داغ ترین ها :
آموزش تصویری ساخت کانال تلگرام خصوصی و عمومی

آموزش تصویری ساخت کانال تلگرام خصوصی و عمومی

برنامه تلگرام چند سال است که به عنوان بهترین پیام رسان مجازی شناخته شده است و با وجود محدودیت آن در برخی از کشورهای جهان از جمله ایران، هنوز هم برنامه شماره یک پیام رسان بسیاری از کاربران فضای مجازی است. به همین دلیل بسیاری از کاربران تلگرام، گروه های خانوادگی و دوستانه یا کانال تلگرام را به دیگر برنامه های پیام رسان ترجیح می دهند.
یکی از بهترین قابلیت های تلگرام که از ابتدا باعث رشد و محبوبیت این برنامه شد و هنوز هم با آپدیت های متنوع بهتر می شود، قابلیت ساخت کانال تلگرام با اعضای زیاد است که باعث می شود بسیاری از کاربران از این قابلیت برای ساخت کانال تلگرام برای فروش محصولات هم استفاده می کنند و محصولات خود را در آن قرار می دهند تا مشتریان راحت تر انتخاب و سفارش دهند. در ادامه مطلب نحوه ساخت کانال در تلگرام را آموزش می دهیم و سعی می کنیم حتی به برنامه های مشابه تلگرام مثل برنامه تلگرام حرفه ای و آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای را به آسان ترین روش ذکر خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.

 

برای خرید گوشی به فروشگاه اینترنتی تکنولایف مراجعه کنید.

 

آموزش ساخت کانال در تلگرام

بسیاری از کاربران در تلگرام عضو گروه ها و کانال های تلگرامی هستند، اما شاید نمی دانند چطور می توان یک کانال تلگرامی ساخت و الان شرایطی برایشان پیش آمده که نیاز به ساخت ساخت کانال تلگرام دارند؛ توجه کنید که ساخت کانال تلگرام اندروید با ساخت كانال در تلگرام در ايفون هیچ تفاوتی ندارد.
بهترین روش ساخت کانال در تلگرام استفاده از روش اصولی و پیشنهادی خود تلگرام است:

  • ابتدا تغییر دهنده IP را روشن کنید و سپس وارد تلگرام شوید.
  • سپس یک دایره آبی رنگ در گوشه پایین سمت راست وجود دارد که عکس مداد روی آن است، آن را انتخاب کنید.

 

ساخت کانال تلگرام

  • حالا اگر قصد ساخت کانال تلگرام را دارید گزینه New Channel را انتخاب کنید و اگر قصد ساخت گروه تلگرام را دارید گزینه New Group را لمس کنید.

ساخت کانال تلگرام

  • حالا برای کانال خود یک اسم و عکس انتخاب کنید. در قسسمت Description می توانید درمورد کانال تلگرام خود بنویسید که چه هدفی دارد و به چه منظور ساخته شده است.

ساخت کانال تلگرام

  • در قسمت بعد انتخاب می کنید که کانال عمومی باشد یا خصوصی؛ اگر می خواهید عمومی باشد گزینه Public Channel را روشن کنید و اگر می خواهید خصوصی باشد گزینه Private Channel را انتخاب کنید.

ساخت کانال تلگرام

  • حالا می توانید هر کاربری که می خواهید و شماره او را دارید به کانال خود اضافه کنید. سپس گزینه آبی گوشه پایین سمت راست تصویر که شکل فلش روی آن است را لمس کنید تا به مرحله بعد بروید.

ساخت کانال تلگرام

  • به همین راحتی، به کمک این آموزش ساخت کانال در تلگرام می توانید هم در گوشی های اندرویدی و هم گوشی آیفون کانال تلگرام بسازید.

ساخت لینک عضویت در کانال تلگرام

در قسمت بالا آسان ترین طریقه ساخت کانال در تلگرام را به شما آموزش دادیم، اما برخی به دنبال ساخت لینک عضویت در کانال تلگرام هستند تا بتوانند لینک کانال خود را پخش کنند و مخاطب جذب کنند. برای ساخت لینک کانال تلگرام، زمانی که کانال را ساخته باشید باید روی اسم کانال لمس کنید تا اطلاعات آن نشان داده شود، سپس روی شکلک مداد که در بالای نمایشگر قرار گرفته بزنید تا ادیت کانال فعال شود. حالا اگر کانال شما پابلیک یا همان عمومی باشد می توانید لینک مورد نظر خودتان را بسازید، اما اگر روی private یا همان خصوصی باشد، فقط می توانید آن را کپی کنید و نمی توانید آن را تغییر دهید.

ساخت کانال تلگرام

تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام

حالا که طرز ساخت کانال در تلگرام و همچنین ساخت لینک عضویت در کانال تلگرام را آموزش دادیم، شاید برایتان سوال باشد که تفاوت کانال عمومی و خصوصی تلگرام چیست؟ در کانال های عمومی هر فردی که تلگرام داشته باشد می تواند عضو باشد، چه شماره او را داشته باشید و چه به هیچ عنوان او را نشناسید.
اما در کانال های خصوصی هیچ فردی بدون لینک کانال تلگرام شما نمی تواند عضو شود و آن لینک را فقط ادمین آن کانال می تواند کپی و پخش کند. همچنین ادمین در کانال پرایوت می تواند مشخص کند که چند نفر از لینک وارد کانال شود و اگر از آن مقدار بیشتر شود، لینک برای کاربران از کار می افتد.

خرید مک بوک

ساخت کانال تلگرام بدون شماره

تلگرام یکی از امن ترین پیام رسان های مجازی موجود در بازار اپلیکیشن ها است، به همین دلیل بدون شماره هیچ جوره نمی توانید اکانت تلگرام بسازید؛ اما اگر نمی خواهید از سیم کارت رسمی استفاده کنید، مجبورید از شماره مجازی تلگرام استفاده کنید که مخصوص تلگرام است و کد ورود برای شما می فرستد.
برای استفاده از این شماره مجازی ها با دانلود برنامه TextNow می توانید به راحتی شماره فیک تلگرام بدست بیارید تا مجبور به استفاده از شماره واقعی و سیم کارت برای ساخت تلگرام نباشید.

ساخت کانال تلگرام

چرا گزینه ساخت کانال در تلگرام نیست

خیلی از کاربران حین ساخت کانال تلگرام با نبود گزینه ایجاد کانال در تلگرام مواجه می شوند، شاید برایتان سوال باشد که چرا تلگرام کانال نمی سازد؟ ساخته نشدن کانال توسط اکانت تلگرام شما می تواند چند دلیل داشته باشد، در ابتدا باید برنامه تغییر IP را چک کنید که متصل باشد، در مرحله بعد باید مطمئن شوید که اکانت شما نام کاربری یا user name برای خود انتخاب کنید.

اما دلیل اصلی محدودیت ساخت کانال در تلگرام این است که شما ریپورت شده اید و تلگرام هم اکانت شما را بن کرده است تا از قابلیت ساخت کانال و گروه بی بهره باشید. دلیل ریپورت شدن می تواند بروز رفتار های هنجار شکن مانند دعوا و فحاشی است یا مزاحمت که باعث می شود کاربران زیادی شما را ریپورت کنند. برای رفع این مشکل باید با تیم ساپورت تلگرام صحبت کنید تا آن ها را قانع کنید که مشکلی پیش آمده و اکانت شما مشکلش برطرف شود.

 

 

آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای

تلگرام حرفه ای یک برنامه پیام رسان درست مانند تلگرام است، اما رسمیت ندارد و پیشنهاد نمی کنیم که از برنامه تلگرام حرفه ای استفاده کنید، زیرا پیام ها و اطلاعات شما در خطر است و به راحتی قابل هک شدن و سواستفاده است. اما شاید به خاطر برخی از ویژگی های تلگرام حرفه ای، مجبور به استفاده از این برنامه باشید، پس روش ساخت کانال تلگرام حرفه ای را هم به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا باید در صفحه اصلی تلگرام حرفه ای سه خط همبرگری گوشه سمت چپ بالای صفحه را انتخاب کنید تا منو باز شود.

ساخت کانال تلگرام

سپس گزینه New Channel را انتخاب کنید که مراحل ساخت یک کانال جدید شروع شود.

ساخت کانال تلگرام

سپس درست مانند تلگرام اصلی باید اسم، عکس و یک بیوگرافی از کانال را تعیین کنید و تیک بالا را بزنید.

حالا تعیین کنید که می خواهید کانال عمومی باشد یا خصوصی که در بالاتر فرق کانال عمومی و خصوصی تلگرام را توضیح دادیم.

در مرحله بعد هم به راحتی می توانید افراد دلخواه را وارد کانالی که ساختید کنید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. Zahraa

    سلام
    چجوری میشه مخاطب اد کرد بدون اینکه متوجه بشن من ادشون کردم ؟؟

  2. علی

    سلام
    شماره من یبار توسط تلگرام محروم شد و بعد از چندبار درخواست تونستم برش گردونم ولی دیگه تلگرام اجازع ساختن چنل بهم نداد اکانتمو دیلیت کردم و با اکانت جدید با همون شماره واردش شدم ولی بازم اجازه ساخت چنل نداد مشکل چیه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر شاید به این دلیل که میگید برخی از قابلیت‌های تلگرام برای شما محدود شده
  3. علی

    سلام
    چرا من گزینه ی new chanell رو ندارم؟

  4. هانا

    درود و خدا قوت

    آیا بعد از ایجاد کانال عمومی میشه خصوصی تبدیل کرد ؟
    اگه میشه به چه صورتیه ؟
    تشکر

  5. احسان نیک پی

    پیروز باشید

  6. عسل آرام

    آقا عالی بود، ممنون از آموزش خوب و کاربردیت

  7. امیر

    من نمی تونم کانال بسازم مینویسه شما در کانال وگروه های زیادی عضو هستید چکار باید بکنم ؟لطفا بگید

    1. Sari

      پاسخ به امیر

      اکانتت لیمیت شده باید یه اکانت جدید بسازی
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر خب از برخی گروه ها خارج بشید ببینید مشکل حل میشه
  8. علی

    من میخوام کانال بسازم میگه توی کانالای زیادی جوینی اول ازونا لفت بده تا بتونی کانال بسازی در صورتی که من تو هیچ کانالی جوین نیستم چیکار باید بکنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر یعنی در صفحه اصلی هیچ کانالی ندارید؟
  9. علی

    خدا پدرت بیامرزه کارم راه افتاد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads