داغ ترین ها :
25 ویژگی جذاب و جدید از رابط کاربری One UI 4

25 ویژگی جذاب و جدید از رابط کاربری One UI 4

فهرست مطالب

درنهایت اندروید 12 نیز منتشر شد تا شاهد آخرین دستاورد نرم‌افزاری گوگل باشیم. در این بین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز خود را برای معرفی رابط کاربری مبتنی بر اندروید ‌12 و انتشار آن برای محصولاتشان آماده می‌‌کنند. در بین شرکت‌های سازنده می‌توان به سامسونگ، وان‌پلاس و اوپو اشاره کرد که هر یک نسخه‌ی مبتنی بر اندروید 12 رابط کاربری‌شان را معرفی کرده‌اند و حتی نسخه‌ی بتای آن‌ها را نیز در اختیار کاربران و علاقه‌مندان قرار داده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به سراغ امکانات موجود در رابط کاربری One UI 4 برویم. رابط کاربری سامسونگ که بر اساس سیستم‌عامل اندروید 12 توسعه یافته و هم‌اکنون نیز در اختیار دارندگان سری گلکسی S21 قرار گرفته است به زودی در اختیار سایر محصولات شرکت کره‌ای قرار خواهد گرفت.

در حقیقت می‌خواهیم به ویژگی‌های مختلف رابط کاربری One UI 4 پرداخته و ۲۵ قابلیت خاص آن را با یکدیگر بررسی کنیم. در فهرستی که پیش رو دارید، علاوه بر امکانات جدید به تغییرات رخ داده در امکانات پیشین نیز اشاره می‌شود. با تکنولایف همراه شوید.

 

لیست گوشی های سامسونگ و آفرهای ویژه خرید از سایت تکنولایف را مشاهده کنید: قیمت گوشی سامسونگ

 

تم ظاهری متریال یو در رابط کاربری One UI 4

یکی از جدیدترین ویژگی‌ها و شاید مهم‌ترین امکاناتی که همراه با اندروید 12 معرفی شد، طراحی ظاهری متریال یو بود؛ امکانی که به کاربر اجازه می‌دهد اکثر مولفه‌های ظاهری رابط کاربری را با توجه به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کند. شما می‌توانید تصویری را به عنوان والپیپر انتخاب کرده و بر اساس آن، تمامی رنگ‌بندی‌های موجود در رابط کاربری را شخصی‌سازی کنید.

ظاهر One ui 4.0 رابط کاربری

چنین قابلیتی در رابط کاربری One UI 4 نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و پس از انتخاب تصویری به عنوان والپیپر، امکان انتخاب رنگ‌بندی‌های مختلف با توجه به المان‌های موجود در والپیپر در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

 

سامسونگ رم پلاس

در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی را می‌توان در بازار مشاهده کرد که از حافظه‌ی رم با ظرفیت قابل توجهی برخوردار هستند. با این حال، ممکن است در برخی از مواقع، میزان حافظه‌ی رم برای کاربر مناسب نباشد. درواقع منظورمان زمان‌هایی است که کاربر مشغول انجام امور چندوظیفه‌ای یا تجربه‌ی بازی‌های سنگین اندرویدی باشد.

رم پلاس سامسونگ

برای اینکه گوشی هوشمند در چنین مواقعی به مشکل برنخورد، سامسونگ قابلیتی را به رابط کاربری One UI 4 افزوده که حافظه‌ی رم از نوع مجازی تا سقف ۴ گیگابایت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چنین قابلیتی اجازه خواهد داد که بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی به‌صورت نرم و روان‌تر اجرا شوند.

بازطراحی ویجت صفحه خانه

طراحی ویجت جدید home

ویجت‌های موجود در صفحه خانه از طراحی متفاوتی برخوردار شده‌اند که بتوان آن را نسبت به مدل موجود در رابط کاربری One UI 3 منظم‌تر چید. همچنین اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار خواهند داد. باید گفت که طراحی صفحه‌ی مخصوص به ویجت‌ها از همان طراحی برخوردار خواهد بود که در نسخه‌ی خام اندروید 12 استفاده می‌شود.

دسترسی به پلیر موسیقی در لاک اسکرین

دسترسی به پلیر موسیقی در لاک اسکرین

اگر از کاربران رابط کاربری One UI 3 باشید حتما با ویژگی دسترسی سریع به مدیاپلیر آگاهی دارید. چنین ویژگی به صفحه قفل یا لاک اسکرین اضافه شده تا کاربر بدون نیاز به ورود به رابط کاربری، دسترسی به مدیاپلیر داشته باشد و آهنگ در حال پخش را تغییر دهد.

 

بررسی ویدئویی یک گوشی سامسونگ:
بررسی گوشی A32 5G

 

بازطراحی پنل تنظیمات سریع

طراحی جدید پنل دسترسی سریع one ui 4.0

پنل تنظیمات سریع در اندروید 12 نسبت به اندروید 11 تغییرات بسیاری را به خود دیده، اما سامسونگ چنین کاری را نکرده و تنها طراحی ظاهری آن را کمی تغییر داده است. درواقع پنل تنظیمات سریع رابط کاربری One UI 4 ساختار مشابه با نسخه‌ی موجود در رابط کاربری One UI 3 دارد، البته با این تفاوت که  طراحی ظاهری آن کمی تغییر یافته تا شبیه به بخش‌های دیگر رابط کاربری جدید برند کره‌ای شود.

حالت تیره‌ی هوشمندتر

یکی از ویژگی‌هایی که از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است، حالت تیره یا Dark Mode نام دارد؛ حالتی که اجازه می‌دهد نه تنها میزان مصرف انرژی کاهش یابد، بلکه فشار کمتری نیز به چشمان کاربر وارد شود. سامسونگ نیز توجه ویژه‌ای به حالت تیره دارد و در رابط کاربری جدید به سراغ هرچه بهتر ساختن آن رفته است.

دارک مود جدید one ui 4

در رابط کاربری One UI 4 حالت تیره اجازه می‌دهد آیکون‌ها نیز کمی تیره‌تر شوند و صفحه‌ی خانه با توجه به روشن یا خاموش بودن حالت تیره، تنظیمات متفاوتی را ارائه دهد.

تغییرات رابط کاربری اپلیکیشن دوربین

تغییرات رخ داده در اپلیکیشن دوربین باعث شده تا نسبت به نسخه‌ی موجود در رابط کاربری One UI 3 ساده‌تر شده و کار با آن، نیاز به صرف وقت بسیار در منوهای اپلیکیشن دوربین نداشته باشد؛ برای مثال، حالت زوم به‌صورت عددی نمایش داده می‌شود تا کاربر بتواند از میزان زوم باخبر شده و به راحتی میان گزینه‌های مختلف حالت زوم، گزینه‌ی دلخواه را انتخاب کند.

تغییرات رابط کاربری اپلیکیشن دوربین One ui 4.0

حالت حرفه‌ای یا Pro Mode نیز تغییراتی را به خود دیده تا کار با آن ساده‌تر شود. آیکون‌ها و انیمیشن‌هایشان نیز تغییرات جزئی داشته‌اند. هوش مصنوعی می‌تواند از این پس تشخیص دهد که کاربر در حال عکاسی در محیطی با نور کم است یا خیر. با این حساب، زمانی که کاربر عکاسی را در محیطی با نور کم شروع کرد، بخش‌های مرتبط با عکاسی در این حالت به نمایش درخواهد آمد تا کاربر بتواند به آن‌ها دسترسی سریع داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت که کار با اپلیکیشن دوربین در رابط کاربری One UI 4 به مراتب نسبت به نسخه‌ی پیشین ساده‌تر شده است.

 

بهترین برنامه های کتابخوانی اندروید و iOS را معرفی کردیم:
بهترین اپلیکیشن کتاب صوتی فارسی و انگلیسی

 

بهبود حالت انجام امور چند وظیفه‌ای یا مالتی‌تسکینگ

بهبود حالت multi tasking در one ui 4

سامسونگ تلاش کرده با انجام تغییرات جزئی به بهبود حالت مالتی‌تسکینگ کمک کند و باید گفت که موفق نیز شده است. امکان کار با چند اپلیکیشن به صورت همزمان یا تماشای دو پنجره در کنار یکدیگر راحت‌تر از گذشته شده و امکانات بیشتری برای مدیریت پنجره‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

امکانات بیشتر برای کیبورد سامسونگ

اصولا بیشتر کاربران از Gboard استفاده می‌کنند. با این حال، کاربرانی نیز هستند که به سراغ  کیبورد سامسونگ بروند. برند کره‌ای نیز در نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود از کیبورد اختصاصی غافل نشده و امکانات جالبی را به آن افزوده است. یکی از تغییرات مثبتی که رخ داده، دسته‌بندی بهتر استیکرها، ایمجوی‌ها و فایل‌های GiF است تا بتوانید دسترسی سریع‌تری به آن‌ها داشته باشید و در پیام‌هایتان استفاده کنید.

امکانات جدید کیبورد one ui 4

شما می‌توانید دو ایموجی را با یکدیگر ادغام کرده و تبدیل به یک انیمیشن کنید. آنچه در انتها خواهید داشت شباهت بسیاری به ترکیب ایموجی‌ها در Gboard دارد و انیمیشنی از ترکیب دو ایموجی به نمایش گذاشته خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت، اصلاح کلمات انگلیسی است که البته برای انجام چنین کاری، سامسونگ به سراغ گرمرلی (Grammarly) رفته است تا به کاربران در تایپ درست کلمات انگلیسی کمک کند. البته انتظار می‌رود در آینده زبان‌های بیشتری نیز اضافه شود.

اشتراک‌گذاری ساده‌تر اطلاعات

در حال حاضر سامسونگ در رابط کاربری One UI 3 قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند اطلاعات، فایل‌ها و موارد دیگر را میان چند دستگاه به اشتراک قرار دهند. با این حال، نسخه‌ی جدید رابط کاربری شرکت کره‌ای می‌تواند ویژگی مدنظر را با امکانات بیشتر و به صورت ساده‌تر در اختیار کاربران قرار دهد.

اشتراک سریع اپلیکیشن در one ui 4

در رابط کاربری One UI 4 اپلیکیشن‌ها بر اساس میزان استفاده‌ای که از آن‌ها دارید چیده خواهند شد تا اپلیکیشن‌هایی با کاربرد بیشتر در صدر فهرست اشتراک‌گذاری قرار گرفته و دسترسی به آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر باشد.

 

مقایسه های حرفه ای دوربین گوشی را در تکنولایف بخوانید:

مقایسه دوربین پوکو f3 با ردمی نوت 10 پرو

 

بهبود ویرایش تصاویر

بخش‌های مختلفی در رابط کاربری One UI 4 تغییر یافته که یکی از این بخش‌ها را می‌توان گالری دانست. علاوه بر آن، امکانات گسترده‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا بتوانند تصاویر را ویرایش کنند. گالری نیز می‌تواند پیشنمایشی از ویدئو را به نمایش بگذارد تا بدون نیاز به باز کردن ویدئو از محتوای آن باخبر شوید.

بهبود ادیتور عکس one ui 4

از جزئیاتی که در تصاویر ثبت شده به نمایش درخواهد آمد، محلی است که عکس‌ها ثبت شده‌اند. در حالت ویرایش تصویر می‌توانید از هوش مصنوعی کمک گرفته و بخش دلخواهتان از تصویر را با انجام چند مرحله‌ی ساده از تصویر حذف کنید.

امکانات بیشتر برای Device Care Menu

امکانات بیشتر برای Device Care Menu

گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارای ویژگی هستند که از طریق منوی Device Care بتوان عملکرد باتری و ضریب امنیتی را بررسی کرد. حال با آپدیت رابط کاربری One UI 4 نتایج بررسی‌های رخ داده با ایموجی به نمایش درخواهد آمد تا کاربر درک بهتری از وضعیت باتری و ضریب امنیتی دستگاه داشته باشد. علاوه بر آن، این بخش نیز با حالت متریال یو ادغام شده تا انتخاب تم مورد نظر کاربر باعث تغییر رنگ مولفه‌های این بخش نیز شود.

حالت پیشرفته‌ی میکروفون برای تماس‌های تصویری

رابط کاربری One UI 4 قابلیت جدیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌تواند در زمان تماس تصویری، کیفیت صدای کاربر را افزایش دهد. چنین ویژگی به بهبود تجربه‌ی تماس‌های تصویری یا شرکت در کنفرانس‌های آنلاین کمک شایانی خواهد کرد.

انیمیشن جدید برای شارژ باتری

انیمیشن شارژ باتری one ui 4

رابط کاربری One UI 4 به انیمیشن جدیدی برای شارژ باتری مجهز شده که اطلاعات جالبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نسبت به انیمیشن موجود در نسخه‌ی قبلی رابط کاربری سامسونگ از جذابیت بیشتری برخوردار است.

 

Reverse Charge چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است:
شارژ معکوس چیست

 

کنترل بیشتر روی میزان روشنایی صفحه‌نمایش

کنترل روشنایی صفحه one ui 4

در رابط کاربری One UI 4 قابلیتی به کاربر ارائه خواهد شد تا میزان روشنایی صفحه‌نمایش را از آنچه نسخه‌ی پیشین رابط کاربری One UI اجازه می‌داد نیز کاهش دهند. چنین ویژگی در زمانی کارآمد است که کاربر بخواهد میزان روشنایی صفحه‌نمایش را تا حد نیاز کاهش داده و مصرف انرژی را نیز کنترل کند.

حالت تصویر در تصویر از لبه‌های گرد برخوردار شده است

حالت تصویر در تصویر از لبه‌های گرد برخوردار شده است

با وجود اینکه حالت تصویر در تصویر در رابط کاربری One UI 3.1 وجود داشت، اما طراحی ظاهری درستی برای آن در نظر گرفته نشده بود. سامسونگ در رابط کاربری One UI 4 طراحی ظاهری حالت تصویر در تصویر را نیز زیر ذره‌بین برده و آن را بازطراحی کرده است تا پنجره‌ها از لبه‌های گرد برخوردار شوند.

افزایش امکانات دستیار هوشمند بیکسبی

در حال حاضر کاربرانی هستند که بیکسبی را به گوگل اسیستنت ترجیح می‌دهند. سامسونگ نیز در رابط کاربری جدید خود امکانات گسترده‌ای را برای این دسته از کاربران معرفی کرده است تا عملکرد دستیار هوشمند بیکسبی را بهبود بخشد.

امکانات جدید bixby در one ui 4

درواقع دستیار هوشمند بیکسبی می‌تواند اطلاعات بیشتری را از اتفاقات روز در اختیارتان قرار داده و شما را از اعلانات اخیر مطلع سازد؛ برای مثال بگوید که آیا میزان شارژ باتری به حداکثر رسیده است یا شما را از فرا رسیدن زمان انجام وظایفتان باخبر سازد.

درخشش بیشتر صفحه‌نمایش همیشه روشن در زمان دریافت پیام جدید

One ui 4 always on display

همانطور که می‌دانید تقریبا اغلب محصولات جدید سامسونگ از صفحه‌نمایش همیشه روشن برخوردار شده‌اند. با این حساب، دور از انتظار نبود که برند محبوب کره‌ای فکری برای افزودن امکانات بیشتر به صفحه‌نمایش همیشه روشن در رابط کاربری One UI 4 کند. از ویژگی‌های جدیدی که در رابط کاربری One UI 4 به صفحه‌نمایش همیشه روشن اضافه شده است، مطلع شدن از دریافت پیام با افزایش میزان روشنایی صفحه‌نمایش خواهد بود.

استفاده از ایموجی مبتنی بر واقعیت افزوده برای مخاطبان

استفاده از ایموجی مبتنی بر واقعیت افزوده برای مخاطبان

یکی از امکانات جالبی که در رابط کاربری One UI 4 در اختیارتان قرار می‌گیرد امکان استفاده از ایموجی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده به جای تصویرتان در فهرست مخاطبان است. درواقع می‌توانید ایموجی را برای کارت مخصوص مخاطبان انتخاب کنید تا کاربران دیگر، حساب کاربری شما را همراه با ایموجی مدنظر تماشا کنند.

 

نیاز به برداشتن صدا از روی فیلم دارید؟ مقاله برنامه تبدیل ویدیو به mp3 و اپلیکیشن های معرفی شده در آنرا بررسی کنید.

 

امکان شخصی‌سازی نمایش اعلانات

شخصی سازی نوتیفیکیشن ها one ui 4

رابط کاربری One UI 4 به شما اجازه می‌دهد در زمان دریافت اعلانات از طریق روشن شدن صفحه‌نمایش یا فلش موجود در ماژول دوربین از آن آگاه شوید. شما می‌توانید مشخص کنید که اعلانات کدام اپلیکیشن از طریق موارد ذکر شده نمایش داده شوند.

حالت رانندگی در بخش Digital Wellbeing

بخش Digital Wellbeing قابلیتی کاربردی است که باعث می‌شود تعادلی میان زندگی عادی و کار با تکنولوژی داشته باشید. چنین حالتی در اندروید ۱۲ نیز وجود دارد، اما آنچه نسخه‌ی موجود در رابط کاربری One UI 4 را متمایز می‌سازد، اضافه شدن حالت رانندگی است.

حالت رانندگی در بخش Digital Wellbeing

در این حالت، بخش مدنظر می‌تواند اپلیکیشن‌های مورد استفاده در زمان رانندگی را بررسی کرده و تحت نظارت قرار دهد. با استفاده از این روش می‌توانید بدون نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی هوشمند و درواقع پرت شدن حواستان در زمان رانندگی از امکانات مختلف اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

ارائه‌ی نتایج بهتر در زمان جستجو

ارائه‌ی نتایج بهتر در زمان جستجو در one ui 4

سامسونگ تلاش کرده در رابط کاربری جدید خود دسترسی به امکانات مختلف را تا حد ممکن ساده‌تر سازد. این موضوع شامل حالت جستجو نیز می‌شود تا بتوانید طی سریع‌ترین زمان ممکن در هنگام استفاده از قابلیت جستجو به نتایج دلخواهتان برسید.

ویجت تقویم ماهانه در صفحه قفل

ویجت تقویم ماهانه در صفحه قفل One Ui 4

در کنار ویجت‌هایی که برای صفحه‌ی خانه در نظر گرفته شده است، شما می‌توانید به یک سری ویجت در صفحه‌ی قفل نیز دسترسی داشته باشید. یکی از این ویجت‌ها تقویم ماهانه است که اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری از تقویم و روزهای ماه را در اختیار داشته باشید.

ضبط صدا در صفحه قفل

شما می‌توانید در رابط کاربری جدید سامسونگ ویجت ضبط صدا در صفحه قفل را فعال کنید. چنین قابلیتی اجازه می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت ضبط صدا را فعال کرده و صدای خود یا اطرافیانتان را ضبط کنید.

 

 

سامسونگ اینترنت

تغییرات جدید سامسونگ اینترنت

در حال حاضر بیشتر کاربران از مرورگرهایی مانند کروم یا بریو استفاده می‌کنند، اما سامسونگ نیز مرورگر مخصوص خود را در اختیارتان قرار می‌دهد تا تنوع بیشتری در استفاده از مرورگرها داشته باشید. نسخه‌ی جدید مرورگر سامسونگ از رابط کاربری زیباتری استفاده می‌کند و سریع‌تر از نسخه‌ی پیشین خواهد بود.

 

پرسش‌های متداول

از کجا بدانم گوشی هوشمند من نیز رابط کاربری One UI 4 را دریافت می‌کند؟

ما در تکنولایف مقاله‌ای تهیه کرده‌ایم که آخرین جزئیات از انتشار رابط کاربری جدید سامسونگ را در اختیارتان قرار می‌دهد. کافی است به این صفحه رفته و مشاهده کنید که کدام گوشی هوشمند سامسونگ قادر به دریافت رابط کاربری One UI 4 خواهد بود.

آیا رابط کاربری One UI 4 باعث افت عملکرد دستگاه می‌شود؟

خیر. سامسونگ نه‌تنها در رابط کاربری جدید خود امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه به بهبود عملکرد دستگاه نیز کمک کرده است.

در حال حاضر کدام گوشی‌های هوشمند سامسونگ قادر به دریافت رابط کاربری One UI 4 هستند؟

سامسونگ هم‌اکنون رابط کاربری One UI 4 را برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S21 منتشر کرده و انتظار می‌رود محصولات بیشتری به جدیدترین رابط کاربری شرکت کره‌ای کوچ کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-one-ui-4/
ads
ads