داغ ترین ها :
گلکسی بادز لایو سامسونگ در برابر ایرپادز پرو اپل

گلکسی بادز لایو سامسونگ در برابر ایرپادز پرو اپل

در چند سال اخیر هندزفری و هدفون‌ بی ‌سیم حسابی در بین کاربران محبوب شده‌اند. خلاص شدن از شر سیم‌های بلند و دست‌وپاگیر، پارگی و قطعی مکرر سیم‌ها را می‌توان از دلایل عمده‌ی مهاجرت به سمت هدفون‌های بی‌سیم دانست. همچنین بعضی از کاربران از نمای بدی که سیم هدفون به استایل و پوششان می‌داد ناراضی بودند و ترجیح می‌دادند استفاده نکنند.
با حذف شدن سیم‌های دست و پا گیر، این صنعت بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و کمپانی‌های بزرگ و مشهور مشغول به ساخت و ارائه این هدفون‌های بی ‌سیم شده‌اند. هرسال کمپانی‌های مختلف مدل‌های جدیدتر و کارآمدتری ارائه می‌دهند که باتوجه ‌به طراحی‌های خوب آن‌ها، کاربران برای بهترشدن استایل و پوششان از این هدفون‌ها استفاده می‌کنند.
اما یکی از مشکلات و سؤالات پرتکرار مردم این است که کدام هدفون بی ‌سیم بهتر است؟ کدام هدفون بی‌ سیم ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا هدفون‌های بی ‌سیم متفرقه و ارزان بهتر هستند یا هدفون‌های برند و گران‌قیمت؟
با مجله تکنوبلاگ همراه باشید تا در این مطلب به شما کمک کنیم انتخاب آسان‌تر و بهتری را در خرید هدفون بی ‌سیم داشته باشید.

آیا خرید هدفون های بی سیم ارزان و متفرقه معقولانه است؟

همیشه پرداخت پول‌های نجومی به اجناس دلیل بر بهتر بودن آن جنس نیست؛ اما در مورد کالای الکترونیکی این نظریه کمتر صدق می‌کند. امکان دارد با پرداخت پول کمتر جنس تقلبی و ناقص تحویل بگیرید یا اصلاً امکان دارد کار نکند و روشن نشود. اکثر این محصولات هم از گارانتی برخوردار نیستند در این صورت پولی که صرف آن کرده‌اید کاملاً هدررفته است.
بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این ریسک را نکنید و تاحدی‌که امکان دارد از این محصولات کمتر استفاده کنید تا هم به گوش شما آسیب نرساند هم‌ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را داشته باشد.

بهترین و پرطرفدارترین هدفون های بی سیم

مقایسه گلکسی بادز لایو و ایرپادز پرو

شرکت‌های مختلف و معروف بسیاری هستند که هدفون‌های بی‌سیم تولید می‌کنند، اما کدام‌یک از آن‌ها ارزش خرید نسبت به قیمت و کارایی دارند؟
در میان تمام شرکت‌های تولیدکننده هدفون‌های بی‌سیم، دو کمپانی بیشترین طرفدار و محبوبیت در میان کاربران را دارد؛ شرکت‌های سامسونگ و اپل. این دو کمپانی در کنار تولید گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات، به ساخت و عرضه هدفون‌های بی‌سیم مشغول شده‌اند که موفقیت چشمگیری در این راستا دارند. سامسونگ و اپل هرساله با معرفی هدفون‌های جدید بی‌سیم به بازار، کاربران و طرف‌داران خود را شگفت‌زده می‌کنند و با کیفیت ساخت و تکنولوژی خوب و به‌روز مردم را قانع به خرید محصولاتشان می‌کنند حتی با قیمت بالای تعیین شده که شاید خیلی بیشتر از دیگر رقیبانشان باشند.
دو مدل از جدیدترین و بهترین هدفون‌های بی‌سیم تولید شده توسط دو کمپانی سامسونگ و اپل در بازار Galaxy Buds live و Apple Airpods Pro نام دارند که در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی بادز لایو – Samsung Galaxy Buds Live

مقایسه گلکسی بادز لایو و ایرپادز پرو

یکی از بهترین و کامل‌ترین هدفون های بی سیم که تاکنون تولید و عرضه شده گلکسی بادز لایو نام دارد. طراحی کیس بسیار خوب و جمع‌وجور که به‌راحتی قابل‌حمل است می‌توانید در جیبتان آن را حمل کنید. طراحی بسیار زیبا و ارگونومیک که به طور کامل درون گوش قرار می‌گیرد و در استفاده ساعت‌ها از آن آسیبی به گوشتان وارد نمی‌کند و باعث درد در گوش نمی‌شود.
طراحی بادز لایو سامسونگ به‌گونه‌ای است که برخلاف طراحی نسل قبلی خود، هیچ بیرون‌زدگی‌ای از گوش ندارد و به طور کامل درون گوش قرار می‌گیرد. طراحی این هدفون‌ها مانند لوبیا است که به لوبیای سامسونگ مشهور شده‌اند. گلکسی بادز لایو در رنگ‌های سفید، مشکی و برنز عرضه شده‌اند که رنگ برنز آن یک شاهکار در طراحی است و با گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا که آن هم‌رنگ برنز دارد، بسیار جفت و زیبا می‌شود.

 

خرید گلکسی بادز لایو

 

اپل ایرپادز پرو – Apple AirPods Pro

مقایسه گلکسی بادز لایو و ایرپادز پرو

جدیدترین هدفون بی سیم اپل، ایرپادز پرو نام دارد که در طراحی تفاوت بسیاری با نسخه‌های قبلی خود کرده است. در نسخه‌های قبلی به دلیل راحت از گوش افتادن هدفون‌ها، کاربران شکایات زیادی را در صفحه اپل ثبت کردند که بسیاری از آن‌ها به دلیل افتادن هدفون‌ها از گوش آن‌ها را گم‌کرده بودند.
البته کمپانی اپل برای گم‌شدن این هدفون‌ها هم همان موقع برنامه‌ای ساخته بود که توسط GPS کیس و گوشی‌ها را ردیابی می‌کرد و تا جای ممکن از گم‌شدن آن‌ها جلوگیری شده بود. اما اپل برای راضی کردن مشتری‌های خود به‌طورکلی طراحی ایرپادز را تغییر داد و نسخه ایرپادز پرو را روانه بازار کرد. این مدل با سایز کوچک‌تر و بیرون‌زدگی کمتر از گوش توانسته کاربران را مجاب به خرید این نسخه از ایرپادزها کند.
در ایرپادز پرو سری هدفون‌ها لاستیکی و قابل تعویض است و شما می‌توانید نسبت به سایز داخل گوشتان، سری لاستیکی موردنظر را انتخاب کنید که همراه جعبه سه مدل از این سری‌ها عرضه می‌شود. در نسخه‌های قبل این امکان وجود نداشت و طراحی یک‌پارچه هدفون‌ها غیر قابل تعویض بود. اکثر خانم‌ها با این مشکل روبه‌رو بودند که ایرپادز ها به‌راحتی از گوششان بیرون می‌افتاد و اکثراً مجبور بودیم از نگهدارنده‌های دور گردنی استفاده کنیم که معنی بی‌سیم بودن را از آن‌ها سلب می‌کرد. اما به لطف سری‌های سیلیکونی این مشکل رفع شده و تا حدود زیادی گوشی‌ها درون گوش محکم نگه‌داشته می‌شوند.

 

خرید ایرپاد پرو اپل

 

مقایسه گلکسی بادز لایو و ایرپادز پرو

مقایسه گلکسی بادز لایو و ایرپادز پرو

از لحاظ طراحی این دو محصول برخلاف ایرپادز پرو، هنگامی که گلکسی بادز لایو را درون گوش خود قرار می‌دهید بیرون‌زدگی زیادی را مشاهده نخواهید کرد. همچنین به لطف بهره‌مندی از سری نگه‌دارنده، بادز لایو به‌خوبی درون گوش شما قرار می‌گیرد. البته این‌طور که از ظاهر دو محصول می‌فهمیم، به نظر می‌رسد ایرپادز پرو به‌خاطر سری‌های سیلیکونی بسیار خوبی که دارد بتواند در جداسازی صدای محیط عملکرد بهتری داشته باشد. از طرف دیگر وقتی گلکسی بادز لایو درون گوش قرار می‌گیرد، احتمالاً به‌سادگی از گوش بیرون نخواهد آمد چرا که طراحی ارگونومیک آن به‌گونه‌ای است که کاملاً درون گوش می‌نشیند؛ ایرپادز پرو ایستایی بسیار خوبی درون گوش دارد و به دلیل اندازه بزرگش، به‌راحتی نیز می‌توان آن را از گوش خارج کرد.
یکی از برتری‌های نماینده سامسونگ، عرضه آن در چند رنگ مختلف سفید، مشکی و برنزی است، درحالی‌که اپل هنوز نسخه مشکی ایرپادز را هم راهی بازار نکرده است و فقط نسخه سفید رنگ آن موجود است.
هر دو کیفیت پخش موسیقی فوق‌العاده‌ای دارند که بادز لایو به شفاف بودن و ایرپادز پرو به بیس داشتن معروف هستند.
در جدول زیر، تمام مشخصات فنی مهم دو محصول را در کنار قیمتشان با یکدیگر مقایسه کردیم تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها ارزش خرید دارد.

اپل ایرپادز پرو Apple AirPods Pro گلکسی بادز لایو Galaxy Buds Live
پشتیبانی از شارژر بی‌سیم پشتیبانی از شارژ سریع
استاندارد IPX4 (مقاوم در برابر آب و عرق کردن) استاندارد IPX2 (مقاوم در برابر چکه‌های آب)
موجود در یک رنگ سفید موجود در سه رنگ سفید، مشکی و برنزی
پشتیبانی از دستیار صوتی سیری پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی
پشتیبانی از کنترل لمسی پشتیبانی از کنترل لمسی
تنظیم شده توسط شرکت AKG
نویز کنسلینگ فعال یا ANC نویز کنسلینگ فعال یا ANC
امکان شنیدن صدای محیط حین گوش‌دادن به موسیقی امکان شنیدن صدای محیط حین گوش‌دادن به موسیقی
طول عمر باتری:

قابلیت حذف نویز فعال: 4/5 ساعت – قابلیت حذف نویز غیرفعال: 5 ساعت

طول عمر باتری:

قابلیت حذف نویز فعال: 6 ساعت – قابلیت حذف نویز غیرفعال: 8 ساعت

نگه‌داری شارژ کیس تا 24 ساعت نگه‌داری شارژ کیس تا 21 ساعت
قیمت: 250 دلار قیمت: 170 دلار

کدام‌یک ارزش خرید دارد؟

مقایسه گلکسی بادز لایو و ایرپادز پرو

در جدول بالا مشاهده کردیم که هر دو محصول خوبی و بدی‌هایی داشتند؛ ایرپادز در کنار ضد آب بودن باتری ضعیفی دارد و از طرفی دیگر بادز لایو در کنار باتری بهتر، ضد آب نیست و فقط پاشش آب را تحمل می‌کند.
بسیاری از قابلیت‌های هر دو مشابه یکدیگر هستند و کاربر را راضی می‌کنند. ابتدا شما باید بودجه و انتظارتان از یک هدفون بی ‌سیم را در نظر بگیرید؛ اگر ورزشکار هستید ایرپادز پرو را پیشنهاد می‌کنیم به دلیل ضد آب بودن. اگر برای استفاده روزانه می‌خواهید بادز لایو را پیشنهاد می‌کنیم که باتری قوی‌تری نسبت به ایرپادز پرو دارد.
اما باتوجه‌به قیمت می‌توان گفت گلکسی لایو بادز ارزش خرید بهتری نسبت به اپل ایرپادز پرو دارد. قیمت کمتر، طراحی بهتر، باتری قدرتمندتر از دلایل اصلی و مهم این پیشنهاد است.

به نظر شما کدام‌یک از این دو ایربادز ارزش خرید بیشتری دارند؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b2-%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7/
ads
ads