داغ ترین ها :
معرفی بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اسکن عکس و مدارک

معرفی بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اسکن عکس و مدارک

اپلیکیشن‌های اسکن عکس و اسناد، به شما این امکان را می‌دهند که در زمانی کوتاه بتوانید تصاویر یا مدارک مورد نظر خود را با کیفیتی بالا اسکن کنید. در این مطلب، به بررسی بهترین اسکنر موبایل اندروید و آیفون در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم تا بتوانید به راحتی، بهترین اسکنر را انتخاب کنید. همراه ما باشید.

معرفی بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا

برنامه‌های اسکنر مختلفی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون تا به حال عرضه شده است. جدیدترین برنامه‌هایی که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ پیدا کنید را در این بخش خواهید دید.

برنامه اسکن موبایل iScanner

برنامه اسکن

در صورتی که دنبال بهترین برنامه برای اسکن هستید می‌توانید نگاهی به برنامه iScanner داشته باشید. با استفاده از این برنامه به راحتی می‌توانید انواع عکس، اسناد و متن را اسکن کنید و به فرمت‌هایی مانند  txt، pdf و jpg تبدیل کنید. پس از تبدیل اسناد به PDF به راحتی می‌توانید آن را ویرایش کنید؛ همچنین امکان اضافه کردن امضای دیجیتالی از دیگر مزیت‌های این برنامه محسوب می‌شود. یکی از قابلیت‌هایی که این برنامه را تبدیل به اپلیکیشنی محبوب کرده قابلیت شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. از دیگر مزیت‌های کاربردی برنامه اسکن برای دانشجویان یا دانش آموزان این است که می‌توانند مسائل ریاضی را با اسکن استخراج کنند و در سایت‌های دیگر به دنبال جواب باشند.

ویژگی های مثبت iScanner
امکان شمارش اشیا با استفاده از دوربین
قابلیت قفل گذاری روی اسناد مهم
امکان اسکن و استخراج مسائل ریاضی

 

دانلود iScanner برای اندروید

دانلود iScanner برای آیفون

 

اسکنر موبایل مایکروسافت آفیس لنز

یکی از بهترین‌ها که لازم است بشناسید،‌ اسکنر موبایل مایکروسافت آفیس لنز است. این برنامه هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم آیفون قابل استفاده است.

microsoft office lens

با کمک این اسکنر شما قادر خواهید بود که یک نسخه دیجیتال از تمامی اسناد مورد نظر را در گوشی همراه خود داشته باشید. از آن‌جا که این اسکنر از OCR بهره می‌برد، می‌توانید نوشته‌های روی تصاویر کوچک را هم با وضوح بالا اسکن کنید.

این اپلیکیشن اجازه می‌دهد که تصاویر و نوشته‌های مختلفی که اسکن کرده‌اید را در قالب‌ها و فرمت‌های مختلفی مثل PDF یا پاورپویت ذخیره کنید. این برنامه، بدون شک یکی از بهترین برنامه اسکنر برای موبایل است که می‌توانید دانلود و استفاده کنید.

ویژگی های مثبت Microsoft office lens
پشتیبانی از OCR
تغییر فرمت اسناد
تشخیص خودکار لبه ها
قابلیت اسکن یادداشت های دست‌نویس، نمودارها و …

 

 

اسکنر موبایل PhotoScan

اسکنر موبایل PhotoScan

فوتو اسکن دیگر برنامه پرطرفدار است که در لیست بهترین برنامه اسکن عکس اندروید و iOS جای گرفته است. گوگل این برنامه را ساخته و به کمک آن به سادگی و با بالاترین کیفیت می‌توانید تصاویر چاپی را اسکن کنید. بنابراین هیچ بخش از جزيیات عکس از قلم نمی‌افتد و تصویری بسیار با کیفیت ارائه خواهد داد. همچنین، لبه‌های عکس را به خوبی تشخیص می‌دهد و از سطح‌های دیگر جدا می‌کند. فوتو اسکن، تنها برای اسکن عکس به کار می‌رود و نمی‌توانید چیزی دیگر را با آن نمی‌توانید اسکن کنید.

ویژگی های مثبت PhotoScan
عملکرد فوق‌العاده در اسکن تصاویر چاپی
تشخیص عالی لبه ها
وضوح بالا و حفظ تمام جزئیات

دانلود PhotoScan برای اندروید

دانلود PhotoScan برای آیفون

اسکنر موبایل Adobe Scan

اگر به دنبال بهترین اسکنر موبایل اندروید هستید، دیگر اسکنر موجود، ادوبی اسکن است. کار کردن با این برنامه بسیار ساده است و به عبارتی می‌توان آن را برنامه‌ای کاربرپسند دانست.

اسکنر موبایل Adobe Scan

اپلیکیشن adobe scan می‌تواند هر نوع عکس یا سندی را اسکن کند. این برنامه از OCR هم پشتیبانی می‌کند و به واسطه آن خروجی تصاویر بسیار باکیفیت خواهد بود. امکان تنظیم رنگ‌ها، برش یا کراپ کردن تصاویر و همینطور ویرایش، از دیگر قابلیت‌های OCR هستند.

به کمک این اسکنر همچنین می‌توانید فایل را در هر فرمتی که بخواهید ذخیره کنید. اگر نسخه پریمیوم آن را فعال کنید نیز، ۲۰ گیگابایت فضای ابری اختصاصی برای ذخیره سازی در اختیار خواهید داشت.

ویژگی های مثبت Adobe Scan
تشخیص خودکار نوع اسناد
کاهش حجم فایل های اسکن شده
تبدیل عکس به متن (OCR)

دانلود Adobe Scan برای اندروید

دانلود Adobe Scan برای آیفون

 

 

برنامه اسکنر CamScanner

برنامه اسکنر CamScanner

کم اسکنر یکی دیگر از برنامه‌های پرامتیاز است که می‌توانید برای موبایل خود استفاده کنید. این Scanner هر عکس یا نوشته‌ای را می‌تواند اسکن کند. حتی کیفیت آن‌ها را نیز می تواند بهبود ببخشد که خروجی باکیفیتی داشته باشد. شما می‌توانید فایل‌ها را با هر فرمتی که بخواهید، مثلا پی دی اف، JPEG و هر مدل دیگری ذخیره کنید یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک با دیگران بگذارید.

ویژگی های مثبت CamScanner
پشتیبانی از OCR
اسکن کلیه تصاویر از جمله کارت ویزیت و نوشته های روی تخته
قابلیت تغییر فرمت

دانلود CamScanner برای اندروید

دانلود CamScanner برای آیفون

اسکنر موبایل Evernote Scannable

اسکنر موبایل Evernote Scannable

اگر آیفون دارید و دنبال یکی از بهترین اسکنرها برای گوشی خود می‌گردید، از این برنامه غافل نشوید! این اسکنر هر چیزی را می‌تواند با بالاترین وضوح اسکن کند.

بهترین اسکنر موبایل برای آیفون

از ویژگی‌های این اسکنر به ردیابی لبه های هوشمند، قابلیت تغییر فرمت و قابلیت اشتراک گذاری اشاره کنیم. اگر هم از کاربران لینکدین هستید، باید بدانید که این برنامه می‌توانید به پروفایل شما وصل شده و اطلاعاتی که روی کارت‌های ویزیت نوشته شده را اسکن و با مخاطبان شما به اشتراک بگذارد. البته این برنامه فاقد OCR است که شاید آن را بتوانیم یک ایراد برای این برنامه بدانیم.

ویژگی های مثبت Evernote Scanner
گزینه‌ای عالی برای آیفون
قابلیت تغییر فرمت
قابلیت اسکن انواع تصاویر با وضوح بالا

دانلود Evernote Scannable برای آیفون

اپلیکیشن اسکنر آیفون Scanner Pro

اگر آیفون دارید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که در میان انواع اسکنر می‌توانید انتخاب کنید، اسکنر پرو است. اسکنر پرو به شما اجازه می‌دهند که انواع اسناد و دیگر موارد را اسکن کنید و آن‌ها را از طریق گوگل درایو، iCloud و غیره به اشتراک بگذارید.

بهترین برنامه اسکن تصاویر برای موبایل - Scanner Pro

این برنامه حتی کاری می‌کند که عکس‌های بی کیفیت نیز خروجی با کیفیتی داشته باشند. فناوری OCR برای این برنامه نیز وجود دارد و اگر یک سری خرید درون برنامه‌ای انجام دهید، امکانات مختلفی برای شما فعال می‌شود؛ مثلا می‌توانید اقدام به حذف واترمارک‌ها کنید.

ویژگی های مثبت Scanner Pro
قابلیت اسکن انواع تصاویر و اشتراک گذاری آن‌ها
پشتیبانی از OCR
دسترسی به قابلیت‌های متنوع با خریدهای درون برنامه‌ای

 

انواع دستگاه اسکنر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

برنامه اسکن SwiftScan

برنامه اسکن SwiftScan

این اسکنر را برای اسکن تصاویر مختلف می‌توانید استفاده کنید و آن‌ها را با فرمت JPG ذخیره کنید. این برنامه قبلا با نام ScanBot موجود بود و هم گوشی‌های اندرویدی و هم آیفون‌ها می‌توانستند از آن استفاده کنند. اما حال تغییر نام داده است. فیلترهای مختلفی که در آن وجود دارد نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که رنگ تصاویر را عوض کنید. این برنامه، از فناوری OCR یا همان قابلیت تبدیل عکس به متن پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های مثبت SwiftScan
داشتن فیلترهای مختلف برای تغییر رنگ فایل اسکن شده
پشتیبانی از OCR
قابلیت تشخیص خودکار لبه ها

دانلود SwiftScan برای اندروید

دانلود SwiftScan برای آیفون

اسکنر عکس Photomyne

بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا - Photomyne

این برنامه نیز مانند اکثر مدل‌هایی که تا به حال برای بهترین برنامه اسکنر برای موبایل معرفی کردیم، با همه سیستم عامل‌ها سازگاری دارد و از آن‌جا که رایگان است، استفاده از آن ساده است.

برنامه photomyne

این برنامه قابلیت اسکن گروهی تصاویر را هم دارد و حتی با کمک آن می‌توانید نگاتیوهای قدیمی را هم اسکن کرده تا خروجی باکیفیتی به شما ارائه دهد. این برنامه را بهتر است فقط برای عکس‌ها استفاده کنید و شاید بتوانیم آن را بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا بدانیم؛ اما نه برای اسکن اسناد و مدارک.

ویژگی های مثبت Photomyne
قابلیت اسکن تصاویر با بالاترین کیفیت
قابلیت اسکن نگاتیوها و فیلم‌های قدیمی

دانلود Photomyne برای اندروید

دانلود Photomyne برای آیفون

جمع‌بندی

اسکنر موبایل به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید اسناد و تصاویر موردن ظر خود را در زمانی کوتاه اسکن کنید. با پیشرفته شدن تکنولوژی، کیفیت عملکرد اسکنرهای موبایل نیز ارتقا پیدا کرده و خروجی تصاویر بسیار باکیفیت شده‌اند. به کمک یک اسکنر خوب برای موبایل، شما دیگر به فایل‌های مورد نظر همیشه دسترسی دارید و نیاز به چاپ خیلی از اسناد کاهش پیدا می‌کند.

در این مطلب، ما بهترین نرم افزار اسکنر موبایل اندرویدی و آیفون را معرفی کردیم تا بتوانید از میان آن‌ها، گزینه‌ای که برای شما مناسب‌تر است را به راحتی پیدا و استفاده کنید. چنانچه اسکنرهای دیگری را می‌شناسید که جای آن‌ها در این مطلب خالی است، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین اسکنر موبایل اندرویدی چیست؟

برنامه مایکروسافت آفیس لنز و PhotoScan دو تا از بهترین برنامه‌هایی هستند که برای موبایل اندرویدی خود می‌توانید استفاده کنید.

بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا چیست؟

اسکنر Photomyne یکی از بهترین گزینه‌ها است که حتی نگاتیوهای قدیمی را هم می‌توانید اسکن کند و خروجی با کیفیتی ارائه دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%86%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads