داغ ترین ها :
مقایسه ردمی نوت 12 شیائومی با گلکسی A24 سامسونگ

مقایسه ردمی نوت 12 شیائومی با گلکسی A24 سامسونگ

فهرست مطالب طراحی و کیفیت ساخت صفحه نمایش؛ هر دو عالی! اسپیکر نرم افزار و رابط کاربری عملکرد سخت افزاری باتری؛ غوغای کهکشانی! دوربین جمع بندی سوالات متداول به سراغ هر بازه قیمتی که بروید سامسونگ و شیائومی در آن محدوده حضور دارند و گوشی‌هایی را برای خرید در اختیار شما قرار می‌دهند. این رقابت […]

گلکسی A24

گلکسی a24

ردمی نوت 12

ردمی نوت 12

گلکسی A24

گلکسی a24

امتیاز

7
طراحی :
6.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
8
اسپیکر :
5.5
رابط کاربری :
8
عملکرد :
6.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • طراحی شبیه به مدل‌های بالارده و پرچمدار
  • نمایشگر با کیفیت و روشن با نرخ نوسازی 90 هرتز
  • آپدیت نرم افزاری 4 ساله
  • قدرت سخت افزاری مناسب به نسبت قیمت
  • دوربین‌های خوب
  • شارژدهی عالی باتری

نقاط ضعف

  • نبود آداپتور درون جعبه
  • عملکرد دوربین فوق عریض

ردمی نوت 12

ردمی نوت 12

امتیاز

6.8
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
6
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
6
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • طراحی خوب
  • نمایشگر باکیفیت و نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • عملکرد سخت افزاری قابل قبول
  • نرم افزار جدید
  • شارژدهی مناسب باتری
  • وجود آداپتور درون جعبه و سرعت شارژ مناسب

نقاط ضعف

  • دوربین سلفی خوب نیست
  • فیلم‌برداری می‌توانست بهتر باشد

به سراغ هر بازه قیمتی که بروید سامسونگ و شیائومی در آن محدوده حضور دارند و گوشی‌هایی را برای خرید در اختیار شما قرار می‌دهند. این رقابت در بخش میانی و پایینی بازار بیشتر هم می‌شود و هر دو سازنده سعی دارند تا بخش بیشتری از بازار را به اختیار خود درآورند. دو گوشی گلکسی A24 از سامسونگ و ردمی نوت 12 از شیائومی قیمت یکسانی دارند و در ادامه قصد داریم به مقایسه گوشی a24 با نوت 12 بپردازیم.

 

متنوع‌ترین لیست گوشی های موبایل با تخفیف های روزانه در تکنولایف: قیمت گوشی

 

طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه ردمی نوت ۱۲ با a24 در بخش طراحی را با نماینده سامسونگ آغاز می‌کنیم. این کهکشانی طبق سیاست‌های جدید شرکت سامسونگ ظاهری شبیه به پرچمداران این شرکت و مدل‌های میان‌رده و گران‌تری مانند گلکسی A54 یا A34 دارد. در زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها دیگر خبری از فریم دوربین نیست و لنزها به صورت زیر هم به روی قاب پشتی دیده می‌شوند.

قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است و طراحی براقی نیز دارد. این قاب کاملا تخت دیزاین شده و به لطف همین موضوع A24 حس و حال بسیار جدید و مدرنی دارد. قاب پشتی اثر انگشت و لک زیادی را جذب می‌کند و شما مجبور می‌شوید به صورت دائمی آن را تمیز کنید. قاب پشتی در محل اتصال به لبه‌های کناری نیز هیچ انحنایی ندارد ولی خود فریم کناری دارای انحنا است تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد.

طراحی گلکسی A24

فریم پلاستیکی کناری طراحی مات دارد و در سمت راست آن دکمه‌های ولوم و پاور و در بالا میکروفون دوم دیده می‌شود. فریم سمت چپ از خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی میزبانی می‌کند و فریم پایینی اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا را شامل می‌شود.

به سراغ ردمی نوت 12 فورجی برویم، گوشی که شیائومی در ساخت آن از پلاستیک استفاده کرده اما کیفیت ساخت خوبی دارد و هنگام کار کردن حس مثبتی را انتقال می‌دهد. این گوشی مانند رقیب قاب پشتی تخت دارد و همچنین فریم کناری آن نیز کاملا تخت است تا ما را بیشتر از هر زمان دیگری به یاد ایفون‌های سری 12 اپل به بعد بیندازد.

طراحی ردمی نوت 12 فورجی

قاب پشتی طراحی ساده‌ای دارد و در بالا سمت چپ از فریم دوربین‌های مستطیل شکل میزبانی می‌کند. درون فریم دوربین‌ها، لنزهایی با رنگ مشکی دیده می‌شوند ولی سایر بخش‌ها به رنگ قاب پشتی است تا هماهنگی بیشتری در طراحی به وجود بیاید. قاب پشتی ردمی نوت 12 برعکس رقیب پوشش مات دارد و کثیفی را به خود جذب نمی‌کند و حس بهتری را نیز به هنگام کار کردن با گوشی انتقال می‌دهد.

فریم تخت کناری در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند و در بالا میکروفون دوم، اینفرارد و جک 3.5 میلی‌متری صدا دیده می‌شود. در سمت چپ خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی قرار گرفته و فریم پایینی اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type-C را شامل می‌شود. طراحی ردمی نوت 12 واقعا خوب و مدرن است و هیچ ایرادی نمی‌توانیم به آن وارد کنیم.

گلکسی A24 سامسونگ 195 گرم وزن و 8.3 میلی‌متر ضخامت دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب 183.5 گرم و 7.9 میلی‌متر هستند. ردمی نوت 12 مقداری کشیده‌تر و گلکسی A24 مقداری عریض‌تر است و در نهایت هر دو از نظر ارگونومی وضعیت خوبی دارند، هرچند که در این بخش می‌توان مقداری نماینده شیائومی را برتر در نظر گرفت.

به عنوان آخریش بخش بد نیست فریم روبرویی دو محصول را نیز با هم مقایسه کنیم. گلکسی A24 نمایشگری 6.5 اینچی دارد و توانسته 82 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. دوربین سلفی این مدل درون یک ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر دیده می‌شود. در سوی دیگر ردمی نوت 12 پنلی 6.67 اینچی دارد که 85 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده است.

این یعنی حاشیه‌های اطراف نوت 12 کمتر است و درون سلفی نیز درون ناچ حفره‌ای قرار گرفته تا کمتر دید را اشغال کند. حاشیه‌های کمتر اطراف پنل باعث می‌شود شما بتوانید محتوا را با لذت بیشتری تماشا کنید. در نهایت فریم روبرویی نماینده شیائومی مدرن‌تر و جذاب‌تر است و به همین جهت نماینده چینی‌ها را برتر در نظر می‌گیریم.

گلکسی A24 در رنگ‌های مشکی، سبز، زرشکی و نقره‌ای قابل خرید است و ردمی نوت 12 را می‌توانید در رنگ‌های سبز، آبی و مشکی انتخاب کنید. ردمی نوت 12 از گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب پشتیبانی می‌کند ولی برای کهکشانی سامسونگ هیچ گواهی مشخصی در نظر گرفته نشده است.

برند این بخش را در آخر ردمی نوت 12 می‌دانیم؛ چرا که این محصول حاشیه‌های کمتری اطراف نمایشگر دارد و از گواهی IP53 نیز پشتیبانی می‌کند. هرچند که وضعیت A24 هم خوب است و شاید بهتر باشد که مبنای انتخاب خود را بحث سلیقه قرار دهید.

 

پرفروش ترین های سامسونگ شیائومی در بازار ایران؛ کدام بهتر است؟
مقایسه ردمی نوت ۱۲ با a14

 

صفحه نمایش؛ هر دو عالی!

یکی از ایرادتی گلکسی A23 که همه کاربران به روی آن توافق داشتند استفاده سامسونگ از پنل IPS به جای پنل سوپر امولد بود و خوشبختانه در نسل جدید شاهد این بهبود هستیم و حالا بخش نمایشگر با پیشرفت بزرگی مواجه شده است. گلکسی A24 دارای پنلی 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 2340 در 1080 است و از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. همان طور که از سامسونگ و پنل‌های سوپر امولد آن انتظار داریم کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است.

در حالت پیش فرض (Vivid) رنگ‌ها در گستره DCI-P3 نمایش داده می‌شوند و حالت Natural رنگ‌ها را در گستره رنگی sRGB نمایش می‌دهد. هر دو حالت دقت رنگی بالایی دارند و به نسبت این بازه قیمتی عالی هستند. رنگ‌ها به صورت پیش فرض بسیار زنده، جذاب و اشباع شده هستند و از تماشای محتوا لذت خواهید برد. نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز کمک می‌کند تا محتوا روان‌تر از حالت عادی به نمایش دربیاید و از این اتفاق بسیار خوشحال هستیم.

نمایشگر گلکسی A24

ردمی نوت 12 در سوی دیگر پنلی 6.67 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 از نوع امولد دارد و در هر اینچ از 395 پیکسل میزبانی می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نسبت 20 به 9 دارد که کمی کشیده‌تر از نسبت 19.5 به 9 گلکسی A24 است. این نمایشگر هم کیفیت بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها را پویا و چشم نواز نمایش می‌دهد.

از نظر دقت رنگ مقداری شرایط پنل A24 را بهتر می‌دانیم؛ چرا که نمایشگر ردمی نوت 12 رنگ سفید را کمی مایل به آبی نمایش می‌دهد که البته در حالت کلی بعید است متوجه این نکته شوید. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود تا محتوای بسیار روان مقابل شما قرار بگیرد و حس بسیار سریعی را تجربه کنید.

نمایشگر ردمی نوت 12

تا به این قسمت تقریبا شرایط یکسان است و تنها نوت 12 مقداری محتوا را روان‌تر نمایش می‌دهد ولی باید دید در بخش روشنایی نمایشگر شرایط چگونه می‌شود. پنل ردمی نوت 12 در حالت دستی 470 نیت و در حالت خودکار 745 نیت روشنایی دارد و این اعداد برای گلکسی A24 به ترتیب 460 و 1000 نیت هستند. این یعنی در محیط داخلی و خانه هر دو گوشی عالی هستند و روشنایی برابری دارند.

در محیط خارج از خانه و زیر نور مستقیم خورشید اما شرایط متفاوت می‌شود و گلکسی A24 محتوای واضح‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته که محتوا در نمایشگر ردمی نوت 12 نیز قابل نمایش است اما قطعا از این نظر می‌توان کهکشانی سامسونگ را برتر دانست. در آخر اگر برای شما بحث روشنایی اولویت بالاتری دارد A24 را انتخاب کنید و اگر برای شما نرخ نوسازی بالاتر نمایشگر اولویت دارد به سراغ ردمی نوت 12 شیائومی بروید.

 

بررسی میانرده جدید شیائومی:
نقد و بررسی شیائومی نوت ۱۲ پرو 4G

 

اسپیکر

برعکس نسل قبلی ردمی نوت 12 از اسپیکرهای دوتایی و تولید صدای استریو برخوردار نیست و به اسپیکر موجود بر لبه پایینی اکتفا می‌کند. در سوی دیگر وضعیت گلکسی A24 هم مشابه است و تنها یک بلندگو به روی لبه پایینی آن دیده می‌شود. از نظر میزان بلندی صدا برتری با ردمی نوت 12 ولی از نظر کیفیت وضعیت دو گوشی را کاملا معمولی و البته نزدیک به هم ارزیابی می‌کنیم.

نرم افزار و رابط کاربری

سامسونگ و شیائومی این دو گوشی را در سال 2023 روانه بازار کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا گلکسی A24 و ردمی نوت 12 از جدیدترین نسخه نرم افزاری موجود بهره ببرند. این یعنی به روی ردمی نوت 12 از ابتدا MIUI 14 بر پایه اندروید 13 دیده می‌شود و گلکسی A24 نیز از One UI 5 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند.

طبق سیاست‌های جدید سازنده کره‌ای، گلکسی A24 باید تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت کند که اتفاقی بسیار جذاب و مثبت است. اتفاق مشابهی برای ردمی نوت 12 رخ نخواهد داد و این مدل نهایتا 2 آپدیت دیگر دریافت می‌کند و بعید است که سازنده چینی بیشتر از این 2 سال ردمی نوت 12 را پشتیبانی کند.

اندروید 13

پس از نظر دریافت طولانی‌تر آپدیت‌ها برتری حتمی با کهکشانی شرکت سامسونگ است. One UI و MIUI هر دو به بلوغ رسیده‌اند و عملکرد بهینه‌ای دارند و از قابلیت‌های کاربردی و جذابی نیز پشتیبانی می‌کنند. در این بخش قصد نداریم تا این دو رابط کاربری را با هم مقایسه کنیم ولی به صورت خلاصه باید بگوییم که از نظر بهینه بودن One UI کمی برتر از MIUI است و از نظر قابلیت‌ها و امکانات MIUI مقداری وضعیت بهتری دارد.

سازنده چینی در MIUI 14‌ رابط کاربری خود را بسیار بهینه‌تر کرده و حالا دیگر سخت افزار کمتر برای انجام کارهای مختلف درگیر می‌شود. میزان استفاده از حافظه رم هم بهینه‌تر و بهتر شده و گوشی سریع‌تر می‌تواند برنامه‌ها را باز کرده و بین آن‌ها جابجا شود.

 

مقایسه سریعترین و بهترین اندرویدی های بازار:
s23 ultra بهتر است یا xiaomi 13 ultra

 

عملکرد سخت افزاری

گلکسی A24 سامسونگ قدرت خود را از تراشه 6 نانومتری هلیو G99 تأمین می‌کند. این تراشه دارای هشت هسته پردازنده مرکزی به صورت دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 را نیز شامل می‌شود.

در سوی دیگر، گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 685 استفاده می‌کند. این تراشه 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را نیز دربر می‌گیرد.

برای مقایسه بهتر این دو تراشه بهتر است به سراغ تست‌های مختلف برویم. در حالت کلی به نظر می‌رسد هلیو G99 حدود 15 درصد پردازنده مرکزی قوی‌تری داشته باشد و این اختلاف در زمینه پردازش گرافیکی به حدود 37 درصد می‌رسد. در بنچمارک مشهورAnTuTu 9 گلکسی A24 موفق شده 20 درصد نمره بالاتری به دست بیاورد و در بنچمارک GeekBench 5 و در بخش تک و چند هسته‌ای این اختلاف 50 و 15 درصد می‌شود.

اجرای بازی‌ها به روی A24

جالب است بدانید در تست 3Dmark که مخصوص سنجش قدرت پردازنده گرافیکی است گلکسی A24 حدود دو برابر قوی‌تر از رقیب عمل می‌کند که اتفاقی بسیار عجیب و جذاب به حساب می‌آید. فارغ از این تست‌ها بد نیست کمی در مورد عملکرد دو گوشی در دنیای واقعی صحبت کنیم. در استفاده روزمره هر دو مدل سرعت مناسبی دارند و بدون کندی از پس کارهای مختلف برمی‌آیند.

با این وجود مقداری گلکسی A24 سریع‌تر است و بهتر عمل می‌کند. یکی از جذابیت‌های دیگر کهکشانی سامسونگ را می‌توان ثبات عالی آن در تست استرس در نظر گرفت. این گوشی به سختی گرم می‌شود و دمای آن بالا نمی‌رود که برای بازی کردن و گیمرها یک اتفاق مثبت و بسیار جذاب است.

حال که صحبت از بازی کردن شد بد نیست اشاره کنیم که این دو مدل خیلی برای بازی کردن عالی نیستند ولی می‌توانند از پس عناوین مختلف در حالت گرافیکی متوسط یا پایین با فریم‌ریت مناسب بربیایند. در این زمینه به دلیل پردازش گرافیکی بهتر، برتری با گلکسی A24 سامسونگ است. هر دو مدل از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و دارای نسخه‌های 128/4، 128/6 و 128/8 هستند، هرچند که ردمی نوت 12 یک نسخه 64/4 گیگابایت نیز دارد.

عملکرد گیمینگ ردمی نوت 12

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان نسخه رم 6 یا 8 این دو گوشی را خریداری کنید تا عملکرد سخت افزاری بهتر شود و در صورت انتخاب رم 4 احتمالا با کمی کند یا لگ مواجه خواهید شد. گلکسی A24 و ردمی نوت 12 از 5G پشتیبانی نمی‌کنند که البته در حال حاضر این موضوع خیلی اهمیتی ندارد و به نظر نمی‌رسد که 5G در ‌آینده نزدیک در دسترس قرار بگیرد.

پس در نهایت اگر بخش سخت افزاری برای شما اولویت دارد از بین این دو گزینه باید به سراغ گلکسی A24 سامسونگ بروید، هرچند که در استفاده معمول عملکرد دو مدل بسیار شبیه است و عمده برتری A24 به پردازنده گرافیکی بهتر برمی‌گردد.

 

آیا بازی های رایانه ای باعث خشم و خشونت می‌شوند؟
خشونت در بازی های کامپیوتری

 

باتری؛ غوغای کهکشانی!

طبق رسم گوشی‌های امروزی هر دو مدل از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند ولی این به معنای شارژدهی یکسان آن‌ها نخواهد بود. قبل از این که به نتایج تست باتری بپردازیم باید بگوییم که گلکسی A24 یکی از بهترین گوشی‌های بازار از نظر شارژدهی است و قطعا کمتر گوشی می‌تواند آن را شکست دهد. این مدل با یک بار شارژ در تست مکالمه حدود 47 ساعت و یا در تست وبگردی 20 ساعت دوام می‌آورد. این عملکرد در تست پخش ویدئو هم 20 ساعت است.

در صورت داشتن استفاده متوسط و نرمال می‌توانید از این کهکشانی بیشتر از 2 روز استفاده کنید و حتی شاید این عدد با داشتن استفاده کمتر به 3 روز هم برسد که عملکردی بسیار عالی است. در سوی دیگر ردمی نوت 12 در همین تست با یک بار شارژ موفق شده 36 ساعت در زمینه مکالمه یا 13 ساعت در زمینه وبگردی یا 29.5 ساعت در زمینه پخش ویدئو دوام بیاورد.

شارژر 25 وات سامسونگ

با مقایسه اعداد مشخص می‌شود که در صورت داشتن استفاده ترکیبی ردمی نوت 12 ضعیف‌تر از رقیب عمل می‌کند ولی نه خیلی زیاد! نماینده شیائومی با یک بار شارژ و استفاده معمول 1.5 روز دوام می‌آورد که عملکرد خوبی به حساب می‌آید ولی طبیعتا ضعیف‌تر از رقیب است. پس در زمینه شارژدهی برنده مقایسه گوشی a24 با نوت ۱۲، کهکشانی سامسونگ است.

در زمینه سرعت شارژ شدن اما شرایط کمی متفاوت می‌شود؛ چرا که ردمی نوت 12 درون جعبه آداپتوری 33 وات دارد ولی گلکسی A24 درون جعبه آداپتور ندارد و شارژر 25 واتی را باید به صورت مجزا برای آن خریداری کنید. ردمی نوت 12 با آداپتور 33 واتی در مدت 30 دقیقه از 0 تا 55 درصد و در مدت 1 ساعت و 10 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. گلکسی A24 با آداپتور 25 واتی در مدت 30 دقیقه به شارژ 46 و در مدت 1 ساعت و 30 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. پس از نظر سرعت شارژ و وجود آداپتور درون جعبه برنده ردمی نوت 12 شیائومی است.

دوربین

تا به این قسمت مقایسه ردمی نوت 12 با a24 حتما متوجه شده‌اید که این دو مدل بسیار رقابت نزدیکی دارند و شاید بخش دوربین بتواند یکی از گوشی‌ها را نسبت به دیگری برتر کند. در ادامه به صورت مجزا به بررسی دوربین هر گوشی خواهیم پرداخت و در نهایت مدل برنده را مشخص می‌کنیم.

دوربین اصلی

ردمی نوت 12 و گلکسی A24 هر دو از سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی استفاده می‌کنند. این سنسور در پس لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این دو گوشی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. البته ناگفته نماند که گلکسی A24 قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS هم دارد و ردمی نوت 12 از این قابلیت بی‌بهره مانده است.

شاید تصور کنید که به دلیل یکسان بودن مشخصات دوربین اصلی این دو گوشی، باید کیفیت تصاویر هم یکسان باشد ولی به دلیل یکسان نبودن تراشه دو گوشی و تفاوت در پردازش تصویر ممکن است چنین اتفاقی رخ ندهد و باید دید در عمل کدام مدل عکس‌های بهتر را در روز و شب به ثبت می‌رساند.

گلکسی A24 در نور روز عکس‌های بسیار خوبی در این رنج قیمتی به ثبت می‌رساند. جزئیات در این عکس‌های خوب است و فرایند کاهش نویز نیز به خوبی طی می‌شود. کنتراست تصاویر را می‌توانیم عالی بدانیم و گستره دینامیکی نیز به حد کافی وسیع است. تراشه این گوشی پردازش تصاویر را به خوبی انجام می‌دهد و شارپنس به اندازه دیده می‌شود و پردازش نیز به حد کافی است.

البته که رنگ‌ها کمی غلیظ‌تر از واقعیت هستند که این اتفاق هم خیلی تازگی ندارد و سامسونگ ترجیح می‌دهد تا عکس‌هایی جذاب‌تر از طریق افزایش غلظت رنگ‌ها به ثبت برساند. به طور کلی خیلی نمی‌توانیم ایراد بزرگی به این دوربین وارد کنیم و به نسبت قیمت تصاویر ثبت شده واقعا خوب هستند.

عکس‌های گرفته شده در شب با A24 از نظر جذب نور وضعیت مناسبی دارند و دقت و غلظت رنگ نیز مناسب است ولی نویز در تصاویر دیده می‌شود و گستره دینامیکی نیز به نسبت محدود است. شما می‌توانید از قابلیت نایت مود هم استفاده کنید که باعث می‌شود مقداری گستره دینامیکی وسیع‌تر شود و سایه‌ها جزئیات بیشتری پیدا کنند. در کل تصاویر شب معمولی هستند و خیلی نمی‌توان آن‌ها را خوب ارزیابی کرد.

ردمی نوت 12 نیز عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند و به دلیل یکسان بودن سنسور همین انتظار را هم داشتیم. البته یک تفاوت کلی وجود دارد و آن هم به پردازش تراشه اسنپدراگون 685 برمی‌گردد. برخی از تصاویر این گوشی کنتراست بیش از حد دارند و پردازش تصویر بیش از اندازه باعث از دست رفتن بخشی از جزئیات می‌شود. این مشکل ممکن است نرم افزاری باشد و با آپدیت برطرف شود.

از نظر دقت رنگ وضعیت عکس‌های ردمی نوت 12 مقداری بهتر از گلکسی A24 است ولی این تصاویر نیز همچنان مقداری غلیظ‌تر از واقعیت هستند. در عکس‌های ردمی نوت 12 گاهی هم مقداری نویز دیده می‌شود که این اتفاق هم به نظر مشکل نرم افزاری و پردازشی می‌آید و احتمال دارد که در آپدیت‌های آینده حل شود.

در نور کم و شب عملکرد ردمی نوت 12 کاملا معمولی و حتی کمی ضعیف‌تر از رقیب است. در این تصاویر جزئیات و گستره دینامیکی محدود است و نویز نسبتا زیادی هم دیده می‌شود. روشن کردن حالت شب کمی شرایط را بهتر می‌کند ولی نه به طور کامل. در واقع برای عکاسی در شب به روی هیچ کدام از این دو گوشی خیلی نمی‌توان حساب باز کرد.

در نهایت برنده این بخش را گلکسی A24 سامسونگ می‌دانیم؛ چرا که دوربین اصلی این گوشی در حالت کلی مقداری عکس‌های بهتری ثبت می‌کند و همچنین وجود لرزشگیر اپتیکال تصویر باعث می‌شود تا لرزش دست‌ها تاثیر کمتری به روی کیفیت نهایی تصاویر بگذارد.

دوربین فوق عریض

سامسونگ برای گلکسی A24 از دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی استفاده کرده و شیائومی به سراغ سنسوری 8 مگاپیکسلی رفته است. هیچ یک از دو گوشی عکس‌های فوق عریض باکیفیتی ثبت نمی‌کنند و در حقیقت هم انتظار بیشتری از این بازه قیمتی نداریم. تصاویر جزئیات متوسطی دارند و رنج دینامیکی و وایت بالانس هم خیلی عالی نیست. در بهترین حالت عکس‌هایی در حد معمولی می‌توانید به ثبت برسانید و در این بین عملکرد ردمی نوت 12 مقداری بهتر است.

دوربین سلفی

هر دو گوشی از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. جالب است که با وجود وضوح یکسان سنسور سلفی‌های گلکسی A24 بسیار خوب از آب درمی‌آید ولی سلفی‌های ردمی نوت 12 خیلی خوب نیستند. سلفی‌های A24 جزئیات زیادی دارند و وایت بالانس متعادلی را نیز شاهد هستیم. دقت رنگ سلفی‌ها بالا است و گستره دینامیکی وسیعی نیز به چشم می‌آيد. در سوی دیگر سلفی‌های ردمی نوت 12 در بسیاری از مواقع مات می‌شود و جزئیات هم کمتر از رقیب است. پس برنده این بخش قطعا A24 سامسونگ است.

ماکرو

دوربین ماکرو هر دو گوشی 2 مگاپیکسلی است و در بهترین حالت کیفیت معمولی دارد و پس از چند تلاش می‌توانید عکسی صرفا قابل قبول به ثبت برسانید. عملکرد دو گوشی از این نظر نزدیک و برابر ارزیابی می‌شود.

پرتره

این دو گوشی دارای لنز تشخیص عمق میدان نیستند و برای تشخیص عمق سوژه از قابلیت‌های نرم افزاری کمک می‌گیرند. خوشبختانه پرتره‌های ثبت شده با هر دو مدل به نسبت بازه قیمتی عالی است. سوژه با دقت مناسب از پس‌زمینه برش خورده و پس‌زمینه نیز به حد کافی و به صورت طبیعی مات می‌شود. سوژه دارای جزئیات مناسب و دقت رنگ خوب است و در کل یک پرتره باکیفیت تحویل خواهید گرفت.

فیلم‌برداری

نهایت کیفیت فیلم برداری هر دو گوشی FHD 30fps است و حتی خبری از FHD 60fps هم نیست. ویدئوهای ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A24 کیفیت بهتری نسبت به ردمی نوت 12 دارند و عملکرد فیلم‌های نماینده شیائومی در کل خیلی جذاب نیست و انتظار بیشتری از این گوشی داشتیم. ویدئوهای گلکسی A24 دارای جزئیات بیشتر و گستره دینامیکی وسیع‌تری هستند و نور نیز بهتر و متعادل‌تر جذب می‌شود. برنده این بخش هم A24 سامسونگ است.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل به مقایسه گوشی نوت ۱۲ با a24 پرداختیم و این دو محصول را در زمینه‌های مختلف با هم مقایسه کردیم. هر گوشی در بخش‌های از دیگری برتر است و در نهایت انتخاب گزینه مناسب به شما و نیازتان بستگی دارد. اگر به دنبال گوشی با دوربین اصلی و دوربین سلفی و ویدئوهای بهتر هستید که پنل روشن‌تری هم داشته باشد و سخت افزار آن نیز قوی‌تر باشد و به مدت طولانی‌تری آپدیت نرم افزاری دریافت کند و باتری آن بیشتر دوام بیاورد، باید به سراغ نماینده سامسونگ بروید.

از طرفی اگر برای شما نمایشگر بزرگ‌تر، حاشیه‌های کمتر اطراف پنل، نرخ نوسازی 120 هرتزی در مقایسه با 90 هرتز، دوربین فوق عریض بهتر، سرعت شارژ بالاتر و وجود آداپتور درون جعبه اهمیت دارد به سراغ ردمی نوت 12 فورجی شیائومی بروید. انتخاب در نهایت با شما خواهد بود!

سوالات متداول

ردمی نوت 12 باتری بهتری دارد یا گلکسی A24؟ از نظر دوام باتری عملکرد گلکسی A24 بهتر است ولی ردمی نوت 12 سریع‌تر شارژ می‌شود و درون جعبه هم آداپتور دارد.

گلکسی A24 دوربین بهتری دارد یا ردمی نوت 12؟ گلکسی A24 مقداری عکس‌های بهتری در زمینه دوربین اصلی به ثبت می‌رساند و سلفی‌ها و ویدئوهای بهتری هم می‌گیرد و به همین جهت محصول برتر به حساب می‌آید.

قدرت سخت افزاری ردمی نوت 12 بیشتره یا A24؟ گلکسی A24 تراشه قوی‌تری دارد و این قدرت بیشتر در زمینه پردازش‌های گرافیکی بیشتر دیده می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
36 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. داریوش

    عالی بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به داریوش

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
      1. رسول کورده

        پاسخ به احسان نیک پی

        درود فراوان و وقت بخیر. بسیار عالی بود، ممنون از زحمات شما برای تهیه چنین گزارش مفیدی. موفق و پیروز باشید. بدرود
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به رسول کورده

          سلام ممنون از همراهی شما 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/samsung-a24-vs-xiaomi-redmi-note-12/
ads
ads