داغ ترین ها :
ویژگی ها و تاریخ عرضه گوشی One Plus 9 منتشر شد

ویژگی ها و تاریخ عرضه گوشی One Plus 9 منتشر شد

انتظار می‌رود گوشی جدید وان پلاس در ماه مارس به بازار عرضه شود و آخرین اطلاعات درز کرده، تأییدکننده میزان باتری OnePlus 9 و 9 OnePlusPro است. OnePlus 8T ممکن است جدیدترین و یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت باشد، اما تصویری از جانشین آن یعنی One Plus 9 در حال شکل‌گیری است. انتظار می‌رود 3 مدل از سری OnePlus 9 عرضه شود: OnePlus 9 استاندارد، OnePlus 9 Pro و OnePlus 9E/9 Lite که گفته می‌شود همه بهار امسال رونمایی و عرضه می‌شوند. در این مطلب از مجله تکنولایف همه آنچه در مورد گوشی oneplus 9 باید بدانید آورده شده است. همراه ما باشید.

وان پلاس 9 کی عرضه می شود؟

منابع به اندروید مرکزی گفتند که این شرکت قصد دارد OnePlus 9 را با اسم رمز لیموناد در مارس 2021 وارد بازار کند، تقریباً یک ماه زودتر از سری OnePlus 8 که سال گذشته در 14 آوریل اعلام شد و از 29 آوریل 2020 به فروش رسید. موضوع خط تولید OnePlus Nord است که در اواسط سال 2020 معرفی شد.

عکس گوشی وان پلاس نورد

پیش از Nord، وان پلاس هر 12 ماه فقط 2 نسخه گوشی معرفی می‌کرد و افزودن دستگاه‌های Nord در میان‌سال، به این شرکت انعطاف زیادی داده است تا بتواند سایر محصولات پرچمدار خود را با بهترین سازگاری سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه کند.

قیمت وان پلاس 9 چقدر است؟

ما هنوز چیزی رسمی درباره قیمت OnePlus 9 نمی‌دانیم. با این اوصاف، ما می‌توانیم به استراتژی شرکت وان پلاس نگاه کنیم تا ببینیم قیمت گوشی‌ وان پلاس امسال کاهش می‌یابد یا خیر. گوشی‌های وان پلاس هرسال به طور ثابت گران شده‌اند که در عوض سخت‌افزار آن‌ها هرسال بهتر و قدرتمندتر می‌شوند. دلیل این گرانی به دو دلیل می‌تواند قانع‌کننده باشد؛ اولین دلیل وجود سخت‌افزار فوق‌العاده و استفاده فراوان وان پلاس از بهترین و جدیدترین قطعات موجود در بازار است. دومین دلیل می‌تواند جایگاه شرکت وان پلاس در میان مردم باشد که با اینکه یک شرکت چینی است اما به‌عنوان اپل چین شناخته می‌شود و تقریباً لوکس به‌حساب می‌آید.

رنگ های گوشی وان پلاس ۹

این موضوع با وان پلاس 8 تی که نسبت به وان پلاس 8 استاندارد اندکی افت قیمت داشت، کمی تغییر کرد. ما خیلی تعجب می‌کنیم که ببینیم وان پلاس دوباره قیمت‌ها را بالا می‌برد؛ بنابراین باتوجه‌به این موضوع، انتظار داریم که پایه OnePlus 9 با قیمت 549 پوند / 649 دلار و وان پلاس  9 Pro با قیمت 749 پوند / 849 دلار شروع شود. اما نسخه ارزان‌تر و اقتصادی وان پلاس که شاید One Plus 9 Lite یا One Plus 9E نام داشته باشد، انتظار داریم زیر 500 دلار وارد بازار شود. اگر میخواهید به قیمت روز گوشی موبایل ها دسترسی داشته باشید میتوانید به صفحه اختصاصی قیمت گوشی در تکنولایف مراجعه نمایید.

وان پلاس 9 چه شکلی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیایید قبل از ورود به نسخه‌های Pro و Lite، با مشخصات و جزئیات OnePlus 9 معمولی شروع کنیم. نشت‌های TechDroider در توییتر اولین نمونه از سخت‌افزار احتمالی 9OnePlus را ارائه داد که با انتشار تعدادی شماره مدل دستگاه شروع کرده است.

نام مدل‌های 2021 با اولین حروف اسم رمزشان شروع می‌شود؛ LE برای لیموناد و به دنبال آن اعداد مختلفی که نشانگر مدل و منطقه هستند. LE2110 ، LE2117 و LE2119 ظاهراً مربوط به OnePlus 9 است، درحالی‌که تصور می‌شود LE2120 و LE2127 به OnePlus 9 Pro اشاره می‌کنند.

عکس گوشی وان پلاس ۹

فرض بر این است که پرچمداران بعدی وان پلاس از جدیدترین و بهترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 استفاده می‌کنند و امتیازات Geekbench برای دستگاهی به نام LuBan LE2117 که تصور می‌شود OnePlus 9 باشد را نشان می‌دهد.

LE2117 که با 8 گیگابایت حافظه رم و فرکانس پردازنده 1.8 GHz در لیست قرار گرفته است، به نمره تک‌هسته‌ای 1122 و امتیاز چندهسته‌ای 2733 رسیده است که عملکرد خوب این گوشی را نشان می‌دهد.

صفحه خبری TechDroider ادعا می‌کند که OnePlus 9 از یک صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز با یک دوربین جلو در موقعیت مرکزی استفاده می‌کند. بلندگوهای استریو دوگانه، شارژ سریع 65 وات و سرعت شارژ سریع 40 وات بی‌سیم به همراه یک باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپری از دیگر مشخصات برجسته این گوشی می‌باشد.

جعبه گوشی هوشمند وان پلاس ۹

همچنین ایستگاه خبری دیجیتال Rival tipster با برخی از این جزئیات مخالف است، در عوض اظهار داشت که وان پلاس 9 از یک صفحه‌نمایش تخت 6.55 اینچی FHD + با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و یک دوربین سلفی حفره‌ای 3.8 میلی‌متری در گوشه بالا سمت چپ برخوردار است. همچنین خاطرنشان کرد که وزن آن کمتر از 200 گرم خواهد بود و گزارش‌هایی را ارائه می‌دهد که از اسنپ دراگون 888، باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و شارژ 65 وات بهره می‌برد.

در یک پست جداگانه از Digital Chat Station ذکر می‌کند که پایه OnePlus 9 از همان صفحه 6.55 اینچی موجود در OnePlus 8T استفاده خواهد کرد که با مشخصات ذکر شده در بالا همخوانی دارد. به همین ترتیب، صفحه‌نمایش موجود در وان پلاس 9 احتمالاً پشتیبانی از +HDR10 و طراحی مسطح را ادامه خواهد داد.

صفحه OnePlus 8T باتوجه‌به آزمایش‌های DXOMark، به یکی از بالاترین رتبه‌های موجود در حال حاضر توسط یک گوشی هوشمند رسیده است، بنابراین همه چیز آماده است برای تجربه یک صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت در وان پلاس 9.

یک منبع آگاه و معتبر همچنین عکس‌هایی از مشخصات گوشی وان پلاس 9 را منتشر کرده است:

عکس های لو رفته وان پلاس ۹

به دنبال عکس‌های فوق، مالک نمونه اولیه وان پلاس 9 موردبحث که عکس‌های آن را مشاهده می‌کنید، ظاهراً تصمیم به فروش گرفته و اطلاعاتی از آنچه که به نظر می‌رسد یک تلفن مشابه وان پلاس 9 موجود در این تصاویر است در eBay ارسال شد با قیمت ذکر شده 3000 دلار در آمریکا.
این آگهی از آن زمان به‌عنوان بسته مشخص شده است، اگرچه مشخص نیست که آیا دستگاه واقعاً موفق به فروش شده است یا خیر. یکی از جالب‌ترین جنبه‌های تصویر اضافی محصول در لیست این است که در اصل عکس‌های محصول، مجموعه‌ای از اعداد را نشان می‌داد که هنگام روشن شدن دستگاه به طور دائمی روی صفحه‌نمایش داده می‌شوند.
از نظر دوربین تصور می‌شود که علی‌رغم اینکه به‌عنوان یک گوشی با دوربین خوب در برابر تعدادی از رقبای اصلی شناخته می‌شود، سری OnePlus 9 در هر یک از نسخه‌های قابل‌عرضه دوربین تله‌فتو را ارائه نمی‌دهد.

برترین نسخه قابل‌عرضه وان پلاس؛ OnePlus 9 Pro چه ویژگی‌هایی دارد؟

درحالی‌که تصور می‌شد تصاویر جاسوسی دستگاه فوق OnePlus 9 Pro است، به نظر می‌رسد تصاویر جدیدی که در YouTuber Dave2D ارائه شده‌اند، OnePlus 9 Pro واقعی را به تصویر می‌کشند همراه با یک ماژول دوربین پیشرفته، یک صفحه‌نمایش منحنی و آرم رسمی OnePlus.

عکس گوشی وان پلاس ۹ پرو

عکس‌ها و مشخصات ارائه شده در Dave2D چند جزئیات جدید در مورد 9 Pro را نشان می‌دهد، جالب‌ترین آن همکاری این شرکت با متخصصان دوربین سوئدی Hasselblad است. به غیر از دوربین چهارگانه، عکس‌های لو رفته یک صفحه نمایش منحنی QHD+ (3120×1440) ، با نرخ نوسازی 120 هرتز و یک نوار لغزنده هشدار فیزیکی را در یک قاب نازک‌تر در برابر نسخه‌های قبلی وان پلاس شاهد هستیم. مانند وان پلاس 9، این گوشی دارای یک دوربین سلفی در گوشه بالا سمت چپ است که ابعاد آن 3.8 میلی‌متر است به همراه چیپست اسنپدراگون 888 و حداقل باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت به همراه شارژ 65 وات.

شارژ پرسرعت اختصاصی وان پلاس

در یک پست جداگانه، Jambor فاش کرده که Pro 9 شارژ بی‌سیم سریع 45 وات را پشتیبانی خواهد کرد یعنی بیشتر از 30 وات در OnePlus 8 Pro را نشان داده است. برای رسیدن به این حداکثر سرعت شارژ، مانند نسل قبلی خود به یک شارژر بی‌سیم سریع اختصاصی نیز احتیاج دارد. همان‌طور که در بالا ذکر شد، Jambor همچنین با Digital Chat Station موافقت می‌کند که Pro 9 همان باتری 4500 میلی‌آمپری را داشته باشد.
Tipster Max Jambor همچنین ادعا می‌کند که OnePlus 9 Pro مانند 8 Pro دارای گواهی ضد آب IP68 است و ممکن است تنها مدل Pro دارای این ویژگی است.

عکس شارژ شدن وان پلاس
وان پلاس ارزان؛ وان پلاس9 لایت یا 9E؟

در حال حاضر اطلاعات زیادی از وان پلاس 9E یا لایت در اختیار نداریم اما شرکت مرکزی اندروید ادعا کرده که این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 865 عرضه می‌شود که دارای دوربین مشابه وان پلاس 8T است و همان‌طور که گفتیم از گواهی ضد آب IP پشتیبانی نمی‌کند.

عکس گوشی وان پلاس ۹ لایت

البته با وجود معرفی اسنپدراگون 870 که یک پردازنده میان‌رده اما قدرتمندتر از 865 است، برخی اعتقاد دارند که وان پلاس 9 لایت از اسنپدراگون 870 استفاده می‌کند و این اخبار را کوالکام هم تأیید کرده است، اما باید منتظر ماند و دید این گوشی هم مانند موتورولا Edge S از این پردازنده جدید و قدرتمند استفاده می‌کند یا خیر.

در مجموع چه انتظاراتی باید از سخت‌افزار و طراحی وان پلاس 9 داشته باشیم؟

صفحه نمایش 120 هرتز با شارژ اختصاصی سریع به همراه فناوری 5G از موارد مورد انتظار و حداقل گوشی‌های سال 2021 است که می‌توانیم شاهد آن‌ها باشیم؛ این قابلیت‌ها در وان پلاس 8 Pro هم موجود بود و ما انتظار داریم که گوشی‌های جدید و به‌روز از حداقل این امکانات بهره ببرند.

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را برای سری بعدی گلکسی S ها تأیید کرده و در Galaxy Z Fold 3 آن را عملی خواهد کرد؛ امکان دارد وان پلاس هم از این تغییر در وان پلاس 9 استفاده کند اما خیلی مطمئن نیستیم و شاید در نسخه Pro آن را ببینیم.

دوربین زیر نمایشگر وان پلاس

اگرچه نمی‌توان وان پلاس را با شرکت کهنه‌کار سامسونگ مقایسه کرد و سیاست‌های دو شرکت کاملاً متفاوت‌اند، اما می‌توان امید داشت که این شرکت چینی پیشرو در سلفی زیر نمایشگر باشد اگرچه هزینه زیادی دارد و تأثیر زیادی روی قیمت گوشی‌ها خواهد گذاشت.

دوربین بهتر در OnePlus 9

وان پلاس 8T به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (سونی IMX586) مجهز است که شرکت وان پلاس از سری OnePlus 7 درگوشی‌های خود استفاده کرده است اما به نظر می‌رسد زمان تغییر و پیشرفت رسیده است. سنسورهای جدیدتر و باکیفیت‌تری وجود دارد، از جمله جانشین قطعی و مورد انتظار آن یعنی دوربین 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی که جدیدتر و بهتر است. همچنین کاربران انتظار دارند وان پلاس از استفاده از لنزهای ماکرو صرف‌نظر کند و به‌جای آن لنزهای تله‌فتو با زوم‌های چند برابری را در وان پلاس 9 قرار دهد.

دوربین وان پلاس ۹

آیا می‌توان به وان پلاس 9 امیدوار بود؟

خوشبختانه تا اینجای کار وان پلاس به بیشتر انتظارات مردم پاسخ مثبت داده و امیدواریم امسال هم شاهد گوشی‌های فوق‌العاده و خاص از این شرکت چینی باشیم اما باید منتظر ماند و دید آیا این دست و دلبازی فقط شامل نسخه Pro می‌شود یا دیگر سری‌های این گوشی را هم در بر می‌گیرد. بسیاری از کاربران حوزه دیجیتال بی‌صبرانه منتظر خبرهای جدیدتر از وان پلاس 9 و عرضه آن هستند، پس اگر شما هم مشتاق و پیگیر خبرهای بیشتری از این گوشی خاص هستید تکنوبلاگ را دنبال کنید تا از خبرهای روز دنیا مطلع شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/oneplus-9/
ads
ads