داغ ترین ها :
هر آنچه از شیائومی 12 می‌دانیم

هر آنچه از شیائومی 12 می‌دانیم

انتظار می‌رود به زودی شاهد برگزاری رویداد شیائومی باشیم؛ رویدادی که طی آن از سری شیائومی 12 رونمایی خواهد شد. آنچه باعث شده تا سری شیائومی 12 نظر بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری را به خود جلب کنند، تنها پرچم‌دار بودن این سری نیست.

 

برای خرید و مشاهده قیمت گوشی های شیائومی به سایت تکنولایف مراجعه کنید: گوشی شیائومی

 

درواقع انتظار می‌رود شیائومی از اولین شرکت‌هایی باشد که گوشی هوشمندی مجهز به تراشه‌ی نسل جدید کوالکام را معرفی و سپس به بازار عرضه می‌کند. این تراشه که اسنپدراگون 8 نسل 1 نام دارد از ویژگی‌های مختلفی برخوردار شده تا انقلاب بعدی در عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند را رقم بزند.

انتظار می‌رود حداقل یکی از مدل‌های سری شیائومی ۱۲ نیز از تراشه‌ی جدید کوالکام برخوردار شود. در برخی از گزارش‌ها گفته شده که سری شیائومی ۱۲ شامل دو مدل و در برخی دیگر نیز گفته شده که شامل ۳ مدل یا بیشتر خواهد شد. شایعه‌ی دیگری نیز که وجود دارد معرفی مدل‌ها در بازه‌های زمانی مختلف است. درواقع انتظار می‌رود دو مدل شیائومی ۱۲ و شیائومی 12X طی روزهای آینده معرفی شده و مدل‌های دیگر نیز با تاخیر زمانی رونمایی شوند.

گفته شده که شیائومی 12X درواقع مدل ارزان‌قیمت سری خواهد بود و همین امر باعث می‌شود که نگاه‌ها به سمت شيائومی 12 برود؛ مدلی که انتظار می‌رود مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد و امکاناتی به مراتب بهتر نسبت به نسل پیشین را به کاربر ارائه دهد.

با اینکه شیائومی تمام تلاش خود را کرده تا اطلاعات کمتری از پرچم‌دار جدید این شرکت به بیرون درز کند، اما اطلاعات درخور توجهی از آن را در اختیار داریم. به همین منظور می‌خواهیم نگاهی به شایعات و گزارش‌های منتشر شده داشته باشیم و آن‌ها را به زیر ذره‌بین ببریم. با تکنولایف همراه باشید.

مطلب در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۸ به‌روزرسانی شد

قیمت و زمان عرضه شیائومی 12

شیائومی 12

اگر نگاهی به برنامه‌های شیائومی داشته باشیم انتظار می‌رود فاصله‌ی بسیاری میان معرفی و سپس عرضه‌ی شیائومی ۱۲ به بازار وجود داشته باشد. سری می ۱۱ در دسامبر ۲۰۲۰ در چین معرفی و عرضه شد، سپس در فوریه ۲۰۲۱ شاهد معرفی آن برای بازار جهانی بودیم. البته عرضه‌ی سری می ۱۱ به بازار جهانی یک ماه پس از معرفی آن رخ داد.

در صورتی که چنین اتفاقی برای سری شیائومی ۱۲ رخ دهد نیز انتظار می‌رود که ابتدا برای بازار چین معرفی شده و سپس در سال ۲۰۲۲ نیز شاهد رونمایی و عرضه‌ی آن برای بازار جهانی باشیم. از نظر قیمتی نیز می‌توان به سری می ۱۱ اشاره داشت. درواقع انتظار می‌رود که شیائومی 12 قیمتی معادل ۱۰۴۰ دلار داشته باشد که آن را از نظر قیمت در رده‌ی پرچم‌داران سامسونگ قرار می‌دهد.

 

اخبار و شایعات پیرامون شیائومی 12

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۸): سری شیائومی ۱۲ معرفی شد

سری شیائومی ۱۲ در سه مدل معرفی شد که شامل مدل استاندارد، شیائومی ۱۲ پرو و شیائومی 12X می‌شوند. شما می‌توانید اطلاعات کامل از این سه مدل را از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

 

 

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۷): تصویر و اطلاعات جدید از شیائومی 12 و 12 پرو منتشر شد

انتظار می‌رود امروز شیائومی جدیدترین پرچم‌داران خود یعنی سری شیائومی ۱۲ را در کنار دستاوردهای دیگر شرکت چینی یعنی رابط کار بری MIUI 13 و ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 معرفی کند. در حال حاضر می‌دانیم که هر دو گوشی هوشمند جدید شرکت چینی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند. حال لی جون، مدیرعامل شرکت چینی اطلاعات بیشتری از پرچم‌داران جدید این شرکت را منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

گویا شیائومی ۱۲ دارای فناوری شارژ باسیم ۶۷ وات است و در حال بی‌سیم نیز از فناوری شارژ ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. مدل شیائومی ۱۲ پرو نیز از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. در این بین تصویر نیز از شیائومی ۱۲ پرو منتشر شده که اطلاعات جالبی به خصوص در مورد ماژول دوربین اصلی را در اختیارمان قرار می‌دهد.

در این تصویر می‌توان دید که ماژول سه‌گانه از دوربین اصلی با ابعاد نسبتا بزرگی برخوردار است و در زیر آن نیز دو دوربین دیگر قرار می‌گیرد. آنچه در گزارش توجهمان را به خود جلب کرده، برخورداری هر سه دوربین از وضوح تصویر ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

این سه دوربین شامل دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین تله‌فوتو می‌شوند. گویا دوربین اصلی از حسگر IMX707 سونی برخوردار شده که سایز حسگر به ۱/۱.۲۸ اینچ و سایز پیکسل نیز به ۲.۴۴ میکرومتر می‌رسد. در دل دستگاه، باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته که از فناوری شارژ دوگانه‌ی شیائومی استفاده می‌کند؛ فناوری که باعث می‌شود دستگاه در زمان شارژ باتری با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه نشود.

از مشخصات سخت‌افزاری دیگر پرچم‌دار جدید شیائومی می‌توان به صفحه‌نمایشی ۶.۷۳ اینچی، وضوح تصویر 1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد. البته نرخ نمونه‌برداری لمسی نیز به ۴۸۰ هرتز می‌رسد. نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشت، عرضه‌ی پرچم‌داران جدید شیائومی به بازار خارج از کشور چین است.

شیائومی ۱۱ پرو پس از معرفی تنها برای بازار چین عرضه شد و امکان دارد چنین اتفاقی برای شیائومی ۱۲ پرو نیز رخ دهد. با این حال باید صبر کرد و دید که شیائومی چه برنامه‌هایی برای محصولات جدید خود دارد.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۵): تیزر رسمی از شیائومی ۱۲ منتشر شد که پرچم‌دار جدید شرکت چینی را در رنگ‌بندی‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۲): قیمت و مشخصات شیائومی 12 فاش شد

انتظار می‌رود طی روزهای آینده شیائومی رویداد بزرگی را برگزار کرده و جدیدترین پرچم‌داران خود را معرفی کند؛ پرچم‌دارانی که تحت سری شیائومی 12 قرار می‌گیرند و هر یک از مشخصات سخت‌افزاری منحصر به فردی برخوردار خواهند بود.

درواقع می‌دانیم که مدل استاندارد از صفحه‌نمایشی ۶.۲۸ اینچی استفاده می‌کند و دستگاهی کامپکت در مقایسه با محصولات موجود در بازار خواهد بود. در حالی که شیائومی ۱۲ از وضوح تصویر FHD استفاده خواهد کرد، اما توانسته از بنچمارک DisplayMate امتیاز A+ را دریافت کند. انتظار داریم هر دو مدل پرچم‌دار سری شیائومی ۱۲ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کنند؛ اما تفاوت اصلی میان دو گوشی هوشمند در ابعاد صفحه‌نمایش، مشخصات آن و دوربین‌ها باشد.

در پنل پشتی شیائومی ۱۲ ماژول سه‌گانه‌ای به چشم می‌خورد که متشکل شده است از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سایز حسگر ۱/۱.۲۸ اینچی، سایز پیکسل ۱.۲۲ میکرومتری (۲.۴۴ میکرومتر در حالت ادغام پیکسل‌ها) گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 و OIS. در کنار دوربین اصلی، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته که از میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای استفاده می‌کند و دوربین دیگری نیز روی ماژول وجود دارد که امکان بزرگ‌نمایی یا زوم اپتیکال ۳ برابر را به کاربر خواهد داد. این دوربین دارای OIS است.

پرچم‌دار شیائومی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 و حافظه‌ی رم LPDDR5 استفاده می‌کند و دارای ارتباطات Wi-Fi 6، بلوتوث ۵.۲، NSA و SA 5G خواهد بود. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش شیائومی ۱۲ به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و قادر به پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 است.

پرچم‌دار شیائومی دارای ۱۸۰ گرم وزن است و رابط کاربری MIUI 13 (مبتنی بر اندروید ۱۲) را به کاربر ارائه خواهد داد. در دل این دستگاه باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته که امکان شارژ آن به‌صورت باسیم با سرعت ۶۷ وات و به‌صورت بی‌سیم با سرعت ۳۰ وات وجود دارد. بلندگوهای موجود روی این گوشی هوشمند نیز از ویژگی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

مدل پایه‌ی شیائومی ۱۲ دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود و احتمالا از برچسب قیمت ۵۸۰ دلاری یا ۵۱۲ یورویی برخوردار خواهد بود. مدل بعدی که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند با برچسب قیمت ۶۲۷ دلاری یا ۵۵۴ یورویی به بازار عرضه خواهد شد.

البته مدل بالارده‌ای نیز وجود دارد که مجهز شده به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی که همراه با برچسب قیمت ۶۹۰ دلار یا ۶۰۹ یورو به ویترین فروشگاه‌ها راه خواهد یافت.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۲): انتظار می‌رود ۲۸ دسامبر (۷ دی) سری شیائومی ۱۲ در دو مدل استاندارد و پرو معرفی شوند. مدل استاندارد از طراحی کامپکت برخوردار خواهد بود و مدل پرو نیز از مشخصات سخت‌افزاری درخور توجهی استفاده می‌کند تا پرچم‌دارهای پریمیوم شرکت‌های دیگر را به چالش بکشد. گویا هر دو گوشی هوشمند نیز از حفره‌ای برای قرار گرفتن دوربین سلفی برخوردار هستند.

با اینکه چند روزی تا زمان معرفی پرچم‌داران جدید شیائومی باقی مانده است، اما گزارش‌های منتشر شده اشاره دارند که صفحه‌نمایش پرچم‌داران توانسته‌اند از بنچمارک DisplayMate امتیاز A+ را به دست آورد. شیائومی در مورد صفحه‌نمایش محصولات جدید خود گفته که نه‌تنها از دقت رنگ بالایی برخوردار خواهند بود، بلکه از محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کنند.

در گزارش دیگری آمده که صفحه‌نمایش شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو از تراکم پیکسلی بالا و عمق رنگ‌های ۱۰ بیتی برخوردار خواهد بود. میزان وضوح تصویر مدل استاندارد به +FHD می‌رسد و مدل پرو نیز از پنلی با وضوح تصویر بالاتری برخوردار خواهد بود.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۱۰/۱): انتظار می‌رود ۷ دی شیائومی از جدیدترین پرچم‌داران خود رونمایی کند؛ پرچم‌دارانی که تحت سری شیائومی ۱۲ معرفی خواهند شد و گویا از چند مدل نیز برخوردار هستند. با این حال مشخص نبود که چند مدل از سری شیائومی ۱۲ در هفتم دی رونمایی می‌شود.

حال، گزارشی منتشر شده که نه‌تنها تعداد پرچم‌داران مدنظر شیائومی برای معرفی در رویداد آتی این شرکت را نشان می‌دهد، بلکه به نظر می‌رسد مدل‌های مدنظر درواقع شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو خواهند بود. گویا هر دو مدل از صفحه‌نمایشی استفاده می‌کنند که لبه‌های هر چهار طرف آن از انحنای خفیفی برخوردار است.

همچنین انتظار می‌رود هر دو مدل از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برخوردار باشند. چندی پیش نیز شیائومی ۱۲ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد. نتایج این بنچمارک نشان می‌داد که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در حدود ۸ الی ۱۰ درصد توان پردازشی بهتری ارائه می‌دهد. شیائومی ۱۲ با برخورداری از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ توانست در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۱۲۲۴ و در آزمون چندهسته‌ای نیز امتیاز ۳۸۲۳ را به دست آورد.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۹/۲۷): تیزری منتشر شده که شیائومی رسما معرفی سری شیائومی ۱۲ را در ۷ دی تایید کرده است.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۹/۲۷): گزارش‌های منتشر شده اشاره دارند که شیائومی 12 پرو ممکن است از دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش برخوردار باشد. این گفته‌ها بر اساس ویدئویی است که از رابط کاربری MIUI 13 منتشر شده و در آن می‌توان مشاهده کرد که حفره یا بریدگی برای دوربین سلفی وجود ندارد.

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی به دنبال استفاده از دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش هستند و شیائومی نیز در نظر دارد که از این رقابت عقب نماند. در ویدئو گوشی هوشمندی به چشم می‌خورد که طراحی ظاهری آن با محصولات شیائومی کمی متفاوت است و درواقع شباهتی به هیچ‌یک از محصولات موجود در بازار برند چینی ندارد.

همین امر باعث شده تا حواشی ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی بیشتر شود. باید گفت که محصول موجود در ویدئو از لبه‌های گرد، حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه‌نمایش و دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش برخوردار است. البته اطلاعات منتشر شده هنوز توسط شرکت چینی تایید یا تکذیب نشده است.

به‌روزرسانی (۱۴۰۰/۹/۲۳): در گزارش‌هایی که اخیرا در سطح فضای مجازی قرار گرفته‌اند، برخورداری شیائومی ۱۲ اولترا از ماژول دوربینی با طراحی گرد بار دیگر تایید می‌شود. شیائومی در نظر دارد دوربین‌های متعددی را در ماژول دوربین شیائومی ۱۲ اولترا به کار ببرد.

آنچه از گزارش‌ها تصاویر منتشر شده در اختیارمان قرار می‌گیرد دوربین واید و اولتراواید در مرکز ماژول قرار گرفته‌اند. درست زیر آن‌ها دوربین تله‌فوتو قرار گرفته است. البته دوربین چهارمی نیز به چشم می‌خورد که احتمالا ToF یا تله‌فوتویی با بزرگ‌نمایی ۲ یا ۳ برابر باشد. حفره‌های دیگری نیز که روی ماژول در نظر گرفته شده‌اند جایگاهی برای فلش LED، حسگر نور و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز یا PDAF هستند.

متن قدیمی: تاکنون اطلاعات و شایعات مختلفی در مورد شیائومی ۱۲ منتشر شده که می‌توان به تصاویر رندرشده‌ی آن نیز اشاره کرد. در حال حاضر می‌دانیم که طراحی پنل جلو و صفحه‌نمایش شیائومی ۱۲ شباهت بسیاری به می ۱۱ دارد. البته پنل پشتی با تغییراتی همراه شده که می‌توان به اضافه شدن دوربین بیشتر به ماژول اشاره کرد.

در شایعاتی اشاره شده بود که پرچم‌دار جدید شیائومی دارای دوربین سلفی پنهان شده در زیر صفحه‌نمایش خواهد بود، اما این موضوع در گزارش‌های جدیدتر تکذیب شده است. درواقع شیائومی ۱۲ نیز در بالای صفحه‌نمایش خود از حفره‌ای برخوردار شده تا دوربین سلفی در آن قسمت قرار گیرد.

در تصاویری که از پنل پشتی شیائومی 12 منتشر شده، می‌توان ماژول دوربینی را مشاهده کرد که از سه دوربین تشکیل می‌یابد. روی ماژول، حفره‌ای بزرگ دیده می‌شود که میزبان دوربین اصلی خواهد بود و دو دوربین دیگر نیز درست زیر آن قرار دارند. فلش و میکروفون نیز در سمت راست آن‌ها قرار گرفته‌اند تا ترکیب ماژول دوربین اصلی کامل شود.

در مورد دوربین اصلی شیائومی ۱۲ شایعات فراوانی وجود دارد. در برخی از گزارش‌ها گفته شده که پرچم‌دار شیائومی دارای حسگری با وضوح تصویر ۵۰ مگاپیکسلی است و در برخی دیگر نیز اشاره شده که وضوح تصویر آن به ۱۹۲ یا ۲۰۰ مگاپیکسل می‌رسد. در صورتی که چنین حسگری روی شیائومی 12 قرار گیرد، پرچم‌دار شیائومی به اولین گوشی هوشمند تبدیل خواهد شد که از حسگری با چنین مشخصاتی استفاده می‌کند.

شیائومی 12

در این بین مدل دیگری از سری شیائومی ۱۲ وجود دارد که احتمالا با نام شیائومی ۱۲ اولترا معرفی خواهد شد. این محصول همراه با دوربینی به بازار عرضه خواهد شد که لنز آن با همکاری لایکا ساخته خواهد شد. در گزارش دیگری نیز آمده که مدل استاندارد و شیائومی ۱۲ پرو همراه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین پریسکوب با امکان بزرگ‌نمایی ۵ برابر و دوربین سومی با لنز اولتراواید به بازار عرضه خواهند شد.

در این بین مدل چهارم سری یعنی شیائومی 12X نیز که تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ را به همراه خواهد داشت، همراه با صفحه‌نمایش ۶.۲۸ اینچی، وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، پنل AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به بازار عرضه خواهد شد. در پنل پشتی نیز دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی قرار گرفته تا شیائومی 12X محصولی در سطح سری شیائومی ۱۲ باشد.

شیائومی در نظر دارد طراحی مدل‌های مختلف سری شیائومی ۱۲ را به یکدیگر نزدیک کند. به همین منظور لبه‌های صفحه‌نمایش مدل‌های مختلف این سری را به صورتی طراحی کرده که از انحنای خفیفی برخوردار باشند. برای بلندگوها نیز در نظر گرفته شده تا از دو بلندگو کاملا یکسان استفاده کنند. این بلندگوها به صورت متقارن طراحی شده‌اند و حجم خروجی صدای یکسان را در اختیار کاربران ارائه می‌دهند.

از ویژگی‌های دیگر این سری می‌توان به استفاده از فناوری هایپرشارژ اشاره کرد. با اینکه مشخص نشده چنین ویژگی در سری شیائومی ۱۲ استفاده خواهد شد یا خیر، اما بد نیست که اشاره کنیم، فناوری هایپرشارژ اجازه می‌دهد گوشی را به صورت باسیم با سرعت ۲۰۰ وات و به صورت بی‌سیم نیز با سرعت ۱۲۰ وات شارژ کرد. از نظر تئوری می‌توان گفت که چنین فناوری می‌تواند باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را به‌صورت باسیم در ۸ دقیقه و به‌صورت بی‌سیم نیز در ۱۵ دقیقه شارژ کند.

به‌روزرسانی: تصاویری اخیرا منتشر شده که منبع خبری آن‌ها را منتسب به پنل پشتی سری شیائومی ۱۲ می‌داند. در این تصاویر می‌توان تعداد حفره‌ها و طراحی ماژول پنل پشتی را مشاهده کرد. در پنل پشتی شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو می‌توان ماژول دوربینی را مشاهده کرد که جایگاهی برای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دو دوربین جانبی دیگر و فلش LED و میکروفون دارد.

با این حال، آنچه تعجب ما را برانگیخته، پنل پشتی شیائومی ۱۲ اولترا است که ماژول دایره‌ای شکل آن از ۸ حفره تشکیل می‌یابد. با توجه به طراحی حفره‌ها می‌توان گفت که حداقل ۵ حفره به دوربین‌ها تعلق دارند و ۳ حفره‌ی دیگر می‌توانند شامل فلش LED و میکروفون شوند.

در تصویر دیگری که از پنل پشتی شیائومی ۱۲ پرو منتشر شده می‌توان ۵ حفره را در قسمت ماژول دوربین مشاهده کرد. این حفره‌ها شامل جایگاه سه دوربین، فلش LED و حسگر دیگری می‌شوند که البته نوع این حسگر و کارایی آن هنوز مشخص نیست.

با این حال، برای مدتی است که شرکت‌های چینی در کنار حسگرهای دوربین، حسگری نیز مختص به هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که قادر به بهبود کیفیت نهایی تصویر است. در گزارش منتشر شده نیز اشاره می‌شود که احتمالا حسگر مدنظر از نوع LIDAR خواهد بود. با این حال، مشخص نیست که اطلاعات منتشر شده تا چه حد صحت داشته باشند.

 

شاید نیاز داشته باشید:
آموزش نحوه ساخت کانال در تلگرام

 

کدام مدل از سری شیائومی 12 در ۲۱ آذر معرفی می‌شوند؟

سری شیائومی 12

انتظار می‌رود طی روزهای آینده یعنی ۲۱ آذر شیائومی از جدیدترین پرچم‌داران خود رونمایی کند؛ اما سوال اینجا است که کدام مدل معرفی خواهد شد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم سری شیائومی ۱۲ حداقل شامل ۴ مدل می‌شود، اما در برخی از گزارش‌ها آمده که سری جدید برند چینی از ۵ مدل تشکیل می‌یابد.

درواقع سری شیائومی ۱۲ شامل دو مدل لایت، مدل استاندارد، مدل پرو و مدل اولترا خواهد بود. با این حال، آنچه انتظار می‌رود معرفی مدل‌ها در دو زمان مختلف است. درواقع انتظار می‌رود در ۲۱ آذر شیائومی حداقل دو مدل را معرفی کند و رونمایی از مدل‌های دیگر به سال ۲۰۲۲ موکول شود.

سری شیائومی 12 ار چه ویژگی و امکاناتی برخوردار خواهند بود؟

در حال حاضر شایعات بسیاری در مورد امکانات و ویژگی‌های پرچم‌داران جدید شیائومی وجود دارد. با این حال، ممکن است برخی از این امکانات در محصول نهایی وجود نداشته باشند و حذف شوند. در ادامه به ویژگی‌ها و امکانات شایعه شده در محصولات جدید شیائومی خواهیم پرداخت.

رابط کاربری سبک‌تر

انتظار می‌رود پرچم‌داران جدید شیائومی همراه با رابط کاربری MIUI 13 روانه‌ی بازار شوند؛ رابط کاربری که گفته شده مبتنی بر هر دو سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و اندروید ۱۲ خواهد بود تا امکان دسترسی در محصولات مختلف شیائومی را داشته باشد.

به نظر می‌رسد شیائومی تلاش کرده تا در MIUI 13 رابط کاربری را تا حد ممکن سبک‌تر کند. چنین اتفاقی کمک خواهد کرد تا کار با محصولات شیائومی لذت‌بخش‌تر شده و سرعت ناوبری در محیط رابط کاربری نیز افزایش یابد.

 

 

حالات جدید عکاسی

عکس شیائومی 12

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد، اپلیکیشن دوربین است. شیائومی در نظر دارد اپلیکیشن دوربین را تا حد ممکن تغییر دهد تا کاربر بتواند از حداکثر امکانات دوربین‌های موجود در گوشی هوشمند استفاده کند.

در مورد اپلیکیشن دوربین انتظار می‌رود حالات جدیدی اضافه شود که نمونه‌های مشابه آن‌ها را نمی‌توان در پرچم‌داران شرکت‌های دیگر مشاهده کرد؛ برای مثال می‌توان به حالات ویرایش پیشرفته‌ی تصویر و ویدئو اشاره کرد که امکان افزودن افکت‌های مختلف را به محتوا می‌دهند.

علاوه بر حالاتی که امکان عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای را به کاربر می‌دهد، گفته شده که حالاتی نیز در نظر گرفته خواهد شد که بیشتر جنبه‌ی تفریح و سرگرمی دارند. این ویژگی‌ها می‌توانند به‌صورت واقعیت افزوده باشند یا فیلترهای مختلف را به حالت عکاسی یا فیلمبرداری اضافه کنند.

مدیریت بهتر مصرف انرژی

باید در نظر داشت که عمر مفید باتری تنها به ظرفیت آن خلاصه نمی‌شود. درواقع مولفه‌های بسیاری ازجمله نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند که می‌توانند باعث کاهش یا افزایش عمر مفید باتری شوند. آنچه شیائومی در نظر دارد نیز کمک به افزایش عمر مفید باتری خواهد کرد.

درواقع علاوه بر اینکه شیائومی می‌خواهد مصرف انرژی سخت‌افزار را بهینه‌تر کند، بلکه از نظر نرم‌افزاری نیز به کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی کمک کند. به همین دلیل انتظار می‌رود مدیریت مصرف انرژی از ویژگی‌هایی باشد که در رابط کاربری MIUI 13 توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.

بهبود عملکرد حسگر اسکنر اثر انگشت

کمتر محصولی از شیائومی را می‌توان نام برد که از حسگر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش برخوردار باشد. با این حال، مواردی که دارند نیز از دقت و سرعت مدل‌های معمولی برخوردار نیستند. درواقع گاهی اوقات ممکن است که حسگر نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد یا در برخی شرایط نیز امکان دارد گوشی با تاخیر از حالت قفل خارج شود.

مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف حسگر اسکنر اثر انگشت می‌توانند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشند. با این حال، انتظار می‌رود که شیائومی در سری جدید پرچم‌داران خود، این مشکل را برطرف سازد.

 

رابط کاربری بعدی شیائومی و آپشن های جدید آنرا بشناسید:
miui 13 شیائومی و قابلیت های جدید آن

 

پرسش‌های متداول

شیائومی 12 در چه زمانی معرفی می‌شود؟ انتظار می‌رود پرچمدار جدید شیائومی در ۲۱ آذر همراه با شیائومی 12X رونمایی شود.

چه زمانی سری شیائومی 12 به بازار عرضه می‌شوند؟ انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۲ در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شوند.

قیمت شیائومی 12 چقدر خواهد بود؟ گفته شده که مدل استاندارد سری شیائومی ۱۲ از برچسب قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار برخوردار است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa/
ads
ads