داغ ترین ها :
10 گوشی عجیب و غریب در تاریخ تلفن همراه

10 گوشی عجیب و غریب در تاریخ تلفن همراه

گوشی‌های هوشمند این روزها به عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. همچنین امروزه پیشرفت چشمگیر تکنولوژی باعث شده همه ما شوق و ذوق زیادی برای دنبال کردن آخرین اخبار گوشی‌های هوشمند و خرید آخرین مدل آن برای خود داشته باشیم.
مثلا الان که به زمان‌های قدیم فکر می‌کنیم شاید برایمان عجیب باشد چگونه با گوشی‌های غیرلمسی کار می‌کردیم. حتی شاید صفحات کوچک 3 تا 4 اینچی، امروزه برای بسیاری از ما غریب باشد. با این حال چه در گذشته و چه امروزه گوشی‌های عجیب و غریب زیادی تولید می‌شوند که احتمالا برای بسیاری از ما جالب است و در عین حال ما را متعجب می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره عجیب ترین گوشی های دنیا صحبت کنیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که این موضوع برایتان جذاب است و در عین حال کنجکاو شده‌اید، در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید.

10 مدل گوشی عجیب و غریب در دنیا

10 مدل گوشی عجیب و غریب در دنیا

عجیب‌ و غریب‌ترین گوشی‌های جهان را همراه ما بشناسید!

1. Nokia N-Gage

Nokia N-Gage

گوشی N-Gage برند نوکیا به دلیل ظاهر عجیبش علاقه‌مندان کنجکاو زیادی دارد!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این گوشی حدود 14سال پیش با دیزاینی متفاوت و قابلیت‌های کاملا جدید معرفی شد که به دلیل ظاهر عجیب و غریب آن بسیار معروف شده شده است. طراحی گوشی نوکیا N-Gage به قدری منحصربه‌فرد بود که خاطره‌ی آن برای همیشه در ذهن‌ها ثبت شده است.
نوکیا N-Gage به دلیل ظاهر عجیبش بین مردم اینگونه معروف است که «این گوشی حاصل ازدواج یک گوشی هوشمند با یک کنسول بازی قابل حمل بوده است». البته شاید این گوشی عجیب در ظاهر جذاب به نظر برسد ولی در عمل چندان موفق نبوده است و کارایی لازم را دارا نمی‌باشد. مدل N-Gage برند نوکیا به شکست تجاری سنگینی برای شرکت نوکیا تبدیل شد. اصلی‌ترین مشکلات این گوشی نوکیا تا حد زیادی به اشکالات در طراحی پیچیده و سخت آن مربوط می‌شود.

بعضی از مشکلات اساسی و چشمگیر گوشی N-Gage که سبب شکست آن شد شامل موارد زیر است:

  • بازی‌های روی گوشی N-Gage روی مموری MMC عرضه می‌شد. پس این دشواری را به وجود می‌آورد که کاربر هنگام عوض کردن بازی مجبور باشد گوشی را کلا خاموش کند؛ درپوش پلاستیکی پشت گوشی را باز کند، باتری را در بیاورد تا بتواند کارتریج بازی را عوض کند.
  • در طراحی N-Gage می‌توان به قرار گرفتن اسپیکر و میکروفون مکالمه روی لبه بالای گوشی اشاره کرد. در این شرایط مجبور هستید گوشی را عمود بر صورت خود روی گوشتان قرار دهید و احتمالا این موضوع برای شما حس خوشایندی نخواهد داشت و حتی شاید مضحک به نظر برسد.

2. Garmin Nuvifone G60

این مدل گوشی Nuvifone G60 در فوریه 2009 معرفی شد. طراحی خاص و در عین حال عجیب مدل Nuvifone G60 که متعلق به شرکت ایسوس می‌باشد، دوباره توجه عده زیادی را به خود جلب کرده بود. این گوشی در رده گوشی‌های ساده می‌باشد و همچنین تنها از یک سیم کارت پشتیبانی می‌کند. نوع صفحه نمایش این گوشی لمسی مقاومتی TFT می‌باشد و همچنین دارای 65هزار طیف رنگ نیز می‌باشد. وزن این مدل 137گرم اعلام شده است.
Nuvifone بعد از معرفی‌اش جایگزین عالی برای Sat Nav برای جابه‌جایی گام به گام و بررسی کامل نقشه‌های آمریکای شمالی می‌باشد. اما به طور کلی این مدل خیلی گوشی محبوب و خوبی به حساب نمی‌آید و شکل ظاهری آن هنگام که در دست شماست احساس راحتی به شما نمی‌دهد.

 

3. Danger Hiptop

Danger Hiptop

این گوشی، جزو گوشی‌هایی است که صنعت موبایل را متحول کرده است!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گوشی Danger Hiptop در سال 2002 به بازار عرضه شد و به گفته سازنده‌های آن برای جذب جوانان در طراحی آن تلاش‌های بسیاری شده است. در واقع با طراحی ظاهری به اصطلاح عجیب و غریب و حالت کشویی کیبورد آن قصد داشت توجه عده زیادی به خصوص نسل جوان را به سوی خود جلب کند. این گوشی با داشتن محیط کاربری مناسب و زیبا و همچنین صفحه کیبورد Qwerty که برای تایپ کردن بسیار خوب بود موفق شد عده زیادی را به خود جذب کند و طرفداران خود را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: حل مشکل Security Keeps Stopping در شیائومی (چرا برنامه ها در شیائومی ناگهان بسته میشوند)

4. BlackBerry Passport

BlackBerry Passport

بهترین گوشی کیبوردی بلک‌بری که توجه‌های زیادی را به سمت خود جلب کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بلک‌بری پاسپورت یکی از آخرین تلاش‌های این شرکت برای ترکیب دستگاه‌های قدیمی و جدید بود. بلک‌بری با ساخت پاسپورت قصد داشت تا افراد که به دستگاه‌های قدیمی این شرکت علاقه دارند اما ترجیج می‌دهند از قوی‌ترین سخت افزارهای موجود استفاده کنند و نظرات را به سوی خود جلب کند. بلک بری با ساخت این گوشی خاص تا حدی به اهداف خود دست پیدا کرد. با این حال، این گوشی یکی از عجیب‌ترین اسمارت فون‌هایی است که امروزه در بازار یافت می‌شود.

5. Motorola Flipout

این گوشی عجیب و غریب موتورولا، آخرین نسل تلفن همراهی بود که با طراحی کشویی به بازار عرضه شد. گوشی موتورولا Flipout با طراحی دورانی و خاصی که داشت نظر افراد زیادی را به سوی خود جلب کرده بود. این مدل گوشی در سال 2010 معرفی شد و تنها گوشی آن از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. این مدل گوشی به دلیل طراحی کیبورد آن و حالت مربعی شکلی که گوشی دارد ظاهری عجیب به آن داده است.
طراحی مدل flipout موتورولا به دلیل ضخامت زیادی که داشته و سختی کار کردن با کیبورد آن به مرور محبوبیت خود را از دست داد و فروش آن به شدت کاهش یافت. این گوشی موتورولا برخلاف سایر گوشی‌ها با زدن دکمه‌ای صفحه نمایش مسیری نیم‌دایره طی کرده و به بالای صفحه کلید منتقل می‌شود.
بی‌شک گوشی‌های کشویی و تاشو در تاریخ گوشی‌های موبایل جایگاه قابل توجهی دارند اما در بعضی موارد این طراحی‌های عجیب و غریب خیلی محبوبیت نیافتند.

موتورولا فلیپ اوت

6. Nokia 7600

این مدل گوشی نوکیا نیز با ظاهر عجیبی طراحی شده است. گوشی 7600 نوکیا به دلیل ویژگی خاص و منحصربه‌فرد آن باعث شده است عملا ظاهری شبیه یک گوشی نداشته باشد. ولی جالب است بدانید این گوشی قدیمی بلوتوث و یک دوربین در کنار 28مگابایت حافظه داخلی را دارد، که در دوره خودش خیلی خوب بود. اما نقطه ضعف این گوشی که باعث نارضایتی کاربران شد همین ظاهر عجیب آن بود که کاربران را مجبور می‌کرد هنگام استفاده از گوشی به دلیل سنگینی آن از 2 دست خود استفاده کنند.

نوکیا 7600

7. Samsung Serene

گوشی سامسونگ serene مدل آن تاشو می‌باشد. همچنین از مواردی که آن را عجیب و غریب کرده است، صفحه نمایش برعکس آن می‌باشد که برای استفاده آن را باید برعکس دست خود می‌گرفتید تا دکمه‌ها بالا و نمایشگر پایین قرار بگیرد. به گفته سازندگان این طراحی برای ایجاد تعادل وزنی و همینطور کیفیت بهتر مکالمه انجام شده بود. اما به هر حال این موضوع ظاهر آن را عجیب می‌کرد.

8. Runcible

این گوشی عجیب هوشمند با ظاهری گرد طراحی شده است. این عجیب‌ترین اختراع گوشی هوشمندی بود که سراسر جهان را شوکه کرد. به راحتی آن را می‌توانید متفاوت‌ترین و عجیب‌ترین گوشی هوشمند معرفی شده در کنگره جهانی موبایل در نظر بگیرید. البته گوشی Runcible از نظر ظاهری عجیب به نظر می‌رسد اما افرادی که آن را به دست گرفته‌اند می‌گویند حس استفاده از آن بسیار جذاب و جالب بود.
این گوشی شبیه ساعت جیبی قدیمی یا قطب نماهای سنتی به نظر می‌رسد. اما همین طراحی خاصش باعث شده به راحتی در دست جای بگیرد. دارای درگاه ورودی و دوربین می‌باشد پس کارایی شبیه به موبایل‌های رایج بازار دارد.
این گوشی از سیستم عامل اندروید استفاده نمی‌کند و در واقع سیستم عامل آن فایرفاکس می‌باشد که قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قیمت این گوشی پایین‌تر از گوشی‌های رده بالای بازار است و در آن از سخت افزار قدرتمند یا نرم افزار متنوع خبری نیست.

 

بیشتر بخوانید: 10 سلبریتی که آیفون استفاده نمی کنند

 

9. Samsung Juke

این گوشی برای عاشقان موسیقی ساخته شده بود. Juke از فرمت‌های گوناگون صوتی پشتیبانی می‌کرد و دارای دو گیگابایت حافظه داخلی بود. اما جذابترین نکته درباره این گوشی طراحی آن بود که بسیار خاص و عجیب بود. برخلاف اکثر گوشی‌های آن زمان کیبرد دستگاه ثابت بود و این صفحه نمایش بود که قابلیت چرخش داشت. با اینکه سامسونگ Juke طراحی جالبی داشت اما به خاطر سخت افزار ضعیف موفقیت چندانی در بازار کسب نکرد.

10. Hyper p7 pen phone

این گوشی در سال 2004 معرفی شد. در واقع این مدل برای افرادی تهیه شده بود که دوست داشتند از گوشی خود به عنوان یک خودکار نیز استفاده کنند! این خودکار گران قیمت که البته با نوشت افزارهای معمولی کمی تفاوت دارد. شما می‌توانید با استفاده از آن تماس بگیرید و پیام ارسال کنید. شاید این گوشی از گوشی‌های موفق تاریخ به حساب نیاید اما بدون شک یکی از عجیب‌ترین دستگاه‌هایی است که در صنعت ساخته شده است.

جمع‌بندی

در این مقاله 10 مورد از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌های تاریخ را به شما معرفی کردیم که قطعا شناخت آن‌ها برای‌تان خالی از لطف نیست. در عصر تکنولوژی امروز که ایده‌های بزرگ و خفن زیادی مطرح می‌شود و به دلیل دارا بودن امکانات عالی سریعا وارد مرحله اجرا می‌شود، لازم است همیشه پیگیر آخرین اخبار تکنولوژی باشید تا بتوانید به روزترین اطلاعات را در زمینه تکنولوژی کسب کنید یا به موقع خرید خود را انجام دهید.
آیا شما غیر از این 10 مورد که درباره آن‌ها در مقاله مفصل صحبت کردیم، مورد دیگری می‌شناسید که گوشی ظاهری عجیب و غریب داشته باشد؟ پس اگر اطلاعات جذاب و دقیقی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را با مجله تکنولایف جهت بهبود و رشد اطلاعات کاربران به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. آرک

    خیلی از تصاویر لود نمیشه. لطفا رسیدگی کنید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/
ads
ads