داغ ترین ها :
نقد و بررسی هواوی nova 11i به همراه تست کیفیت دوربین

نقد و بررسی هواوی nova 11i به همراه تست کیفیت دوربین

در نقد و بررسی هواوی nova 11i به این موضوع اشاره می‌کنیم که این گوشی چه ویژگی‌های جذابی دارد و از چه نقاط ضعفی برخوردار است. آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ در بررسی نوا 11i به این سوال پاسخ می‌دهیم.

هواوی نوا 11i

خرید هواوی نوا 11i

امتیاز

6.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • دوربین‌های نسبتا با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
  • کیفیت دوربین‌ها در شب مناسب نیست

گوشی نوا 11i یکی از جدیدترین گوشی های هواوی به شمار می‌رود که هم قیمت مناسبی دارد و هم ویژگی‌های جالب توجهی دارد که این گوشی را ارزشمند کرده است. در بررسی نوا 11i می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های مختلف این گوشی آشنا کنیم و حتی آن را به چالش بکشیم تا ببینیم در شرایط مختلف چه عملکردی از خودش ارائه می‌کند.

 

جدیدترین و پرفروش‌ترین گوشی های هواوی را در فروشگاه تکنولایف ببنید: قیمت گوشی هواوی

 

طراحی و کیفیت ساخت

قبل از شروع بد نیست به آیتم‌هایی که در جعبه گشایی هواوی نوا 11i با آن مواجه می‌شوید اشاره کنیم. در زمان جعبه گشایی هواوی نوا 11i با قاب ژله‌ای مواجه می‌شوید.  خود گوشی و شارژر و کابل هم داخل جعبه دیده می‌شوند.

عکس گوشی هواوی نوا 11i

در ابتدای نقد و بررسی هواوی nova 11i باید به ویژگی‌های ظاهری این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی با نیم نگاهی به طراحی آیفون‌های جدید ساخته شده است. لبه‌های صافی برای گوشی در نظر گرفته شده است. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، احساس خواهید کرد که گوشی به خوبی در دست قرار می‌گیرد. حس یک محصول با کیفیت را سریع دریافت می‌کنید. این گوشی در ابعاد ۱۶۴٫۶ در ۷۵٫۶ در ۸٫۶ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۱۹۳ گرم می‌رسد. با محصولی نسبتا خوش دست و نچندان سنگین مواجه هستید که به راحتی در دست قرار می‌گیرد و می‌توان به خوبی با آن کار کرد.

دکمه پاور گوشی هواوی نوا 11i

روی لبه سمت راست این گوشی دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است. روی لبه پایین این گوشی پورت شارژر USB-C، میکروفن و اسپیکر دیده می‌شود. روی لبه سمت چپ چیزی دیده نمی‌شود، اما روی لبه بالای گوشی محل قرار گرفتن سیم کارت و کارت حافظه و یک میکروفن و اسپیکر دیده می‌شود.

 

صفحه نمایش بزرگی روی گوشی قرار گرفته که دوربین سلفی به صورت حفره‌ای روی آن دیده می‌شود. در پشت گوشی هم دو دوربین پشت را مشاهده می‌کنید به صورت مجزا از هم قرار گرفته‌اند. دو دوربین این گوشی داخل لحقه‌های طلایی رنگ قرار گرفته‌اند که باعث شده زیبا به نظر برسند. با این حال دو دروبین پشت این گوشی برآمدگی نسبتا زیادی در پشت گوشی ایجاد کرده‌اند. بین دو دوربین پشت فلش LED هم دیده می‌شود. قاب پشتی گوشی بسیار مسطح ساخته شده و تنها لوگوی هواوی در پایین آن دیده می‌شود.

 

جعبه گشایی و نقد nova 10 را در وبلاگ تکنولایف بخوانید:
بررسی گوشی هواوی نوا 10

 

صفحه نمایش

در بررسی گوشی نوا 11i باید به ویژگی‌های صفحه نمایش هم اشاره کنیم. این گوشی جدید هواوی به صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی IPS LCD مجهز شده که نرخ نوسازی آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. صفحه نمایش نزدیک به ۹۰ درصد فضای روی گوشی را به خودش اختصاص داده و به همین دلیل فضای مناسبی برای تماشای محتوای مختلف روی این گوشی خواهید داشت. صفحه نمایش گوشی نوا 11i وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل را با تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی هواوی نوا 11i

صفحه نمایش این گوشی هوشمند روشنایی مناسبی تولید می‌کند. میزان روشنایی این گوشی برای کار کردن در محیط‌های خارج از خانه مناسب است، اما در زیر نور خورشید کمی محتوا نا مشخص می‌شود.

صفحه نمایش این گوشی از حالت Dark Mode پشنیبانی می‌کند و می‌توانید محیط سیستم عامل را تیره کنید. این صفحه نمایش از ویژگی Eye Comfort هم بهره می‌برد که باعث شده نور آبی صفحه نمایش کم شود تا چشم ها خسته نشوند. این امکان را هم خواهید داشت که نرخ نوسازی صفحه نمایش را تغییر دهید. می‌توانید نرخ نوسازی را روی ۹۰ هرتز یا ۶۰ هرتز قرار دهید. البته که می‌توانید نرخ نوسازی را روی حالت داینامیک هم قرار دهید تا نسبت به محتوایی که در حال تماشای آن هستید، نرخ نوسازی تغییر کند.

امکان تنظیم دستی رنگ‌ها را هم خواهید داشت. می‌توانید میزان گرمی رنگ‌ها را تغییر دهید. البته تنظیمات رنگی صفحه نمایش به صورت پیش فرض روی Vivid قرار گرفته که حالت مناسبی هم به حساب می‌آید. البته می‌توانید حالت نمایش رنگ‌ها را روی Normal هم قرار دهید که رنگ‌ها قدرت خودشان را از دست می‌دهند.

صفحه نمایش گوشی برای وب گردی و بازی کردن مناسب است و نوشته‌ها و اپلیکیشن‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد.

اسپیکر

در ادامه بررسی گوشی نوا 11i باید به کیفیت اسپیکرها هم اشاره کنیم. اسپیکر اصلی این گوشی هوشمند روی لبه پایینی قرار گرفته و کیفیت صدای معمولی‌ای دارد. اسپیکر این گوشی هوشمند برای گوش دادن به موسیقی و گوش کردن به صداهای مختلف مناسب است. با این حال اسپیکر حجم صدای بالایی ندارد و حتی باس خیلی زیادی هم تولید نمی‌کند.

باتری

موضوعی دیگری که باید در نقد و بررسی هواوی nova 11i به آن اشاره کنیم باتری است. برای این گوشی هوشمند از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. خود گوشی هم با یک شارژر ۴۰ وات راهی بازار شده است.

درگاه شارژ گوشی نوا 11i

باتری ظرفیت مناسبی دارد و مانند اکثر گوشی‌هایی که این روزها راهی بازار می‌شوند، برای یک روز کاری می‌تواند گوشی را روشن نگه دارد. التبه اگر از گوشی در طول روز زیاد استفاده نکنید، شاید بیشتر از یک روز هم بتوانید با یک بار شارژ از گوشی استفاده کنید.

تنظیمات مختلفی هم برای مدیریت باتری در اختیار خواهید داشت که می‌توانید به واسطه آن‌ها عملکرد گوشی و عملکرد باتری را هم بهبود ببخشید.

ویژگی‌های نرم افزاری

موضوعی که حتما باید در بررسی گوشی نوا 11i به آن اشاره کنیم این است که این گوشی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 13 راهی بازار شده است. رابط کاربری EMUI 13 ویژگی‌های بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و از این نظر کمبودی مشاهده نمی‌کنید. با این حال مشکل بزرگی که این گوشی دارد عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل است. این گوشی هواوی همچنان از سرویس‌های گوگل یا همان GMS پشتیبانی نمی‌کند. این موضوع باعث شده که بسیاری از اپلیکیشن‌های مطرح دنیا مانند اینستاگرام و واتساپ و بسیاری از دیگر از اپلیکیشن‌های مهم مانند یوتیوب و جی میل هم روی این گوشی نصب نشوند. در این گوشی شما با App Gallery سروکار خواهید داشت که فروشگاهی برای دانلود اپلیکیشن‌‌های مختلف به حساب می‌آید. با حال می‌توان جای خالی سرویس‌های گوگل با اپلیکیشن دیگری تا اندازه‌ای پر کرد.  اپلیکیشن Gbox یکی از برنامه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید برنامه‌های گوگل را دریافت کنید. این اپلیکیشن می‌تواند تمام سرویس‌های گوگل را روی گوشی‌های هواوی ارائه کند. با این اپلیکیشن دیگر نیازی به دانلود فایل‌های APK و یا پلاگین‌های مختلف سرویس‌های گوگل ندارید. تنها کافی است این اپلیکیشن را روی گوشی نصب کنید و از داخل آن به سرویس‌های گوگل از جمله گوگل مپ و یوتیوب دسترسی داشته باشید. در واقع جی‌باکس محیطی است که به شکل مجازی اپلیکیشن‌های گوگل را داخل خودش اجرا می‌کند.

 

با این حال EMUI 13 تمام قابلیت‌هایی که یک گوشی اندرویدی باید داشته باشد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی از Dark Mode برخوردار است و تنظیمات حریم شخصی مختلفی هم دارد. می‌توانید پوسته‌ها و تصاویر پس زمینه مختلف برای گوشی دانلود کنید و حتی می‌توانید قفل گوشی را با حسگر تشخیص اثر انگشت یا تشخیص چهره باز کنید.

 

جعبه گشایی و بررسی هواوی nova 10 pro را در پست زیر ببنید:
کیفیت دوربین نوا 10 پرو

 

عملکرد سخت افزاری

گوشی نوا 11i جزو گوشی‌های رده بالا قرار نمی‌گیرد و دلیل آن هم سخت افزار نه چندان قدرتمندی است که برای این گوشی در نظر گرفته شده است. هواوی نوا 11i با تراشه اسنپ دراگون 680 4G راهی بازار شده است. تراشه‌ای که یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را در خود قرار داده است. همچنین برای این گوشی از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

در فعالیت‌‌های روزانه مشکلی در کار با گوشی نخواهید داشت. کم پیش می‌آید که سرعت گوشی کاهش پیدا کند یا با مشکل خاصی در رابط کاربری گوشی مواجه شوید. با این حال این گوشی برای اجرای بازی‌های جدید انتخاب مناسبی نیست. سخت افزار این گوشی باعث شده که نتوانید بسیاری از بازی‌ها را روی این گوشی اجرا کنید. البته که عدم پشتیبانی از گوگل پلی هم باعث شده که یکسری از بازی‌ها مطرح هم روی این گوشی نصب نشوند.

با این حال تصمیم گرفتیم که روی این گوشی از بنچمارک‌های مختلف استفاده کنیم. متاسفانه بسیاری از بنچمارک‌ها روی این گوشی اجرا نشدند و تنها موفق به اجرای 3D Mark شدیم. بنچمارک 3D Mark هم به خوبی نشان داد که این گوشی برای اجرای بازی‌ها با کیفیت بالا و نرخ فریم بالا اصلا مناسب نیست. با این حال در تنظیمات گرافیکی پایین عملکرد بهتری دارد.

بنچمارک گوشی نوا 11i هواوی

تست گیم هواوی nova 11i

در تست گیمینگ نوا 11i هم از بازی Special Forces استفاده کردیم. بازی را نرخ فریم مناسبی اجرا می‌شود و جلوه‌های گرافیکی هم نسبتا خوبی هم دارد. با این حال باید بگوییم که این بازی نیاز به توان پردازشی بالایی هم ندارد و به همین دلیل روی این گوشی با کیفیت مناسبی اجرا شد.

 

دوربین

در ادامه بررسی نوا 11i باید به کیفیت دوربین nova 11i اشاره کنیم. همان طور که گفتیم در پشت این گوشی دو دوربین پشت قرار گرفته است. دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. یک دروبین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم روی این گوشی دیده می‌شود.

عکاسی با nova 11i

اپلیکیشن دوربین نوا 11i هم بسیار ساده و سرراست است. به راحتی به حالت های عکاسی و فیلم برداری دسترسی خواهید داشت. در اپلیکیشن دوربین قسمت عکاسی در شب را هم مشاهده می‌کنید. امکان فیلم برداری با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۳۰ فریم برثانیه را هم خواهید داشت.

 

نقد و بررسی گوشی سامسونگ a54 را هم در وبلاگ تکنولایف بخوانید:
کیفیت دوربین a54 سامسونگ

 

عکاسی با دوربین اصلی

دوربین اصلی نوا 11i در شرایطی که نور مناسبی داشته باشید، عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند. عکس‌هایی که رنگ‌های نسبتا خوبی دارند و سطح جزییات در آن‌ها قابل قبول است. با این حال با زوم کردن روی عکس‌ها متوجه می‌شوید که کیفیت خودشان را از دست می‌دهند.

با استفاده از دوربین اصلی امکان عکاسی با زوم ۱۰ برابری را هم خواهید داشت. کیفیت عکس‌های با زوم ۱۰ برابری جزییات خیلی بالایی ندارند. نمونه عکس‌های زوم ۱۰ برابری را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

حسگر دو مگاپیکسلی این گوشی برای عکاسی پرتره به کار می‌رود. می‌توانید عکس‌های پرتره با کیفیتی با این گوشی ثبت کنید. سوژه اصلی به خوبی از محیط پس زمینه جذا می‌شود.

 

اگر گوشی ارزان نیاز دارید، یک گزینه مناسب از شیائومی بررسی کردیم:
بررسی ردمی a2 پلاس

 

عکاسی در شب

این گوشی عکس‌های قابل قبولی در شب ثبت می‌کند. البته که جزییات عکس‌ها در شب زیاد نیست، اما با فعال کردن حالت عکاسی در شب می‌توانید عکس‌های بهتری در اختیار داشته باشید.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی هم می‌تواند عکس‌‌های مناسبی در اختیار شما قرار دهد. دوربین سلفی حالت عکاسی در حالت واید هم دارد که باعث می‌شود عکس‌های سلفی دسته جمعی با کیفیت‌تری ثبت کنید.

کیفیت دوربین nova 11i در زمان فیلم‌برداری

با این گوشی می‌توانید ویدیوهای Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ثبت کنید. کیفیت ویدیوها نظر شما را به خودشان جلب می‌کند. با این حال لرزشگیر عملکرد خوبی ندارد و ویدیوها در حرکت‌های سریع کیفیت خوبی ندارند. با این حال در ویدیوهایی که حرکت کمی داشته باشند، ویدیوهای خوبی در اختیار خواهید داشت.

 

آیا نوا 11i ارزش خرید دارد؟

در نقد و بررسی هواوی nova 11i ویژگی‌های مهم و نقاط ضعف این گوشی اشاره کردیم. با گوشی خوش ساخت و زیبایی مواجه هستید. این گوشی برای فعالیت‌های روزانه انتخاب مناسبی خواهد بود، اما برای بازی کردن مناسب نیست. عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل هم همچنان موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با این حال نوا 11i می‌تواند به عنوان گوشی برای کارهای سبک و روزانه مورد استفاده باشد یا اگر می‌خواهید یک گوشی هواوی جدید داشته باشید نوای 11i می‌تواند جذاب باشد. نظرات و پیشنهادات خود را زیر همین پست با ما مطرح کنید. آیا هنوز هم طرفدار گوشی های هواوی هستید؟ بررسی گوشی را فقط در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید.

سوالات متداول

آیا نوا 11i از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند؟ خیر. این گوشی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند.

آیا نوا 11i ضد آب است؟ خیر. این گوشی ضد آب نیست.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
11 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. الیار قمی

    سلام، در مقاله ی زیبا و پرکاربردتون گفتین از گوگل پشتیبانخ نمیکنه ولی با کمک برنامه G-box میشه به راحتی از تمامی اپ های گوگل حتی یوتیوب و جیمیل و مپ و … هم استفاده کرد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به الیار قمی

      سلام وقت شما بخیر شما امکان لاگین کردن به این برنامه ها رو نخواهید داشت، بحث فقط نصبشون نیست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/nova11i/
ads
ads