داغ ترین ها :
مشکل قطع‌ بودن میکروفون و نحوه‌ فعال سازی آن در ویندوزهای 7، 8.1 و 10

مشکل قطع‌ بودن میکروفون و نحوه‌ فعال سازی آن در ویندوزهای 7، 8.1 و 10

امروزه میکروفون‌ها یکی از دستگاه‌های ورودی اصلی در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر‌ها محسوب می‌شود که به آن‌ها فرمان می‌دهد که وظایف مشخصی را اجرا کنند. به‌طور مثال در همین دوران همه‌گیری کرونا میکروفون‌ها به یکی از جنبه‌های کاربردی برای کاربران به منظور برقراری تماس‌های‌ تصویری و بخشی الزامی در زندگی متخصصان، دانش‌آموزان و بسیاری دیگر شده است.
با این حال بسیاری از شما از کار نکردن میکروفون لپ‌ تاپ یا کامپیوتر خود شکایت دارید. در این مقاله به دلایل کار نکردن میکروفون لپ‌تاپ و راه‌کار‌های رفع این مشکل پرداخته‌ایم.

 

برای خرید لپ تاپ با قیمت های ویژه فرصت را از دست ندهید: لپ تاپ

 

چرا اتصال میکروفون قطع می‌شود؟

در این‌جا به چهار دلیلی که ممکن است میکروفون‌ کار نکند و هم‌چنین روش‌های رفع آن‌ها پرداخته‌ایم:
۱) اگر میکروفون لپ‌تاپتان کار نمی‌کند اولین موردی که باید بررسی کنید این است که آیا به کامپیوتر یا لپ‌ تاپ اجازه‌ی دسترسی به میکروفون را داده‌اید یا خیر. ممکن است دلیل کار نکردن میکروفون عدم دسترسی لپ‌تاپ به میکروفون باشد. به این منظور بر روی صفحه کیبورد لپ‌تاپ کلیدی که لوگوی ویندوز بر روی آن قرار دارد را فشار دهید. سپس در نوار جست و جو کلمه “microphone” را سرچ کنید، سپس در لیستی که نمایان می‌شود بر روی گزینه‌ی “Microphone Privacy Settings” کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده عنوانی با نام “Allow apps to access your microphone” وجود دارد. در پایین نشانک تغییر وضعیت (فعال و غیرفعال کردن) وجود دارد؛ اطمینان حاصل کنید که بر روی on یعنی حالت فعال قرار گرفته باشد. حال به پایین صفحه اسکرول کنید، به قسمتی می‌رسید که نام و آیکون برنامه‌هایتان قرار دارد، در این قسمت می‌توانید با قراردادن نشانک تغییر وضعیت بر روی حالت on یا فعال / off و غیرفعال انتخاب کنید که کدام از برنامه‌هایتان اجازه‌ی دسترسی به میکروفون را داشته باشند و کدام‌ها نداشته باشند.
اگر با این اقدامات مشکل کار نکردن میکروفونتان حل نشد به سراغ روش دیگری که در ادامه خواهیم گفت بروید.

۲) یکی از رایج‌ترین دلایلی که ممکن است موجب کار نکردن میکروفون لپ‌تاپتان باشد این است که از درایور صوتی منقضی شده و قدیمی یا ایراددار استفاده می‌کنید بنابراین همیشه اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه‌ی به روزرسانی شده‌ی درایور صوتی استفاده کنید.
اگر زمان ، حوصله و دانش کافی برای به روز رسانی درایور را به روش دستی ندارید می توانید به روز رسانی درایور صوتی خود را با برنامه “Easy Driver” به صورت خودکار انجام دهید.

“Easy Driver ” به طوراتوماتیک سیستم شما را شناسایی میکند و درایور های مناسب برای آن را پیدا خواهد کرد. با استفاده از این برنامه دیگر نیاز نیست که شما دقیقاً سیستمی که لپ تاپ یا کامپیوترتان اجرا می کند را بشناسید، با دانلود درایور اشتباه به مشکل بر نخواهید خورد وهمچنین نیاز نیست نگران اشتباه کردن در حین نصب درایورها باشید. این برنامه تمامی این مسائل را مدیریت می‌کند. شما می توانید درایورهای سیستم تان را به طور خودکار با استفاده از نسخه‌ی رایگان (Free) و یا Pro به روز رسانی کنید. اگر این کار را با Pro Version انجام دهید تنها به دو گام نیاز دارد و هم‌چنین ضمانت کامل را دریافت خواهید کرد. (ضمانت ۳۰روزه‌ی بازگشت پول) به این منظور ۱) “Driver Easy” را دانلود و نصب کنید. ۲) آن را اجرا کنید و بر روی گزینه‌ی “Scan Now” کلیک کنید.
“Driver Easy” کامپیوترتان را اسکن خواهد کرد و هرگونه مشکل درایورها را شناسایی می‌کند.

۳) بر روی گزینه‌ی “Update all” کلیک کنید تا نسخه مناسب و صحیح تمامی درایورهای سیستم‌تان که از بین رفته یا منقضی شده‌اند دانلود و نصب شوند. به این منظور شما به نسخه‌ی “Pro Version” نیاز دارید.
همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه “Update” جلوی هر درایور (در این مورد درایور صوتی) آن را به صورت رایگان به روزرسانی کنید اما باید توجه داشته باشید که در این صورت بخشی از فرآیند به صورت دستی خواهد بود سپس کامپیوتر خود را Reset کنید و ببینید که آیا مشکل میکروفون حل شده است یا خیر.

 

برای ضبط پادکست چه میکروفونی باید داشته باشیم؟
میکروفون پادکست

 

۴) تنظیمات صوتی خود را بررسی کنید.
در حالت مطلوب ویندوز ها می توانند به صورت خودکار میکروفون را شناسایی کنند و به عنوان دستگاه پخش صدای پیش فرض قرار دهند این مورد همیشه صادق نیست و برخی اوقات ما باید به صورت دستی دستگاه های پیش فرض و میزان بلندی صدا را قرار دهیم. به این منظور در نوار سمت راست پایین صفحه‌تان بر روی آیکون صدا کلیک کنید، سپس از گزینه‌های نمایان شده روی گزینه‌ی “Sounds” کلیک کنید. در پنجره‌ی جدیدی که باز شده بر روی گزینه‌ی “Recording” کلیک کنید، در بخش your microphone device بر روی “microphone” کلیک کرده و سپس بر روی گزینه‌ی “Set Default” کلیک کنید.
)توجه: اگر در این قسمت گزینه “microphone” ظاهر نشد در فضای خالی لیست راست‌کلیک کرده و تیکِ Show Disable Devices را بزنید. سپس قبل از این‌که روی microphone کلیک کرده و Set Default را بزنید، بر روی Microphone Device راست کلیک کرده تا ظاهر گردد. (سپس دوباره بر روی Microphone کلیک کنید و سپس properties را بزنید. سپس بر روی نوار “Levels” کلیک کرده و سپس نشانک slider میکروفون را تا انتها که بالاترین میزان صداست ببرید و سپس گزینه‌ی OK را بزنید. سپس دوباره گزینه‌ی OK را بزنید تا تغییرات در ویندوز شما اعمال شود.

 

آموزش تصویری تبدیل گوشی به میکروفون:
تبدیل گوشی به میکروفون بلوتوث

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%82%d8%b7%d8%b9-%d8%a8%d9%88%d8%af%d9%86-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads