داغ ترین ها :
Galaxy Z Fold3 چگونه خواهد بود؟

Galaxy Z Fold3 چگونه خواهد بود؟

گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 2 بسیار قدرتمند ظاهر شد و مورد علاقه عموم قرار گرفت (هرچند افراد زیادی به خاطر قیمت بالای آن قادر به تهیه‌اش نبوده‌اند). پس قاعدتا شایعات درباره Z Fold3 از همان زمان آغاز شدند. مطمئنا نمی‌توان در مورد اجرایی شدن هیچ‌یک از این شایعات در مورد Galaxy Z Fold3 اطمینان داشت، اما چیزهای جالبی که در این شایعات مطرح می‌شوند ارزش بحث دارند.
در این مقاله، هر آنچه تاکنون در خصوص Z Fold3 مطرح شده است را شرح داده‌ایم. همراه با مجله تکنولایف، به سرزمین ایده‌ها قدم بگذارید.

ایده LetsGoDigital: Galaxy Z Dual Fold

گوشی‌های تاشوی زیادی در بازار وجود دارد، مثل Galaxy Z Flip و Galaxy Z Fold2. اما همه آن‌ها یک نکته مشترک دارند: فقط یک بار تا می‌شوند. پس بدیهی است که انتظار گوشی‌های هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر تاشو دوگانه را داشته باشیم. نمونه خوبی از آن اوایل ۲۰۲۰ توسط شیائومی به نمایش گذاشته شد.
گلکسی زد فولد3
به نظر می‌رسد سامسونگ نیز در حال کار بر روی یک مدل مشابه است. اسناد تازه به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که سامسونگ در نظر دارد این تلفن هوشمند تاشو یک صفحه‌کلید کشویی نیز داشته باشد. برای راحتی کار، در ادامه از این دستگاه به عنوان Z Fold3 نام می‌بریم.

طرح محرمانه سامسونگ برای Z Fold3

در اواسط ۲۰۱۸، Samsung Display مالکیت فکری اختراعی را در KIPO (دفتر مالکیت معنوی کره) ثبت کرد. این اسناد تا 17 جولای 2020 محرمانه بود و علاوه بر توضیحات مختصر، ۸ طرح کاملا واضح محصول را در بر داشت.
این اسناد مربوط به یک گوشی تاشو دوگانه با حالت جمع‌شده بسیار باریک بودند. به منظور تجسم بهتر طرح‌های سامسونگ، LetsGoDigital مجموعه‌ای از طرح‌های ۳بُعدی را با کمک طراح صنعتی، سارَنگ شِث، ارائه داده است. سارنگ سردبیر مجله Yanko Design، مجله آنلاین معتبری درباره طراحی‌های مدرن و صنعتی، است.
از آنجا که این حق مالکیت توسط Samsung Display ثبت شده، در خصوص برخی از ویژگی‌ها اطمینان کمتری وجود دارد. به منظور طراحی کامل، سارنگ از مدل‌های برتر کنونی سامسونگ، به عنوان پایه استفاده کرد. برای مثال از Z Fold2 برای طرح رنگ و سیستم دوربین بهره گرفته است.
گوشی زد فولد 3

صفحه‌نمایش ۳گانه Galaxy Z Fold3 سامسونگ

نمایشگر انعطاف‌پذیر Z Fold3 از 3 قسمت برابر تشکیل شده است. پس دو حالت فوق‌العاده را ارائه می‌دهد: یک گوشی کوچک و یک تبلت بزرگ.
یکی از بخش‌های صفحه همیشه، حتی در حالت تاشده، قابل‌استفاده است. اعلان‌ها، پیام‌ها و تماس‌های دریافتی بر روی آن نمایش داده خواهند شد. این قسمت برای آن‌که مستقیماً کارهای مورد نظرتان را در آن انجام دهید به اندازه کافی بزرگ است.
از آنجا که بخشی از صفحه همیشه قابل‌مشاهده است، احتمال آسیب‌دیدگی آن نیز بیشتر است. گرچه سامسونگ از UTG (شیشه فوق‌باریک) برای Z Fold و Z Flip استفاده می‌کند، اما محافظ صفحه روی آن‌ها به طور قابل‌توجهی خراش‌پذیر است. انتظار می‌رود که سامسونگ پیش از عرضه این گوشی، راه‌حل جامع و مناسبی برای این امر در نظر بگیرد.
گوشی Z Fold3

الطاف همایونی لولاها به مخاطبان Z Fold3

لولاهای پیشرفته Z Fold3، کاری خواهند کرد که گوشی کاملا بسته شود. این موضوع Z Fold3 را بسیار کم‌حجم‌تر و قابل‌حمل‌تر از نسخه قبلی خواهد کرد. همچنین احتمال ورود ذرات گرد و غبار و آلودگی را کاهش می‌دهد و از تأثیر منفی آن‌ها بر عملکرد دستگاه جلوگیری خواهد کرد.
ممکن است سامسونگ فرصتی برای ادغام «فناوری رفتگر» به کار رفته در لولای مخفی Z Fold2 به دست بیاورد. آزمایشات گسترده نشان داده‌اند که این فناوری بناشده بر پایه موهای جاروبرقی، در عمل بسیار خوب است.
به لطف لولای ۲گانه، حالت‌های متعددی برای قرار دادن و استفاده از گوشی وجود خواهد داشت. بسته به نحوه استفاده از دستگاه، رابط کاربری نیز به طور خودکار تغییر خواهد کرد. چند مورد از این گزینه‌ها در تصاویر ۳بعدی سارنگ نمایش داده شده‌اند.

لولای روشن Z Fold3

سامسونگ در مارس 2019 مالکیت فکری اختراعی با عنوان «Galaxy Z Fold with Light Indicator» را ثبت کرد. اسناد مربوط به این اختراع، توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی، در تاریخ 1 اکتبر منتشر شدند. به نظر ممکن است نسل بعدی Z Fold سامسونگ دارای یک نشانگر نوری در لولای خود باشد.
این ثبت اختراع اشاره به یک نشانگر LED محافظت‌شده با پوشش تقریبا نیمه‌شفاف روی لولا اشاره دارد. هدف آن، مطلع کردن کاربر از اعلانات، تماس‌ها یا پیام‌های ورودی است. آنچه می‌توان از اسناد متوجه شد، استفاده از یک صفحه نور ساده و بدون متن است.
Galaxy Z Fold 3

کیبورد کشویی گوشی تاشوی Z Fold3

برای ارتقای بیشتر تجربه کاربری و امکانات Z Fold3، این تلفن هوشمند تاشو مجهز به صفحه‌کلید خواهد بود. یک صفحه‌کلید کشویی به اندازه یک قسمت صفحه‌نمایش، که به صورت کشویی از محفظه‌اش خارج می‌شود.
تلفیق این صفحه‌کلید بزرگ تایپ را به طور قابل‌توجهی بهتر و سریع‌تر، و Z Fold3 را به یک گوشی همه‌کاره فوق‌العاده تبدیل خواهد کرد. به این ترتیب، گوشی، تبلت و لپ‌تاپ، همگی در یک پکیج کوچک در جیب شما خواهند بود. حتی Tab S7 Plus سامسونگ نیز چنین کیبوردی ندارد و باید صفحه‌کلید جانبی 230 دلاری Book Cover را برایش تهیه کنید.
به خاطر کشویی بودن صفحه‌کلید، بدون توجه به حالت کار با دستگاه، می‌توانید از آن استفاده کنید (حتی در جمع‌وجورترین حالت). احتمالا مکانیسم خاصی نیز تعبیه شده، تا از باز شدن ناخواسته صفحه‌کلید جلوگیری کند.

گوشی سامسونگ زد فولد 3

دوربین Galaxy Z Fold3 چطور خواهد بود؟

متأسفانه در مورد دوربین Z Fold3 چیزی در دست نیست. اما می‌توان فرض کرد که سامسونگ برای این گوشی دوربین باکیفیتی خواهد ساخت. چرا که این گوشی رده‌بالا است و بدون شک قیمت سنگینی دارد. پس کاربران بالقوه آن، انتظار بهترین‌ها در همه زمینه‌ها را خواهند داشت.
Galaxy Z Fold2 در مجموع 5 دوربین داشت: دو دوربین سلفی حفره‌ای 10 مگاپیکسلی روی دو صفحه‌نمایش، و دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی، شامل لنزهای زاویه باز، فوق‌عریض و تله‌فوتو.

قطر دردسرساز حالت تاشده Z Fold3

با این‌که Z Fold3 از اکثر تلفن‌های هوشمند معاصر لاغرتر است، اما ضخامت قابل‌توجهی خواهد داشت. از آنجا که ۳ قسمت روی هم تا می‌شوند، تفاوت قابل‌توجهی در ضخامت نیز ایجاد خواهد شد. پس شاید در کیف دستی مشکلی ایجاد نکند، اما برای جیب چندان مناسبت نخواهد بود.
گوشی Galaxy Z Fold 3

مرزی باریک بین دنیای موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌های کوچک، با Z Fold3 سامسونگ

به لطف صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر، در آینده می‌توان انتظار انواع مختلفی از تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی تاشو و خم‌شونده را داشت. ابتدای امسال، اولین لپ‌تاپ‌های دارای صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر، توسط دل و اینتل به نمایش گذاشته شدند. همچنین که لنُوو اولین لپ‌تاپ تاشو، ThinkPad X1 Fold، را با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و بدون صفحه‌کلید فیزیکی عرضه کرد.
نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، تفاوت بین تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را بیش از پیش کاهش می‌دهند. در نتیجه، تولیدکنندگان مشتاق‌اند در مراحل اولیه از این حرکت جدید استفاده کنند. پس ممکن است انتظار برای یک گوشی دارای صفحه‌کلید کمی غیرمنطقی و غیرمعقول باشد.
سامسونگ که قبلا در زمینه تولیدات این‌گونه وسایل تجربه لازم را کسب کرده، می‌تواند با ترکیب دانشش یک تجربه کاربری عالی و منطبق بر حالت‌های گوناگون این دستگاه چندمنظوره ایجاد کند.
گوشی Z Fold 3

خرده‌نظرات در باب گوشی تاشوی Galaxy Z Fold3 سامسونگ

سال‌هاست سری Note به دلیل قلم S-Pen تحسین می‌شود، و مدتی‌ست که برخی شایعات اینترنتی به احتمال سازگاری قلم سامسونگ با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر اشاره دارند. این قلم همراه صفحه‌نمایش‌های بزرگ، مانند صفحه گوشی‌های تاشو، ارزش فوق‌العاده بالایی خواهد داشت. به همین خاطر است که فکر می‌کنیم Z Fold3 ممکن است اولین گوشی تاشوی دارای قلم سامسونگ باشد.
همان‌طور که پیش‌تر گوشی ZTE Axon 20 با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش عرضه شد، برخی گوشی‌های سال آینده نیز از این فناوری استفاده خواهند کرد. برخی گفته‌اند که سامسونگ قصد دارد این فناوری را در Z Fold3 اعمال کند. فناوری‌ای که یک طرح تمام‌صفحه به دست می‌دهد، بدون بریدگی یا حتی یک حفره کوچک.
البته حتی اگر سامسونگ بخواهد از سال آینده گوشی‌هایی با دوربین زیر صفحه‌نمایش روانه بازار کند، باز هم نمی‌توان انتظار داشت که این فناوری خیلی سریع در مدل‌های تاشو اعمال شود. اما انتظار می‌رود که Z Fold3 در حدود آگوست ۲۰۲۱ معرفی شود.
Galaxy Z Fold3

پایان یک رؤیا

این رؤیاپردازی فوق‌العاده در اینجا به پایان می‌رسد. متأسفانه نمی‌توان از هیچ‌یک از این ایده‌های فوق‌العاده مطمئن بود. این موارد نیز از قاعده مستثنی نیستند، و حتی با ثبت مالکیت فکری اختراع، باز هم پیاده‌سازی آن‌ها مدت‌ها به طول می‌انجامد. شاید برخی را در Z Fold3 شاهد باشیم، اما احتمال دارد که باقی را در سال‌های آینده (یا هرگز) و در گوشی‌های بعدی سامسونگ ببینیم. البته اگر شرکت‌های دیگر زودتر آن‌ها را پیاده‌سازی نکنند!
آیا ایده‌هایی برای Z Fold3 دارید که جای‌شان در اینجا خالی‌ست؟ اصلا نگران نباشید. هنوز وقت زیادی برای ارسال و ثبت ایده‌ها باقی مانده. آن‌ها را با ما و سامسونگ در میان بگذارید، تا اگر نه در Z Fold3، در گوشی‌های آینده شاهد اجرایی شدن‌شان باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/samsung-galaxy-z-fold3/
ads
ads