داغ ترین ها :
چگونه با گوشی عکاسی حرفه ای کنیم ؟

چگونه با گوشی عکاسی حرفه ای کنیم ؟

از آن جایی که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند باکیفیت تصویربرداری را به یک کار رایج تبدیل کرده‌اند، ارزش یک عکس با ظاهر حرفه‌ای هم تا حد زیادی افزایش یافته است. افرادی که در ثبت تصاویر حرفه‌ای تجربه بیشتری دارند، به سادگی می‌توانند تصاویر حرفه‌ای را ثبت و ضبط کنند، اما این مهارتی است که شما می‌توانید با تمرین کردن به انجام آن تسلط پیدا کنید. برای عکاسی حرفه‌ای با گوشی موبایل ، قطعا درک کامل نور و تنظیمات دوربین می‌تواند اهمیت داشته باشد. در این مقاله قصد داریم روش‌های عکاسی حرفه ای را آموزش دهیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

برای خرید گوشی های هوشمند مناسب عکاسی به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید: گوشی مخصوص عکاسی

 

مزایای عکاسی حرفه ای

مزایای عکاسی حرفه ای

عکاسی را باید یکی از مهارت‌هایی دانست که می‌توانید روی آن مسلط شوید و تقریبا امکان استفاده از این حرفه در زمینه‌های گوناگون وجود دارد. کلیه کسب‌و‌کارهای موجود در دنیای تجارت مدرن نیازمند داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای هستند و استفاده از شبکه‌های اجتماعی می تواند تاثیر زیادی در گسترش دسترسی و وفاداری کاربران نسبت به برند خاص داشته باشد.

هنگامی که تصمیم به چگونگی بازاریابی آنلاین برای کسب و کار خود گرفتید، استفاده از تصاویر حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند نخستین تاثیر قدرتمند را روی مخاطبین خود داشته باشید، اما سوال این است که چگونه می‌توان تصاویر موردنظر را ثبت کرد. قطعا پرداخت هزینه برای استخدام یک تصویربردار می‌تواند گران باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم روش‌های تصویربرداری حرفه‌ای را بیاموزید تا بتوانید نتایج خوبی را رقم بزنید. ثبت تصاویر حرفه‌ای بدون نیاز به در نظر گرفتن در دسترس بودن عکاس خود، کنترل کامل روی تصاویر در دسترس را هم به شما ارائه می‌دهد.

چگونه عکاسی حرفه ای را تجربه کنیم؟

در صورتی که قصد دارید عکسبرداری حرفه‌ای را آغاز کنید، بهتر است موارد زیر را به خوبی مدنظر قرار دهید:

1: موضوع عکس خود را انتخاب و درک کنید

هر تصویر بیانگر یک داستان بوده و ستاره آن داستان هم می‌تواند موضوع عکس شما باشد. به عنوان یک ستاره، سوژه شما می‌تواند نقش مهمی در تعیین روش اجرای بهترین عناصر دیگر موردنیاز برای تصویربرداری حرفه‌ای داشته باشد. هنگام تصویربرداری از یک منظره باید از رویکرد متفاوت نسبت به پرتره در استودیو استفاده کنید. به عنوان مثال، هر دو با یک عکس اکشن در یک رویداد ورزشی متفاوت هستند.

در کنار درک کردن نوع تصاویری که ثبت می‌کنید، باید از یک هدف مشخص برای نزدیک شدن به تصاویر استفاده کنید. ایجاد تغییرهای کوچک در روش کادربندی، ژست گرفتن و نور سوژه می‌تواند تاثیر زیادی در محصول نهایی داشته باشد و برای به دست آوردن نتایج مطلوب، همواره باید با یک هدف شروع کنید.

 

 

2: از دوربین و تجهیزات عکاسی مناسب استفاده کنید

هنگامی که به تنظیمات گسترده برای برخی عکسبرداری‌ها نگاه کنید، شروع به تصویربرداری می‌تواند ترسناک باشد، اما خبر خوب این است که برای تصویربرداری در سطح حرفه‌ای نیازمند تنظیمات حرفه‌ای نخواهید بود. در حالی که دوربین‌ها و لوازم جانبی گران قیمت می‌توانند به بهبود کیفیت تصاویر شما کنند، اما کماکان می‌توانید تصاویر زیبایی را با بودجه متوسط ثبت کنید. در این بخش تعدادی نکته مهم پیرامون تجهیزات تصویربرداری وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهید:

به دوربین خود احترام بگذارید

یکی از مزایای استفاده گسترده از گوشی‌ها به عنوان دوربین را باید رشد سریع‌تر کیفیت سنسورها دانست. در صورتی که یک گوشی هوشمند مدرن در اختیار دارید، امکان دارد از تصاویر باکیفیتی که می‌توانید ثبت کنید، شگفت‌زده شوید. در حقیقت گوشی‌های موبایل دارای روش‌هایی برای شبیه‌سازی جلوه‌های دوربین در اختیار دارند که می‌توان در میان آن‌ها به کاهش عمق فوکوس اشاره کرد. بدون تردید گوشی‌های موبایل برای عکاسی حرفه ای کارآمد هستند.

از سنسور مناسب استفاده کنید

تغییر سنسور دوربین راهی است که می‌توانید برای ایجاد تغییر اساسی در حالت تصاویر خود استفاده کنید. یک سنسور قابل تنظیم اولیه می‌تواند به شما کمک کند در بسیاری از تنظیمات مختلف، تصاویر حرفه‌ای را ثبت و ضبط کنید. با این حال در صورتی که می‌خواهید روی یک سبک خاص تمرکز کنید، می‌توانید با پیدا کردن سنسور مناسب، نتایج خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید.

یک سه پایه برای عکسبرداری خریداری کنید

استفاده از سه پایه را می‌توان یک راه مقرون به صرفه برای بهبود کیفیت تصویربرداری دانست. در حقیقت سه پایه نه تنها به شما اجازه می‌دهد تصاویر را از راه دور ثبت کنید، بلکه دستگاه را ثابت نگه داشته تا بتواند از تار شدن عکس جلوگیری کند.

محدودیت‌ها را درک کنید

با این که بیشتر دوربین‌های مدرن می‌توانند تصاویر با ظاهر حرفه‌ای را تولید کنند، مهم است که در محدوده تجهیزات یا تجربه خود باقی بمانید. در صورتی که متوجه شوید برای ثبت تصاویر موردنظرتان با محدودیت مواجه هستید، زمان آن رسیده تا بتوانید ارزیابی‌های خود را برای کاهش محدودیت‌ها انجام دهید.

 

برند برتر در ساخت دوربین عکاسی کدام است؟
بهترین مارک دوربین عکاسی 

 

3: نور خود را تنظیم کنید

چگونه با گوشی عکاسی حرفه ای کنیم ؟ - 2

دریافت نور مناسب را باید به عنوان مناسب‌ترین راه برای تبدیل یک تصویر از کیفیت روزمره به کیفیت حرفه‌ای دانست. نورپردازی به سوژه‌ها اجازه می‌دهد تصاویر را پویاتر کرده و همین مسئله تاثیر زیادی در بهبود جذابیت تصاویر خواهد داشت. در حقیقت تسلط داشتن روی نور یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید برای بهبود کیفیت تصاویر انجام دهید. اگر در استفاده از نور برای بهبود تصاویر تازه‌کار هستید، توجه به نکات زیر می‌تواند کمک موثر و مفیدی برای شما باشد.

از نور طبیعی استفاده کنید

استفاده از نور خورشید برای نورپردازی سوژه‌ها می‌تواند یکی از سریع‌ترین روش‌های نورپردازی به حساب آید؛ شما باید سعی کنید از نور طبیعی بهره‌من شوید. بهترین نور طبیعی برای عکس را می‌توانید یک ساعت پس از طلوع خورشید و یک ساعت قبل از غروب خورشید تجربه کنید که به ساعت طلایی معروف هستند.

بیشتر پرتره‌ها را از سمت جلو روشن کنید

کلید یک تصویربرداری حرفه‌ای را می‌توان فقدان هرگونه سایه روی سوژه‌ها دانست. یک چراغ روشن که به سمت سوژه شما وجود داشته باشد، می‌تواند نور جذاب و ملایم‌تری را برای متعادل کردن سایه‌ها به ارمغان آورد و همین مسئله تاثیر زیادی در ثبت پرتره‌های جذاب داشته باشد.

استفاده از نورپردازی قدرتمند را فراموش نکنید

با این که به صورت کلی توصیه می‌شود منابع عظیم از نور را در پشت سر خود فراهم کنید، اما شما می‌توانید با قرار دادن یک مانع میان منبع نور و سوژه خود، یک تصویر هنری جذاب را ثبت کنید.

استفاده از بازتابنده برای تغییر طبیعی جهت نور

شما می‌توانید هنگام استفاده از نور طبیعی، کنترل جهت منبع نور خود را از دست بدهید. بازتابنده یک راه موثر برای تغییر جهت نور بوده که به سوژه شما برخورد می‌کند و تاثیر زیادی در افزایش زیبایی تصاویر خواهد داشت.

از دیفیوزر برای نرم کردن نور شدید استفاده کنید

نور مستقیم بیشتر از اندازه روی یک سوژه می‌تواند سایه‌های متمایز را ایجاد کند. با این که چنین ویژگی می‌تواند مفید باشد، اما اگر قصد دارید شدت آن را کاهش دهید، استفاده از یک دیفیوز روی چراغ‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در میزان نوردهی داشته باشد. در حقیقت انجام این کار می‌تواند از نور مستقیم جلوگیری کرده و سایه‌ها را ملایم‌تر کند.

 

بهترین پاور بانک برای دوربین عکاسی شما کدام است؟
پاوربانک دوربین عکاسی

 

4: شما باید روی فریم (قاب‌بندی) متمرکز شوید

چگونه با گوشی عکاسی حرفه ای کنیم ؟ - 3

حالت قرار دادن سوژه‌ها در تصویر یک عامل مهم برای گرفتن عکس حرفه‌ای است. هنگام کادربندی یک تصویر، انتخاب‌هایی که می‌کنید می‌تواند تصویر شما را از نظر بصری جالب‌تر کرده و تصویر نهایی را جذاب‌تر کند. بهترین روش برای بهبود کادربندی، تمرین کردن است. همانطور که تصاویر بیشتری ثبت می‌کنید و تکنیک‌های گوناگون را در قاب‌بندی مورد استفاده قرار می‌دهید، خواهید دید که روش‌ها در شما نهادینه خواهد شد. در این بخش تعدادی نکته مهم برای تصویربرداری حرفه‌ای وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید:

از حواس‌پرتی جلوگیری کنید

هنگامی که تصاویر خود را ثبت می‌کنید، باید به نکات گوناگون همانند کلیه موارد درون یک قاب توجه کنید. در این حالت نباید حواس‌پرتی را تجربه کنید و تمرکز کردن تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر شما خواهد داشت؛ این مسئله در عکاسی حرفه ای تاثیرگذار است.

زاویه‌های منحصر به فرد را انتخاب کنید

یکی از مواردی که عکس‌های حرفه‌ای را برجسته می‌کند، زاویه‌های تصویربرداری است. شما می‌توانید برای افزایش زیبایی تصاویر خود از زاویه‌های گوناگون برای تصویربرداری استفاده کنید که امکان دارد در گذشته به آن‌ها فکر نکرده باشید. در صورتی که بیشتر از داشتن یک عکس ساده فکر می‌کنید، بهتر است زاویه‌های مختلف را برای عکسبرداری انتخاب کنید.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

سوژه تصویر شما باید به گونه‌ای قاب‌بندی گردد که اطمینان حاصل شود نخستین چیزی است که به آن نگاه می‌کنید. انتخاب یک نقطه کانونی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش کیفیت تصویربرداری شما داشته باشد.

از خطوط پیشرو استفاده کنید

در کنار برجسته کردن فوکوس موردنظر خود در یک تصویر، می‌توانید از عنصرهای اطراف برای جلب توجه استفاده کنید. در صورتی که یک عکس را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اید که خطوط مستقیم به سوژه شما اشاره می‌کنند، بهتر است بدانید مخاطبین شما به صورت طبیعی آن خطوط را تا نقطه کانونی دنبال خواهند کرد.

رعایت قانون یک سوم را جدی بگیرید

یکی از اشتباهاتی که تصویربرداران آماتور مرتکب می‌شوند، قرار دادن سوژه در وسط کادر است. قانون یک سوم شامل شکستن کادر به یک سوم با دو خط افقی و دو خط عمودی است، سپس سوژه خود را در یکی از نقاط تقاطع قرار دهید تا خارج از مرکز باشد.

قاب را تکمیل کنید

فضای از دست رفته روی قاب نه تنها باعث حواس‌پرتی می‌شود، بلکه می‌تواند تاثیر عکس را هم کاهش دهد. تکمیل کادر تکنیکی است که در آن سوژه به خود اجازه می‌دهد تصویر را به صورت کامل تکمیل کند، حتی به صورت بالقوه کادر را هم شکسته و این یک روش چشمگیر برای حرفه‌ای جلوه دادن تصاویر است.

 

ترفندهای عکاسی با آیفون که باید بدانید:
تنظیمات دوربین ایفون

 

5: یادگیری سفارشی‌سازی تنظیمات

چگونه با گوشی عکاسی حرفه ای کنیم ؟ - 4

خبر خوب درباره دوربین‌های مدرن این است که تا حد زیادی پیشرفت کرده‌اند و می‌توانید با آن‌ها تصاویر شگفت‌انگیز ثبت و ضبط کنید. با این حال اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را بهبود ببخشید و عکس‌های حرفه‌ای ثبت کنید، یادگیری روش تنظیم دستی تنظیمات دوربین و سنسور ضروری است.

مهم‌ترین تنظیماتی که باید هنگام شروع تصویربرداری روی آن‌ها مسلط شوید، دیافراگم و سرعت شاتر است. دیافراگم سنسور به میزان گشوده شدن آن هنگام تصویربرداری اشاره دارد و تاثیر زیادی در مدیریت میزان نور و عمق فوکوس خواهد داشت. هر اندازه دیافراگم بازتر باشد، عکس های شما سبک‌تر می‌شوند و عمق فوکوس هم کوتاه‌تر خواهد شد. هنگامی که سوژه شما در فوکوس برجسته‌تر شود، پیش‌زمینه و پس‌زمینه هم تار خواهند شد.

سرعت شاتر مدت زمانی است که تصاویر شما در معرض نور قرار داشته باشند یا مدت زمانی که شاتر در دوربین باز باشد. سرعت شاتر طولانی باعث ایجاد جلوه‌های تاری چشم‌نواز خواهد شد و نور بیشتری را وارد خواهد کرد. سرعت شاتر کوتاه به نور بیشتری نیاز دارد، اما کماکان اجازه تصویربرداری برای ثبت تصاویر واضح را خواهد داد.

6: تمرین کردن با نرم افزار ویرایش عکس

یکی از نکات مهمی که می‌تواند تصویربرداران آماتور را شگفت‌زده کند، کشف این نکته خواهد بود که تصاویر زیبا از سوی تصویربرداران حرفه‌ای زمانی ثبت شده‌اند که اصلا آماده نبودند. با این که هنگام تصویربرداری باید نکات مهم و زیادی را مدنظر قرار دهید، اما ویرایش عکس هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویرایش عکس به شما اجازه می‌دهد کنترل زیادی روی تصویر نهایی داشته باشد و از تنظیم نور یا سطوح کنتراست تا تقویت یا حتی تغییر رنگ‌های نمایش داده شده برای ثبت تصاویر حرفه‌ای استفاده کنید.

همانطور که فیلترها در شبکه‌های اجتماعی امکان لمس سریع تصاویر شما را فراهم می‌کنند، نرم افزار ویرایش تصویر هم تنظیمات ساده‌ای دارد که می‌توانید فقط با تعدادی کلیک ساده، آن‌ها را انتخاب و اعمال کنید.

 

همه چیز درباره عکاسی محاسباتی را در مطلب زیر بخوانید:
عکاسی محاسباتی

 

نکات مهم برای تصویربرداری حرفه‌ای

چگونه با گوشی عکاسی حرفه ای کنیم ؟ - 6

برای این که در ثبت تصاویر حرفه‌ای مهارت بالایی کسب کنید، باید نکات مهم و گوناگونی را مدنظر قرار دهید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تصویربرداری را تمرین کرده تا بتوانید با تکرار آن، مهارت‌های بیشتری کسب کنید.
  • تصویربرداران حرفه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
  • برای یادگیری تکنیک‌های جدید، فیلم‌های آموزشی را تماشا کنید.
  • یک مربی برای یادگیری بیشتر تصویربرداری انتخاب کرده و از آن درس‌های جدید و گوناگون را بیاموزید.
  • مجموعه‌ای از بهترین کارهای خود را برای اشتراک‌گذاری آماده داشته باشید.
  • یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و به صورت کاملا انحصاری، تصاویر خود را اشتراک‌گذاری کنید.
  • در چالش‌های گوناگون تصویربرداری شرکت کرده یا از ایده‌های جدید تصویربرداری استقبال کنید.
  • با موضوع‌های گوناگون شروع کرده و از تجهیزات مختلف برای تصویربرداری استفاده کنید تا بتوانید سبک‌های خود را به کارگیری کنید.
  • قبل از ویرایش دیجیتال از یک ابزار کالیبراسیون آنلاین استفاده کنید.
  • استفاده از برنامه‌های گوناگون و حرفه‌ای ویرایش تصاویر را بیاموزید تا بتوانید تاثیر آن را در افزایش کیفیت تصاویر خود مشاهده کنید.

 

حداکثر استفاده از پرچمدار سابق اپل:
تنظیمات دوربین آیفون 12 پرو مکس

 

جمع‌بندی

دنیای هنر و تصویربرداری در کنار جذابیت‌های منحصر به فردی که دارد، کاملا پیچیده است. در صورتی که علاقه‌مند به دنیای تصویربرداری هستید، می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای انجام عکاسی حرفه ای استفاده کنید، اما ابتدا باید با نکات مهم تصویربرداری آشنا شوید. هنگامی که بتوانید نکات مهم و کلیدی تصویربرداری را بیاموزید، قطعا می‌توانید تصاویر جذاب و فوق‌العاده‌ای را با حداقل امکانات ثبت و ضبط کنید و در صورتی که بهترین دوربین‌های عکاسی را هم داشته باشید، اما با هیچ کدام از نکات این حرفه آشنا نباشید، نتایج دلچسب را تجربه نخواهید کرد.

سوالات متداول

آیا استفاده از دوربین گوشی برای عکاسی حرفه ای مناسب است؟ در صورتی که با نکات پیرامون تصویربرداری آشنا باشید، می‌توانید از دوربین گوشی‌های هوشمند به خوبی برای تصویربرداری استفاده کنید.

آیا می‌توان برای افزایش کیفیت تصاویر از فتوشاپ استفاده کرد؟ با این که استفاده از فتوشاپ برای ایجاد تغییرات گسترده توصیه نمی‌شود، اما دانستن نکات و روش‌های استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند باعث رفع برخی از نواقص احتمالی هنگام تصویربرداری شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads