داغ ترین ها :
بررسی گوشی هواوی نوا 10 به همراه تست دوربین

بررسی گوشی هواوی نوا 10 به همراه تست دوربین

گوشی نوا ۱۰ محصول زیبایی به شمار می‌رود که ویژگی‌های نرم و سخت افزاری خوبی هم دارد. در بررسی نوا ۱۰ شما را بیشتر با این گوشی اشنا می‌کنیم.

گوشی نوا 10 هواوی

خرید گوشی نوا 10 هواوی

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • عملکرد خوب دوربین
  • دارای شارژر قوی و قابلیت شارژ سریع
  • اسپیکر استریویی
  • شکل ظاهری خوب و رنگ‌بندی جذاب

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از شبکه 5G
  • برجسته بودن ماژول دوربین
  • عدم مقاومت نسبت به گرد و غبار و آب

گوشی نوا ۱۰ ، یک گوشی میان رده‌ی جذاب از برند هواوی است که در نگاه اول، شکل ظاهری، ماژول دوربین و رنگ بندی جذابش نظر شما را جلب می‌کند. درست است که به‌علت نداشتن دسترسی راحت به گوگل خیلی از افراد دیگر سراغ برند هواوی نمی‌روند، اما باز هم ویژگی‌هایی دارد که ممکن است با شناخت آن‌ها شما هم وسوسه شوید این گوشی را خریداری کنید.

این گوشی بعد از Nova 9 وارد بازار شد و قرار بود نماینده‌ی گوشی‌های خوش قیمت و اقتصادی این برند باشد. نوا ۱۰، با این که از نوا ۱۰ پرو قیمت کمتری دارد، تقریبا از نظر سخت افزاری با آن برابری می‌کند. البته، نمایشگر OLED نوا ۱۰ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی کمی کوچکتر است، باتری آن کمی کوچکتر است و دوربین ۶۰ مگاپیکسلی‌ سلفی‌اش نسبت به دوربین سلفی دو گانه‌ی نوا ۱۰ پرو، یک گام عقب‌تر است.

با تمامی این تفاسیر، در ادامه نگاهی به این گوشی می‌اندازیم و با بررسی گوشی هواوی نوا 10 سعی می‌کنیم شما را با ویژگی‌های این گوشی جدید، آشناتر کنیم. چنانچه قصد خرید این گوشی را دارید، این مطلب شما را با ویژگی‌های مختلف آن به خوبی آشنا می‌کند.

 

تکنولایف جدیدترین های هواوی را به شما پیشنهاد می‌کند: خرید گوشی هواوی

 

طراحی منحصر به فرد؛ بسیار خوش دست

نوا ۱۰ گوشی‌ای است که در نگاه اول، نظر شما را به شکل ظاهری، پنل و ماژول دوربین خود جلب می‌کند. می‌توانیم بگوییم این گوشی میان رده، یک گوشی ظریف و بسیار خوش دست است که اصلا توی دست احساس سنگینی ندارد. وزن آن نیز تنها ۱۶۸ گرم است و در دسته‌ی گوشی‌های سبک‌وزن قرار می‌گیرد. ابعاد گوشی به‌طور دقیق برابر است با ۱۶۲.۲ در ۷۳.۹ در ۶.۹ میلی متر که گوشی را به سادگی در دست شما جای می‌دهد. 

عکس گوشی هواوی نوا 10

گوشی Nova 10 در ۴ رنگ بندی مشکی، نقره‌ای، سبز و بنفش تولید شده که ما برای بررسی، رنگ نقره‌ای آن را در اختیار داشتیم. پنل گوشی نه تنها اصلا لیز نیست، که کمی زبر است و اصطکاک ایجاد می‌کند. بنابراین گوشی از دستتان نمی‌افتد. همچنین این پنل اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. این ویژگی یکی از مهمترین فاکتورها است که خیلی از کاربران موقع انتخاب گوشی به آن توجه ویژه‌ای دارند و خوشبختانه هواوی این مسئله را مد نظر قرار داده است. از فاصله نزدیک که به پنل نقره‌ای گوشی نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که رنگ آن یک بافت اکلیلی دارد و ظاهری لوکس برای گوشی ایجاد کرده است.

پاور گوشی هواوی نوا 10

پشت دوربین، ماژول کپسولی دوربین را مشاهده می‌کنید که سه حسگر دوربین را در خود جای داده است. ماژول دوربین کمی بزرگ و برجسته است و در حالی‌که از نظر خیلی از کاربران جذاب است، ممکن است خیلی‌ها نیز آن را نپسندند. ترکیب رنگ مشکی و طلایی نیز باعث ایجاد دو دستگی در نظر کاربران نسبت به شکل و مدل دوربین شود. به دوربین که نگاه کنید، می‌بینید که ماژول کپسولی دوربین روی یک کپسول طلایی نشسته‌ و ظاهری دو طبقه دارد. به دور حسگر اصلی نیز یک حلقه‌ی طلایی قرار گرفته است. در قسمت پایینی پنل گوشی نیز، نام Nova و Huawei را در حروف طلایی مشاهده می‌کنید.

دوربین جلو گوشی هواوی نوا 10

اگر بخواهیم لبه‌ها و کناره‌های گوشی را بررسی کنیم، اول باید یک بار دیگر ظرافت این گوشی، با ضخامت تنها ۶.۹ میلی متر را خاطرنشان کنیم. در سمت چپ هیچ دکمه‌ای دیده نمی‌شود اما سمت راست مانند اکثر گوشی‌ها دکمه‌ی روشن و خاموش گوشی و همینطور دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا را در خود جای داده است. پایین گوشی، میکروفون، اسپیکر و خشاب سیم کارت را مشاهده می‌کنید که می‌تواند ۲ سیم کارت نانو را در خود جای دهد. اگر بالا را نگاه کنید نیز یک اسپیکر و میکروفون دیگر مشاهده می‌شود.

 

پست بررسی گلکسی A54 را از دست ندهید:
تست گیمینگ a54 سامسونگ

 

نمایشگر گوشی Nova 10

اولین چیزی که در جعبه گشایی نوا 10 توجه را جلب می‌کند، نمایشگر و لبه‌های خمیده‌ی آن است. نمایشگر گوشی از نوع OLED است که اندازه‌ی آن ۶.۶۷ اینچ است و می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. این نمایشگر، ۸۹.۶ درصد از جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن تصویر نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی آن برابر با ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است. در وسط نمایشگر نیز ناچ حفره‌ای دوربین سلفی دیده می‌شود.

صفحه نمایش گوشی هواوی نوا 10

هواوی در این گوشی، وضوح تصویر را نسبت به مدل پیشین افزایش داده و مصرف برق آن را نیز کاهش داده است. نرخ نوسازی نمایشگر گوشی، ۱۲۰ هرتز است که محتوای HDR10 را پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود بتوانید از این گوشی برای بازی کردن نیز استفاده کنید. بخش پایینی نمایشگر، دارای خوانشگر اثر انگشت است که بتوانید برای ایمنی بیشتر، گوشی را با اثر انگشت قفل کنید.

 

نزدیکترین گوشی به این مدل هواوی:
بررسی گوشی نوا 10 پرو

 

عملکرد باتری و شارژر

باتری استفاده شده در Nova 10 هواوی، یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، از نوع لیتیوم یونی است که کاربر نمی‌تواند آن را تعویض کند. عمر باتری ماندگاری خوبی دارد و به کمک یک شارژر ۶۶ واتی، در زمانی بسیار کوتاه، یعنی تنها ۳۸ دقیقه، شارژ گوشی را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری وضع باتری را بررسی کنیم، می‌توان گفت که برای استفاده‌های عادی با روشنایی متوسط، بیش از یک روز دوام می‌آورد.

درگاه شارژ گوشی nova10

اگر گیمر هستید یا عمده استفاده‌ی شما تماشای ویدیو با گوشی است، باید در پایان روز گوشی را شارژ کنید. البته لازم نیست نگران خالی شدن شارژ گوشی خود بشوید چرا که با استفاده از شارژر ۶۶ واتی خود گوشی، در عرض کمتر از یک ساعت شارژ گوشی را کامل می‌کند.

سخت افزار و ویژگی‌های فنی

نوبت به بررسی گوشی نوا 10 از نظر سخت افزاری می‌رسد. این گوشی از تراشه‌ی Snapdragon 778G استفاده می‌کند که دارای شبکه 4G است. به علت محدودیت‌هایی که برای برند هواوی وجود دارد، این برند نمی‌تواند از شبکه 5G استفاده کند. اسنپ دراگون ۷۷۸ جی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها برای گوشی‌های هوشمند قلمداد می‌شود. این تراشه، دارای چهار هسته‌ی Octa-core با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی گرافیکی که برای گوشی به کار رفته نیز Adreno 642L است. 

این گوشی در دو مدل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۸ گیگابایت رم، و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم عرضه شده است. مدلی که برای بررسی در دست ما قرار داشت، مدل ۲۵۶ گیگابایتی بود. 

متاسفانه، در بررسی هواوی نوا 10 متوجه شدیم که تست کردن بازی‌ها روی گوشی چندان راحت نیست و ما نتوانستیم بازی ها را روی گوشی نصب کنیم. برای نصب آن‌ها، لازم است که از طریق App Gallery اقدام کنید.

رابط کاربری 

این گوشی از نوعی اندروید ۱۱ استفاده می‌کند که به سرویس‌های گوگل دسترسی ندارد. رابط کاربری آن در کشورهای اروپایی EMUI 12 است اما در گوشی‌های داخل ایران نیز همین رابط کاربری به کار رفته. همانند دیگر گوشی‌های هوشمند هواوی که از این رابط کاربری استفاده کرده‌اند، این رابط کاربری به طور شخصی سازی شده برای گوشی‌های این برند است و سرعت بالایی دارد. همچنین دارای تم‌ها، ویجت، انواع فونت و آیکون‌های اختصاصی است. به طور کلی، این رابط کاربری لگ و کندی ندارد و برنامه‌ها را به خوبی اجرا می‌کند؛ اما عدم دسترسی به گوگل سرویس، به خصوص برای کاربرانی که به کار کردن با سرویس‌های مختلف گوگل عادت دارند، می‌تواند آزاردهنده باشد. البته، راه‌هایی هست که بتوانید به سرویس‌های مختلف گوگل دسترسی داشته باشید. یکی از این روش‌ها، نصب و راه اندازی Gbox است. با کمک جی باکس شما هم می‌توانید به سرویس‌هایی مانند موتور جستجوگر گوگل، گوگل مپ، یوتیوب و دیگر سرویس‌های آن دسترسی پیدا کنید. 

برای نصب جی باکس، می‌توانید از اپ گالری اقدام کنید. در آن‌جا وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید و کشور خود را در بخش Country/Region روی United Arab Emirates قرار دهید. با این کار، شما می‌توانید به راحتی این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید.

پس از نصب، یک سری شرایط و قوانین روی نمایشگر می‌بینید که باید آن‌ها را تایید کنید تا بتوانید به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. حال، روی اپلیکیشن‌های گوگل بزنید و آن‌ها را نصب کنید.

این رابط کاربری، دارای ویژگی های جذابی است. برای مثال، قابلیت همیشه روشن بودن صفحه نمایش یکی از این قابلیت‌ها است که به شما اجازه می‌دهد تصویری که می‌خواهید را از میان تنوع گوناگونی که وجود دارد انتخاب کنید. برای مثال شما می‌توانید عکس یک فضانورد یا گوزن را انتخاب کنید، یا حتی یک جمله‌ی زیبا. 

در بخش تنظیمات، می‌توانید انتخاب کنید که گوشی در حالت معمولی باشد یا Night mode. خیلی از افراد به حالت شب گوشی عادت دارند و ترجیح می‌دهند صفحه‌ی گوشی تاریک باشد. 

یکی دیگر از ویژگی‌های این رابط کاربری گزینه‌ی Eye Comfort است که می‌توانید سطح روشنی را انتخاب کنید. این کار از خستگی چشم جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید این حالت را زمانبندی کنید که در زمان‌های مشخصی فعال شود. گزینه‌های دیگری هم در صفحه وجود دارند که همگی برای راحتی چشم شما در آن‌جا قرار گرفته‌اند. از این حالات، می‌توانیم به Flicker reduction اشاره کنیم که درخشش نمایشگر را کنترل می‌کند.

میزان روشنایی نمایشگر نیز قابل تنظیم است اما بهتر است در همان حالت پیش فرض که گوشی انتخاب کرده نگهش دارید زیرا بهترین حالت همان است. با این حال، اگر دوست داشتید در بخش Color mode & temperature به سلیقه‌ی خود تغییرش دهید.

رابط کاربری EMUI 12 دارای  قابلیت Multi-Window dock است که به شما اجازه‌ی دسترسی سریع به برنامه‌های مختلف را می‌دهد و می‌توانید ۲ پنجره‌ی مختلف را در کنار هم باز کنید. اگر از سمت چپ یا راست انگشت خود را روی لبه گوشی رو به داخل بکشید و یک لحظه نگه دارید، یک منو باز می‌شود که می‌توانید به مرورگر، گالری، فایل‌ها، ماشین حساب و چند آیتم دیگر دسترسی داشته باشید. اگر روی گزینه‌ی آخر که چهار مربع است کلیک کنید هم منو گسترش پیدا می‌کند و می‌توانید گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید. روی هر کدام از برنامه‌ها که می‌خواهید دست خود را نگه دارید و آن را بکشید و وسط صفحه بیندازید که بتوانید دو پنجره مختلف را در یک صفحه داشته باشید. 

 

بررسی گوشی زیبای شیائومی را از دست ندهید:
کیفیت دوربین شیائومی 13 لایت

 

دوربین

وقتش است نگاهی به دوربین‌های این گوشی بیندازیم. همانطور که مشاهده می‌کنید، دوربین گوشی در یک فریم طلایی کپسولی قرار گرفته و ۳ حسگر را درون خود جای داده است. دوربین اصلی گوشی، یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی واید است که گشودگی دیافراگم آن f/1.9 است. دوربین دیگر، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید است که با زاویه ۱۱۲ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 عمل می‌کند. دوربین سلفی نیز یک دوربین اولترا واید ۶۰ مگاپیکسلی با زاویه‌ی ۱۰۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

کار کردن با دوربین این گوشی ساده است و طراحی خوبی دارد. حالت‌های مختلف دوربین را به راحتی با سوایپ کردن می‌توانید انتخاب کنید. 

عکاسی با دوربین را امتحان کردیم و در این بخش، به شما می‌گوییم که عملکرد هر یک از دوربین‌ها به چه صورتی بود. 

عملکرد دوربین اصلی

عکاسی در نور طبیعی روز انجام شد و عکس‌ها بدون هیچ فیلتری ثبت شده‌اند. رنگ تصاویر، شفاف و با کنتراست بسیار خوبی ثبت شده‌اند. فاقد نویز هستند و می‌توانیم عملکرد آن را قابل قبول بدانیم. 

عملکرد دوربین اولتراواید

این دوربین عکس‌ها را با وضوح و جزئیات کمتری نسبت به دوربین اصلی نشان می‌دهد اما عملکرد قابل قبولی دارد. رنگ‌ها نیز طبیعی‌ ثبت شده‌اند.

 

کیفیت دوربین گوشی A14 را در پست زیر ببنید:
بررسی گوشی a14

 

عکاسی با لنز ماکرو

دوربین گوشی نوا ۱۰ هواوی دارای لنز ماکرو هم هست که به شما اجازه‌ی ثبت جزئیات را هم می‌دهد. عکس‌هایی که مشاهده می‌کنید، از فاصله‌ی بسیار نزدیک ثبت شده‌اند که خوشبختانه لنز ماکرو توانست این جزئیات را به خوبی دربیاورد. البته فوکوس شدن دوربین کمی زمان می‌برد و باید دست را خیلی ثابت نگه دارید که بتوانید عکس زوم شده‌ی خوبی بیندازید.

عکاسی با دوربین سلفی

اولین باری که بخواهید از دوربین سلفی استفاده کنید، گزینه‌ای روی صفحه ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد می‌خواهید عکستان به حالت آینه‌ای ثبت شود یا معمولی. بهتر است حالت معمولی را انتخاب کنید که عکس‌ها دقیقا همانطوری که آن‌ها را می‌اندازید ذخیره شوند. به طور کلی، عملکرد دوربین سلفی بسیار خوب بود و عکس‌ها را با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌کرد.

عکاسی با دوربین پرتره

دوربین پرتره هم امتحان کردیم. در عکاسی با دوربین پرتره در حالی که به سوژه خیلی نزدیک شدیم، سوژه به خوبی از بقیه قسمت‌های عکس جدا شد. البته در حالت پرتره عکس‌های سلفی هم انداختیم اما تفاوت خاصی با عکاسی سلفی معمولی نداشت.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

 

دوربین اصلی را شب نیز امتحان کردیم. عملکرد دوربین در حالت شب بسیار قابل قبول بود و نور را متعادل می‌کرد. با هر دو حالت دوربین توانستیم عکس‌های خوبی را ثبت کنیم.

فیلمبرداری با دوربین اصلی

با دوربین این گوشی می‌توانید ویدیوهای Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کنید. ویدیوها کیفیت بسیار مناسبی دارند. رنگ‌ها را دقیق ثبت می‌کنند و جزییا مناسبی هم در ویدیوها مشاهده می‌کنید. لرزشگیر دوربین هم عملکرد نسبتا خوبی دارد. در ادامه می‌توانید نمونه فیلم‌برداری با این گوشی را مشاهده کنید.

 

آیا Huawei Nova 10 ارزش خرید دارد؟

در بررسی نوا 10 مشخص شد که این گوشی را می‌توانیم یک میان رده‌ی جذاب و خوش دست بدانیم که در طراحی آن تلفیقی از مد و تکنولوژی کنار هم قرار گرفته‌اند و شکل ظاهری آن حس خوبی به کاربر می‌دهد.

این گوشی با این که یک گوشی میان رده است، از تراشه‌ی بسیار خوبی برخوردار است که به شما امکان اجرای بازی‌های مختلف را می‌دهد؛ البته باید حواستان باشد که نصب کردن بازی روی گوشی چالش‌های زیادی دارد. دوربین گوشی نیز از عملکرد خوبی برخوردار است و عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند. تنها مشکل گوشی که کاربر را می‌تواند اذیت کند، عدم دسترسی آن به سرویس‌های گوگل است که آن هم با استفاده از برنامه‌ای مانند جی باکس، قابل رفع است. ارزش خرید گوشی های مختلف بعد از مطالعه بررسی گوشی در وبلاگ تکنولایف برای شما مشخص خواهد شد.

 

سوالات متداول

آیا نوا ۱۰ از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند؟ خیر این گوشی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/nova10/
ads
ads