داغ ترین ها :
اگزینوس 2200 برای رونمایی در اوایل سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود

اگزینوس 2200 برای رونمایی در اوایل سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود

سامسونگ در نظر دارد تراشه اگزینوس 2200 را با هدف محصولات گیمینگ در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی و در پرچم‌داران نسل بعدی خود استفاده کند.

 

لیست قیمت انواع موبایل سامسونگ به همراه آفرهای ویژه تخفیف روزانه: گوشی سامسونگ

 

یکی از محصولات مورد انتظار سامسونگ، سری گوشی گلکسی S22 است؛ پرچم‌دارانی که برخوردار از تراشه‌ی اگزینوس 2200 خواهند بود. اگر از علاقه‌مندان به محصولات شرکت کره‌ای باشید یا اخبار حوزه‌ی فناوری را دنبال می‌کنید، حتما اطلاع دارید که اگزینوس ۲۲۰۰ طی همکاری مشترک سامسونگ با AMD ساخته می‌شود.

درواقع شرکت کره‌ای از AMD خواسته تا پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ را بسازد و AMD نیز قبول کرد پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 2 را توسعه دهد؛ فناوری که اجازه خواهد داد ویژگی‌هایی مانند رهگیری پرتو به گوشی‌های هوشمند بیایند.

در مورد زمان معرفی اگزینوس ۲۲۰۰ شایعات مختلفی وجود داشت، اما سران سامسونگ تایید کرده‌اند که تراشه‌ی پرچم‌دار شرکت کره‌ای در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر اینکه زمان معرفی اگزینوس ۲۲۰۰ تایید شده، سران شرکت کره‌ای اعلام کرده‌اند که این تراشه برای کسانی توسعه یافته که علاقه‌ی بسیاری به تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی دارند.

سامسونگ در این زمینه ویدئویی نیز منتشر کرده که علاوه بر برنامه‌های آتی شرکت کره‌ای، پیامی نیز برای مخاطبان و طرفداران محصولات این شرکت دارد. در ویدئو می‌توان کودکی را مشاهده کرد که به خاطر شیوع بیماری کرونا نمی‌تواند دوستان خود را از نزدیک ببیند، اما از طریق تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده است.

در بالای سر کودک نیز تصویری قرار گرفته که عدد ۲۲۰۰ را نمایش می‌دهد. این عدد به تراشه‌ی جدید شرکت کره‌ای یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ اشاره دارد و ماهیت کلی ویدئو نیز به گیمینگ بودن تراشه‌ی جدید سامسونگ اشاره دارد.

انتظار می‌رود تراشه‌ی جدید شرکت کره‌ای مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده باشد و از معماری FinFET بهره ببرد. از ویژگی‌های این تراشه می‌توان به ارائه‌ی بازی‌های اندرویدی همراه با امکاناتی مانند نرخ سایه‌گذاری متغیر، HDR و رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد.

ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، اصولا روی کنسول‌های خانگی و کامپیوتر موجود هستند، اما انتظار می‌‌رود با ورود تراشه‌ی اگزینوس 2200 به بازار شاهد وجود چنین امکاناتی در بازی‌های اندرویدی نیز باشیم. سامسونگ هنوز مشخص نکرده که آیا می‌خواهد این تراشه را در اختیار شرکت‌های سازنده‌ی دیگر نیز قرار دهد یا به‌صورت انحصاری برای پرچم‌داران خود استفاده خواهد کرد.

در هر صورت انتظار می‌رود با معرفی آن در سال ۲۰۲۲ بسیاری از ابهامات برطرف شده و متوجه شویم که کدامیک از محصولات سال ۲۰۲۲ به تراشه‌ی توانمند اگزینوس 2200 مجهز می‌شود. نظر شما کاربران تکنولایف چیست؟ آیا علاقه‌مند به خرید محصولی هستید که مجهز به تراشه‌ی جدید سامسونگ باشد؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b3-2200-%d8%a7%d9%88%d8%a7%db%8c%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b2-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af/
ads
ads