داغ ترین ها :
درام کارتریج چیست و نقش آن در پرینتر

درام کارتریج چیست و نقش آن در پرینتر

اگر از پرینتر استفاده می‌کنید بسیار مهم است که با عملکرد قطعات مختلف داخل آن آشنایی داشته باشید؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا بتوانید با مراقبت صحیح از دستگاه طول عمر آن را افزایش دهید و استفاده صحیح‌تری از آن داشته باشید. یکی از قطعات پرینترها درام نام دارد اما آیا با وظیفه درام کارتریج آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید این قطعه چه مدت یک بار باید تعویض شود؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به همه این پرسش‌ها در مورد درام کارتریج پاسخ دهیم.

 

انواع پرینتر را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت پرینتر

انواع پرینتر

دو نوع پرینتر در بازار وجود دارد، یکی پرینترهای لیزری و یکی هم پرینترهای جوهر افشان. در یک مطلب جداگانه به طور کامل این دو نوع پرینتر را با هم مقایسه کرده‌ایم و به برتری هر کدام نسبت به دیگر پرداخته‌ایم. اما دلیل اشاره به انواع پرینتر در این مطلب چیست؟

دلیل این موضوع این است که فقط پرینترهای لیزری از درام در کارتریج استفاده می‌کنند و اگر شما از پرینتر جوهر افشان استفاده می‌کنید هیچ نیازی نیست که در مورد قطعه درام، عملکرد آن و مدت زمان تعویض آن چیزی بدانید. پس اگر از پرینتر لیزری استفاده می‌کنید در ادامه همراه ما باشید.

 

 

درام چیست؟

کارتریج جوهر افشان از جوهر استفاده می‌کند و درون کارتریج لیزری تونر قرار گرفته است و تونر هم حاوی پودر است. در واقع پرینتر لیزری برای پرینت کردن از پودر بهره می‌برد و دیگری خبری از جوهر نیست. پرینتر‌های جوهر افشان برای چاپ یک صفحه فقط به همین کارتریج نیاز دارند اما پرینترهای لیزری به تونر و در عین حال درام نیاز دارند.

نقش درام در کارتریج

پس درام قطعه‌ای است که باید حتما در کنار تونر حضور داشته باشد تا پرینتر لیزری بتواند محتوای مورد نظر شما را چاپ کند. اما سوال مهم اینجاست که نقش درام در کارتریج چیست و این قطعه دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

 

انواع کارتریج را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید کارتریج

کار درام در کارتریج چیست؟

به طور کلی دو نوع کارتریج برای پرینترهای لیزری داریم. در یک نوع کارتریج درام و تونر به صورت یکپارچه هستند و در نوع دیگر این قطعه به صورت مجزا دیده می‌شوند. ترجیحا از مدل‌هایی استفاده کنید که تونر و درام مجزا دارند (دلیل این گفته در ادامه مشخص می‌شود).

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم تونر از پودر استفاده می‌کند و این وطیفه درام است که این پودر را به روی صفحه کاغذ پرینت کند. در واقع قطعه درام وظیفه دارد پودر موجود درون تونر کارتریج را به روی صفحه کاغذ چاپ کند و به همین دلیل کار آن بسیار مهم و با اهمیت است.

 

پیشنهاد مطالعه:
نحوه شارژ کارتریج

 

درام چه مدت یک بار نیاز به تعویض دارد؟

به طور کلی تونر پرینترهای لیزری دوام بالایی دارد و می‌تواند بسته به مدل 2 تا 10 هزار صفحه را پرینت کند. در نهایت اما شما مجبور می‌شوید تا این تونر را تعویض کنید. در مورد درام اما این نکته صادق نیست و با هر بار تعویض تونر کارتریج نیازی نیست که درام را نیز تعویض کنید. به طور کلی درام به ازای هر 3 یا 4 باری که تونر را تعویض می‌کنید نیاز به عوض شدن دارد ولی در عین حال باید به این نکته مهم توجه داشته باشید و حتما پس از 3 یا 4 بار تعویض تونر، درام را نیز تعویض کنید.

کار درام در کارتریج

جمع بندی

در این مطلب با درام به طور کامل آشنا شدید و حالا دیگر دقیقا می‌دانید که این قطعه چه کاری انجام می‌دهد و چند مدت یک بار نیاز به تعویض شدن دارد.

 

پیشنهاد مطالعه:
انواع کارتریج

 

سوالات متداول

درام کارتریج چیست؟ درام کارتریج یک قطعه از پرینترهای لیزری است که برای چاپ محتوا حتما باید حضور داشته باشد و در کنار تونر ایفای نقش کند.

درام کارتریج چه کاری انجام می‌دهد؟ درام در واقع پودر درون تونر را به روی صفحه چاپ می‌کند.

چه مدت یک بار درام را تعویض کنیم؟ به ازای هر سه یا چهار باری که تونر را تعویض می‌کنید نیاز است که یک بار هم درام را تعویض کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%ac-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads