داغ ترین ها :

بررسی گوشی Z flip5 به همراه تست اجرای بازی و کیفیت دوربین

گوشی زد فلیپ ۵ یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های تاشدنی حال حاضر بازار به حساب می‌آید. گوشی هوشمندی که هم سخت‌افزار قدرتمندی دارد و از هم از ویژگی‌های نرم‌افزاری جذابی استفاده می‌کند.

گوشی Z Flip 5

خرید گوشی Z Flip 5

امتیاز

7.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • طراحی باریک
  • صفحه نمایش بیرونی بزرگ
  • وزن کم

نقاط ضعف

  • باتری ضعیف
  • تنوع دوربین‌ها زیاد نیست

شاید تا چند سال پیش سخت بود که فکر کنیم گوشی‌های تاشدنی بتوانند جایگاه مناسبی در بازار پیدا کنند، با این حال گوشی‌های تاشدنی به شکل عجیبی مورد پسند کاربران قرار گرفتند و فضای خودشان را در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا کردند. از جمله جدیدترین گوشی‌های تاشدنی بازار که به تازگی در اختیار ما قرار گرفت، گلکسی زد فلیپ ۵ است. گوشی جدیدی از سامسونگ که در مقایسه با مدل پیشین خودش با پیشرفت‌های خوبی همراه بوده است.

گوشی تاشدنی جدید سامسونگ در حالی که سعی کرده بهبودهایی نسبت به مدل قبلی داشته، سعی کرده تجربه کاربری کاربران را هم افزایش دهد. به همین دلیل سامسونگ سعی کرده معماری این گوشی را مخصوصا در قسمت لولاها تغییر دهد تا این گوشی بتواند تجربه‌ای جذاب‌تر به کاربران منتقل کند.

از نظر سخت‌افزاری هم باید بگوییم که زد فلیپ ۵ با تراشه جدید راهی بازار شده و در قسمت دوربین هم با تغییرات متعددی همراه بوده است. در ادامه قصد داریم به بررسی گوشی z flip 5 بپردازیم. محصولی که می‌خواهد امسال سهم بیشتری از بازار گوشی‌‌های تاشدنی را به خودش اختصاص دهد.

 

جدیدترین گوشی های موبایل سامسونگ را از تکنولایف خریداری کنید: لیست قیمت گوشی سامسونگ

 

عکس گوشی z flip 5

جعبه گشایی زد فلیپ ۵

در ابتدای بررسی z flip 5 می‌خواهیم به جعبه گشایی این محصول بپردازیم.
گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ بسته بندی بسیار باریک و جذابی دارد که البته جنین بسته‌بندی را در گوشی‌های جدید سامسونگ هم دیده بودیم. در بسته بندی این گوشی خبری از شارژر نیست و تنها یک کابل USB-C دیده می‌شود. پین خارج کردن سیم‌کارت از گوشی هم داخل بسته بندی دیده می‌شود. تنها چیزی قابل توجه در بسته‌بندی این گوشی خودش زد فلیپ ۵ است.

طراحی زد فلیپ ۵

زد فلیپ ۵ شاید در نگاه اول شبیه به مدل قبلی باشد و این موضوعی است که در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار هم مشاهده می‌کنیم. با این حال زد فلیپ ۵ در دو قسمت صفحه نمایش داخلی و صفحه نمایش بیرونی با تغییراتی جذاب همراه بوده است.

صفحه نمایش جدیدی برای زد فلیپ ۵ در نظر گرفته شده که با نام Flex Windows شناخته می‌شود. صفحه نمایشی ۳٫۴ اینچی که فضای قابل توجهی برای نمایش محتوای مختلف پیش روی کاربر قرار می‌دهد. زمانی که گوشی بسته است، این صفحه نمایش بیرونی می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. از آنجایی که این صفحه نمایش در مقایسه با مدل قبلی بزرگ‌تر شده هم به اطلاعات بیشتری دسترسی خواهید داشت. می‌توانید ویجت‌های مختلف مانند اب و هوا را بزرگ‌تر ببینید. می‌توانید فضای بیشتری در زمان عکاسی در اختیار داشته باشید و می‌توانید اعلان‌ها را راحت‌تر مشاهده کنید. تغییراتی که سامسونگ روی صفحه نمایش بیرونی ایجاد کرده، باعث شده که این صفحه نمایش کاربردی‌تر از صفحه نمایش بیرونی زد فلیپ فبلی باشد. همین در اختیار داشتن فضای بیشتر باعث شده که راحت‌تر بتوانید با این صفحه نمایش کار کنید.

گوشی تاشو سامسونگ 2023

از دیگر تغییرات بسیار جذابی در ساخت زد فلیپ ۵ ایجاد شده، می‌توانید به لولاهای Flex جدید اشاره کنیم. لولای جدیدی که برای این گوشی طراحی شده  باعث شده که هر دو قسمت گوشی بدون اینکه فاصله‌ای میان‌ آن‌ها ایجاد شود، روی هم قرار بگیرند. این موضوع هم یکی از پیشرفت‌های قابل ذکر در طراحی زد فلیپ ۵ است. در واقع اگر از فاصله وجود داشته بین دو لایه گوشی در حالت بسته روی گوشی قبلی ناراضی بودید، زد فلیپ ۵ این مشکل را به خوبی برای شما برطرف کرده است.

گلکسی زد فلیپ 5

گوشی زد فلیپ ۵ به صورت ضد اب طراحی شده و طراحی جدید لولاهای گوشی هم به این موضوع کمک زیادی کرده است. البته که این گوشی از استاندارد IPX8 برخوردار است و مقاومت خاصی در برابر نفوذ گرد و خاک ندارد. مقاوم نبودن گوشی در برابر گرد و خاک هم دقیقا برای همین ساختار تا شدنی گوشی است.

تغییر ساختار در طراحی این گوشی باعث شده که ضخامت کمتری هم پیدا کند. هم اکنون Z Flip 5 تنها ۱۵٫۱ میلی‌متر ضخمات دارد که باید ۲ میلی‌متر باریک‌تر از زد فلیپ ۴ باشد.

به جز اینکه که زد فلیپ ۵ در مقایسه با زد فلیپ ۴ باریک‌تر شده، تغییرات زیادی در ساختار این گوشی دیده نمی‌شود. این دو گوشی هم وزن هستند و هر دو ۱۸۷ گرم وزن دارد. حتی زمانی که این دو گوشی را در دست می‌گیرد حس یکسانی خواهید داشت. همچنان به دست گرفتن این گوشی حس خوبی به همراه دارد. مخصوصا که باریک شدن این گوشی هم باعث شده که زد فلیپ ۵ راحت‌تر در دست قرار بگیرد.

عدم نبود تغییرات ظاهری شامل صفحه نمایش داخلی این گوشی هم می‌شود. همچنان تایی که روی صفحه نمایش ایجاد شده را روی صفحه نمایش ۶٫۷ اینجی Flex مشاهده می‌کنید.

گوشی سامسونگ z flip5

صفحه نمایش تاشدنی این گوشی به به حالت Clamshell ساخته شده، باعث شده که در زمان اسکرول کردن محتوای مختلف متوجه تای صفحه نمایش بشوید. از طرف دیگر از انجایی که دیگر فاصله‌ای میان دو لایه گوشی قرار ندارد، کمی سخت‌تر می‌توانید گوشی را باز کنید.

زمانی که گوشی بسته باشد، می‌توانید از دوربین‌های پشت به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید. گوشی در حالت بسته بسیار راحت داخل دست قرار می‌گیرد. صفحه نمایش بزرگی هم که روی Z Flip 5 قرار گرفته باعث می‌شود که بتوانید دید خوبی روی عکس و محیط داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ شبیه به زد فلیپ ۴ ساخته شده است. روی لبه پایین گوشی پورت USB-C، دو میکروفن و اسپیکر اصلی قرار گرفته است. میکروفن سوم روی لبه بالا دیده می‌شود.

گلکسی z filip 5

روی لبه سمت چپ Z Flip 5 محل قرار گرفتن سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید.روی لبه سمت راست هم دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده و دکمه‌های تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید. در پشت گوشی دو دوربین پشت و صفحه نمایش دوم دیده می‌شوند. دوربین‌‌های دوم به صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند و تنها همین دو برامدگی از پشت گوشی خارج شده‌اند. این مدل طراحی را روی سری اس ۲۳ هم دیده بودیم.

این گوشی از فریم فلزی استفاده می‌کند و کاور پشت گوشی هم شیشه‌ای است.

 

نقد و بررسی تبلت سرفیس پرو 9 را از دست ندهید:
بررسی surface pro 9

 

صفحه نمایش؛ جذاب‌ترین فلیپ سامسونگ

چیزی که در طراحی زد فلیپ ۵ بسیار خود نمایی می‌کند، صفحه نمایش بیرونی این گوشی است که بزرگ‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. در واقع این صفحه نمایش بیرونی نقطه تمایز این گوشی با مدل قبلی است.

دوربین پشت گلکسی زد فلیپ 5

صفحه نمایش بیرونی این گوشی ۳٫۴ اینچی از نوع Flex Window است که وضوح تصویر ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش هم ۳۰۶ پیکسل در هر اینچ است. شاید فکر کنید که صفحه نمایش کیفیت زیادی ندارد، اما وقتی آن را از نزدیک مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که دقیقا به نیاز کاربر پاسخ می‌دهد و کیفیت و روشنایی مناسبی دارد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که نرخ نوسازی صفحه نمایش خارجی این گوشی ۶۰ هرتز است. صفحه نمایش بیرونی از حسگر تشخیص نور برخوردار است و به همین دلیل به صورت خودکار می‌تواند تا ۱۰۹۲ نیت روشنایی تولید کند.

صفحه نمایش داخلی این گوشی هم می‌تواند تا ۱۱۰۱ نیت روشنایی تولید کند که در حقیقت ۲۰۰ نیت بیشتر از روشنایی صفحه نمایش زد فلیپ ۴ است. میزان روشنایی صفحه نمایش S23 هم به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. در حال حاضر Z Flip 5 پس از S23 یکی از روشن‌ترین صفحه‌های نمایش روی موبایل را در اختیار دارد.

دوربین سلفی سامسونگ زد فلیپ 5

صفحه نمایش داخلی زد فلیپ ۵ از نوع Dynamic AMOLED X2 است و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. البته در صورتی که از صفحه نمایش استفاده نکنید، نرخ نوسازی به ۱ هرتز هم کاهش پیدا می‌کند.  صفحه نمایش داخلی در اندازه ۶٫۷ اینچی ساخته شده و وضوح تصویر ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۲:۹ برای این گوشی در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی که تراکم پیکسلی آن به ۴۲۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. این صفحه نمایش از HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش زد فلیپ ۵ از نظر دقت رنگ، عملکردی مانند دیگر گوشی‌‌های گلکسی دارد. این صفحه نمایش دو حالت رنگی دارد که شامل Vivid و Natural می‌شود. به صورت پیش فرض تنظیمات رنگی صفحه نمایش روی Vivid قرار دارد و به همین دلیل رنگ‌ها را قوی نشان می‌دهد. دقت رنگ‌ها روی صفحه نمایش این گوشی در سطح خوبی قرار دارد. برای تنظیم رنگ‌ها پنج حالت تنظیم گرمای رنگ در اختیار خواهید داشت.

صفحه نمایش زد فلیپ ۵ دو گزینه برای تنظیم نرخ فریم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دو حالت Adaptive و Standard نام دارند. در حالت Adaptive، نرخ نوسازی صفحه نمایش نسبت به محتوایی که نشان داده می‌شود، تغییر می‌کند. در حالت Standard هم نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز نمی‌رسد.

 

بررسی نسخه فایوجی ردمی نوت 12 پرو با پردازنده دایمنسیتی 1080:
بررسی ردمی نوت 12 پرو 5G

 

باتری؛ آیا باتری واقعا نقطه ضعف این گوشی است؟

گلکسی زد فلیپ ۵ بایک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شد که شاید روی کاغذ اصلا مناسب یک گوشی هوشمند نباشد. گوشی‌ای که دو صفحه نمایش هم دارد. با این حال در تست‌هایی که انجام دادیم مشخص شد، باتری این گوشی برای ۱۵ ساعت تماشای موسیقی دوام می‌آورد و تا ۱۲ ساعت هم با استفاده از اینترنت وای-فای می‌توانید وب گردی کنید. آمار نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد بهتری از سایر گوشی‌های سال ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ ارائه نمی‌کند و حتی کمی ضعیف‌تر هم هست.

گوشی صورتی سامسونگ

البته اگر بخواهیم عملکرد باتری Z Flip 5 را با Z Flip 4 مقایسه کنیم، باید بگوییم که این Z Flip 5 عملکرد بهتری از خودش ارائه می‌کند. با این حال هنوز عملکرد باتری این گوشی از خیلی از گوشی های دیگر ضعیف‌تر است. با این حال اگر مدیریت درستی روی مصرف باتری داشته باشید، می‌توانید یک روز کاری بدون دردسر با این گوشی کار کنید.

در حالی که زد فلیپ ۵ با شارژر راهی بازار نشده، این گوشی از شارژر ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. با در اختیار داشتن شارژر ۲۵ وات می‌توانید ۵۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ کنید. برای مقایسه بد نیست بگوییم که باتری Z Flip 4 در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۵ درصد شارژ می‌شد و گوشی S23 هم در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۷ درصد شارژ می‌شد.

 

با این روش ها باتری گوشی سامسونگ را بهینه کنید:
تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

 

اسپیکرها

اسپیکر اصلی این گوشی که روی لبه پایین قرار گرفته و اسپیکر دیگر آن هم بین لبه بالا و صفحه نمایش قرار گرفته است. اسپیکرهایی که صدای استریو تولید می‌کنند. در حالت کلی باید بگوییم که اسپیکرهای زد فلیپ ۵ عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. این اسپیکرها حجم صدا مناسبی تولید می‌کنند که می‌توان این حجم صدا را با S23 هم مقایسه کرد. اسپیکرها صدای با کیفیتی تولید می‌کنند. صدای خواننده به خوبی شنیده می‌‌شود و صدای سازها و ضرب‌های هم کاملا قابل شنیدن است. البته باید بگوییم که اسپیکرها صدای باس خیلی زیادی تولید نمی‌کنند.

 

بررسی mi 13 ultra پرچمدار شاهکار شیائومی را ببنید:
تست دوربین شیائومی ۱۳ اولترا

 

رابط کاربری، جادوی سامسونگ در گوشی‌‌های تاشدنی

گوشی زد فلیپ ۵ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI راهی بازار می‌شود. البته که سامسونگ رابط کاربری One UI را برای این گوشی تاشدنی شخصی‌سازی کرده است. با این حال وان یو ای قرار گرفته روی زد فلیپ دقیقا همان ظاهری را دارد که روی دیگر گوشی‌های سامسونگ مشاهده می‌کنید.

از آنجایی که صفحه نمایش بیرونی این گوشی بزرگ‌تر شده، تغییراتی هم در رابط کاربری این گوشی به وجود آمده است. صفحه نمایش بیرونی می‌تواند ویجت‌های مختلفی را نشان دهد. ویجت‌هایی که به صورت تمام صفحه نشان داده می‌شوند تا بتوانند تجربه بهتری را به کاربران منتقل کنند.

رابط کاربری z flip 5

صفحه نمایش بیرونی این گوشی را می‌توانید شخصی سازی کنید و می‌توانید ظاهر آن را هم تغییر دهید. می‌توانید از ابزارها و حالت‌های ساعت مختلف برای این قسمت استفاده کنید.

صفحه نمایش بیرونی امکان نمایش اعلان‌ها را هم دارد. حتی می‌توانید به منوی اعلان‌ها و منوی تنظیمات هم دسترسی داشته باشید. حتی این صفحه نمایش به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم مجهز شده است .البته تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن این گوشی مجزا از تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن، صفحه نمایش اصلی نیست.

زمانی که گوشی را در حالت بسته در اختیار داشته باشید، می‌توانید با فشار دادن دکمه پاور به قسمت دوربین بروید. صفحه نمایش بیرونی در این حالت نقش ViewFinder را ایفا می‌کند.

صفحه نمایش دوم زد فلیپ 5

دکمه پاور این گوشی با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده و روشی معمول برای باز کردن قفل گوشی به شمار می‌رود. البته روش ایمن و دقیقی هم به حساب می‌آید.

زمانی که گوشی را باز می‌کنید، متوجه همان رابط کاربری آشنای سامسونگ می‌شوید. رابط ساده و زیبایی که بسیار سر راست طراحی شده است.

اما ویژگی دیگری که باعث شده این گوشی بسیار جذاب باشد و از ویژگی‌های نرم‌افزاری خوبی هم بهره می‌برد، تغییر حالت زاویه صفحه نمایش است. با این گوشی می‌توانید در زاویه ۷۵ درجه تا ۱۱۵ درجه کار کنید. این حالت که Flex Mode نام دارد صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می‌کند. یک قسمت در بالا و یک قسمت هم در پایین دیده می‌شود. این ویژگی را در اپلیکیشن دوربین به خوبی مشاهده می‌کنید. برخی اپلیکیشن‌های دیگر مانند گالری و کلندر هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. این حالت را می‌توانید برای تماس تصویری هم استفاده کنید.

 

جدیدترین گوشی های سامسونگ، بهترین مدل هایی که می توانید بخرید:
بهترین گوشی سامسونگ

 

عملکرد؛ قدرتمند و روان

گوشی زد فلیپ ۵ با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار شده است. تراشه‌ای بسیار قدرتمند که عملکرد بسیار خوبی برای این گوشی فراهم کرده است. البته باید بگوییم که تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ قرار گرفته روی این گوشی به شکل خاص برای سامسونگ طراحی شده است. تفاوت این تراشه با تراشه‌های دیگر در این است که فرکانس هسته Cortex-X3 Prime روی ۳٫۳۶ گیگاهرتز قار گرفته است.

روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 740 استفاده شده که با فرکانس ۷۱۹ هرتز کار می‌کند.  این گوشی همانند گوشی‌های سری S23 از رم‌های LPDDR5X استفاده می‌کند. روی Z Flip 5 از ۸ گیگابایت رم استفاده شده است. این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم راهی بازا شده است.

بنچمارک z flip 5

موضوع جالب اینجاست که عملکرد Z Flip 5 بسیار نزدیک به S23 است. این گوشی بنچمارک‌های مختلف را با قدرت بالایی پشت سر گذاشت.

 

اما برای اینکه گوشی گلکسی Z Flip 5 را بیشتر به چالش بکشیم، از بازی‌های مختلف استفاده کردیم. عملکرد این گوشی در اجرای بازی‌ها فوق العاده است. بازی‌های جدید همگی با کیفیت بسیار بالا و با نرخ فریم عالی اجرا می‌شوند. البته در زمان اجرای بازی گوشی گرم می‌شود، اما چون اجرای بازی‌ها با این بازی‌ها عملی سنگین به حساب می آید، گرمای گوشی منطقی به نظر می‌رسد. در ادامه می‌توانید ویدیوهایی که از تست گیمینگ زد فلیپ ۵ تهیه کرده‌ایم را مشاهده کنید.

 

کیفیت دوربین z fold 5 را در پست بررسی آن ببنید:
نمونه عکس دوربین z fold 5

 

تست گیمینگ گلکسی z flip 5

اجرای بازی روی z flip 5 هم می‌تواند گزینه‌ای جزاب برای به چالش کشیدن قدرت سخت‌افزاری گوشی باشد. به همین دلیل بد نیست تست گیمینگ گلکسی z flip 5 را مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید تست گیمینگ Z Flip 5 در بازی Real Racing 3 را مشاهده کنید:

تست گیمینگ Z Flip 5 را در بازی Call of Duty Mobile هم تماشا کنید:

تست دوربین z flip 5

در ادامه بررسی گلکسی زد فلیپ ۵ می‌خواهیم به دوربین‌های این گوشی اشاره کنیم. دوربین گلکسی زد فلیپ ۵ در مقایسه با زد فلیپ ۴ تغییرات خاصی نداشته است. این گوشی همچنان از دو دوربین اصلی و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.  اگر گوشی در حالت بسته قرار داشته باشد می‌توانید با دوربین اصلی عکس‌های سلفی هم ثبت کنید. چرا که صفحه نمایش بیرونی این گوشی نقش ویوفایندر را هم ایفا می‌کند.

رابط کاربری دوربین این گوشی مانند سایر گوشی‌های سامسونگ است. با این حال زمانی که گوشی را در حالت نیمه باز استفاده کنید، رابط کاربری گوشی به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود و صفحه نمایش بالایی به شکل کامل به صورت ویوفایندر در می‌آید.

 

مقایسه گوشی های پرفروش روز سامسونگ و شیائومی:
مقایسه ردمی نوت 12 پرو با گلکسی A34

 

عکاسی با دوربین اصلی

دوربین اصلی این گوشی که از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، عکس‌هایی در حد گوشی S23 ثبت می‌کند. عکس‌هایی که جزییات بسیار بالایی دارند و رنگ‌ها را طبیعی ثبت می‌کنند. سطح جزییات در این عکس‌ها بسیار بالا است و این موضوع یکی از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌رود.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید هم عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند. عکس‌هایی که شاید سطح جزییات آن‌‌ها به اندازه دوربین اصلی نرسد، اما عکس‌هایی ثبت می‌کند که کیفیت مناسبی ارائه می‌کنند و نویز بسیار کمی دارند.

عکاسی در شب

دوربین اصلی این گوشی و دوربین اولتراواید به حالت عکاسی در شب مجهز شده‌اند. با این حالت عکس‌هایی در اختیار خواهید داشت که جزییات خیلی خوب دارند، از رنگ‌های مناسبی بهره می‌برند و نویز آن‌ها بسیا کم می‌شود.

فیلم‌برداری

با این گوشی می‌توانید با وضوح تصویر 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه عکاسی کنید. ویدیوهایی که لرزش بسیار کمی دارند و رنگ‌ها را خوب ثبت می‌کنند. جزییات در ویدیوها عالی است و همین موضوع فیلمبرداری با گوشی را جذاب کرده است.

 

آیا زد فلیپ ۵ ارزش خرید دارد؟

زد فلیپ ۵ یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های تاشدنی حال حاضر است، اما در مقایسه با زد فلیپ ۴ تغییرات زیادی نکرده است. بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بیرونی و تغییرات سخت‌افزاری از جمله تغییرات این گوشی به حساب می‌ایند. تغییر در مهندسی لولاها هم باعث شده که دو لایه این گوشی کاملا روی هم قرار بگیرند. با این حال ظرفیت باتری همچنان مشکلی اصلی این گوشی است. نداشتن دوربین تله‌فوتو هم می‌تواند خیلی‌ها را دلسرد کند. با این حال زد فلیپ ۵ گوشی قدرتمندی است که خوب عکاسی می‌کند و برای بازی کردن فعالیت‌های روزانه عالی است.تکنولایف در تلاش است تا با منصفانه ترین تست و بررسی گوشی به شما در انتخاب موبایل مورد نظر خود کمک کنیم. نظرات خود را در مورد سامسونگ Z Flip 5 با ما در میان بگذارید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
13 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. احسان

    سلام خسته نباشید
    آیا گوشی فلیپ من امکان خرابی صفحه نمایش عچهست اگر گلس هم بندازم من فقط از اینکه خراب بشه میترسم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به احسان

      سلام وقت بخیر سامسونگ گفته این گوشی تا 200 هزار بار تا شدن رو می‌تونه دوام بیاره اگه این ادعا درست باشه یعنی شما اگه روزی 100 بار این گوشی رو باز و بسته کنید (که عدد زیاد و اغراق شده‌ای هست) بیش از 5.5 سال طول میکشه تا به این عدد برسید
  2. سحر

    سلام حسابی خسته نباشین بین گوشی Z FLIP 5 و S23 ULTRA به نظرتون کدوم رو بخرم.. گوشی س23 اولترا دستم ک گرفتم به نظرم سنگین بود. البته این رو هم بگم که من از گوشی سال های زیادی استفاده میکنم و دوامش برام مهمه برای مثال J7 PRO الان نزدیکه 8 ساله که دارمش. میترسم به خاطر تاشو بودنش عمر این گوشی کوتاه باشه و خراب شه. میشه لطفا راهنماییم کنین خیلی ممنونتون میشم…..

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سحر

      سلام وقت خوش قطعا S23 اولترا
      1. نوشین

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشید گوشی من galaxy s8 هست اندازه گوشی برای من مهمه و در اصطلاح میخوام خوش دست باشه و تو جیب جا بشه از طرفی باتری گوشی هم خوب باشه بهمین دلیل در خرید zflip 5شک دارم به نظ شماایفون ۱۳ یا zflip 5 کدوم بهتره ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به نوشین

          سلام وقت شما بخیر من باشم به شخصه آیفون 13 میخرم اگه اندرویدی هم ترجیح میدید گلکسی S23 بخرید، گوشی جذابیه از هر نظر
  3. آقا مهدی

    به نظرتون برای یک خانم این بهتره یا p50 پاکت؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آقا مهدی

      سلام وقت بخیر زد فلیپ ۵
      1. زهرا

        پاسخ به احسان نیک پی

        باسلام.. من صرفا بخاطر طراحی زد فلیپ ۵ تمایل به خریدش داشتم اما خیلی ها تعریفی ازش نکردن و دلسرد شدم و مثل بقیه دوستان ترسیدم صفحه اش زود خراب بشه از لحاظ اینکه دو طرف صفحه روی هم قرار میگیره... حالا از خرید گوشی کلا منصرف شدم چون مد نظرم این مدل از گوشی بود.. بازم سوالم اینه ک احتمال آسیب یا ضربه کم که موجب خرابی صفحه بشه چقدره و آیا به ریسکش میارزه؟ و آیا با این تفاوت قیمت بهتر نیس زد فلیپ ۴ رو بخرم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به زهرا

          سلام بعید که در مدت زمان دو سه ساله هیچ مشکلی پیدا کنه قطعا زد فلیپ ۵ خیلی بهتره ۴ به شخصه ولی مثلا گلکسی S24 رو ترجیح میدم یا حتی رقبای هم قیمت دیگه رو
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-z-flip-5/
ads
ads