داغ ترین ها :
بهترین بازی‌های شطرنج برای اندروید و iOS

بهترین بازی‌های شطرنج برای اندروید و iOS

شطرنج از آن دسته بازی‌هایی است که یادگیری آن کاملا آسان اما تسلط بر آن دشوار یا غیرممکن می‌باشد. در واقع قوانین آن کاملا ساده است، اما تدوین استراتژی‌های بهینه و برنامه‌ریزی همزمان حرکت‌های متعدد می‌تواند ذهن را خسته کند. لازم به ذکر است هنوز هم، صرف نظر از این‌‌که شما یک شطرنج باز تازه کار هستید یا یک استاد بزرگ پراشتیاق، یک طیف شگفت‌انگیز گسترده از برنامه‌های بسیار خوب شطرنج برای دستگاه‌های هوشمند اندروید و iOS وجود دارد. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا بهترین آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

برای مشاهده قیمت انواع گوشی کافی است وارد سایت تکنولایف شوید، تخفیفات روزانه ما را از دست ندهید?

 

معرفی بهترین بازی‌های شطرنج برای اندروید و iOS

1- شطرنج توسط Chess.com

1- شطرنج توسط Chess.com
بازی شطرنج با Chess.com بدون شک محبوب‌ترین نوع خود در سراسر جهان می‌باشد. درس‌های Chess.com ابتدا یادگیری شطرنج را برای شما آسان کرده و در قدم بعد با به چالش کشیدن شما به همراه سایر بازیکنان، به رشد قابلیت‌هایتان کمک می‌کنند. به این صورت که با گذاشتن دروس و فیلم‌های تعاملی از رتبه‌بندی استادان بزرگ و همچنین بازی‌های کوچک پازلی به تقویت مهارت‌ها و استراتژی‌های شما می‌پردازد. بدیهی است که با داشتن تجربه بیشتر شما می‌توانید پس از بازی، آن را تجزیه و تحلیل کنید و اشتباهات خود را در بازی مورد بررسی قرار دهید که این امر سبب می‌شود تا شما طی بازی‌های متعدد به پیشرفت قابل توجهی دست یابید. به علاوه ویژگی‌های اضافی خوب دیگری همانند مقالات مربیگری که روزانه منتشر می‌شوند، آمار عملکرد دیگر انجمن‌های فعال نیز در آن وجود دارد. اگر تمایل دارید که فقط یک برنامه برای شطرنج در تلفن خود بارگیری کنید، احتمالا این برنامه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. البته ناگفته نماند که برای بازکردن قفل تمامی ویژگی‌های آن باید تقریبا حدود 5 دلار در ماه و یا 30 دلار در سال هزینه کنید.

 

 

2- شطرنج توسط نرم افزار Optime

2- شطرنج توسط نرم افزار Optime
Optime یکی دیگر از برنامه‌هایی است که شما می‌توانید با خیال راحت با آن شطرنج بازی کنید و لذت ببرید. همچنین اگر نمی‌خواهید برای یک برنامه شطرنج هزینه کنید و فقط تمایل دارید که به صورت رایگان بازی کنید، Optime یگ گزینه عالی به حساب می‌آید. با این برنامه شما می‌توانید خود را در برابر رایانه و یا در برابر دوستان محک بزنید، زیرا رایانه دارای یک سطح دشوار قابل تنظیم می‌باشد که تقریبا تمامی بازیکنان را در خود جای داده است.
این اپلیکیشن مسلما در مقایسه با سایر عناوین حذف شده است، اما شامل نام پخش کننده با قابلیت تنظیم، انواع جلوه‌های صوتی فراگیر و چرخش صفحه برای بازی‌های دو نفره است. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید برنامه این است که اگر اتفاقی در وسط بازی تماس تلفنی دریافت کنید و یا نیاز به ترک برنامه داشته باشید، بازی به طور خودکار ذخیره می‌شود. همچنین شامل یک گزینه پرداخت برای رهایی از تبلیغات بنر نیز می‌باشد که به غیر از آن، همه موارد دیگر کاملا رایگان است.

3- Chess Time – شطرنج چند نفره

3- Chess Time – شطرنج چند نفره
این برنامه به شما امکان بازی با افراد دیگر به صورت آنلاین، صرف نظر از این‌که در کجای جهان هستید را می‌دهد. لازم به ذکر است که علاوه بر بازی در زمان واقعی با دیگران، شما می‌توانید از این برنامه برای بازی شطرنج مکاتبه‌ای(نوع خاصی از بازی شطرنج) نیز استفاده کنید، به این ترتیب که برنامه چندین روز به شما فرصت می‌دهد تا حرکت بعدی خود را انجام دهید.
این ویژگی همچنین بدان معناست که شما می‌توانید چندین بازی مکاتبه‌ای را به طور موازی انجام دهید، در حالی که به حرکت بعدی خود در زیر دوش یا در تختخواب فکر می‌کنید. به علاوه این برنامه شامل یک عملکرد چت در بازی نیز می‌باشد که می‌توانید در مورد بازی و یا هر موضوع دیگر با حریف خود صحبت کنید.
استفاده از این برنامه عمدتا رایگان است، اگر چه اشتراک ماهانه یا سالانه تبلیغات را حذف می‌کند و به شما امکان دسترسی به ایمیل‌های PGN را می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید پس از پایان بازی‌ها آن‌ها را مطالعه کنید.

4- بازی مگنوس (Play Magnus)

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که خود را قهرمان بعدی شطرنج می‌بینید، می‌توانید با بازی مگنوس کارلسن، استاد بزرگ نروژی، یا حداقل یک شبیه سازی رایانه‌ای از او توانایی خود را در بازی شطرنج مورد ارزیابی قرار دهید. این برنامه شطرنج کاملا خاص و منحصر به فرد طراحی شده و در مراحل مختلف بازی همانند کارلسن رفتار می‌کند.
این برنامه مجموعه‌ای از دروس و آموزش‌های ویدئویی را با خود قهرمان جهان نیز ارائه می‌دهد و به تازه‌کارها کمک می‌کند تا اصول بازی را به درستی درک کنند و در عین حال تاکتیک‌های پیشرفته‌تری را نیز به اشتراک بگذارند. به علاوه این برنامه به شما امکان می‌دهد تا با افراد دیگر به صورت آنلاین بازی کنید و آمار و رتبه‌بندی خود را با دوستانتان مقایسه کنید.

5- بازی Really Bad Chess

همان‌طور که گفته شد در این مقاله قرار است لیستی از بهترین برنامه‌های شطرنج برای اندروید و iOS را به شما ارائه دهیم و نمی‌توانیم بازی شطرنج واقعا بد (Really Bad Chess) را شامل شویم. اما این نوع برنامه شطرنج کاملا استثنا می‌باشد و برخلاف اسمش یک بازی شطرنج معمولی یا بد نمی‌باشد. این برنامه شما را در بازی‌هایی با قطعات کاملا تصادفی درگیر می‌کند، به طوری که مسابقات را مثلا با 3 ملکه و 7 مهره شروع می‌کنید.
ممکن است این ویژگی از نظر بازیکنان ماهر یک مفهوم سرگرم کننده داشته باشد و در شرایط مناسب بستر خنده را فراهم کند.

این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد در مقابل رایانه به صورت رایگان بازی کنید و یا برای به دست آوردن توانایی رقابت در برابر دوستان (همچنین توانایی تغییر طرح‌های رنگی و نمایش قطعات ضبط شده)، یک خرید درون برنامه‌ای انجام دهید. به طور کلی این یک برنامه سطح عالی است و به تازه کارها کمک می‌کند تا در یک تساوی برابر در مقابل استادان رقابت کنند.

 

اگر گوشی آیفون دارید و اهل بازی کردن هستید، مطلب معرفی بهترین بازی‌های آیفون iOS مناسب شما است.

 

6- برنامه Learn Chess With Dr.Wolf (شطرنج را با دکتر ولف بیاموزید)

اگر می‌خواهید به طور مخفیانه برتری دوستان شطرنج باز خود را به دست آورید، یادگیری شطرنج با دکتر ولف ممکن است یک برنامه ایده‌آل باشد. این برنامه در اصل یک همراه مربیگری شطرنج است، با برنامه A.I بازی با شما و توضیح گام به گام حرکات تا بتوانید از خطاها درس بگیرید و استراتژی‌های ایده‌آل را بسازید.
این برنامه علاوه بر توانایی بازی در مقابل رایانه، 25 درس نیز ارائه می‌دهد که هر یک از آن‌ها یک مفهوم یا تاکتیک‌های خاص را بررسی می‌کند تا بتوانید به خوبی از پس آن برآیید.
این درس‌ها در ابتدا با تمرینات ساده آغاز می‌شوند، اما سپس به جنبه‌های پیچیده‌تری از بازی منتقل می‌شوند، بنابراین برای تمامی افراد علاقه‌مند به بازی شطرنج از مبتدیان تا بازیکنان باتجربه بسیار عالی است. البته ناگفته نماند که این برنامه به اشتراک نیاز دارد، اما به شما امکان می‌دهد سه بازی را به صورت رایگان انجام دهید و پس از آن تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ادامه دهید یا خیر.

7- برنامه Chess Clock یا ساعت شطرنج

4- بازی مگنوس (Play Magnus)Chess Clock در واقع برنامه‌ای نیست که به شما امکان دهد بازی‌های شطرنج را بر روی تلفن خود انجام دهید. در عوض، این بدان معناست که یک ساعت برای شطرنج می‌باشد، بنابراین شما می‌توانید در مقابل هر حریفی که ممکن است به طور تصادفی در خانه شما حوصله‌اش سر رفته باشد و شما را به چالش بکشاند، بازی‌های زمانبندی شده را انجام دهید و از زمان‌ها و حالت‌های مختلف انتخاب کنید.
این ویژگی شامل توانایی استفاده از اافزونه‌های فیشر و برونشتاین است که به زمان باقی‌مانده در ساعت اضافه می‌شوند. همچنین شامل چندین گزینه زمانی است که احتمالا در مسابقات رسمی همانند بازی‌های 60 دقیقه‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید در صورت قطع شدن برنامه، ساعت به طور خودکار مکث می‌کند و همچنین اگر می‌خواهید کار دیگری انجام دهید، می‌توانید در هر زمان ساعت خود را مکث کنید.

8- برنامه Twitch

ممکن است فکر کنید که Twitch به راحتی نمی‌تواند یکی از برنامه‌های شطرنج باشد، اما واقعیت غیر از این است. اگر چه نمی‌توانید به طور خاص با استفاده از برنامه محبوب پخش زنده بازی کنید، اما مکانی عالی برای تماشای بازی برخی از بهترین بازیکنان شطرنج جهان می‌باشد.استادان بزرگی همانند Hikaru Nakamura به طور مرتب بازی خود را با استفاده از این سیستم عامل به نمایش می‌گذارند، در حالی که Chess.com کانال اختصاصی خود را دارد که از طریق آن مسابقات را پخش می‌کند.
به طور کلی جامعه شطرنجی که از Twitch استفاده می‌کند، در حال رشد است و در طی همه‌گیری Covid-19 نیز به طور ویژه‌ای بسیار گسترده شده است. بنابراین این برنامه مکانی عالی برای یادگیری از استادان و برقراری ارتباط با طرفداران شطرنج می‌باشد.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله از تکنولایف ما به معرفی بهترین برنامه‌های بازی شطرنج برای اندروید و iOS پرداختیم. امیدواریم که بتوانید به برنامه مورد نظر خود برای بازی شطرنج از میان برنامه‌های جذاب معرفی شده در مطالب فوق دست یابید. در پایان در صورت تمایل می‌توانید تجربیات خود را در رابطه با بازی‌های شطرنج با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%88-ios/
ads
ads