داغ ترین ها :
اوپو تراشه گوشی می‌سازد؛ رقیبی برای کوالکام ظهور می‌کند؟

اوپو تراشه گوشی می‌سازد؛ رقیبی برای کوالکام ظهور می‌کند؟

شایعاتی مطرح شده که اوپو می‌خواهد در سال ۲۰۲۳ تراشه‌ای با مشخصات سخت‌افزاری بالارده را به مرحله‌ی تولید انبوه برساند. از این پس اوپو تراشه گوشی های اوپو را تولید می‌کند.

اوپو تراشه گوشی تولید می‌کند؛ آن هم رده بالا!

گزارش‌هایی وجود دارد که اوپو در حال ساخت تراشه‌ای برای استفاده در محصولات بالارده و پرچم‌دار است. البته چنین اتفاقی طی سال‌های آینده رخ خواهد داد و اگر منتظر گوشی هوشمندی از اوپو با تراشه‌ی اختصاصی این شرکت هستید، باید حداقل تا سال ۲۰۲۳ یا شاید هم ۲۰۲۴ صبر کنید.

رسانه‌ی خبری Nikkei در متن گزارش خود آورده که اوپو می‌خواهد برای تولید تراشه از فناوری ۳ نانومتری شرکت TSMC استفاده کند. درواقع اوپو نیز به جمع شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام خواهد پیوست که تنها وظیفه‌ی طراحی تراشه را به عهده دارند و تولید انبوه تراشه به عهده‌ی شرکت دیگری (TSMC) سپرده می‌شود.

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری به دنبال تولید تراشه رفته‌اند که برای مثال می‌توان به گوگل اشاره کرد. سازنده‌ی سیستم‌عامل اندروید در سری پیکسل 6 که روز گذشته معرفی شد، تراشه‌ای به نام تنسور را به کار برده که درواقع تراشه‌ی اختصاصی گوگل محسوب می‌شود.

 

با این حساب، اوپو نیز یکی دیگر از غول‌های بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که وظیفه‌ی تولید تراشه را به عهده خواهد گرفت تا وابستگی خود به شرکت‌های دیگر برای استفاده از تراشه را به حداقل برساند. البته شرکت‌هایی نیز هستند که همچنان مشتری کوالکام و مدیاتک باقی خواهند ماند؛ برای مثال می‌توان به هواوی اشاره کرد.

هواوی پیش از اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده تراشه‌های کرین را می‌ساخت که قادر به رقابت با تراشه‌های سری اسنپدراگون کوالکام بودند. با این حال، اتفاقات پس از تحریم باعث شد تا هواوی به سراغ شرکت‌های سازنده‌ی تراشه مانند کوالکام برود.

شرکت اوپو در حال حاضر برای محصولات خود از تراشه‌های شرکت مدیاتک و کوالکام استفاده می‌کند؛ اما رفتن اوپو به سراغ تولید تراشه می‌تواند زنگ خطری برای مدیاتک و کوالکام باشد. دلیل این امر نیز ساده است؛ اوپو از نظر فروش گوشی‌های هوشمند در رده‌ی چهارم قرار دارد و اگر بخواهد برای محصولات خود از تراشه‌های اختصاصی استفاده کند، مدیاتک و کوالکام یکی از بزرگ‌ترین مشتریان خود را از دست خواهند داد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%88%d9%be%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%af/
ads
ads