داغ ترین ها :

بررسی گوشی پوکو f5 پرو به همراه تست گیمینگ و دوربین

گوشی Poco F5 Pro یک قاتل پرچم‌دار با کیفیت به شمار می‌رود. محصولی که قیمت مناسبی دارد و ویژگی‌‌های خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

Poco F5 Pro

خرید Poco F5 Pro

امتیاز

7.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • باتری مناسب

نقاط ضعف

  • دوربین اولتراواید کیفیت مناسبی ندارد
  • عملکرد دوربین ماکرو خوب نیست
  • کیفیت اسپیکرها می‌توانست بهتر باشد

گوشی پوکو F5 پرو از جمله محصولاتی است که با توجه به قیمت یک گوشی فوق العاده به حساب می‌آید. در واقع پوکو F5 پرو را می‌تواتیم یک قاتل پرچم‌دار نام ببریم که امکانات بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. برای اینکه بیشتر با این محصول اشنا شوید، بررسی پوکو f5 پرو را حتما مطالعه کنید. در بررسی پوکو f5 پرو شیائومی می‌توانید تست دوربین پوکو f5 پرو و تست گیمینگ پوکو f5 pro را هم مشاهده کنید.

 

برای خرید جدیدترین گوشی های پوکو به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت گوشی پوکو

 

طراحی

در ابتدای بررسی گوشی پوکو f5 پرو می‌خواهیم به طراحی این گوشی هوشمند اشاره کنیم. شرکت پوکو سعی کرده طراحی جدیدی برای این گوشی در نظر بگیرید تا این محصول در مقایسه با دیگر گوشی‌های پوکو متفاوت باشد. روی صفحه نمایش این گوشی یک لایه محافظ گوریلا گلس ۵ مشاهده می‌شود و البته از گوریلا گلس وکتوس استفاده نشده، جای سوال دارد. قاب پشت گوشی هم شیشه‌ای است  و فریمی از جنس پلی کربنات برای پوکو اف ۵ پرو در نظر گرفته شده است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از گواهی IP53 بهره می‌برد که باعث شده مقاومت نسبتا خوبی در برابر پاشش قطره‌های آب و نفوذ گرد و خاک داشته باشد.

عکس دوربین گوشی پوکو F5 پرو

زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید احساس خوبی خواهید داشت. لبه‌های گردی که برای گوشی در نظر گرفته شده باعث شده‌اند که گوشی خوش دست باشد. البته باید بگوییم که بدنه شیشه‌ای این گوشی اثر انگشت را به خودش جذب می‌کند که البته این موضوع روی مدل مشکی رنگ بیشتر دیده می‌شود. در پشت این گوشی ماژول دوربین مشاهده می‌شود که به صورت مستطیلی طراحی شده است. روی ماژول دوربین، دوربین‌ها و فلش LED دیده می‌شود.

پوکو f5 پرو مشکی

روی لبه پایینی این گوشی پورت USB-C، میکروفن، محل قرار گرفتن سیم‌کارت و اسپیکر دیده می‌شود. روی لبه بالا، اسپیکر دوم، میکروفن و فرستنده IR قرار گرفته است. روی لبه سمت چپ چیزی دیده نمی‌شود و روی لبه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا و حسگر تشخیص اثر انگشت دیده می‌شود.

درگاه شارژ Poco F5 Pro

حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی زیر صفحه نمایش قرار گرفته  و عملکرد خوبی از خودش ارائه می‌کند. در کل باید بگوییم که این گوشی از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است و به عنوان یک گوشی قاتل پرچم‌دار نظر شما به راحتی به سمت خودش جلب می‌کند.

دکمه ولوم پوکو f5 پرو

 

اجرای بازی روی زد فولد ۵:
بررسی گوشی z fold 5

 

صفحه نمایش

در بررسی گوشی شیائومی پوکو f5 پرو می‌خواهیم به صفحه نمایش این گوشی اشاره کنیم. صفحه نمایش با کیفیتی برای پوکو F5 پرو استفاده شده است. صفحه نمایشی در اندازه ۶٫۶۷ اینچی که وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش OLED این گوشی از رنگ‌های ۱۲ بیتی پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی آن هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی باید به پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کنیم.  صفحه نمایش این گوشی دقیقا تمام استانداردهای صفحه نمایش یک گوشی پرچم‌دار را در خودش قرار داده است.

صفحه نمایش گوشی پوکو f5 پرو

صفحه نمایش این گوشی در حالت معمولی تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند و در بیشترین حالت تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی خواهد داشت. البته در حالتی تنظیمات نور صفحه نمایش روی حالت خودکار قرار داشته باشد، صفحه نمایش تا ۱۴۰۰ نیست روشنایی هم تولید خواهد کرد.  این میزان روشنایی باعث شده که در زیر نور خورشید به خوبی بتوانید با گوشی کار کنید و مشکلی در تماشای محتوای مختلف نخواهید داشت.

موضوع دیگری که نقد و بررسی پوکو f5 pro باید به آن اشاره کنیم این است که صفحه نمایش رنگ‌ها را هم نسبتا خوب نشان می‌دهد. البته در حالت پیش‌فرض کمی رنگ‌ها به آبی نزدیک می‌شوند، اما تاثیر زیادی روی تماشای محتوای مختلف نخواهد داشت.

 

تست دوربین و پست بررسی زد فلیپ ۵ را ببنید:
بنچمارک z flip 5

 

باتری

از جمله مزایای گوشی poco f5 pro می‌توانیم به باتری آن اشاره کنیم. این گوشی از یک باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که یک پیشرفت مناسب در مقایسه با باتری پوکو F4 GT دارد. باتری این گوشی برای ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه وب گردی مناسب است و تا ۲۰ ساعت هم می‌توانید با آن ویدیو تماشا کنید.

عکس پوکو اف پرو

در بررسی پوکو f5 پرو باید به سرعت شارژ این گوشی هم اشاره کنیم. این گوشی با یک شارژر ۶۷ وات راهی بازار می‌شود و از شارژ بی‌سیم ۳۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. شارژر ۶۷ وات برای این گوشی با چنین قیمتی بسیار ایده عال به نظر می‌رسد. با شارژر ۶۷ وات می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۸۶ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. در مدت زمان ۴۸ دقیقه هم می‌توانید کل ظرفیت باتری را شارژ کنید.

اسپیکرها

موضوع دیگری که در بررسی پوکو f5 پرو شیائومی باید به آن اشاره کنیم، اسپیکرهای این گوشی هوشمند است. دو اسپیکر برای پوکو F5 Pro استفاده شده که یکی روی لبه بالا و یکی روی لبه پایین قرار گرفته است. درست است که این گوشی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند، با این حال کیفیت صدای خیلی شگفت انگیزی ندارد. صدای نسبتا خوبی از اسپیکرها خواهید شنید. اسپیکرها باس نسبتا خوبی هم تولید می‌کنند و حتی در بالاترین میزان حجم صدا هم کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

عکس پوکو اف پرو

 

نوت 12 بهتر است یا A24:
مقایسه a24 با note 12

 

ویژگی‌های نرم‌فزاری

در ادامه بررسی گوشی شیائومی پوکو f5 پرو باید به ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی اشاره کنیم. شرکت پوکو این گوشی را با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 راهی بازار کرده است. البته رابط کاربری این گوشی با یکسری از المان‌های پوکو هم ترکیب شده و به همین دلیل تفاوت‌های اندکی با رابط کاربری گوشی‌های شیائومی دارد. البته که این تفاوت‌ها به قدری نیست که برای شما مشکلی ایجاد کند.

رابط کاربری این گوشی به شما امکان شخصی‌سازی زیادی می‌دهد. می‌توانید پوسته‌های مختلف دانلود کنید و می‌توانید از تصاویر پس‌زمینه مختلفی هم برای آن قرار دهید. برخورداری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن و حالت تاریک هم از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

 

بررسی iphone 15 pro max پرچمدار امسال اپل را ببینید:
تست دوربین ایفون ۱۵ پرو مکس

 

عملکرد سخت‌افزاری

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های بررسی گوشی پوکو f5 پرو می‌تواند قسمت مربوط به عملکرد سخت‌افزاری این گوشی باشد. این گوشی قاتل پرچم‌دار از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد که باعث شده برای فعالیت‌های مختلف بسیار مناسب باشد.

این گوشی از تراشه اسنپ دراگون ۸ + نسل ۱ استفاده می‌کند. تراشه‌ای که از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این پردازنده از یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز استفاده می‌کند. سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز دارد و ۴ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. با این حال باید بگوییم که پوکو فرکانس هسته‌ای این پردازنده را کاهش داده تا مصرف انرژی کمتری داشته باشند. این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم بهره می‌برد.

گوشی در استفاده‌های معمولی که عملکردی عالی دارد. با سرعت خوبی می‌توانید وارد اپلیکیشن‌ها شوید و عملکرد خوبی را از این محصول شاهد خواهید بود. برای اینکه بیشتر با عملکرد این گوشی آشنا شوید، می‌توانید نتایج بنچمارک‌های زیر را ببینید.

 

تست گیمینگ پوکو f5 pro

با این حال تست گیمینگ پوکو f5 pro بهتر شما را با توانمندی‌های این گوشی آشنا می‌کند. تراشه اسنپ دراگون ۸ + نسل ۱ برای اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد. در تست گیم poco f5 pro از بازی‌های مختلفی استفاده کردیم که در ادامه می‌توانید این تست‌ها را مشاهده کنید.

 


 

در تست گیم پوکو f5 pro متوجه شدیم که این گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌کند و پردازنده گوشی شرایط پایداری در اکثر مواقع دارد. این گوشی می‌تواند بازی‌ها را روی تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ نوسازی عالی اجرا کند.

دوربین

حالا نوبت به تست دوربین پوکو f5 پرو می‌رسد. پوکو برای دوربین پوکو f5 pro از ترکیب رایجی استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B40 استفاده می‌کند. در کنار دوربین اصلی از دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی  و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی هم حسگر ۲۰ مگاپیکسلی دارد.

دوربین پوکو f5 pro

اپلیکیشن دوربین در نظر گرفته شده برای پوکو F5 پرو کاملا سرراست است. با سوایپ کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت های مختلف عکاسی و فیلمبرداری دسترسی داشته باشید. این امکان را خواهید داشت که بتوانید این حالت ها را شخصی سازی کنید و برخی حالت ها را حذف کنید یا حالت جدیدی اضافه کنید.

این گوشی حالت عکاسی پرو هم دارد. این حالت روی دوربین اصلی و دوربین اولتراواید کار می‌کند. ۴ تنظیمات مختلف برای وایت بالانس دوربین در نظر گرفته شده و می‌توانید سرعت شاتر را هم تغییر دهید. این امکان را خواهید داشت که ISO را هم کنترل کنید و به فوکوس دستی هم دسترسی خواهید داشت.

دوربین اصلی

می‌خواهیم به کیفیت دوربین پوکو f5 pro در روز اشاره کنیم. دوربین اصلی این گوشی در کل عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند. عکس‌های درخشانی مناسبی دارند و جزییات خوبی ثبت می‌کنند. عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند از دامنه داینامیکی مناسبی بهره می‌برند و رنگ‌های قدرتمندی دارند. رنگ‌ها در عکس‌های به شدت خودنمایی می‌کنند و این موضوع در زمان عکاسی در طبیعت مشاهده می‌کنید. در تست دوربین پوکو f5 پرو مشخص شد که دوربین اصلی عکس‌هایی ثبت می‌کند که نویز بسیار کمی دارند.

دوربین اولتراواید

در ادامه تست دوربین پوکو f5 pro باید به دوربین اولتراواید اشاره کنیم. دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده مي‌کند که در مقایسه با گوشی‌های رقیب حرف زیادی برای گفتن ندارد. شاید دوربین اولتراواید یکی از معایب گوشی poco f5 pro باشد.

اگر بخواهیم دوربین اولتراواید این گوشی را با محصولاتی مانند S22  یا حتی Pixle 7 مقایسه کنیم، حرفی برای گفتن ندارد، اما در حالت کلی عکس‌های مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. عکس‌های اولتراواید این گوشی کمی نرم و بدون جزییات هستند و نویز هم در آن‌ها دیده می‌شود.

 

بررسی امکانات و دوربین mi 13 ultra:
تست دوربین شیائومی 13 اولترا

 

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو این گوشی از آنجایی که حسگر ۲ مگاپیکسلی دارد، خیلی شگفت‌انگیز نیست. با این حال می‌توانید عکس‌هایی ثبت کنید که جزییات نسبتا خوبی دارند. عکس‌های ماکروی این گوشی کنتراست مناسبی ندارند و خیلی جذاب به نظر نمی‌رسند.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

کیفیت دوربین پوکو f5 pro در شب هم قابل قبول است. این دوربین به قابلیت عکاسی در شب برخوردار شده و به همین دلیل عکس‌های شفاف و پرجزییات و با نویز کمی را ثبت می‌کند. رنگ‌ها در شب خوب به نظر می‌رسند و با توجه به قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده قابل قبول است.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید در شب عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. از آنجایی که این دوربین در روز هم عملکرد خیلی شگفت‌انگیزی از خودش نشان نداد، در شب هم نباید از آن انتظار چیز فوق العاده ای داشته باشید.

دوربین سلفی

با دوربین سلفی گوشی پوکو اف ۵ پرو می‌توانید عکس‌های با یکفیتی از خودتان ثبت کنید. عکس‌هایی طبیعی به نظر می‌رسند و رنگ‌های استانداردی دارند. سطح جزییات در عکس‌های سلفی هم قابل قبول است.

کیفیت فیلمبرداری با پوکو F5 پرو

از آنجایی که این گوشی از تراشه اسنپ دراگون ۸ + نسل ۱ استفاده می‌کند، می‌تواند ویدیوهای 8K با نرخ ۲۴ فریم برثانیه ثبت کند. می‌توانید ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه هم در اختیار داشته باشید.

کیفیت ویدیوهای این گوشی قابل قبول است. ویدیوها جزییات بسیار خوبی دارند و از سطح جزییات بالایی بهره می‌برند. ویدیوها درخشانی مناسبی دارند و از دامنه داینامیکی خوبی بهره می‌برند.

آیا پوکو F5 پرو ارزش خرید دارد؟

اگر می‌خواهید برای یک گوشی قدرتمند پول زیادی پرداخت نکنید، پوکو اف ۵ پرو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این محصول برای گیمرها انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. تراشه‌ای قدرتمند دارد و از صفحه نمایش با کیفیتی استفاده می‌کند. باتری با ظرفیت بالا و اسپیکرهای نسبتا با کیفیت هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. دوربین‌های خوب هم از دیگر مزایای گوشی poco f5 pro به شمار می‌رود. با این حال این گوشی تنها از گواهی IP53 بهره می‌برد و در برابر فشار مستقیم آب مقاوم نیست. کیفیت دوربین اولتراواید و ماکرو این گوشی بالا نیست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
15 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. محمد امین

    من این گوشی را تازه خریدم و واقعا از هر نظر عالیه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/poco-f5-pro/
ads
ads