داغ ترین ها :
آموزش شارژ دسته PS5

آموزش شارژ دسته PS5

اگر از کنسول نسل نهمی سونی استفاده می‌کنید، قطعا از مزیت داشتن DualSense بهره‌مند هستید. ما در این مقاله قصد داریم به شما نحوه شارژ دسته PS5 را آموزش دهیم. پس در ادامه این مقاله با تکنولایف همراه باشید.

همه کاربران پلی استیشن 5 باید نحوه شارژ دسته PS5 را بدانند. دوال سنس به لطف قابلیت هپتیک پیشرفته‌اش قطعا یکی از نوآورانه‌ترین کنترلرهایی است که در چند دهه اخیر شاهدشان بوده‌ایم. اما چنین قابلیت‌هایی موجب می‌شود که شارژ دسته سریع‌تر کاهش پیدا کند. در نتیجه زمان زیادی نمی‌گذرد که نیاز شارژ مجدد آن خواهید داشت. در واقع اگر می‌خواهید بدانید دسته PS5 چقدر شارژ نگه میدارد، باید بگوییم که بسته به استفاده‌تان و اثری که آن را تجربه می‌کنید، می‌توانید از دوال سنس حدود 6 تا 12 ساعت انتظار شارژدهی داشته باشید. اما پیش از آن احتمالا سوال‌تان این است که چگونه شارژ دسته PS5 را بفهمیم. در پاسخ باید بگوییم نحوه تشخیص شارژ دسته PS5 به این صورت است که از طریق Control Center وارد بخش Accessories می‌شوید. در این جا می‌توان درصد شارژ باتری کنترلر را دید.

به لطف اتصال از طریق USB-C شارژ دسته PS5 کار ساده‌ای است. اما این تنها طریقه شارژ دسته PS5 نیست. شما می‌توانید از پایه شارژ هم برای این کار استفاده کنید.

 

انواع دسته بازی را از تکنولایف خریداری کنید.

چگونه دسته PS5 را شارژ کنیم؟

 

اما دسته PS5 با چی شارژ کنیم؟ ما در این مقاله شما را با بهترین روش شارژ دسته PS5 آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال آموزش شارژ كردن دسته PS5 هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شارژ دسته PS5 با کابل

آموزش شارژ دسته PS5، چگونه شارژ دسته PS5 را بفهمیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شارژ دسته PS5 این است که آن را با کابلی که در جعبه دستگاه قرار دارد، به کنسول متصل کنید. برای این کار فقط کافی است سمت USB-C کابل را به قسمت بالای دوال سنس وصل کنید.

سپس سمت USB-A را به پورت USB قسمت جلو یا عقب پلی استیشن 5 بزنید. وقتی اتصال برقرار شد، نورهای روی کنترلر به صورت چشمک‌زن به رنگ نارنجی درمی‌آیند. اگر کنسول در حالت Rest Mode هم باشد دسته شارژ می‌شود. شما می‌توانید با اتصال کابل به لپ تاپ و کامیپوتر هم دسته را شارژ کنید. در واقع شارژ كردن دسته PS5 با کامپیوتر هم به همین سادگی است که گفتیم.

وقتی شارژ دسته PS5 با کامپیوتر یا کنسول کامل شود، نورهای روی دسته خاموش می‌شوند و شما می‌توانید آن را از دستگاه جدا کنید. حالا می‌توانید دوباره به صورت بی‌سیم به سراغ استفاده از دوال سنس بروید.

 

 

شارژ دسته PS5 با شارژر موبایل

آموزش شارژ دسته PS5، چگونه شارژ دسته PS5 را بفهمیم؟

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید با خود کنسول دسته را شارژ کنید، می‌توانید به سراغ شارژ دسته PS5 با شارژر موبایل بروید. برای این کار صرفا به یک شارژر موبایل در نزدیکی‌تان نیاز خواهید داشت.

اما پیش از هر چیز مطمئن شوید که گوشی یا شارژر USB-C که می‌خواهید از آن استفاده کنید، حداقل 5 ولتی باشد. حالا سمت USB-C را به دسته وصل کنید تا چراغ‌های کنترلر به صورت نارنجی رنگ شروع به چشمک‌زدن کنند. خاموش شدن نور چراغ دوال سنس نشان می‌دهد که دسته کامل شارژ شده است.

شارژ دوال سنس با پایه شارژ

اگر یک وسیله جذاب‌تر و باکلاس‌تر برای شارژ دسته PS5 می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم پایه شارژ اصلی سونی را با قیمت حدود 30 دلار تهیه کنید.

پس از تهیه این وسیله ابتدا آن را به برق وصل کنید. برای این کار نیاز به یک کابل برق AC و آداپتور خواهید داشت. حالا کافی است دسته را روی پایه‌اش قرار دهید تا فرآیند شارژ شدن آغاز شود.

در این حالت هم وقتی چراغ روی دسته به رنگ نارنجی و حالت چشمک‌زن درآید، یعنی کنترلر در حال شارژ شدن است. پس از تکمیل شارژ هم چراغ خاموش می‌شود و می‌توانید دسته‌ها را از روی پایه شارژ بردارید.

 

انواع پایه شارژ را می توانید از تکنولایف بخرید: پایه شارژر دسته

دسته PS5 چند ساعته شارژ می‌شود؟

می‌خواهید مدت‌زمان مورد نیاز برای شارژ دسته PS5 چقدر است، باید بگوییم که اگر باتری کنترلر خالی باشد، پر شدن آن حدودا 3 ساعت زمان می‌برد. این مدت‌زمان برای شارژ آن توسط پایه شارژ یا کابل تفاوت خاصی ندارد. اگر دوال سنس را با کابل به کنسول وصل کنید، می‌توانید در حین شارژ شدن هم به تجربه بازی‌های ویدیویی مشغول شوید. هرچند در این شرایط شارژ شدن کمی بیش‌تر طول می‌کشد. اما پیشنهاد ما استفاده از پایه شارژ است. چرا که در این حالت می‌توانید هم‌زمان دو کنترلر را شارژ کنید و وقتی شارژ یکی تمام شد، به سرعت به سراغ استفاده از دسته دیگر بروید.

 

 

چرا دوال سنس شارژ یا روشن نمی‌شود؟

اگر دسته PS5 شما به درستی شارژ نمی‌شود یا قادر به روشن کردن آن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم راه حل‌های زیر را امتحان کنید.

  • از یک کابل USB متفاوت استفاده کنید. اگر مشکل حل شد، یعنی کابل قبلی‌تان مشکل داشته است. در غیر این صورت احتمالا پورت USB مشکل دارد.
  • چک کنید تا ببینید آیا پورت USB مسدود است یا نه. با یک چراغ‌قوه نگاهی به درگاه USB کنسول بیندازید تا مطمئن شوید چیزی درون آن گیر نکرده باشد. اگر درگاه مسدود شده، برای باز کردن آن می‌توانید از یک مسواک یا دستگاهی که فشار هوا ایجاد می‌کند، استفاده کنید.
  • بهتر است به جای استفاده از کابل به سراغ پایه شارژ بروید. چرا که در این حالت مشکلات کم‌تری خواهید داشت و احتمال خرابی پایه شارژ نسبت به سیم پایین‌تر است.
  • مطمئن شوید که نرم‌افزار دسته به‌روز است. وقتی کنسول را روشن کنید، آپدیت نرم‌افزاری برای‌تان نمایش داده می‌شود. درصورت به‌روز نشدن آن یا آپدیت ناقص، فرآیند شارژ دسته PS5 احتمالا به مشکل خواهد خورد.
  • ببینید دسته در زمان اتصال به کابل کار می‌کند یا نه. اگر کنترلر فقط به صورت بی‌سیم کار نمی‌کند، یعنی باتری دوال سنس خراب شده است. در واقع در این شرایط معمولا باتری به مشکل خورده و سریع شارژ را تخلیه می‌کند.
  • دسته را ریست کنید. برای این کار دکمه ریست که در پشت کنترلر قرار دارد را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید.

جمع‌بندی نهایی

این بود طریقه شارژ دسته PS5. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نمی‌توان گفت نحوه صحیح شارژ دسته PS5 کدام است. هر یک از روش‌هایی که به آن اشاره کرده‌ایم مزایای خاص خود را دارند و می‌توانند کارتان را راه بیندازند. نظر شما درباره نحوه شارژ دسته PS5 چیست؟ کدام مورد را بهتر از باقی روش‌ها می‌دانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

11 نظر

  1. مهدی

    سلام خسته نباشید من با پایه شارژ شارژ میکنم و اینکه وقتی درحال شارژ است نور نارنجی میدهد درحالی که چشم نمی‌زند بنظر شما مشکلی ندارد؟

  2. سارا

    سوالی داشتم
    اگر در حین بازی کردن با دستگاهps5 دسته ها را با کابل شارژ کنیم ، به دستگاه یا دسته ها آسیب می رساند؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سارا

      سلام خیر
  3. امیرعلی

    سلام
    آیا میتونم با دسته ps4 هنگام شارژ بازی کنم؟
    به دسته آسیبی میرسونه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیرعلی

      سلام موردی نداره
  4. امین

    من ۲تا دسته پلی۵ دارم و فعلا استفاده‌ایی ازش ندارم با باتری پر یا خالی بزارمش کنار؟
    ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امین

      سلام معمولا بهتره باتری نصفه که هست کنار گذاشته بشه
      1. بدون نام

        پاسخ به احسان نیک پی

        رو حالت Rest Mode گذاشتم ولی چراغ های چشمک زن نارنجی خاموش شد هنوز هم یعنی داشت شارژ میکرد؟؟
        1. Mahan

          پاسخ به بدون نام

          نه دوست عزیز باید از تنظیمات فعال کنید که روی حالت Rest mod شارژ بشه
          1. بهزاد

            پاسخ به Mahan

            سلام ایا دسته پی اس فایو توسط لپتاپ هم شارژ می شود
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به بهزاد

              سلام بله
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-charge-ps5-controller/
ads
ads