داغ ترین ها :
چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

هندزفری‌های بلوتوثی از رایج‌ترین گجت‌هایی هستند که در دست کاربران می‌توانیم ببینیم، زیرا با حذف شدن سیم هدفون‌ها دیگر نیازی نیست که دردسر اضافی بکشید و هدفون‌های بلوتوثی به‌راحتی قابل حمل هستند. امروزه محبوب‌ترین لوزام‌های جانبی دنیا هدفون‌های بلوتوثی هستند که می‌توانید هر زمان که خواستید استفاده کنید و هرجا که خواستید با خودتان ببرید؛ اما نداشتن سیم و بلوتوثی شدن هندزفری‌ها بهایی دارد که باید بپردازید؛ آن هم تمام شدن شارژ هدفون‌ها است که در هندزفری‌های سیمی خبری از این شارژ کردن‌ها و تمام شدن شارژ نبود.
هندزفری‌های بی‌سیم به دلیل متصل شدن به بلوتوث و داشتن چیپست‌های مخصوص ارتباطات، دارای باتری هستند که بتوانند شارژ برای پخش موسیقی و روشن شدن را در خود نگه‌دارند و همچنین در صورت تمام شدن نیرویشان، دوباره شارژ شوند. اما برخی از کاربران برایشان سوال است که هندزفری بلوتوثی چجوری شارژ می‌شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا روش های شارژ هندزفری بی سیم را آموزش دهیم.

 

برای خرید هندزفری بلوتوثی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

چجوری هندزفری بی سیم را شارژ کنیم؟

تمام هدفون های بلوتوثی بازار یک مخزن شارژی دارند که درون کیس هدفون ها قرار گرفته، همچنین هر گوشی هدفون هم یک مخزن کوچک درون خود دارد که بتواند تا چند ساعت دوام بیاورد. اما شارژ گوشی های هدفون و کیس نگه دارنده آن ها، پس از استفاده تمام می شود، مانند گوشی ها که باید پس از تمام شدن شارژشان به شارژر بزنید.
برای شارژ کردن هدفون بلوتوثی کافیست یک کابل اصلی را با توجه به درگاه شارژ کیس هدفون تان به کیس متصل کنید و سپس آن را با آداپتور به برق بزنید.

برخی از هدفون های بی سیم از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، به همین پشت کیس آن ها درگاه شارژ تایپ C وجود دارد، اما بسیاری از هدفون های بی سیم هم هستند که درگاه شارژ میکرو USB روی کیس آن ها قرار دارد.

خرید مک بوک

از کجا بفهمیم هندزفری بلوتوثی چقدر شارژ دارد؟

برخی از هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم دارای نشانگر LED شارژ روی کیس هستند؛ این چراغ‌ها روی کیس هدفون وجود دارند که اکثرا 4 عدد LED خواهند بود و وقتی چهار چراغ روشن باشد، یعنی کامل پر است. اگر 3 چراغ روشن باشد یعنی حدود 70 درصد شارژ دارد. اگر 2 چراغ روشن باشد یعنی 50 درصد و اگر 1 چراغ باشد یعنی حدود 20 درصد شارژ در کیس هدفون‌ها وجود دارد. اگر چراغ 1 خط کیس شروع به چشمک زدن کند، یعنی شارژ کیس به زیر 10 درصد رسیده و باید آن را شارژ کنید.

بعضی از هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی روی کیس نگه دارنده‌شان نمایشگر دارند که میزان شارژ کیس را به‌صورت عدد نشان می‌دهد. این کیس‌ها میزان شارژ دقیق‌تری می‌توانند نشان دهند و اگر هدفونی که می‌خرید کیس شارژش نمایشگر برای نشان دادن میزان شارژ کیس دارد، ویژگی خوبی برای آن محصول محسوب می‌شود.

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

جدا از نشان دادن شارژ هدفون روی کیس شارژ، برخی از هدفون های زیر 1 میلیون تومان و اکثر هدفون های بالای این قیمت دارای نرم افزار نشان دهنده وضعیت هدفون روی گوشی هستند؛ یعنی وقتی یکبار گوشی را به هدفون متصل می کنید، از دفعات دیگر زمانی که در هدفون را باز کنید نشانگر اطلاعات شارژ هدفون روی صفحه گوشی شما پدیدار می شود.
از این طریق می توانید بفهمید که کیس هدفون و حتی خود گوشی های هدفون بلوتوثی چه میزان شارژ دارند.

اگر هدفون بلوتوثی شما همچین قابلیتی ندارد، باز هم می توانید بفهمید که چقدر گوشی های هدفون شارژ دارند، اما در این مواقع نمی توانید شارژ باقیمانده در کیس هدفون ها را ببنید و تنها راه فهمیدنش همان نشانگر LED روی کیس است. برای فهمیدن شارژ گوشی های هدفون بلوتوثی باید ابتدا آن را از طریق بلوتوث به گوشی متصل کنید. سپس در صفحه اصلی بلوتوث می بینید که به هدفون متصل هستید و چقدر آن هدفون شارژ دارد.

 

 

آیا هندزفری بلوتوثی با پاوربانک شارژ می شود؟

هدفون های بلوتوثی بی سیم از شدت جریان و آمپر کم استفاده می کنند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آن را با منبع 1 آمپر شارژ کنید تا شدت جریان بیشتر از حدش به آن وارد نشود. در غیر این صورت ممکن است به باتری کیس هدفون صدمه برسد و حتی شارژ خالی کند زیرا ولتاژ بیشتر باعث کم شدن مدت زمان شارژ هندزفری بلوتوث نمی شود.

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟
پاوربانک ها اکثرا دارای دو درگاه هستند که یه یکی از آن ها 1 و یکی دیگر 2 آمپر شدت جریان می دهد؛ برای کردن شارژ هدفون بلوتوثی توسط پاوربانک توصیه می کنیم از پورت 1 آمپر پاوربانک استفاده کنید، حتی برای شارژ کردن ساعت های هوشمند با پاوربانک هم توصیه می کنیم از 1 آمپر استفاده کنید.

سعی کنید پاوربانکی تهیه کنید که از قابلیت های PD و QC پشتیبانی کند، زیرا این پاوربانک ها شارژ را ایمن تر به دستگاهی که به آن متصل است انتقال می دهند و احتمال از بین رفتن باتری را پایین می آورند.

لپ تاپ گیمینگ بنر

آیا شارژ کردن هدفون بلوتوثی با لپ تاپ به آن صدمه میزند؟

پورت های USB لپ تاپ اکثرا از درگاه های 1 آمپری تشکیل شده اند، به همین دلیل لپ تاپ ها وسیله های ایده آل برای شارژ کردن کیس هدفون های بلوتوثی و همچنین ساعت های هوشمند هستند. اما توصیه می کنیم به هیچ عنوان گوشی خود را با لپ تاپ شارژ نکنید، زیرا گوشی ها تا 2 و حتی 3 آمپر قابلیت دریافت نیرو دارند و جریان 1 آمپر ممکن است به باتری گوشی صدمه وارد کند.

بهترین هندزفری شیائومی کدامی است؟
بهترین مدل هندزفری شیائومی

آیا با شارژر فندکی می توانیم هدفون بلوتوثی را شارژ کنیم؟

در گذشته شارژر های فندکی بسیار مخرب بودند و وصل کردن گوشی به شارژر فندکی ماشین، مساوی بود با از بین رفتن پیک های منظم باتری و دذر نتیجه خراب و باد کردن باتری ها. اما امروزه با به بازار آمدن شارژر فندکی هایی با ویژگی های مختلف باعث می شود بتوانیم به این نوع شارژر ها اعتماد کنیم.

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

اگر قصد شارژ کردن هندزفری بلوتوثی با شارژر فندکی را دارید و مجبور به این کار هستید، قبل از خرید حواستان باشد که آن شارژر فندکی از استاندارد های AF، PD و QC بهره ببرد تا به گوشی شما صدمه ای وارد نشود. زیرا ولتاژی که فندکی ماشین به گوشی وارد می کند کاملا ناهماهنگ با باتری گوشی است. برندهای محبوبی هستند که این نوع شارژر ها را تولید کرده اند، مانند شارژر فندکی انکر و شارژر فندکی بیسوس که در قیمت های متفاوت به همراه ویژگی های مختلف وارد بازار شده اند.

 

چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید ببینیم؟

مشاهده شارژ ایرپاد در گوشی های اندرویدی

 

شارژ اولیه هندزفری بلوتوثی

شاید تا به حال جمله شارژ اولیه گوشی به گوشتان خورده باشد، این قضیه برای زمانی است که گوشی نویی که خریده اید را تازه از جعبه در می آورید و اولین شارژی که می زنید باید تا 100 درصد باشد و با آن در زمان شارژ شدن کار نکنید.
همین قانون نانوشته برای تمام دستگاه هایی که قابلیت شارژ شدن دارند وجود دارد، مثل شارژ اولیه هندزفری بلوتوث جبرا یا شارژ اولیه هندزفری سامسونگ. در حقیقت شارژ اول و دوم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما باید شارژ کردن را به صورت اصولی انجام دهید.
هیچگاه نگذارید دستگاه توی شارژ باقی بماند بعد از شارژ شدن کامل، هیچوقت دستگاه را تا 100 درصد شارژ نکنید، هیچگاه نگذارید شارژ دستگاهتان کمتر از 20 درصد شود. با رعایت این نکات، دیگر فرقی ندارد چه طریقه شارژ هندزفری بلوتوث شیائومی باشد چه گوشی شیائومی، هر دو دستگاه بلکم تمام دستگاه هایی که شارژ می شوند را باید با این اصول شارژ کنید.

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

اما به دلیل این که بسیاری از کاربران سوالاتی مانند شارژ اولیه هندزفری بلوتوث هایلو و شارژ اولیه هندزفری بلوتوث لنوو را از ما می پرسند، باید بگوییم که برای شارژ اولیه هدفون بلوتوثی باید ابتدا شارژ هدفون و کیس آن را تا انتها با استفاده خالی کنید، سپس گوشی هدفون ها را خارج کنید و کیس را به شارژ بزنید. دقت کنید که شارژ دستگاه را یکبار باید تا 100 درصد کامل شارژ کنید. سپس گوشی های هدفون را توی کیس قرار دهید و منتظر بمانید تا شارژ شوند.

پیشنهاد پرفروش ترین های هندزفری:هندزفری qcy T13

آیا مدت زمان شارژ هندزفری های بلوتوثی با یکدیگر فرق دارند؟

هر کمپانی یک نوع محصول تولید می کند و هیچ برندی محصول برند دیگر را به فروش نمی رساند، به همین دلیل تمام شرکت ها به فکر ساخت محصولی بهتر هستند تا بتوانند فروش بهتری در این بازار رقابتی سخت داشته باشند. یکی از تفاوت ها در مدت زمان شارژ شدن محصول است.

برای مثال مدت زمان شارژ هندزفری بلوتوث سامسونگ با هندزفری بلوتوث شیائومی و ایرپاد اپل متفاوت است، هر کدام از آن ها دارای حجم باتری معینی هستند که باعث می شوند مدت زمان شارژشان متفاوت باشند. هرچه باتری قدرتمند و ظرفیتش بیشتر باشد، زمان بیشتری طول می کشد تا شارژ شود. البته مدت زمان شارژ هندزفری بلوتوث هم بستگی به قابلیت های شارژ شدنشان دارد، اگر از شارژ سریع پشتیبانی کند زودتر شارژ می شود و اگر از شارژ سریع پشتیبانی نکند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کامل شارژ شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

339 نظر

  1. فردی

    سلام بادز2 پرو رو با چه شارژری میشه شارژ کرد ؟ فستep-ta200 که روش دوتا جریان زده 9.0v = 1.67a – 5.0v =2.0a یا شارژر معمولی ep-TA50EWE که روش 5.0V=1.55A زده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فردی

      سلام فرقی نداره با شارژر معمولی شارژ کنید بهتره
  2. اسدی

    سوال وقتی کیس هندزفری شارژش تموم شد هدفون ها رو هم بذارم داخلش بعد شارژ کنم یا جدا جدا باید شارژ بشه ؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اسدی

      سلام جدا شارژ کنید مهم نیست
  3. Amir

    سلام
    هنذفری انکر لیبریتی۴nc رو میتونم با شارژر ۲۵ وات فست شارژ سامسونگ شارژ کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amir

      سلام مشکلی نداره ولی بهتره به آداپتور ۱۰ یا ۱۵ واتی باشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b2%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%ab%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads