داغ ترین ها :
آیفون 13 با هندزفری در فرانسه عرضه می‌شود

آیفون 13 با هندزفری در فرانسه عرضه می‌شود

شرکت اپل از زمان عرضه گوشی‌های سری آیفون 12 تاکنون از قرار دادن شارژر و هندزفری درون جعبه دستگاه خودداری کرده و این اتفاق در گوشی‌های جدید سری آیفون 13 هم تکرار شد، اما این کمپانی هنوز موفق نشده است قانون جدید خود را در یکی از کشورهای سرشناس اروپایی، یعنی فرانسه اجرا کند. در حقیقت قرار ندادن هندزفری درون جعبه گوشی هوشمند مغایر با قانون کشور فرانسه بوده و امکان عرضه گوشی وجود ندارد. به همین دلیل آیفون 13 با هندزفری در کشور فرانسه به‌فروش می‌رسد.

یکی از نگرانی‌های فرانسه پیرامون استفاده از گوشی‌های هوشمند را می‌توان مربوط به فرکانس رادیویی و تاثیر آن روی مغز انسان دانست. قوانین متعددی پیرامون استفاده از گوشی‌های هوشمند در فرانسه وجود دارد و یکی از آن‌ها به کاربران، علی‌الخصوص افراد زیر 14 سال توصیه می‌کند اسمارتفون را از نزدیکی مغز خود دور نگه دارند؛ انجام این کار نیازمند در اختیار داشتن یک هندزفری مناسب بوده و همین مسئله باعث شده است تا قرار دادن یک هندزفری باکیفیت در جعبه گوشی‌های هوشمند جدید به منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های امواج رادیویی الزامی باشد.

جعبه گوشی آیفون 13 با هندزفری در فرانسه

آیفون 13 با هندزفری در کشور فرانسه فروخته می‌شود.

بر اساس قوانین کشور فرانسه، اپل با فروش گوشی آیفون خود در کنار یک هندزفری باعث می‌شود تا کاربران نسبت به دور نگه داشتن دستگاه از کنار سر خود، تشویق شوند. یکی از اعضای انجمن MacRumors که با نام Recklesss شناخته می‌شود هم تصویری از درون جعبه گوشی آیفون در فرانسه منتشر کرده و مدل جعبه را در کنار چیدمان آن نمایش می‌دهد. همانطور که قابل مشاهده است، شرکت اپل از ساختار جعبه درون جعبه استفاده کرده و این ترفند باعث می‌شود کمپانی آمریکایی بتواند با چیدمان مشابه، گوشی‌های خود را بدون وجود شارژر یا هندزفری روانه بازار جهانی کند.

برای مشاهده قیمت گوشی های اپل به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

گوشی آیفون جدید عرضه شده در خارج از کشور فرانسه فقط با کابل لایتنینگ به USB-C همراه بودند. در حقیقت این شرکت آمریکایی در سال گذشته با حذف شارژر و هندزفری، کاربران زیادی را در سراسر جهان شگفت‌زده کرد. شرکت اپل این کار را برای کاهش انتشار کربن انجام داد و باعث شد تا استفاده از عناصر خاکی کمیاب کاهش یابد. اپل امیدوار است که تا سال 2030 میلادی، دیگر از عناصر کمیاب همانند کربن در تولید محصولات خود استفاده نکند و ترجیح می‌دهد کاربران از سایر شارژرهای قدیمی استفاده کرده یا در نهایت آن‌ها را از فروشگاه‌های مجاز اپل خریداری کنند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2011 میلادی اعلام کرد که 31 دانشمند از 14 کشور به نتیجه مهمی دست یافتند؛ دانشمندان اعلام کردند که تشعشعات گوشی‌های هوشمند می‌تواند احتمال ابتلای کاربران به سرطان را افزایش دهد، اما از طرفی هم تشعشعات را معادل امواج مایکروویو عنوان کرده‌اند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشرشده می‌توان گفت تشعشعات تلفن همراه غیریونیزه بوده و بدین معنا است که به DNA انسان آسیب نخواهد زد.

با این‌حال، دلیل خوبی برای نگرانی‌های فرانسه وجود دارد. 10 سال قبل شاهد انتشار نتایج مطالعه‌ای بودیم که نشان می‌داد استفاده افراد از تلفن همراه به مدت 10 سال می‌تواند موجب بروز تومور مغزی شود. این مسئله درباره کودکان، اهمیت بیشتری داشت؛ زیرا کودکان با جمجمه کوچک‌تر و لایه‌های نازک‌تر می‌توانند بیشتر از بزرگسالان در معرض خطرات و عوارض احتمالی استفاده از تلفن همراه قرار داشته باشند. البته صنعت موبایل، کلیه ادعای پیرامون تابش‌های مرگبار را رد می‌کنند و اعلام کرده‌اند که تاکنون هیچ مدرکی پیرامون صحت ادعاهای انجام شده در دسترس قرار ندارد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. علی

    این مدل تو ایران نمیاد؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b2%d9%81%d8%b1%db%8c/
ads
ads