داغ ترین ها :
ناتینگ فون 2a معرفی شد؛ گوشی خوش قیمت با طراحی خاص!

ناتینگ فون 2a معرفی شد؛ گوشی خوش قیمت با طراحی خاص!

گوشی ناتینگ فون 2a معرفی شد، محصولی که سعی دارد اکثر قابلیت‌ها و امکانات ناتینگ فون ۲ را با قیمتی پایین‌تر ارائه کند. در ادامه نگاهی به طراحی و مشخصات فنی این گوشی خواهیم داشت، مدلی که احتمالا به سرعت در بازار ایران نیز در دسترس قرار بگیرد.

طراحی

ناتینگ فون 2a به وضوح از ژن‌های مشترکی در مقایسه با ناتینگ فون ۲ استفاده می‌کند و این یعنی بدنه‌ای شفاف را در دو رنگ سفید و مشکی شاهد هستیم که چراغ‌هایی LED را نیز شامل می‌شود. چراغ‌های قاب پشتی ناتینگ فون 2a در مقایسه با ناتینگ فون ۲ کمتر شده و چیدمان دوربین‌ها نیز به طور کلی تغییر کرده است.

ناتینگ چیدمان دوربین‌های گوشی جدید را the eyes یا همان چشم‌ها معرفی کرده است؛ چرا که لنزها به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند و شبیه به چشم‌های انسان هستند. این که نوع چیدمان دوربین‌ها جذاب است یا خیر را به خود شما واگذار می‌کنیم، اما این طراحی در دنیای موبایل خیلی مرسوم نیست، مخصوصا که لنزها کمی به میانه قاب نزدیک شده‌اند و ظاهری واقعا عجیب را به وجود آورده‌اند.

به شخصه طراحی این محصول جدید را زیبا نمی‌دانم و ناتینگ نتوانسته آن طور که باید و شاید در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خوب عمل کند. قاب پشتی طراحی کاملا تخت دارد و فریم کناری نیز از همین زبان طراحی پیروی می‌کند.

صفحه نمایش

ناتینگ فون 2a صفحه نمایشی ۶٫۷۸ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۴۱۲ در ۱۰۸۴ دارد و از نرخ نوسازی قابل تغییر بین ۳۰ تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. طبق گفته شرکت ناتینگ حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد که عدد خوبی به حساب می‌آید. همان‌طور که در عکس‌ها نیز دیده می‌شود این محصول حاشیه‌های بسیار کمی اطراف پنل دارد که لذت تماشای محتوا را افزایش می‌دهد.

نرم افزار و سخت افزار

این مدل به صورت پیش فرض با Nothing OS 2.5 بر پایه اندروید ۱۴ روانه بازار شده و قرار است تا سه سال آپدیت نرم افزاری و تا چهار سال آپدیت نرم افزار نیز دریافت کند. در بخش سخت افزار نیز شاهد چیپست دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو مدیاتک هستیم، تراشه‌ای که بر پایه معماری ۴ نانومتری TSMC توسعه داده شده و حداکثر فرکانس پردازشی آن به ۲٫۸ گیگاهرتز می‌رسد.

دوربین

به روی قاب پشتی این محصول دو دوربین واید و اولتراواید با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز دقیقا مشخصاتی مانند دوربین ناتینگ فون ۲ دارد. دوربین اصلی دارای سنسوری با اندازه ۱٫۱.۵۶ اینچی است. این سنسور در پس لنزی با دیافراگم F/1.88 قرار گرفته است.

باید دید این سه دوربین در عمل و در بررسی‌های تخصصی چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارند. البته به طور کلی از انتخاب سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض بسیار راضی هستیم و این سنسور می‌تواند به ثبت تصاویری با جزئیات بالاتر بسیار مؤثر واقع شود.

باتری

ناتینگ فون 2a با یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی راهی بازار شده و از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای سازنده، شما می‌توانید این محصول را در مدت ۱ ساعت از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کنید.

قیمت

این محصول جدید در دو نسخه به صورت جهانی عرضه خواهد شد. یک از مدل‌ها ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۸ گیگابایت رم دارد و با قیمت ۳۲۹ یورویی به فروش می‌رسد و نسخه دوم با افزایش حافظه به ۲۵۶ گیگابایت و افزایش رم به ۱۲ گیگابایت با قیمت ۳۷۹ یورویی در دسترس قرار می‌گیرد. ناتینگ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ را نیز مخصوص بازار هند روانه بازار خواهد کرد که البته به احتمال قوی شاهد حضور این نسخه در بازار ایران هم باشیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. رها

    ردمی نوت 13 پرو 4g یا آ34؟ کدوم بهتره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رها

      سلام از نظر سخت افزاری و آپدیت نرم افزاری گلکسی A34 از نظر دوربین، حاشیه های کنار نمایشگر و سرعت شارژ نوت ۱۳ پرو 4G
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/nothing-phone-2a-announcement/
ads
ads