داغ ترین ها :
حل مشکل پرش صفحه مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر با چند راهکار ساده

حل مشکل پرش صفحه مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر با چند راهکار ساده

پرش صفحه لپ تاپ یا همان چشمک زدن صفحه لپ تاپ یکی از مشکل‌هایی است که در میان انواع لپ تاپ معمولی و گیمینگ به چشم می‌آید. درواقع تفاوتی نمی‌کند که از کدام مدل یا برند استفاده می‌کنید زیرا پرش صفحه مانیتور لپ تاپ می‌تواند دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد. اگر شما هم به دنبال دلیل پرش تصویر مانیتور لپ تاپ و راهکار برای رفع آن هستید، تا پایان این مقاله از تکنولایف همراه ما باشید.

دلیل پرش صفحه لپ تاپ

دلیل پرش صفحه لپ تاپ

پرش تصویر و لرزش صفحه لپ تاپ تنها مختص به یک مدل یا برند خاص نیست. معمولا تفاوتی نمی‌کند که از لپ تاپ ایسوس استفاده می‌کنید یا لنوو، زیرا علت پرش صفحه لپ تاپ ایسوس یا لنوو می‌تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد به همین دلیل برای حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ نیازی به داشتن دانش خاصی در مورد مدل لپ تاپ نیست. معمولا دلیل پرش تصویر مانیتور لپ تاپ در میان اکثر مدل‌ها یکسان است. در ادامه می‌توانید با انواع دلایل پرش و لرزش تصویر مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر آشنا شوید.

 

جدیدترین مدل های لپ تاپ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

ایراد در سخت افزار

اگر در قسمت ساخت و جای گذاری قطعات یک لپ تاپ مشکلی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد پردازش صفحه نمایش کار سختی برای پردازنده خواهد بود و شما با پرش صفحه نمایش لپ تاپ مواجه خواهید شد. یعنی صفحه نمایش هر تصویر را قطعه قطعه نشان می‌دهد یا به صورت دوره‌ای هر چند ثانیه مانیتور تصویر سیاهی را نشان می‌دهد. این مشکل احتمالا با تعویض قطعه‌ای رفع می‌شود و نیازی به تعویض لپ تاپ یا نا امید شدن از آن برای ادامه نیست.

قرار داشتن لپ تاپ در کنار وسایل ساطع کننده امواج الکترومغناطیسی

اگر گوشی، مایکروویو، مگ سیف و وسایل دیگری که از آن‌ها امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌شوند، در کنار لپ تاپ و کامپیوتر قرار بگیرند، ممکن است علت پرش صفحه لپ تاپ لنوو یا هر برند دیگری باشند. به همین دلیل برای جلوگیری از پرش صفحه در ویندوز 10، 11 یا پایین‌تر از آن‌ها بهتر است تا از قرار داشتن لپ تاپ در کنار وسایل ساطع کننده امواج الکترومغناطیسی جلوگیری کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
چرا لپ تاپ روشن نمی شود

 

سالم نبودن کارت گرافیک لپ تاپ

پرش صفحه نمایش لپ تاپ در اثر تاثیر سالم نبودن کارت گرافیک

گاهی اوقات سالم نبودن کارت گرافیک باعث می‌شود تا پرش تصویر مانیتور لپ تاپ دائما تکرار شود و در لحظات حساسی مانند طراحی و کار با ابزار گرافیکی یا بازی‌های شوتری آنلاین شما را به دردسر بیندازد.

 

انواع کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید

 

مشکل نرم افزاری لپ تاپ

گاهی پیش می‌آید که ویروسی شدن لپ تاپ از طریق برنامه‌های بدافزار دلیل پرش تصویر مانیتور لپ تاپ است. اگر روی لپ تاپ آنتی ویروس فعال نداشته باشید تا به شما هشدار دهد، ممکن است در آینده با مشکل پرش صفحه لپ تاپ مواجه شوید.

خرابی آداپتور و کابل شارژ

اگر سیمی که لپ تاپ را با آن شارژ می‌کنید دچار مشکل شده باشد، ممکن است هنگام استفاده از سیم به صورت مداوم با پرش و لرزش‌های متوالی صفحه روبه‌رو شوید. همچنین در صورتی که نوسان برق منطقه‌ای که در آن از لپ تاپ استفاده می‌کنید، زیاد باشد و آداپتور نتواند از آسیب‌رسی نوسان برق به سخت افزار لپ تاپ جلوگیری کند، به احتمال زیاد در طولانی مدت با مشکل‌هایی مانند سیاه شدن صفحه نمایش و پرش لحظه‌ای آن مواجه خواهید شد.

حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ

 

حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ

با توجه به مواردی که گفته شد، مشکل پرش و لرزش صفحه لپ تاپ می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که خوشبختانه برای هر کدام راه حلی وجود دارد. اگر شما متوجه شده‌اید که چرا تصویر در مانیتورتان می‌لرزد یا چرا صفحه به حالت چشمک زن قرار می‌گیرد و به دنبال راه حل هستید، در ادامه این مطلب با راه حل مشکل‌های گفته شده آشنا می‌شوید.

 

 

روشن و خاموش کردن لپ تاپ، آسان‌ترین روش

اگر اولین بار است که شاهد پرش نور صفحه لپ تاپ هستید و تا پیش از آن لگ، کندی و مشکلی در عملکرد لپ تاپ ندیده‌اید، بهتر است برای بار اول خوش بین باشید و تنها به روشن و خاموش کردن لپ تاپ راضی شوید. در صورتیکه این مشکل باز هم تکرار شود، بهتر است یکی از راهکارهایی که در این مقاله مطرح می‌شوند را انجام دهید.

تحویل لپ تاپ به تعمیرکار برای سرویس

از زمانی که لپ تاپ را می‌خرید و شروع به استفاده می‌کنید، در بهترین حالت هر یک سال و در بدترین حالت هر 2 الی 3 سال یکبار باید لپ تاپ را برای سرویس به پیش تعمیرکار ببرید. تعمیرکار پیچ‌های صفحه کیبورد را باز می‌کند و گرد و خاک ناشی از استفاده چندساله را پاک می‌کند. همچنین در صورتیکه احساس کند که مشکل دیگری وجود دارد و قطعه‌ای نیاز به تعویض دارد؛ آن را تعویض می‌کند و به همین آسانی لپ تاپ نجات پیدا می‌کند. البته نکته اینجاست که اگر صفحه مانیتور یک بار خاموش شود و دیگر روشن نشود، احتمالا پنل به کار رفته سوخته است و مشکل روشن نشدن با پرش صفحه بسیار متفاوت است و تعمیر صفحه سوخته با صفحه دارای پرش زمین تا آسمان فرق دارد.

دور نگه داشتن لوازم دارای امواج الکترومغناطیسی

تلاش کنید جریان‌های الکترومغناطیسی را از لپ تاپ دور کنید. اگر نزدیک بودن گوشی و سایر لوازم دارای امواج به لپ تاپ باعث ایجاد پرش تصویر لپ تاپ می‌شود؛ پس تا جایی که می‌شود این دو وسیله را از همدیگر دور نگه دارید. همچنین در بعضی موارد گفته شده است که نزدیکی گوشی به لپ تاپ باعث کاهش توان باتری گوشی می‌شود.

تعویض کارت گرافیک

تعویض کارت گرافیک لپ تاپ کاری تخصصی است و از دست هرکس برنمی‌آید، به همین دلیل اگر متوجه شدید که مشکل پرش صفحه مانیتور لپ تاپ به این دلیل است که کارت گرافیک آسیب دیده برای تعویض آن حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید.

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع مانیتور کامپیوتر به تکنولایف مراجعه کنید

 

آنتی ویروس را هنگام دانلود و نصب خاموش نکنید

حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ با خاموش نکردن آنتی ویروس

برای اینکه از نصب بدافزارها روی لپ تاپ جلوگیری کنید، آنتی ویروس لپ تاپ را خاموش نکنید. اگر سیستم از لحاظ نرم افزاری دچار مشکل شده باشد، در ویندوزهای جدید بدون وجود آنتی ویروس هم برنامه به صورت خودکار حذف می‌شود؛ اما در نسخه‌های قدیمی از طریق اسکن آنتی ویروس می‌توان نام برنامه را پیدا کرد و آن را غیرفعال کرد. در نهایت اگر مشکل پرش حل نشد بهتر است به تعویض نسخه ویندوز فکر کنید. شاید اصلا نسخه ویندوز برای لپ تاپ سنگین باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
دلایل صدا دادن فن لپ تاپ

 

خرید آداپتور و شارژر جدید

اگر هنگام شارژ پرش صفحه لپ تاپ بیشتر از قبل و به صورت دائم تکرار شود، احتمالا مشکل از آداپتور و کابل شارژ است. در این جور مواقع خرید آداپتور و شارژر جدید راهکار خوبی است.

تغییر تنظیمات لپ تاپ

اگر هیچکدام از روش‌های نام برده شده، راهکار مناسبی برای لپ تاپ شما نبود، پس به تغییر تنظیمات ویندوز فکر کنید. از 2 روش می‌توان این تغییر را اعمال کرد.

راه حل اول:

حل مشکل پرش تصویر با تغییر تنظیمات لپ تاپ

  1. کنترل پنل (Control Panel) را درون مستطیل (Search) جست‌وجو کنید و صفحه کنترل پنل را باز کنید.
  2. روی گزینه Display که به معنای صفحه نمایش است، کلیک کنید.
  3. تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  4. وارد قسمت Advanced شوید.
  5. در پنجره جدید گزینه Monitor را انتخاب کنید.
  6. عدد بخش Screen Refresh Rate که بر حسب هرتز است را تغییر دهید.

 

علت پرش صفحه در ویندوز 10

 

 

نکته: هرچه عدد این بخش بیشتر باشد، پرش تصویر کمتر خواهد بود.

راه حل دوم:

  1. از قسمت Control Panel بخش Services را انتخاب کنید.
  2. گزینه Desktop Windows Manager Session Manager را انتخاب کنید.
  3. در بخش Startup Type روی گزینه Disable کلیک کنید.
  4. با غیرفعال کردن فایل مدیریت دسکتاپ ویندوز  مشکل پرش صفحه لپ تاپ هم برطرف می شود.

Startup Type برای حل مشکل پرش صفحه نمایش لپ تاپ

Desktop Windows Manager Session Manager

سخن آخر

پرش نور صفحه لپ تاپ یکی از مشکلاتی است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خرابی کارت گرافیک، مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری و خرابی کابل شارژ باشد. برای حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. اگر شما هم تا به حال با پرش تصویر لپ تاپ مواجه شدید و با استفاده از یکی راهکارهای ارائه شده این مشکل را حل کردید، می‌توانید با نوشتن در قسمت نظرات تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

دلیل سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

پرش صفحه لپ تاپ و سیاه شدن آن می‌تواند به دلایلی مانند خرابی کارت گرافیک، ویروسی بودن لپ تاپ، مشکلات سخت افزاری و خرابی کابل و آداپتور شارژ باشد.

پرش صفحه مانیتور لپ تاپ چگونه تعمیر می‌شود؟

تعویض کارت گرافیک، دور نگه داشتن لوازم دارای امواج الکترومغناطیسی و اقدام از طریق تغییر تنظیمات لپ تاپ می‌توانند پرش صفحه مانیتور را تعمیر کنند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d8%b1%d8%b4-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/
ads
ads