمات قطعش کنید.
  4. پیمان

    سلام وقت بخیر.من اپدیت جدید و انجام دادم اندروید 12 و miui13 مشکل خاصی هنوز نیست ولی یکم گوشی داغ تر میشه!!!و اینکه برنامه ها رو مثل واتس اپ و اینستاگرام و با تاخیر باز میکنه نسبت به قبل!!! بخوام برگردم به miui قبلی راهی هست؟؟تا این باگ ها برطرف بشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پیمان

      سلام وقت بخیر خیر راهی وجود نداره باید منتظر آپدیت بعدی باشید تا مشکل‌ها برطرف بشه موفق باشید
  5. فرهاد مشهدی محمدی

    سلام اقای کنزق خسته نباشید. جناب من Poco F3 دارم و آپدیت برای من اومده ولی هرکاری میکنم حتی ۱درصد هم جلو نمیره و‌شما فرمودین ما با وایفای اپدیت کنیم ولی متاسفانه افرادی هستن مثل بنده که دسترسی به وایفای ندارن وتمام راه هایی که گفتین رو امتحان کردن اگرراه دیگه ای وجود داره بهمون بگید ممنون میشیم و یک سوال دیگه از کجا خبر دار بشیم که اپدیت دیباگ یا همون رفع باگ های این MIUI13 اومده برای کسایی که اپدیت نکردن؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فرهاد مشهدی محمدی

      سلام وقت بخیر آپدیت رو با فیلتر شکن انجام بدید راهی وجود نداره که متوجه آپدیت بعدی بشید باید سایت های داخلی رو دنبال کنید و ببینید آپدیت کی عرضه شده موفق باشید
  6. Alireza

    من ردمی نوت 10پرو رو آپدیت کردم به miui13 ولی نوار ابزار بالا هیچ‌ فرقی نکرده!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Alireza

      سلام وقت بخیر به تنظیمات مراجعه کنید قسمت notification & control center رو انتخاب کنید حالا control center style رو بزنید و حالت جدید رو انتخاب کنید موفق باشید
  7. Nima

    سلام. من تو نظرات خوندم که شما گفتین منتظر آپدیت بعدی باشید این آپدیت باگ زیاد داره خب! از کجا بفهمیم آپدیت بعدیش امده مگه تا این رو آپدیت نکنیم آپدیت بعدی جایگزینش میشه؟ الان یک ماه است miui 13 برا گوشی poco x3 pro منتشر شده ولی من هنوز آپدیتش نکردم به دلیل باگ های زیادی که داره موندم چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Nima

      سلام وقت بخیر تصمیم با شما خواهد بود Miui 13 پایدار نیست هنوز اگه عجله دارید آپدیت کنید اگه نه حدود یک ماه صبر کنید پیروز باشید
      1. Nima

        پاسخ به احسان نیک پی

        متشکرم. پس من حدود آخر اردیبهشت ماه آپدیتش میکنم.ممنون از پاسخ گویی شما
  8. امیررضا احمدیان شالچی

    سلام وقت بخیر من ابدیت گوشی اومده pocof3دارم به نظرتون ابدیت کنم یا نه صبر کنم چون میگین خیلی باگ داره رم 6 128حافظه چیکار کنم ابدیت بزنم یا صبر کنم؟!

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به امیررضا احمدیان شالچی

      سلام، وقت شما بخیر. بهتره منتظر آپدیت بعدی بمونید. موفق باشید.
  9. Hsin

    سلام
    من از از وقتی اپدیت کردم ی روزی ایکون دوربین حذف شد ب زور تو تنظیمات اوردمش ولی وقتی عکس میندازم عکسای جدید داخل دوربین نمیاد همون قدیمیاس ک قبل پاک شدن گرفتم و باید برم گالری تا بیان چطور میتونم حلش کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Hsin

      سلام وقت بخیر ظاهراً MIUI 13 باگ زیاد داره و بهینه نیست باید منتظر آپدیت بعدی باشید تا مشکلات از طرف شیائومی برطرف بشه پیروز باشید
      1. حسین

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام.بعد آپدیت باتری گوشیم زود خالی میشه.نوت 10پرو مکس.مرسی
  10. ستی

    سلام… اپدیت کردم ولی فرق زیادی نداشت پوکو x3 GT دارم… مشکلی هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ستی

      سلام وقت بخیر خیر مشکلی نیست برخی از قابلیت‌ها در استفاده طولانی مدت مشخص میشن و در ابتدا به چشم نمیان پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-miui-13/
ads
ads