داغ ترین ها :
نصب تلویزیون روی دیوار در 5 مرحله

نصب تلویزیون روی دیوار در 5 مرحله

نصب تلویزیون روی دیوار مزایای متعددی دارد و می‌تواند سالن یا اتاق شما را تبدیل به یک سینمای خانگی کند. همچنین فضای کمتری اشغال می‌کند و ارگونومی بهتری دارد. نصب تلویزیون روی دیوار برای افرادی که حیوان خانگی دارند یا فرزند خردسالی دارند بسیار کاربردی است و از واژگونی آن جلوگیری می‌کند. برای نصب تلویزیون روی دیوار تنها کافی است چند عملکرد اصولی را دنبال کنید. در این مطلب به طور دقیق تمام جزئیاتی را که برای نصب نیاز دارید توضیح خواهیم داد.

 

برای خرید لوازم خانگی  و خرید تلویزیون روی تکنولایف حساب کنید

نکاتی که قبل از نصب تلویزیون روی دیوار باید بدانید

نحوه نصب تلویزیون روی دیوار

برای نصب بدون دردسر و راحت نکات قابل توجهی وجود دارند که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید. هر اشتباه کوچکی می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر به شما یا تلویزیون شود.

خرید پایه مناسب

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پایه دیواری مناسب تلویزیون خود را انتخاب کنید. این به دو عامل اصلی بستگی دارد: تلویزیون شما چه اندازه براکتی را می‌پذیرد و اینکه چه سبکی از پایه تلویزیون برای دستگاه شما و اتاقی که در آن قرار دارد بهتر کار می‌کند. برای بهتر فهمیدن برخی جزئیات بهتر است دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید؛ همچنین باید قبل از شروع باید نگاه دقیقی به تلویزیون داشته باشید تا مطمئن شوید که تعداد پیچ‌ها و مدل پایه دقیقا مناسب با تلویزیون است.

 

 

محل مناسبی برای تلویزیون انتخاب کنید

بعد از انتخاب پایه مناسب برای تلویزیون باید مکان مناسبی که ارتفاع مناسبی نیز دارد برای نصب تلویزیون به دیوار انتخاب کنید. مهمترین نکته همین موضوع است که باید بهترین مکان را برای نصب تلویزیون روی دیوار انتخاب کنید؛ چون در صورت اشتباه تعویض مکان کمی سخت‌تر خواهد بود. بهترین دیوار و مکان برای نصب دیواری است که در مرکز باشد، نور کافی داشته باشد و مبل یا صندلی رو به روی آن قرار داشته باشد سپس مطمئن شوید که دیوار به پریزهای برق لازم و هرگونه اتصال کابلی یا ماهواره‌ای نیز دسترسی دارد.

تلویزیون باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و مرکز صفحه‌نمایش در دیدرس شما باشد. پس از قرار دادن تلویزیون در موقعیت مورد نظر می‌توانید با مداد چهارگوشه را علامت گذاری کنید و سپس موقعیت پایه را نیز در نظر بگیرید. برخی از تلویزیون‌ها براکت‌های نصب را در مرکز شاسی وصل می‌کنند در حالی که برخی دیگر به سمت پایین قرار دارند؛ بنابراین بر این اساس برنامه‌ریزی کنید که پایه دیواری خود را به درستی قرار دهید.

تجهیزاتی که برای نصب تلویزیون روی دیوار نیاز دارید:

قبل از نصب نیاز به چندین وسیله دارید تا بتوانید تلویزیون را روی دیوار قرار دهید از جمله تجهیزات مورد نیاز برای این کار می‌توان مداد، نوار چسب، متر، میخ، دریل، پایه تلویزیون، اسپیسر و پیچ را نام برد.

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

مراحل نصب تلویزیون روی دیوار

بعد از اینکه موارد فوق را رعایت کردید و تمام تجهیزات مورد نظرتان را تهیه کردید آماده نصب تلویزیون روی دیوار هستید.

علامت گذاری محل پایه

برای نصب تلویزیون سامسونگ روی دیوار یا هر برند تلویزیون دیگری باید بهترین نقطه را برای سوراخ کردن و محل قرارگیری پایه و براکت‌ها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پشت پایه و محل انتخاب براکت‌ها باید ستون باشد و دیوار خشک به تنهایی قادر به تحمل وزن تلویزیون نیست.

محل قرار گیری براکت و سوراخ کردن دیوار را با استفاده از مداد مشخص کنید. برای این کار باید تلویزیون را یکبار روی دیوار قرار دهید تا اندازه‌ها و محل دریل کردن مشخص شود.

 

شما می‌توانید انواع ساندبار را با قیمتی مناسب از تکنولایف خریداری کنید

موقعیت براکت را مجدد بررسی کنید

نصب براکت روی دیوار

بعد از اندازه‌گیری و انتخاب محل براکت‌ها نوبت به قرار دادن آن روی دیوار می‌رسد. ابتدا براکت را صاف روی دیوار و محل سوارخ اولیه قرار دهید و با ثابت نگه داشتن آن طرف دیگر براکت را در صورت لزوم بچرخانید تا با سوراخ دوم هم‌تراز شود. از یک سطح برای بررسی مجدد تراز بودن پایه با سوراخ‌های برنامه‌ریزی شده استفاده کنید.

بعد از اینکه از محل قرارگیری دقیق مطمئن شدید باقی سوراخ‌ها و سوراخ پایلوت را دریل کنید.

 

 

نصب براکت

بعد از اینکه سوراخ‌های مورد نظر را روی دیوار ایجاد کردید از پیچ‌ها برای محکم کردن براکت روی دیوار استفاده کنید. با استفاده از یک مته برقی یا پیچ گوشتی پیچ‌ها را محکم کنید تا براکت را محکم به دیوار بچسبانید. به طور کلی، شما باید پیچ‌ها را به اندازه کافی سفت کنید تا براکت را روی دیوار محکم نگه دارید.

نصب تلویزیون روی براکت

بعد از دریل کردن دیوار و ثابت کردن براکت‌ها نوبت به وصل کردن تلویزیون رسیده است. در حالی که بست دیواری و صفحه نصب تلویزیون به طور ایمن در جای خود قرار گرفته‌اند تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که این دو را وصل کنید. با بلند کردن تلویزیون به ارتفاع مناسب یا کمی بالاتر از موقعیت مورد نظر شروع کنید تا بتوان تلویزیون را برای اتصال براکت و صفحه پایین آورد. بعد از اینکه تلویزیون به درستی روی براکت‌ها قرار گرفته از سفت بودن جای آن مطمئن شده و به آرامی تلویزیون را رها کنید.

ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار

هنگامی که تلویزیون را روی دیوار نصب می‌کنید برای اینکه به چشم و گردن شما آسیب جدی نرساند باید یک ارتفاع مناسب برای آن در نظر بگیرید. ارتفاع اکثر مبل‌هایی که در پذیرایی قرار می‌گیرند بین 40 الی 45 سانتی متر است. در مقابل خطای دید انسان و ارتفاع دید 60 سانتی‌متر در نظر گرفته شده به بیان ساده‌تر هنگامی که فردی روی زمین می‌نشیند ارتفاع دید آن شخص 60 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین در صورتی که فردی روی مبل نشسته باشد ارتفاع چشمی برابر با 105 سانتی‌متر است. برای شخصی که قصد دارد مدت زمان طولانی روی مبل به تماشای تلویزیون بپردازد بهترین ارتفاع مورد نظر 105 سانتی متر است.

 

شناخت برندها، در تجربه خرید لذت‌بخش نقش زیادی دارد:
بهترین برند تلویزیون کدام است؟

 

نحوه نصب تلویزیون روی دیوار گچی

نحوه نصب تلویزیون روی دیوار گچی

دیوار گچی استحکام کمتری نسبت به سایر دیوارها برای نصب تلویزیون دارد؛ بنابراین قبل از نصب باید اقداماتی جهت محکم تر کردن دیوار انجام دهید. قبل از نصب باید روی دیوار از رول پلاک استفاده کنید و استحکام آن را افزایش دهید. بعد از اینکه محل قرار گیری تلویزیون را انتخاب کردید رول پلاک را داخل دیوار قرار دهید و براکت را روی آن نصب کنید. سپس می‌توانید همانند مراحل بالا اقدام به نصب تلویزیون بزرگ روی دیوار کنید.

جمع بندی

تمامی ابزار و مواردی را که هنگام نصب تلویزیون روی دیوار نیاز دارید در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم. با مطالعه مقاله فوق به راحتی در خانه می‌توانید اقدام به نصب تلویزیون روی دیوار کنید. در صورت بروز مشکل یا سوال نظراتتان را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

استاندارد ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار چقدر است؟

استاندارد ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار 105 سانتی‌متر است.

بهترین روش نصب تلویزیون روی دیوار گچی چیست؟

بهترین روش نصب تلویزیون روی دیوار گچی استفاده از رول پلاک برای استحکام دیوار است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. مارتیا

    برنامه هاراتوی ساعت هوشمند نصب کنیم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-wall-mount-tv/
ads
ads