داغ ترین ها :
در بهترین زمان برای خرید گوشی هستیم

در بهترین زمان برای خرید گوشی هستیم

گوشی‌های هوشمند به یکی از وسایل حیاتی زندگی هر کدام از ما تبدیل شده‌اند و از سوی دیگر همان‌طور که می‌دانید بازار این محصولات خیلی ثبات خوبی ندارد و با خبرهای مختلف و تغییر نرخ ارز نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل شرایط کنونی را برای خرید گوشی یکی از بهترین‌ فرصت‌ها می‌داند و معتقد است که شرایط به گونه‌ای پیش رفته که افراد در حال حاضر می‌توانند گوشی زیر 600 دلار خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل دلیل مناسب بودن شرایط کنونی برای خرید را فراوانی انواع گوشی‌های موبایل در بازار، کاهش قیمت گوشی‌های کمتر از 600 دلار و ثبات نسبی قیمت گوشی‌های بالاتر از 600 دلار می‌داند.

همچنین مهدی شجاری بلاگر و تحلیل‌گر بازار موبایل در مورد شرایط فعلی بازار گوشی‌های هوشمند نظر مشابهی داشته و اعتقاد دارد که دلیل این ثبات نسبی انباشته شدن گوشی‌ها و وارد شدن همزمان آن‌ها به بازار کشور است. این همزمانی وارد شدن گوشی‌ها باعث شده تا جو به شدت رقابتی شود و واردکننده‌ها مجبور شوند حاشیه سود خود را به حداقل کاهش دهند.

 

 

از قیمت های رقابتی و فوق العاده فروشگاه تکنولایف هم دیدن کنید: آخرین قیمت گوشی

 

مروری بر بازار در یک سال اخیر

اصلی‌ترین اهرمی که قیمت گوشی‌های هوشمند را در بازار افزایش می‌دهد قیمت دلار است و در یک سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت این ارز بوده‌‌ایم. از طرفی همان‌طور که احتمالا در جریان هستید مدتی قبل خبر ممنوعیت واردات ایفون‌ها باعث شد تا قیمت این گوشی‌ها تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و به دلیل پیوستگی بازار گوشی‌های میان‌رده و حتی اقتصادی نیز گران‌تر شوند.

 

چگونه زبان گوشی شیائومی را انگلیسی کنیم؟
تغییر زبان شیائومی

 

فراوانی کالا یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت

اسحاقی در مورد فروانی تعداد گوشی‌های بازار به پایگاه خبری زومیت اینگونه گفت:

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه موبایل روشن‌نشده در بازار وجود دارد که از عدد میانگین ما بالاتر است. این موضوع نشان می‌دهد کالا به حد کفایت در بازار وجود دارد و از این نظر، مخصوصاً در مورد کالاهای زیر ۶۰۰ دلار، در یکی از بهترین حالت‌های بازار هستیم. از نظر قیمت هم به دلیل سطح شدید رقابت، قیمت‌ها به‌شدت رقابتی و پایین است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در ادامه افزود:

قیمت گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به‌خاطر فراوانی کاهش پیدا کرده است. شرکت‌ها درحال‌حاضر این گوشی‌ها را با زیان می‌فروشند، چون موجودی این کالا زیاد است و شرکت‌ها باید در ۱۰ تا ۳۰ روز هزینه کالایی را که از شرکت‎‌های خارجی خریداری کرده‌اند، بپردازند. بنابراین، احتیاج به پول دارند و کالا را ارزان‌تر می‌فروشند.

مشکل تخصیص ارز حل شده است؟

با وجود این که بازار در شرایط خوبی برای خرید گوشی قرار دارد اسحاقی معتقد است که چالش‌ها همچنان پابرجا هستند و عدم تخصیص و تأمین ارز برای گوشی‌های بالای 600 دلار می‌تواند چالشی جدی باشد و شرایط بازار را مجدد از حالت نرمال خارج کند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اضافه کرد که:

برای فرایند تخصیص و تأمین ارز منتظر تصمیم کارگروه اقدام ارزی بانک مرکزی و وزارت صمت هستیم که تا یک یا ۲ هفته دیگر اعلام خواهد شد. اگر فرایند تخصیص ارزی توسط بانک مرکزی به صورت منظم صورت بگیرد، در بازار موبایل نگرانی نخواهیم داشت. بنابراین، همه چیز به تبیین نرخ ارز نیمایی بستگی دارد.

به عنوان نویسنده این مطلب امروز 2 تیر ماه 1401 خرید گوشی های زیر را به صرفه می‌دانم و به شما هم توصیه می‌کنم:

 

 

خرید گلکسی M32 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

 

خرید پوکو X4 پرو با حافظه 256 گیگابایت با رم 8

 

 

خرید گوشی ردمی 10c با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

 

خرید گوشی شیائومی 11T با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

 

قاچاق گوشی به صورت مسافری چالش جدی است

اسحاقی ورود گوشی‌ها به صورت مسافری و در عین حال قاچاق را یک چالش جدی پیش روی بازار می‌داند و توضیح می‌دهد:

حدود ۹۶ هزار مورد از مجموع کالاهای بالای ۶۰۰ دلار که در ۳ ماه اخیر به کشور وارد شده گوشی‌های آیفون بوده‌اند که به‌صورت مسافری آورده شده‌اند. در واقع، گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عموماً به شیوه مسافری به کشور وارد می‌شود و واردات آن‌ها به‌صورت شرکتی توسط تجار عملاً صرفه اقتصادی ندارد.

این یعنی حتی اگر ارز هم برای گوشی‌های بالای 600 دلار در نظر گرفته شود باز هم قاچاق گوشی به صورت مسافری باعث می‌شود فضای رقابتی به وجود نیاید و تا زمانی که فضا رقابتی نباشد قیمت‌ها کاهش پیدا نمی‌کنند.

اسحاقی افزود:

رویه رجیستری، ثبت مسافری گوشی‌ها، خرید و فروش پاسپورت و… خیلی علنی و رسمی توسط سوءاستفاده‌گران انجام می‌شود. این اتفاق شوم و بدی برای بازار و اقتصاد کشور است؛ چراکه اصالت کالاهایی که به این شکل وارد می‌شود مشخص نیست، گارانتی ندارند و باعث خروج ارز از کشور می‌شوند.

 

بهترین قاب گوشی را چطور انتخاب کنیم؟
چه قابی برای گوشی بهتر است

 

جمع بندی: اگر گوشی نیاز دارید بخرید!

باتوجه به این که ارز نیمایی با شیب ملایمی در حال افزایش است و به احتمال قوی در ماه بعد قیمت بالاتری دارد و از طرفی موجودی گوشی‌های هوشمند در بازار از میانگین بالاتر است شرایط برای خرید گوشی مطلوب به نظر می‌رسد.

از طرفی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل و همچنین مهدی شجاری تحلیل‌گر بازار موبایل نیز در این مورد دقیقا نظر مشابهی دارند و همه این موارد دلیلی بر مناسب بودن شرایط برای خرید هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%85/
ads
ads