داغ‌ترین‌ها
آیفون 13 پرو مکس اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بهترین گوشی 6 میلیونی بهترین گوشی 8 میلیونی تبلت دانش آموزی قیمت روز گوشی گوشی دانش آموزی نصب ویندوز 11

13 روش برای رفع مشکل متصل نشدن گلکسی واچ به گوشی موبایل

You are currently viewing 13 روش برای رفع مشکل متصل نشدن گلکسی واچ به گوشی موبایل

در صورتی که ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ (Samsung Galaxy Watch) خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را به گوشی هوشمند اندروید یا آیفون متصل کنید، بهتر است بدانید انجام این کار ساده است. اگر هنگام متصل کردن ساعت هوشمند خود به گوشی موبایل با مشکل مواجه شدید، بهتر است بدانید روش‌های گوناگونی برای رفع خطای احتمالی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم 13 روش حل مشکل متصل کردن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل را آموزش دهیم.

1: متصل کردن صحیح سامسونگ گلکسی واچ به اندروید یا آیفون

نخستین راه‌حل رفع مشکل را می‌توان استفاده از روش صحیح برای برقراری اتصال دانست. در صورتی که ساعت خود را به تازگی خریداری کرده و از جعبه خارج کرده‌اید، بهتر است برنامه گلکسی را در گوشی همراه خود باز کنید. در ادامه صفحه‌ای مشاهده خواهید کرد که از شما درخواست می‌کند مدل دقیق ساعت را وارد کنید. همچنین در صورت درخواست، بلوتوث گوشی موبایل خود را هم فعال کنید. پس از آن که مجوز و دسترسی‌های لازم را ارائه کردید، باید منتظر بمانید ساعت به گوشی موبایل متصل شود. در صورتی که تنظیم ساعت هوشمند گلکسی واچ را در گذشته انجام داده‌اید، اما هنوز اتصال انجام نشده است، بهتر است سایر روش‌های رفع مشکل را مورد بررسی قرار دهید.

2: گوشی و ساعت هوشمند را مجددا راه‌اندازی کنید

کار برقراری اتصال را با راه‌اندازی مجدد گوشی و ساعت هوشمند آغاز کنید. برای راه‌اندازی مجدد ساعت هوشمند خود، کلیدهای هوم، پاور و برنامه‌ها را فشار داده و در همان حالت نگه دارید. در ادامه و از لیست گزینه‌ها روی Power Off ضربه بزنید. پس از خاموش شدن ساعت سامسونگ گلکسی واچ، کلید موردنظر را مجددا فشار داده و نگه دارید تا زمانی که مجددا صفحه نمایش روشن شود.

رفع مشکل متصل نشدن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل - 1

 

قبل از خرید هر نوع اسمارت واچ مطلب زیر را بخوانید:

راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

3: بلوتوث را فعال کنید

شما باید نسبت به روشن بودن بلوتوث گوشی و ساعت هوشمند، اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بلوتوث در یک دستگاه هم خاموش باشد، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد و امکان برقرار اتصال فراهم نخواهد بود. شما می‌توانید برای فعال‌سازی بلوتوث از روش زیر استفاده کنید:

  • در سیستم عامل اندروید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش اتصالات (Connections، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با انتخاب گزینه موردنظر، بلوتوث را فعال‌سازی کنید. همچنین امکان فعال‌سازی بلوتوث از طریق تنظیمات سریع هم وجود دارد که برای استفاده از آن، باید انگشت خود را از بالای نمایشگر به سمت پایین کشیده و بعد از نمایش منو، نماد بلوتوث را انتخاب کنید.
  • در گوشی آیفون باید پس از ورود به تنظیمات، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. همچنین شما می‌توانید بلوتوث گوشی آیفون خود را از طریق مرکز کنترل (Control Center) هم فعال‌سازی کنید.
  • برای فعال‌سازی بلوتوث ساعت هوشمند خود هم باید پس از ورود به تنظیمات و بخش اتصالات (Connections)، گزینه بلوتوث را انتخاب کرده و آن را فعال‌سازی کنید.

هنگامی که بلوتوث را در هر دو دستگاه فعال‌سازی کنید، گوشی موبایل خود را در نزدیکی ساعت هوشمند قرار دهید تا ارتباط میان آن‌ها به خوبی و در سریع‌ترین زمان برقرار شود.

4: سطح باتری را مورد بررسی قرار دهید

در صورتی که با مشکل همگام‌سازی میان تلفن و ساعت هوشمند مواجه هستید، امکان دارد به علت پایین بودن سطح شارژ گوشی موبایل یا ساعت هوشمند باشد. همواره شرکت سامسونگ توصیه می‌کند شارژ باتری دستگاه‌های خود را بالاتر از 25 درصد حفظ کنید. در ادامه کار باید وضعیت گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید که در حالت صرفه‌جویی شارژ باتری قرار نداشته باشد.

5: برنامه Galaxy Wearable App را بروزرسانی کنید

معمولا این مشکل به نسخه‌های قدیمی Galaxy Wearable مربوط است. برای بروزرسانی برنامه، باید وارد گوگل پلی یا اپ استور شوید تا بتوانید آن را به ترتیب برای اندروید و آیفون دانلود کنید. پس از ورود به فروشگاه‌های ذکرشده، باید برنامه Galaxy Wearable را جستجو کنید. در صورت وجود برنامه، گزینه بروزرسانی (Update) را انتخاب کرده و پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، ارتباط میان گوشی و ساعت را برقرار کنید.

Galaxy Wearable App برای سامسونگ

 

 

6: بروزرسانی گوشی و ساعت هوشمند

مشابه برنامه، باید گوشی و نرم افزار ساعت شما هم برای ارائه عملکرد صحیح با آخرین نسخه، بروزرسانی شوند. در ادامه شما را با روش نصب بروزرسانی سیستم عامل آشنا خواهیم کرد:

  • در سیستم عامل اندروید وارد تنظیمات شده و گزینه بروزرسانی نرم افزار (Software Update) را انتخاب کنید. پس از آن، گزینه دانلود (Download) را انتخاب کرده و نصب کنید. همچنین شما می‌توانید پس از ورود به تنظیمات و انتخاب گزینه about، نرم افزار دستگاه را با انتخاب گزینه Software Update، بروزرسانی کنید.
  • در گوشی آیفون باید وارد تنظیمات شوید و با انتخاب General، بتوانید بروزرسانی نرم افزاری (Software Update) را انتخاب کنید.
  • در سامسونگ گلکسی واچ هم بهتر است برنامه Galaxy Wearable را در گوشی هوشمند موردنظر باز کنید، سپس در برنامه به سمت پایین رفته و روی گزینه Watch Software Update ضربه بزنید تا امکان انتخاب دانلود (Download) و نصب فایل مربوطه فراهم شود.

7: زبان سیستم عامل گوشی موبایل را بررسی کنید

برخی کاربران گلکسی واچ پیشنهاد کرده‌اند هنگام نخستین برقراری اتصال، بهتر است زبان گوشی هوشمند روی انگلیسی تنظیم شده باشد. برای تغییر زبان گوشی در اندروید باید وارد تنظیمات شوید و از بخش مدیریت عمومی (General Management)، زبان (Language) را انتخاب کرده و در نهایت روی انگلیسی (English) ضربه بزنید. در گوشی آیفون هم برای تغییر زبان دستگاه باید وارد تنظیمات شوید و از بخش General، زبان و موقعیت مکانی (Language & Region) را انتخاب کرده و در نهایت روی زبان آیفون (iPhone Language) ضربه بزنید تا امکان انتخاب انگلیسی (English) فراهم شود.

8: پاکسازی کش برنامه Galaxy Wearable در اندروید

در گوشی‌های اندروید می‌توانید حافظه کش Galaxy Wearable را پاکسازی کنید تا ارتباط میان ساعت و گوشی موبایل را رفع کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات شده و از بخش برنامه‌ها (Apps)، برنامه Galaxy Wearable را انتخاب کرده و روی گزینه ذخیره‌سازی (Storage) ضربه بزنید. در ادامه کار باید گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) را انتخاب کرده و راه‌اندازی مجدد دستگاه را انجام دهید.

رفع مشکل متصل نشدن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل - 2

9: قطع اتصال گوشی و ساعت هوشمند

تازه‌سازی ارتباط میان گوشی موبایل و ساعت گلکسی واچ هم می‌تواند مشکلات احتمالی را رفع کند. برای انجام این کار باید آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده و مجددا متصل کنید. شما باید برنامه Galaxy Wearable را باز کرده و روی سه نوار موجود در قسمت بالا ضربه بزنید تا امکان انتخاب گزینه قطع اتصال (Disconnect) فراهم شود. در صورتی که برنامه شرایط اتصال را نشان دهد، ارتباط ساعت و دستگاه قطع شده است. برای برقراری مجدد اتصال، باید روی گزینه متصل کردن (Connect) ضربه بزنید.

رفع مشکل متصل نشدن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل - 3

در صورتی که ساعت را از گوشی موبایل جدا کرده‌اید، بهتر است هر دو را مجددا راه‌اندازی کنید. برنامه Galaxy Wearable را باز کرده و گزینه برقراری اتصال (Connect) را در صفحه اصلی انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید:

بررسی اپل واچ سری 6

 

10: متصل کردن ساعت هوشمند به گوشی جدید

در صورتی که سامسونگ گلکسی واچ شما به یک گوشی موبایل متصل شده است، باید شرایط کار را برای برقراری اتصال، تغییر دهید. شما باید از قابلیت اتصال به گوشی هوشمند جدید در ساعت گلکسی واچ استفاده کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات گلکسی واچ شوید. در ادامه کار به سمت پایین رفته و روی اتصال به گوشی هوشمند جدید ضربه بزنید. با انجام این کار، ساعت هوشمند شما مجددا راه‌اندازی خواهد شد. سپس روش نخست را به منظور برقراری اتصال آزمایش کنید.

رفع مشکل متصل نشدن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل - 4

11: تعمیر ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ

گاهی وقت‌ها تعمیر ساعت هوشمند از طریق بلوتوث می‌تواند موثر باشد. برای انجام این کار در اندروید باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و پس از انتخاب اتصالات (Connections)، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کنید. سپس روی نماد تنظیمات موجود در سامسونگ گلکسی واچ ضربه زده و گزینه Unpair را انتخاب کنید تا برقراری ارتباط با استفاده از برنامه Galaxy Wearable فراهم شود.

رفع مشکل اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی

در گوشی آیفون باید وارد تنظیمات شوید و گزینه بلوتوث را انتخاب کنید. در ادامه روی نماد i موجود در کنار گلکسی واچ ضربه زده و گزینه Forget this Device را انتخاب کنید تا مشکل هر دو دستگاه رفع شود.

12: نصب مجدد برنامه و پلاگین‌ها

شما می‌توانید برنامه Galaxy Wearable و افزونه‌هایی که بارگیری کرده‌اید را مجددا نصب کنید. قبل از انجام این کار، حتما آن‌ها را حذف کنید.

13: راه‌اندازی مجدد ساعت هوشمند

در نهایت اگر هیچ کدام از روش‌ها نتوانستند موثر عمل کنند، لازم است ساعت هوشمند خود را ریست دهید. برای انجام این کار، تنظیمات گلکسی واچ خود را باز کرده و از بخش General، گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را انتخاب کنید. پس از بازنشانی، گوشی هوشمند را متصل کرده و مطابق با روش نخست عمل کنید.

 

 

سوالات متداول

آیا امکان متصل کردن یک گلکسی واچ به دو گوشی هوشمند وجود دارد؟

شما می‌توانید یک ساعت گلکسی واچ را فقط به یک گوشی موبایل متصل کنید. در صورتی که می‌خواهید آن را به یک دستگاه دیگر متصل کنید، باید ارتباط گلکسی واچ را با دستگاه نخست قطع کنید. بد نیست بدانید که امکان استفاده از چنیدن ساعت با یک گوشی موبایل امکان‌پذیر است.

آیا امکان مشاهده یک گلکسی واچ بدون گوشی موبایل وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید از یک گلکسی واچ بدون متصل کردن به گوشی موبایل هم استفاده کنید.

آیا امکان متصل کردن گلکسی واچ به وای فای بدون استفاده از گوشی موبایل وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید ساعت هوشمند خود را به وای فای متصل کنید.

 

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید