داغ ترین ها :
آموزش کامل اتصال اندروید باکس به تلویزیون

آموزش کامل اتصال اندروید باکس به تلویزیون

اندروید باکس‌ها از محبوبیت زیادی برخوردارند و برای کاربرانی که علاقه‌مند به استفاده از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند هستند، ارزشمند است. در این مقاله به اندروید باکس و قابلیت‌های آن اشاره خواهیم کرد و در ادامه روش اتصال اندروید باکس به تلویزیون را به صورت کامل آموزش خواهیم داد. برای خرید انواع تلویزیون ال ای دی و اسمارت از برندهای مختلف، قیمت تلویزیون را در سایت تکنولایف ببنید.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس - 1

اندروید باکس

اندروید باکس را می‌توان یک نوع دانگل یا ستاپ باکس دانست که به تلویزیون شما متصل می‌شود و در ادامه می‌توانید از آن برای مشاهده وب سایت‌های ویدیویی، برنامه‌های تلویزیونی مبتنی بر شبکه یا سایر موارد که برای اجرا نیازمند سیستم عامل هستند، استفاده کنید. اندروید باکس‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون تولید شده‌اند و می‌توانند قابلیت‌های مختلفی را ارائه دهند. تنها نقطه مشترک میان اندروید باکس‌ها، سیستم عامل اندروید تی وی (Android TV) است.

سیستم عامل اندروید تی وی چیست؟

اندروید تی وی را باید یک نسخه از سیستم عامل اندروید دانست که به صورت خاص برای اجرا در تلویزیون طراحی شده است. بر اساس اطلاعات موجود، سیستم عامل اندروید تی وی از اواسط سال 2014 میلادی تاکنون در دسترس قرار دارد و همواره سیر تکامل را دنبال کرده است. سیستم عامل اندروید تی وی همانند نسخه موبایل اندروید، کاملا تغییرپذیر است؛ تولیدکنندگان مختلف و متعدد اندروید باکس‌ها توانسته‌اند تغییرات موردنظرشان را روی سیستم عامل موردنظر، ایجاد کنند. بد نیست بدانید که سیستم عامل Fire TV آمازون را می‌توان به عنوان یکی از نسخه‌هایی معرفی کرد که تغییرات زیادی را به خود دیده است. با این که گوگل برای سیستم عامل اندروید تی وی، همواره بروزرسانی‌های مختلفی را ارائه می‌کند، اما امکان دارد آپدیت‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده برای انجام تغییرات لازم، ارائه نشوند و با فاصله زمانی قابل توجهی انتشار یابند.

روش پیدا کردن محتوا در اندروید باکس تلویزیون

با این که نام رابط کاربری اندروید تی وی با سیستم عامل اندروید موجود در گوشی‌های هوشمند شباهت دارد، اما عملکرد آن‌ها به یکدیگر شباهت ندارد. در بیشتر اندروید باکس‌ها می‌توانید موارد دلخواه را تنظیم کنید، همچنین محتواهای موردنظر از برنامه‌ها را در نوارهای موجود قسمت پایین مشاهده کنید. لازم به ذکر است اندروید باکس از ویجت‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

قابلیت‌های اندروید باکس

اندروید تی وی فقط برای تماشای فیلم نبوده و شما می‌توانید برنامه‌های موسیقی همانند اسپاتیفای، پاندورا و سایر موارد را در کنار پخش‌کننده‌هایی همانند VLC مورد استفاده قرار دهید. با این‌حال، مهم‌ترین محتوای جایگزین در اندروید تی وی را می‌توان بازی دانست. توجه داشته باشید که برخی از اندروید باکس‌ها امکان دسترسی به فروشگاه‌های مختلف را فراهم می‌کنند و شما می‌توانید بازی‌های مختلف همانند Grand Theft Auto و Sonic the Hedgehog را به سادگی دانلود و اجرا کنید.

دستیار گوگل را باید به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید باکس عنوان کرد. همچنین این امکان وجود دارد که پورت‌های USB، خشاب کارت میکرو اس دی و پورت‌های اترنت را هم در اندروید باکس‌ها مشاهده کنید. شما می‌توانید از پورت‌های USB به منظور متصل کردن صفحه کلید، ماوس و کنترل‌کننده‌های بازی و سایر لوازم جانبی استفاده کنید. در صورتی که اندروید باکس شما مجهز به بلوتوث باشد، می‌توانید از آن برای متصل کردن گوشی موبایل، صفحه کلید و سایر لوازم مبتنی بر بلوتوث استفاده کنید.

 

اگر چیز زیادی از بازار تلویزیون های هوشمند نمی دانید و قصد خرید دارید، ما قبلا راهنمای خرید تلویزیون را برایتان آماده کرده‌ایم.

 

روش اتصال اندروید باکس به تلویزیون

زمانی که قصد دارید از اندروید باکس در تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید، باید مراحل متعدد و مختلفی را انجام دهید. با این که اندروید باکس‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، اما در صورتی که تلویزیون شما هم از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کند، امکان برقراری اتصال به سادگی وجود خواهد داشت.

گام اول: اتصال اندروید باکس به تلویزیون با HDMI

بخش نخست را می‌توان به عنوان ساده‌ترین قسمت متصل کردن اندروید باکس به تلویزیون معرفی کرد. هنگامی که اندروید باکس را خریداری کردید، باید آن را باز کرده و کابل HDMI موجود در جعبه را به منظور برقراری اتصال، خارج کنید. در صورتی که اندروید باکس خریداری شده به صورت پیش‌فرض فاقاد کابل HDMI بود، باید از بازار خریداری کنید. توجه داشته باشید که نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد به منظور خریداری یک کابل HDMI گران قیمت نبوده و خرید یک کابل معمولی هم می‌تواند برای برقراری اتصال، کافی باشد.

اتصال اندروید باکس به تلویزیون با HDMI

استفاده از کابل HDMI برای متصل کردن اندروید باکس به تلویزیون

یکی دیگر از نیازمندی‌های مهم پیرامون نصب اندروید باکس به تلویزیون را باید کابل اترنت عنوان کرد. فراموش نکنید که تهیه کابل اترنت، اختیاری بوده و شما می‌توانید از اتصال اینترنت بی سیم استفاده کنید، اما سرعت کابل اترنت بالاتر بوده و در صورتی که قصد دارید فایل‌های ویدیویی 4K پخش کنید، قطعا به تمام پهنای باند نیاز خواهید داشت؛ اگر تهیه و استفاده از کابل اترنت برای اینترنت امکان‌پذیر است، آن را مدنظر قرار دهید. در ادامه کار باید دستگاه را به برق متصل کرده و کلید پاور را فشار دهید.

گام دوم: همگام‌سازی ریموت کنترل

قبل از این که بتوانید سایر اقدامات مربوط به اتصال اندروید باکس به تلویزیون را انجام دهید، لازم است ریموت کنترل خود را با اندروید باکس، همگام‌سازی کنید. در صورتی که بخواهید از اندروید باکس استفاده کنید، قطعا برای ورود اطلاعات نیازمند ریموت کنترل خواهید بود و این مسئله باید جدی تلقی شود. فراموش نکنید که بیشتر اندروید باکس‌ها به صورت پیش‌فرض دارای ریموت کنترل هستند، اما ممکن است شما بخواهید از یک ریموت کنترل دیگری که قابلیت‌های بیشتر هم دارد، استفاده کنید. نخستین دستورالعمل‌هایی که هنگام راه‌اندازی اندروید باکس خواهید دید، احتمالا به همگام‌سازی ریموت کنترل مرتبط است. در صورتی که بخواهید لوازم مختلفی را به یکی از پورت‌های USB متصل کنید، دستورالعمل‌های ذکرشده نمایش داده خواهند شد. احتمالا از شما درخواست می‌شود که دکمه‌های خاصی را در ریموت کنترل فشار دهید تا بدین ترتیب، همگام‌سازی انجام شود.

همگام‌سازی ریموت کنترل

برقراری ارتباط ریموت کنترل

گام سوم: انتخاب شبکه

قبل از انجام سایر اقدامات، باید اتصال به اینترنت را برقرار کنید. برخی تولیدکنندگان قبل از رسیدن به صفحه اصلی، اعلام می‌کنند که اتصال به اینترنت، ضروری خواهد بود. در صورتی که اندروید باکس شما چنین اخطاری را نمایش ندهد، باید کار را به صورت دستی انجام دهید. وارد بخش تنظیمات شده و روی شبکه (Network) ضربه بزنید. در ادامه باید کابل اترنت یا وای فای را روش کرده تا امکان انتخاب شبکه فراهم شود.

 

بیشتر بدانید: تفاوت تلویزیون هوشمند با معمولی چیست؟

 

گام چهارم: افزودن حساب گوگل Google Account

هنگامی که برای نخستین بار کلید خاموش و روشن را فشار دهید، باید به عنوان گام اول وارد حساب گوگل شوید. با انجام این کار فرایند بروزرسانی برنامه‌های پیش‌فرض و همگام‌سازی داده‌های موردنظرتان انجام خواهد شد.

افزودن Google Account به اندروید باکس

افزودن Google Account به اندروید باکس

توجه داشته باشید انجام این کار برای افرادی که حفاظت از حریم خصوصی را بسیار مهم می‌دانند و تمایل به نگه‌داری اطلاعات خود در اندروید باکس ندارند، مفید است. توصیه می‌شود یک حساب کاربری جداگانه و اختصاصی برای اندروید باکس ایجاد کنید. شما باید این کار را به منظور دسترسی و دانلود برنامه از گوگل پلی در کنار دریافت بروزرسانی‌های مهم، انجام دهید. در صورتی که با وارد کردن هرگونه اطلاعات شخصی در اندروید باکس مخالف هستید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید.

گام پنجم: Aptoide App Store را نصب کنید

در ابتدا بهتر است بدانید Aptoide TV یک فروشگاه جایگزین اندروید بوده که دارای تعداد زیادی برنامه است. با این که ممکن است علاقه شما به گوگل پلی بیشتر باشد، اما Aptoide به شما اجازه دسترسی به برنامه‌های مختلفی را خواهد داد که امکان دارد مورد علاقه گوگل نباشند. به عنوان مثال، گاهی وقت‌ها مشکلاتی میان آمازون و گوگل وجود دارد که همین مسئله می‌تواند موجب عدم دسترسی شما به برخی برنامه‌های آمازون شود، اما امکان دسترسی به کلیه برنامه‌های آمازون از طریق Aptoide وجود خواهد داشت.

Aptoide App Store را نصب کنید

Aptoide App Store

 

تلویزیون ایرانی چی بخرم؟ آیا میدانستید تلویزیون های با کیفیتی در داخل کشور اسمبل می‌شوند!

 

گام ششم: دریافت بروزرسانی

دریافت و انجام بروزرسانی را باید به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحلی عنوان کرد که معمولا هم نادیده گرفته می‌شود. شما باید دستگاه خود را به صورت منظم، بروزرسانی کنید. تولیدکنندگان به صورت منظم اقدام به انتشار بروزرسانی‌های متعدد امنیتی خواهند کرد و در صورتی که از انجام این کار پرهیز کنید، قطعا دچار مشکل خواهید شد. انجام بروزرسانی برای کلیه دستگاه‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در میان کاربران به صورت جدی رعایت شود.

دریافت بروزرسانی

دریافت بروزرسانی برای اندروید باکس

شما باید برای بروزرسانی دستگاه وارد تنظیمات شوید و از بخش About، گزینه System Upgrade را انتخاب کنید. بد نیست بدانید که به منظور بروزرسانی در اندروید باکس هم شاهد گزینه‌هایی همانند System Update یا Update & BackUp خواهید بود.

گام هفتم: برنامه‌های گوگل پلی

هنگامی که بروزرسانی را به پایان رساندید، امکان نصب برنامه‌ها از طریق گوگل پلی یا Aptoide TV فراهم می‌شود. استفاده از هر کدام آن‌ها نمی‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند، مهم بروزرسانی بوده که باید انجام شده باشد.

فروشگاه گوگل پلی

فروشگاه را باز کرده و روی سه نوار افقی موجود در سمت چپ قسمت بالا کلیک کنید. با انجام این کار، منوی موجود در بخش کناری باز شده و شما می‌توانید روی برنامه‌ها و بازی‌های من، کلیک کنید. با انجام این کار، یک لیست از کلیه برنامه‌های نصب شده ظاهر می‌شود و در صورت وجود هرگونه بروزرسانی، بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد. در صورتی که شرایط ذکرشده صحیح بود، ادامه اقدامات را انجام داده و روی گزینه بروزرسانی تمام برنامه‌ها (Update All) کلیک کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان نصب به تعداد برنام و سرعت بارگیری بستگی دارد.

فروشگاه گوگل پلی

نصب فروشگاه گوگل پلی در اندروید باکس

شما می‌توانید بروزرسانی خودکار برنامه‌ها را هم فعال‌سازی کنید. به سادگی وارد منوی کناری شده تا بتوانید بخش تنظیمات را در قسمت پایین مشاهده کنید. پس از ورود به تنظیمات، باید روی General کلیک کرده تا بتوانید گزینه بروزرسانی خودکار برنامه‌ها را مشاهده کنید. در ادامه چند گزینه متفاوت برای خاموش کردن کامل بروزرسانی خودکار خواهید داشت که از طریق وای فای انجام خواهند شد. با انجام این کار، دیگر نباید نگران انجام بروزرسانی‌ها باشید.

Aptoide TV

در صورتی که استفاده از Aptoide TV به مراتب بیشتر از گوگل پلی برای شما پسندیده است، می‌توانید آن را هم به سادگی برای همیشه به صورت آپدیت، حفظ کنید. یکی از ویژگی‌های مهم این فروشگاه را می‌توان قابلیتی دانست که هنگام ورود به آن، کلیه برنامه‌های آماده بروزرسانی را نمایش خواهد داد. در منوی کناری به سمت پایین برنامه‌ها رفته تا بتوانید یک دایره قرمز حاوی یک عدد را مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید کلیه برنامه‌های نصب شده را با آپدیت آن‌ها مشاهده کنید.

 

آموزش های مرتبط: وصل كردن گوشي به تلويزيون ال جي

 

گام هشتم: پخش محتوا و اجرای برنامه‌ها

استفاده از تلویزیون‌های هوشمند همانند استفاده از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. شما می‌توانید از راه دور برای حرکت به سمت محتوای موردعلاقه خود، اقدام کنید. برنامه‌های نصب شده می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شوند و هیچ مشکلی در این رابطه نخواهید داشت.

جمع‌بندی

هم اکنون شما موفق شده‌اید اتصال اندروید باکس به تلویزیون را برقرار کنید. بدون تردید استفاده از اندروید باکس می‌تواند استفاده از تلویزیون را برای شما جذاب‌تر کند. اتصال اندروید باکس به تلویزیون کار ساده‌ای بوده که نیازمند دقت و فراهم کردن لوازم جانبی مخصوص است. برقراری اتصال میان تلویزیون و اندروید باکس را می‌توان با روش ارائه شده، به سادگی و ظرف مدت زمان کوتاهی انجام داد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

12 نظر

  1. محمد

    درود بر شما
    بنده مشکل دیدن کیفیت ۱۰۸۰ با اندروید باکس رو دارم وقتی این‌کیفیت رو انتخاب می‌کنم صدای تصویر از بین میره میتونید راهنمایی کنیو بنده را؟
    مطمئنم یه مشکلی از انتخاب کیفیت تصویر خود اندروید باکسه که با تلوزیون هم خوانی نداره فقط نمیدونم چه تنظیماتی رو باید اعمال کنم تو ستینگ اندروید باکسم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. حمید

    سلام ایا میشه روی تلویزیون سامسونگ au7000 هم اندروید باکس نصب کرد سیستم عامل سامسونگ تایزن هستش اگه میشه یه راهنمایی کنین ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید

      سلام وقت بخیر بله اندروید باکس ها سازگار هستن
  3. سپنتا کامرانی

    باسلام تشکر ازاین همه توضیحات خوب وکامل شما ویک سوال دارم تمام این کارها باوایفا فقط قابل اجرا است یا باانترنت گوشی هم میشه یا اگر کسی خط شهری نداشته باشه ممکن نیست ،ودرضمن برای هربرند تلویزیون اندوریدباکس مخصوص میخواد یا فرق ندارد سپاس

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سپنتا کامرانی

      سلام وقت بخیر از طریق وای فای متصل میشه ولی شما میتونید اینترنت گوشی رو هات اسپات کنید خیر فرقی نمیکنه، سازگاری داره
  4. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    بله میتونید اندروید باکس خریداری کنید و به تلویزیون متصل کنید

  5. Shapoor

    با سلام،دوست عزیز ،من یک samsung curved خریدم ولی اندروید نیست ،آیا میتونم اندروید باکس را روش نصب کنم ؟ چون دوست دارم کانالهای ایرانی را تماشا کنم

  6. رامین

    سلام. بنده یک تلیویزیون الجی دارم حدود 10 ساله خریداری کردم. LM6600. هوشمند هست، حتی 3بعدی. اما سیستم عاملش یه چیز دیگریه. به WIFI وصل میشه و مثلا وب سایتهای مختلف را میشه توش دید. اما فیلیمو وصل نمیشه. کامل نشون نمیده مشخصات سایتو. نمیدونم باید اندروید باکس بگیرم یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رامین

      سلام وقت بخیر مرورگر چون قدیمی سازگاری کامل نداره بله در صورت نیاز باید اندروید باکس خریداری کنید
  7. سوده ملك

    براى نصب اندرويد باكس ميشه مزاحم شما بشيم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سوده ملك

      سلام وقت بخیر متوجه نشدم منظورتون رو؟
  8. کیومرث

    شما چه اندروید باکسی برای یک
    Samsung au7000 پیشنهاد میکنید؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads