داغ ترین ها :
چگونه لپ تاپ ایسوس را به تلویزیون وصل کنیم

چگونه لپ تاپ ایسوس را به تلویزیون وصل کنیم

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید روی پرده بزرگ سینما فیلم تماشا کنید قطعا این موضوع به شما ثابت شده که فیلم دیدن روی پرده بزرگ و پرابهت سینمای هیجان‌انگیزتر از تماشای فیلم روی نمایشگرهای کوچک لپ‌تاپ است. اما نکته مهم اینجا است که همیشه همه فیلم‌ها را نمی‌توانیم در سینما تماشا کنیم حتی اگر این شرایط وجود داشته باشد، خیلی اوقات دوست داریم روی مبل خانه دراز بکشیم و در حالیکه یک ظرف پاپ کورن در دست داریم، فیلم مورد علاقه‌مان را تماشا کنیم. خبر خوب اینکه فرقی نمی‌کند که اهل تماشای فیلم روی پرده سینما هستید یا عاشق بازی کردن روی صفحه نمایشگر بزرگ، در هر صورت می‌توانید با اتصال ساده لپ‌تاپ به تلویزیون این کار را انجام بدهید و از بزرگی صفحه نمایشگر حین بازی کردن لذت ببرید. به طور کلی انتقال اطلاعات به دو صورت Widi و کابل انجام می‌شود. در ادامه مقاله قصد داریم به روش‌های وایرلس و غیر وایرلس برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون اشاره بپردازیم.

 

از آفرهای لپ تاپ Asus در فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: قیمت لپ تاپ ایسوس

 

چگونه لپ تاپ ایسوس را به تلویزیون وصل کنیم

انواع روش‌ های اتصال لپ‌ تاپ ایسوس به تلویزیون

  • کابل HDMI
  • Screen Mirroring
  • USB-C
  • کابل VGA
  • USB Flash

درباره روش انتقال اطلاعات Widi چه می‌دانید؟

Widi کوتاه شده کلمه Wireless Display است و این قابلیت را به کاربر می‌دهد که اطلاعات را مانند فیلم، آهنگ، عکس، ویدیو را بدون نیاز به سیم از یک لپ تاپ که از این فناوری پشتیبانی می‌کند به تلویزیون HD منتقل کندو انتقال دیتا از طریق آداپتور Widi صورت می‌گیرد.

اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون

اتصال با کابل HDMI

حتما اسم HDMI را زیاد شنیده اید. این کابل پرکابردترین و راحت‌ترین روش اتصال است. اکثر لپ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، نمایشگرها کنسول‌های بازی، پروژکتورها و کامپیوتر‌ها پورت HDMI دارند. و علت محبوبیت کابل HDMI این است که قابلیت سیگنال‌های صوتی و تصویری را ارسال می‌کند.

برای اتصال کابل HDMI به لپ‌تاپ ایسوس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. حتما باید یک کابل HDMI بخرید.
  2. یک سر کابل HDMI را به ورودی HDMI تلویزیون متصل کنید.
  3. سر دیگر کابل HDMI را به ورودی HDMI در لپ تاپ وصل کنید.
  4. مطمئن شوید که تلویزیون و کامپیوتر هر دو روشن می‌شوند.

 

از بین اسنوا و Daewoo کدام بهتر است؟
مقایسه تلویزیون اسنوا با دوو

 

چگونه HDMI را در لپ‌تاپ ایسوس فعال کنیم؟

اکثر لپ‌تاپ های ایسوس به محض اتصال، به صورت خودکارفعال می‌شود. در غیر این صورت باید از طریق کنترل از راه دور، منو را پیدا کنید سپس HDMI را از منوی Line انتخاب کنید. پس از اینکه لپ‌تاپ به تلویزیون وصل شد، دستگاه به صورت خودکار صدا و تصویر را منتقل می‌کند.

چگونه HDMI را در لپ‌تاپ ایسوس فعال کنیم؟

معرفی فناوری Screen Mirroring

فناوری Screen Mirroring یک روش اتصال بی‌سیم است که اطلاعات را از طریق کابل یا اتصال بی‌سیم به تلویزیون یا پروژکتور منتقل می‌کند. این فناوری درحقیقت بخشی از ویژگی‌های وای‌فای است، همچنین از فناوری Miracast Direct برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که دو دستگاه به صورت بی‌سیم به یکدیگر متصل کنید. بعد از اتصال، اطلاعات با سرعت زیاد منتقل می‌شوند.همچنین Screen Mirroring به نام میراکست یا Wireless Display نیز معروف است. میراکست مانند یک مانتیور مجازی عمل می‌کند و به قول معروف می‌توانید صفحه نمایش خود را آیینه کنید یعنی محتوا را به یک نمایشگر دومی منعکس کنید. دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی‌های هوشمند را به نمایشگرهای بزرگ مثل مانیتور، تلویزیون یا پروژکتور متصل می‌کند.

  1. دکمه Windows را در لپ‌تاپ انتخاب کنید.
  2. به تنظیمات وارد شوید.
  3. سپس Connected Devices را کلیک کنید.
  4. روی گزینه Add Device انتخاب دستگاه ضربه بزنید.
  5. در این فهرست لیست دستگاه‌هایی که از فناوری آیینه پشتیبانی می‌کنند، مشاهده می‌کنید.
  6. نام تلویزیون را انتخاب کنید.
  7. اطلاعات صفحه لپ‌تاپ ایسوس را به تلویزیون ارسال می‌شود.

معرفی فناوری Screen Mirroring

 

 

کابل VGA مناسب لپ‌تاپ‌ های قدیمی Asus

یکی دیگر از روش های اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون از طریق کابل VGA است . معمولا این پورت در لپ تاپ ها و تلویزیون های قدیمی وجود دارد و برعکس کابل HDMI فقط اطلاعات تصویر را منتقل می‌کند. و کیفیت تصویر نسبت به HDMI پایین تر است. کابل VGA آبی رنگ است و از یک کانکتور و کابل تشکیل شده است. برای اتصال مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. یک کابل VGA و کابل صوتی تهیه کنید.
  2. ابتدا یک سر لپ‌تاپ را با کابل VGA به لپ‌تاپ و سر دیگر را به تلویزیون متصل کنید.
  3. سپس هر دو دستگاه را با کابل صوتی 3.5 میلی‌متری به هم متصل کنید.
  4. لپ‌تاپ و تلویزیون را روشن کنید.

کابل VGA مناسب لپ‌تاپ‌ های قدیمی

کابل USB-c

اگر لپ‌تاپ شما گزینه USB-C دارد. اتصال به وسیله USB-C ساده‌ترین روش‌ اتصال لپ‌تاپ ایسوس به تلویزیون است. یک راه این که می‌توانید لپ‌تاپ را مستقیم به تلویزیون وصل کنید. اما این روش تنها زمانی کاربردی است که تلویزیون شما نیز از کابل USB-C پشتیبانی کند. در غیر این صورت یک کابل usb-c به usb-c نیاز دارید. باید یک کابل USB-C بخرید تا دو دستگاه به راحتی به هم وصل شوند. فقط قبل از خرید کابل به این نکته توجه کنید که همه کابل‌های USB-C قابلیت پخش ویدیو را ندارند. برای اتصال از این طریق دو روش وجود دارد.

  1. دو دستگاه را با کابل USB-C به یکدیگر متصل کنید.
  2. و یا اینکه با آداپتور USB-C به HDMI اتصال را برقرار کنید.

 

شاید برای شما هم سوال باشد:
چطور بفهمیم باتری لپ تاپ چند سلولی است

 

USB Flash

اگر حوصله ندارید از کابل‌های مختلف استفاده کنید، ساده‌ترین روش، اتصال لپ تاپ با USB Flash است. این گزینه مناسب برای افرادی است که فقط دوست دارند عکس‌ها و فیلم‌های سفرشان را در یک نمایشگر بزرگ تماشا کنند. بدون نیاز به هیچ کابل فقط محتوا را به تلویزیون منتقل کنید. فقط به این نکته توجه کنید که تلویزیون شما باید از پورت USB پشتیبانی کند. نکته دوم اینکه قابلیت پخش فایل‌های مختلف را داشته باش زیرا برخی از تلویزیون‌ها فقط از فایل‌های تصویری را پخش می‌کنند در حالی که برخی دیگر پخش ویدیویی و تصویری را باهم دارند. برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون مراحل زیرا را اجرا کنید:

  1. تصاویر، ویدیو و فیلم‌ها را به یک فلش USB منتقل کنید.
  2. فلش USB را به تلویزیون متصل کنید.
  3. ورودی USB را انتخاب کنید.
  4. فایل‌های فلش را باز کنید و گزینه‌هایی که دوست دارید، پخش کنید،کلیک کرده و دکمه play را بزنید.

چگونه مانیتور را با کابل HDMI به لپ تاپ ایسوس وصل کنیم؟

خوشبختانه لپ‌تاپ ایسوس را می‌توانید به یک مانیتور متصل کنید. لپ‌تاپ را کنار مانتیور قرار دهید، فقط قبل از هر چیز باید چک کنید که لپ‌تاپ از خروجی های HDMI-Mini HDMI و پورت USB-C پشتیبانی می‌کند یا نه. سپس کابل HDMI را به خروجی HDMI لپ تاپ وصل کنید. مانیتور یا HDTV را که می‌خواهید تصویر لپ تاپ را روی آن نمایش دهید، روشن کنید. سر دیگر HDMI را به خروجی مانیتور وصل کنید.

کدام روش بهترین گزینه اتصال است؟

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای اتصال لپ‌تاپ ایسوس به تلویزیون وجود دارد. اگر دوست ندارید با سیم کار کنید می‌توانید از روش‌های بی سیم نیز استفاده کنید. اما اگر با اتصال‌های سیمی مشکلی ندارید. کابل HDMI بهترین روش اتصال است، زیرا کیفیت تصاویر را حین انتقال حفظ می‌کند.

کاربرد تلویزیون به عنوان نمایشگر دوم مناسب چه گروهی است؟

  • این روش بیشتر ایده آل برای افرادی است که با لپ‌تاپ های گرافیکی کار می‌کنند.
  • افرادی که عاشق بازی با نمایشگرهای بزرگ هستند.
  • افرادی که دوست دارند فیلم‌ها را با بهترین کیفیت و نمایشگر بزرگ تماشا کنند.
  • مناسب دانشجویان و دانش آموزان است زیرا امکان ارتباط راحت‌تر با اساتید و معلم‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

 

 

سوالات متداول

  1. آیا لپ تاپ ایسوس را می‌توان با کابل HDMI به تلویزیون وصل کرد؟ بله به راحتی می‌توانید یک سر کابل HDMI را به لپ‌تاپ و سر دیگر را به تلویزیون متصل کنید و اتصال به طور خودکار وصل می‌شود. بیشتر لپ‌تاپ های ایسوس به محض اتصال HDMI، فعال می‌شوند.
  2. فناوری Screen Mirroring چیست؟ یک روش بی‌سیم انتقال اطلاعات است و همانطور که از نام آن مشخص است می‌توانید اطلاعات‌تان را به اصطلاح به صورت آیینه منعکس کنید و محتوا را به نمایشگر دوم منتقل کنید.
  3. آیا اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون بدون کابل HDMI امکان پذیر است؟ بله اگر لپ‌تاپ شما از پورت HDMI پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید اتصال لپ تاپ با تلویزیون را با کابل VGA انجام دهید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%88%d8%b5%d9%84-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads