داغ ترین ها :
لپ تاپ hp ساخت کدام کشور است؟

لپ تاپ hp ساخت کدام کشور است؟

به احتمال زیاد با محصولات شرکت HP‌ آشنا هستید. این شرکت در حوزه ساخت لپ تاپ و پرینتر و لوازم کامپیوتری فعال است و بعید نیست که با محصولات این شرکت کار کرده باشید. این شرکت محصولاتی را راهی بازار کرده که کیفیت بالایی دارند و کاربران می‌دانند که با خرید آن‌ها به دردسر نمی‌افتند و سال‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. لپ تاپ های HP هم از جزو همین محصولات هستند. تنوع لپ تاپ ها و کیفیت ساخت بالای لپ تاپ های HP باعث شده که این شرکت تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۲ درصد سهم بازار لپ تاپ در دنیا را در اختیار داشته باشد.

لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟

از آنجایی که با یک محصول با کیفیت سر و کار داریم، اولین سوالی که پیش می‌‌آید این است که لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟ جواب کاملا مشخص است. لپ تاپ های HP هم مانند اکثر لپ تاپ ها و محصولات بازار در کشور چین تولید می‌شوند. البته می‌توانید مدل‌هایی را هم پیدا کنید که در کشورهای تایلند، مالزی و فیلیپین ساخته شده‌اند.

 

دو برند مطرح لپ تاپ در بازار ایران:
مقایسه لپ تاپ لنوو و اچ پی

 

تاریخچه hp

برای اینکه بیشتر با این شرکت خوش نام آشنا شوید، قصد داریم نگاهی به تاریخچه شرکت hp داشته باشیم. این شرکت توسط «بیل هیولت» (Bill Hewlett) و «دیوید پکرد» (David Packard) در سال ۱۹۳۹ تاسیس شد.

اولین محصول این شرکت هم نوسان‌ساز صوتی بود و بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که یکی از اولین مشتری‌های شرکت HP هم والت دیزنی بود. دیزنی از نوسان ساز شرکت اچ پی برای تست تجهیزات صوتی ۱۲ سالن نمایشی که برای اکران انیمیشن Fantasia انتخاب شده بودند، استفاده کرد.

 

شرکت اچ پی در سال ۱۹۶۶ با ساخت HP 2116A رسما وارد حوزه ساخت تجهیزات کامپیوتری شد. وظیفه این کامپیوتر کنترل کردن خط تولید محصولات بزرگ HP بود.

در سال ۱۹۶۹ این شرکت تصمیم گرفت تمرکز خودش در حوزه کامپیوتر را بیشتر کند و در سال ۱۹۷۰ هم چندین کامپیوتر و حتی HP-35 که یک ماشین حساب جیبی بود را راهی بازار کرد.

 

آموزشی که شاید نیاز داشته باشید:
طریقه ریکاوری لپ تاپ hp

 

تا پایان دهه ۸۰ میلادی شرکت HP کلی محصول کامپیوتری در حوزه‌های مختلف راهی بازار کرده بود که به شکل خاص کامپیوترهای شخصی این شرکت مورد توجه قرار گرفتند. شرکت HP در این دهه فعالیت خودش در قاره آفریقا را شروع کرد. در سال ۱۹۸۵ شرکت HP با داشتن ۸۵ هراز کارمند در سرتاسر دنیا توانست ۶.۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. اچ پی از سال ۸۴ وارد ساخت پرینتر شد و در آن سال پرینترهای inkjet و پرینترهای لیزری را برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرد.

همچنین خط تولید اسکنرهای این شرکت هم در همان سال راه اندازی شد. این محصولات خیلی زود به موفق‌ترین محصولات اچ پی در سرتاسر دنیا تبدیل شدند. این شرکت به همین دلیل محصولی راهی بازار کرد که هم پرینتر بود، هم فکس هم اسکنر و هم دستگاه کپی. این شرکت در سال ۱۹۸۶ تصمیم گرفت که دامنه HP.com را ثبت کند و به نهمین دامنه اینترنتی دات کام تبدیل شد.

دهه ۹۰ میلادی هم به عنوان دوران قابل توجهی در تاریخچه برند hp شناخته می‌شود. اچ پی در این دهه خط تولید کامپیوترهایش را گسترش داد و به شکل خاص دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، کسب و کارهای مختلف و کاربران را هدف قرار داد. البته گسترش فعالیت‌های این شرکت به واسطه خرید Apollo Computer در سال ۱۹۸۹ و شرکت Convex Computer در سال ۱۹۹۵ بود.

در سال ۱۹۹۲ دو بنیان‌گذار این شرکت از سمت مدیرعالی کناره گیری کردند. در بین سال‌های ۹۵ تا ۹۸ میلادی اچ پی اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر بود. در طول دهه ۹۰ میلادی فعالیت‌های این شرکت آنقدر گسترش پیدا کرده بود که تنها محدود به حوزه کامپیوتر نمی‌شد. این شرکت در حوزه‌های سلامتی و ارتباطات هم فعالیت چشم‌گیری داشت.

 

تست باتری لپ تاپ hp را چطور انجام دهیم؟ در مطلب زیر بخوانید:
تعویض باتری لپ تاپ hp

 

اچ پی در حال حاضر یک شرکت چند ملیتی به حساب می‌آید که البته مرکز اصلی آن‌ در آمریکا و کالیفرنیا قرار دارد. دفتر اروپایی این شرکت در کشور سوییس واقع شده و البته یک مرکز تحقیقاتی هم در پاریس دارد. کشور سنگاپور هم مرکز فعالیت‌های آسیایی اچ پی به شمار می‌رود. یکی از بزرگ‌ترین دفترهای اچ پی هم در کشور انگلیس قرار دارد که مرکز کاملا شناخته‌ای شده‌ای است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%da%86-%d9%be%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads