داغ ترین ها :
فیلم ترسناک چی ببینیم؟

فیلم ترسناک چی ببینیم؟

تقریبا همه ما با دیدن فیلم‌های ترسناک می‌ترسیم، اما این مسئله موجب نشده که این ژانر، یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی نباشد. خیلی از افراد، با این که بعد از دیدن این قبیل فیلم‌ها می‌ترسند، باز هم ترجیح می‌دهند آخر هفته یک فیلم ترسناک خوب ببینند و از هم می‌رسند که فیلم ترسناک چی ببینیم؟ ژانر ترسناک بسیار گسترده است و کارگردان‌های مختلف با استفاده از مضامین مختلف، توانسته‌اند بهترین فیلم ترسناک های جهان را برای ما خلق کنند. در این مطلب، نگاهی به بهترین فیلم ترسناک جهان می‌اندازیم و سعی می‌کنیم فیلم های جدید و قدیمی خوبی که در این سبک ساخته شده‌اند را برای شما معرفی کنیم.

این فیلم‌ها از کشورهای مختلف تهیه شده‌اند، مضامین مختلفی دارند، و همینطور ترکیبی از فیلم های جدید و قدیم ژانر وحشت هستند. همراه ما باشید تا بتوانید بهترین فیلمهای وحشتناک را بشناسید.

 

برای خرید تلویزیون و تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا روی لینک بزنید: قیمت روز تلویزیون

 

بهترین فیلم ترسناک جدید (سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۳)

در این بخش از لیست، سراغ جدیدترین فیلم ترسناک ها می‌رویم و فیلم‌هایی که از سال ۲۰۲۰ به بعد ساخته شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. در بخش دیگری نیز فیلم هایی که مربوط به سال‌های قبل‌تر هستند و جز بهترین‌های تاریخ سینما به شمار می روند را خواهید دید.

Smile

معرفی فیلم وحشتناک

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۵/۱۰

فیلم لبخند یا اسمایل سال ۲۰۲۲ آمد و نحوه لبخند شخصیت‌ها آن قدر ترسناک و آزاردهنده بود که از نظر خیلی ها این فیلم یک فیلم وحشتناک بسیار موفق بود و توانست خیلی‌ها را بترساند.

داستان فیلم با یک روانپزشک به نام رز شروع می‌شود. روزی سر کار، او شاهد ماجرای عجیب می‌شود و زنی جوان در حالی که لبخند کریهی به لب دارد، خود را می‌کشد. از آن پس، زندگی رز دچار تغییرات آزاردهنده و عجیبی می‌شود و مدام با افرادی لبخند به لب که او را تهدید می‌کنند مواجه می‌شود. زندگی رز، به طور کل بهم می‌ریزد و اتفاقات ترسناکی برای او و همینطور بینندگان فیلم ایجاد می‌شود.

The Boogeyman

بهترین فیلم های ترسناک جهان - the boogeyman

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶/۱۰

در سال‌های اخیر فیلم‌های ترسناک چندان خوبی ساخته نشده؛ با این حال بوگی من یا لولو خورخوره را می‌توانیم یکی از فیلم‌های موفق ۲۰۲۳ بدانیم که هواداران ژانر ترسناک پسندیدند.

فیلم در خانه پروانپزشکی به نام ویل هارپر شروع می‌شود. ویل اخیرا همسر خود را در یک حادثه رانندگی از دست داده و دو دختر او با غم فراغ مادر دست و پنجه نرم می‌کنند. مدتی بعد، ویل مردی آشفته حال به نام لستر را می‌بیند که هر سه فرزند خود را از دست داده. او معتقد است هر سه فرزند او در حالی که سالم بودند در خواب کشته شده اند و حتی کوچکترین فرزند او خفه شده است. فرزندان او پیش از مرگ، از لولو خورخوره‌ای حرف می‌زدند که شب‌ها از کمد خارج می‌شده. کوچکترین فرزند لستر حتی نقاشی‌هایی از او کشیده است. پس از مدتی، حضور موجود ناشناخته و مرموزی در خانه‌ی دکتر ویل هارپر نیز احساس می‌شود…

Run

معرفی فیلم ترسناک Run movie

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۷/۱۰

فیلم Run را شاید باید بیشتر یک اثر دلهره‌آور بدانیم. در این داستان خبری از اجنه و ارواح وجود ندارد و موجودات جهنمی با گریم‌های ترسناک را نمی‌بینیم. به جای آن، با رازهای سیاه انسانی و کاری که با او می‌کنند طرف هستیم.

این فیلم درباره‌ی مادر و دختری به نام‌های دایان و کلویی است. کلویی نوجوانی است که هیچ زندگی اجتماعی ندارد. او نمی‌تواند راه برود و از ویلچر استفاده می‌کند. همچنین در خانه تحصیل کرده و هیچ دوستی ندارد. کلویی به برخی از رفتارهای مادر خود شک می‌کند و به این پی می‌برد که او رازهای ترسناکی دارد که از دخترش پنهان کرده است. به همین خاطر، او که حالا وحشت کرده، تلاش می‌کند تا از مادر خود فرار کند…

این فیلم برای کسانی که داستان‌های دلهره آور دوست دارند و چندان طرفدار فیلم های ترسناک تسخیر و شیاطین نیستند، گزینه مناسبی است.

 

چه فیلمی ببینیم؟
فیلم خوب

 

Evil Dead Rise

Evil dead rise

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۶/۱۰

یکی از بهترین فیلم ترسناک های ۲۰۲۳ این فیلم است. بنابراین اگر می‌خواهید به مدت ۹۰ دقیقه حسابی بترسید و گریم‌های دلهره‌آوری را ببینید، این فیلم را انتخاب کنید.

این فیلم از جایی شروع می‌شود که بث به دیدن خواهر بزرگتر خود یعنی الی و سه فرزند او می‌رود. در ابتدا این یک دیدار خانوادگی زیبا و دوست داشتنی است؛ اما خیلی زود، به واسطه‌ی اتفاقی شوم، همه‌چیز دگرگون می‌شود. زمانی که شیطان فراخوانده می‌شود، او به دنبال یک بدن میزبان می‌گردد که بتوانند نقشه‌های خود را عملی کند. اولین کسی که سر راه او قرار می‌گیرد، الی است. پس از تسخیر الی، همه چیز طور دیگری رقم می‌خورد و حالا بازماندگان باید تلاش کنند تا با یک شیطان قدرتمند در خانه خود مقابله کنند…

این فیلم ترسناک جذاب و دیدنی، یک گزینه‌ی بسیار خوب برای افرادی است که عاشق این ژانر هستند.

Orphan: First Kill

orphan first kill

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۵.۹/۱۰

اگر فیلم اورجینال Orphan را دیده باشید، حتما خیلی منتظر این قسمت داستان بوده‌اید. فیلم اول در سال ۲۰۰۹ آمد و آن‌قدر خوش درخشید که خیلی‌ها دوست داشتند پیشینه‌ای از استر، شخصیت اصلی آن داستان بدانند. این داستان نیز در اصل ماجرایی قبل‌تر از قسمت اول را روایت می‌کند. در این داستان استر را می‌بینیم که از بخش روانی تیمارستان استونی فرار می‌کند و به امریکا می‌آید. او خود را جای دختر گمشده‌ی خانواده‌ای ثروتمند جا می‌زند. اما ماجراهایی که پیش می‌آید معلوم می‌کند که او چطور آمدی است و اتفاقات ترسناک و دلهره‌آوری پدید می‌آیند…

اگر هنوز فیلم Orphan را ندیده‌اید، احتمالا داستان فیلم به نظرتان چندان هیجان‌انگیز نیامده است. بنابراین بهتر است که حتما فیلم Orphan را تماشا کنید. کمی جلوتر، معرفی آن فیلم را نیز پیدا خواهید کرد. فیلم «یتیم» یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وحشت روانشناختی است و این قسمت جدید نیز توانست نظر مخاطبین را حسابی جلب کند و آن‌ها را ناامید نکند.

M3GAN

M3GAN movie

سال انتشار: ۲۰۲۲

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۴/۱۰

عروسک‌ها بیشتر از این که موجودات دوست داشتنی‌ای باشند، موجودات ترسناکی به شمار می‌روند و این به خاطر فیلم‌های ترسناکی است که با آن‌ها ساخته شده. از سال‌ها پیش نیز، عروسک‌ها تبدیل به یکی از مهمترین عناصر در فیلم‌های ترسناک شدند. همانند آنابل و چاکی، مگان نیز یکی دیگر از عروسک‌ها یا آدم‌نماها است که در فیلم M3GAN با او آشنا می‌شویم.

فیلم مگان با مردن پدر و مادر کدی شروع می‌شود. پس از آن، این دخترک به خانه خاله‌ی خود می‌رود که مشغول ساخت یک ربات به نام مگان است. زمانی که او می‌بیند کدی با این عروسک یا ربات ارتباط خوبی شکل داده، تصمیم می‌گیرد آن را به عنوان یک همدم برای کودکان به جهان معرفی کند. مگان همچون یک پرستار بچه و یک همبازی برای کدی عمل می‌کند. او حسابی هوای کندی را دارد و حتی اجازه نمی‌دهد جما، خاله‌ی کدی، او را تنبیه کند. این مسئله کم کم جما را می‌ترساند و می‌فهمد که مگان از کنترل خارج شده و خیلی از کارهای او به‌طور مستقل و خارج از برنامه‌ای است که برایش نوشته شده! اما آیا می‌تواند مگان را دوباره کنترل کند؟

فیلم مگان شاید سناریویی نسبتا تکراری داشته باشد اما یک فیلم دلهره‌آور خوب به شمار می‌رود و یکی از پربیننده‌ترین فیلم وحشتناک ۲۰۲۲ است.

 

بهترین سریال های کره ای را در مطلب زیر ببنید:
سریال کره ای جدید 2023

 

بهترین فیلم ترسناک های جهان (پیش از ۲۰۲۰)

در این بخش، بهترین فیلم ترسناک های تاریخ را بررسی می‌کنیم. از این فیلم‌ها در طی سال‌های مختلف، همواره به عنوان بهترین در ژانر ترسناک یاد شده و اگر آن‌ها را ندیده‌اید، خوب است در نظر داشته باشید.

Pet Semetary

معرفی بهترین فیلم وحشتناک

  • سال انتشار: ۱۹۸۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۵/۱۰

فیلم غبرستان حیوانات خانگی اقتباسی از موفق‌ترین کتاب استفن کینگ، نویسنده ژانر وحشت است. این اثر تا به حال اقتباس‌های مختلفی داشته اما به نظر بینندگان، بهترین نسخه‌ی آن همان نسخه‌ی اول است که سال ۱۹۸۹ ساخته شد و خود استفن کینگ نیز در آن نقش‌آفرینی کرد.

داستان از جایی شروع می‌شود که خانواده‌ی دکتر لوییس کرید به خانه‌ی جدیدی نقل مکان می‌کنند. این خانواده شامل لوییس، همسرش ریچل، دخترشان الی، پسر دو ساله‌شان گیج و گربه‌ی خانگی‌شان به نام چرچ است. اتفاقات مرموز برای این خانواده، زمانی می‌افتد که گربه‌شان تصادف می‌کند و کشته می‌شود. پس از آن، به توصیه پیرمرد همسایه که مرد مرموزی هم هست، لویس تصمیم می‌گیرد آن را در یک قبرستان باستانی و مرموز به نام قبرستان حیوانات خانگی دفن کند. اما مدتی پس از دفن چرچ، به یکباره سر و کله‌ی او دوباره در خانه پیدا می‌شود. اما یک چیزهایی درباره‌ی چرچ تغییر کرده. نگاه او توخالی است و بدنش سرد است. همین مسائل، لوییس را می‌ترساند و نوید ماجراهایی مرموز را می‌دهد. او بعدتر، پای صحبت‌های پیرمرد همسایه یعنی جود می‌نشیند و به ماجراهای عجیبی پی می‌برد…

IT

معرفی فیلم ترسناک IT

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۳/۱۰

فیلم IT یکی دیگر از آثار استفن کینگ است که از روی آن آثار اقتباسی ساخته شد. اولین اقتباس این فیلم در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. سال ۱۹۹۰ یک مینی سریال از آن ساخته شد و باز هم در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، فیلم آن را ساختند.

در شهر کوچکی به نام دِری، کودکان یک به یک گم می‌شوند. گروهی ۷ نفره از کودکان که با هم دوست هستند، یک به یک با دلقک شیطانی ترسناکی مواجه می‌شوند که با شناخت نقطه ضعف آن‌ها، آنان را می‌ترساند. پس از تحقیق‌هایی که این بچه‌ها می‌کنند، متوجه می‌شوند که این دلقک ترسناک که پنی وایز نام دارد، هر ۲۷ سال یکبار پیدا می‌شود و از ترس افراد تغذیه می‌کند. حال این کودکان قصد دارند تا با همکاری همدیگر، این دلقک ترسناک را از بین ببرند…

این اثر استفن کینگ نیز مانند خیلی دیگر از آثار او، روی عنصر ترس و بلایی که سر افراد می‌آورد متمرکز است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا است و گریم پنی وایز نیز یکی از بهترین گریم‌ها در این ژانر شناخته می‌شود. شما می‌توانید نسخه‌ی ۳ ساعتی سال ۱۹۸۶ یا دو فیلم جدیدتر که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ ساخته شدند را تماشا کنید. از نظر گریم و جلوه‌های ویژه، فیلم جدیدتر غنی‌تر محسوب می‌شود.

Let the Right One In

فیلم سینمایی ترسناک خفن

  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰

اگر سینمای اروپا را دوست دارید، فیلم Lt the right one in از سینمای سوئد را نباید از دست بدهید؛ چرا که این فیلم با امتیاز بالایی که از نگاه کاربران به دست آورده، یک فیلم ترسناک  درست و حسابی و جذاب است.

داستان فیلم با اسکار شروع می‌شود. اسکار یک پسربچه ۱۲ ساله است که در مدرسه مورد قلدری همکلاسی‌هایش قرار می‌گیرد و نمی‌تواند به خوبی با آن‌ها مقابله کند. او می‌خواهد از آن‌ها انتقام بگیرد اما یک نفر علیه یک عالمه‌ی دیگر شانسی برای برنده شدن ندارد!

اسکار با دختر رنگ پریده ای در همسایگی خود آشنا می‌شود. دختری به نام الی که می‌خواهد با او دوست شود. الی می‌خواهد به اسکار نشان دهد که چطور از همکلاسی‌هایش انتقام بگیرد و راه را به او نشان دهد. اما این دختر چرا انقدر رنگ پریده است؟ کم کم، در طی داستان، رازهای زیادی عیان می‌شوند.

The Birds

فیلم پرندگان - فیلم ترسناک هیچکاک

  • سال انتشار: ۱۹۶۳
  • امتیاز آی ام دی بی:۷.۶/۱۰

آلفرد هیچکاک را خیلی از فیلم بازان به عنوان پدر ژانر وحشت می‌شناسند. او یکی از پیشگامان این ژانر است و در دوران فیلم سازی خود تلاش کرد تا بدون محدود کردن خود، فیلم‌های مختلفی در این ژانر بسازد. فیلم پرندگان، یکی از موفق‌ترین آثار او است که در سال ۱۹۶۳ ساخت.

این فیلم با آمدن ملانی دنیلز که زنی ثروتمند است به بندر بودگا شروع می شود. اما مدت کمی پس از رسیدن ملانی به این بندر، او متوجه رفتارهای عجیب و جدیدی از جانب پرنده‌ها می‌شود. آن‌ها به او حمله می‌کنند، سروصداهای زیاد می‌کنند و در یک نقطه دسته دسته جمع می شوند. خیلی زود، شهر پر از دسته‌های صدتایی و هزارتایی پرنده‌ها می‌شود و هیچ توضیحی برای حضور عجیب آن‌ها نیست. کم کم، تنها دغدغه‌ی افراد زنده ماندن از دست پرندگان می‌شود…

این فیلم، یک فیلم کاملا دلهره‌آور است و حتی جلوه‌های ویژه ضعیف آن دوران، الان نیز قادر است مخاطب را بترساند. پس اگر یک فیلم کلاسیک ترسناک می‌خواهید، پرندگان هیچکاک را در صدر لیست خود قرار دهید.

Psycho

psycho

  • سال انتشار: ۱۹۶۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰

روانی دیگر اثر بسیار معروف هیچکاک است که سریال Bates Motel نیز از روی آن اقتباس شده است. نبوغ هیچکاک در این فیلم در بالاترین حد خود است و توانست الگویی برای خیلی از فیلمسازان شود.
این فیلم درباره‌ی زنی به نام ماریون است که پس از دزدیدن مبلغ قابل توجهی از رییس خود، به شهر دیگری متواری می‌شود. او حتی ماشین خود را هم عوض می‌کند که ردی از خود بر جای نگذارد. در میانه‌های راه، ماریون تصمیم می‌گیرد در یک مسافرخانه‌ی خلوت شب را بگذراند. او کمی با صاحب عجیب مسافرخانه معاشرت می‌کند و متوجه می‌شود این فرد که نورمن نام دارد، همراه با مادر خود در بالای تپه زندگی می‌کند. ماریون پی می‌برد که مادر نورمن زنی سلطه‌جو است که پسر خود را کنترل می‌کند و دلیل تنهایی فراوان اوست. اما کمی بعد، ماجراهای عجیبی در داستان رخ می‌دهد که باعث رقم خوردن داستان‌های هولناکی می شود..

هیچکاک این فیلم را سیاه و سفید ساخت چون نمی‌خواست هزینه زیادی صرف ساخت آن کند؛ اما این اثر آن قدر پرفروش و موفق شد که درآمد زیادی را برای سازندگان آن ایجاد کرد و عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های دنیا را مال خود کرد.

 

معرفی 20 سریال برتر نتفلیکس:
بهترین سریال های نتفلیکس

 

Friday the 13th

جمعه سیزدهم

  • سال انتشار: ۱۹۸۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۴/۱۰

فیلم friday the 13th یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تمام دوران است؛ چرا که به خوبی قادر است عنصر ترس را در افراد تزریق کند.
این فیلم از جایی شروع می‌شود که پسر جوانی به نام جیسون در دریاچه‌ای نزدیک یک تفرجگاه غرق می‌شود. دو سال بعد، دو نفر دیگر همانجا می‌میرند. در سال ۱۹۸۰، این تفرجگاه مجددا بازگشایی می شود. اما افراد آن‌جا، یک به یک به شکل فجیعی کشته می‌شوند! حال یک سوال باقی می‌ماند: آیا کسی که آن‌ها را از بین می‌برد همان جیسون است که برای انتقام بازگشته؟
بازیگر نقش آدمکش به خوبی توانسته نقش را از آب دربیاورد و بیننده‌ها را پر از اضطراب و دلهره کند. این فیلم، در کمپی در نیوجرسی فیلمبرداری شد و امروزه نیز به عنوان یک جاذبه توریستی از آن بازدید می‌شود. مجموعه‌ی این فیلم در چهار قسمت از سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ ساخته شد.

A The Nightmare on Elm Street

the nightmare on elm street

  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۵.۲/۱۰

بچه‌ها می‌خواهند بخوابند اما نمی‌توانند؛ چون فردی به خواب‌های آ‌ن‌ها حمله می‌کند و آن‌ها را به قتل می‌رساند. این داستان فیلم کابوس در خیابان الم است. این فیلم هم در سال ۱۹۸۴ و هم در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. (عکسی که قرار داده‌ایم، مربوط به نسخه سال ۲۰۱۰ است.)

در این داستان، نانسی و گروهی از دیگر نوجوانان، یک به یک توسط یک قاتل ترسناک با صورت سوخته و وحشتناک در خواب کشته می‌شوند. اما این فقط یک خواب نیست؛ چرا که آن‌ها واقعا کشته می‌شوند و دیگر بیدار نمی‌شوند! فردی کروگر، معلوم نیست چه کینه‌ای از این بچه‌ها دارد و چرا این کار را می‌کند. اما نانسی و دوستانش که باقی مانده‌اند باید این معما را حل کنند تا زنده بمانند…
فردی کروگر یکی دیگر از کاراکترهای مخوف دنیای سینما است. اگر هنوز این فیلم جذاب و ترسناک را ندیده‌اید، بهتر است دیدن آن را عقب نیندازید.

SAW

فیلم اره - بهترین فیلم ترسناک های جهان

  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۶/۱۰

فیلم اره، یکی از مریض‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. این مجموعه فیلم که حدود ۲۰ سال از اولین قسمت آن می‌گذرد، از آن دسته فیلم‌هاست که هر کسی نمی‌تواند تماشا کند و بهتر است اگر روحیه قوی دارید به تماشای آن بنشینید. این فیلم صحنه‌های دردناک سادیسمی زیادی دارد.

در فیلم‌های اره، افرادی در یک اتاق به هوش می‌آیند و نمی‌دانند چرا آن‌جا هستند. آن‌ها محبورند در یک بازی ترسناک که یک قاتل روانی طراحی کرده بازی کنند و راه گریزی ندارند. در هر مرحله از بازی، آن‌ها باید پیش از تمام شدن زمان بگریزند. اگر نتوانند خود را نجات دهند، عواقب دردناکی در انتظار آن‌ها است. این مجموعه، جز بهترین فیلم وحشتناک های جهان است.

 

فیلم سینمایی خنده دار ایرانی چی ببینیم؟
فیلم کمدی ایرانی

 

Night of the Living Dead

night of the living dead

  • سال انتشار: ۱۹۶۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰

این فیلم که یک اثر مستقل است را می‌توان یکی از پیشگامان فیلم‌های زامبی دانست و خیلی از فیلم‌هایی که در این سبک ساخته شدند، از Night of the Living Dead الهام گرفتند. سیاه و سفید بودن فیلم نیز به ترسناک بودن آن افزود و آن را یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی که دوست دارند آخر شب فیلم ترسناک ببینند تبدیل کرد.

این فیلم از جایی شروع می‌شود که باربارا و جانی برای ملاقات قبر پدر خود به یک گورستان قدیمی و دورافتاده می‌روند. اما متوجه می‌شوند که آن‌جا در تسخیر زامبی‌هاست. حال این دو نفر و گروه دیگری از انسان‌ها که کم کم به داستان اضافه می‌شوند، باید خود را از دست این مردگان متحرک نجات دهند…

The Omen

the-omen

  • سال انتشار: ۱۹۷۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۵/۱۰

فیلم سینمایی the omen که در ایران با نام طالع شوم دوبله و شناخته شد، در زمان ساخت خود فیلمی واقعا ترسناک به حساب می‌آمد؛ البته هنوز هم می‌توانیم آن را اثری ترسناک بدانیم. به‌خصوص که بچه‌ای که برای ایفای نقش اصلی فیلم انتخاب شد، نگاهی نافذ داشت و توانست رعب و وحشت زیادی در مخاطب ایجاد کند.

داستان با کاترین و روبرت شروع می‌شود. یک زوج ثروتمند و عاشق. اما زمانی که بچه‌ی کاترین مرده به دنیا می‌آید، روبرت یا باید حقیقت را به همسرش بگوید، یا یک بچه‌ی سالم دیگر را که تازه به دنیا آمده و مادرش مرده جایگزین فرزند خود کند. او بدون این که به کاترین بگوید این کار را انجام می‌دهد. پس از بازگشت به لندن، اتفاقاتی می‌افتد که روبرت و کاترین هر دو لحظه به لحظه بیشتر مطمئن می‌شوند که فرزند آن‌ها یک موجود شیطانی است…

Carrie

فیلم carrie

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۵.۸/۱۰

فیلم کری یکی دیگر از آثار ترسناکی است که از کتاب‌های استفن کینگ اقتباس شده است. تا به حال سه اقتباس از این اثر ساخته شده است. این آثار، در سال‌هاب ۱۹۷۶، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ ساخته شدند. (عکسی که مشاهده می‌کنید، به نسخه سال ۲۰۱۳ مربوط می‌شود.)

کری دختری خجالتی است که همکلاسی‌هایش برای او قلدری می‌کنند. او از جامعه دور مانده و مادر توهمی و پرهیزکار او اجازه‌ی معاشرت او با دیگران را نمی‌دهد و او را از جامعه دور نگه داشته است. به همین خاطر زمانی که کری اولین قاعدگی خود را تجربه می‌کند، نمی‌داند دقیقا چه اتفاقی برایش افتاده و خیلی از همکلاسی‌هایش مسخره‌اش می‌کنند. حتی آن‌ها از او فیلم می‌گیرند و در اینترنت پخش می‌کنند. کری متوجه می‌شود که دارای نیروهای ماورایی و جادویی است. و کم کم یاد می‌گیرد که نیروهای خود را کنترل و مدیریت کند. بنابراین خشم خود را در این مدت نگه می‌دارد و زمانی که به جشن پرام دعوت می‌شود و همکلاسی‌هایش با او شوخی بدی می‌کنند، حسابی خشمگین شده و نیروهای خود را در شهر آزاد می‌کند…

Ringu (Ring)

Ring

  • سال انتشار: ۱۹۹۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۲/۱۰

فیلم ژاپنی حلقه اولین نسخه‌ی این اثر ترسناک است که بعد از آن ورژن هالیوودی آن ساخته شد. به گفته‌ی خیلی از بینندگان نسخه‌ی ژاپنی از نظر گریم و بازی‌ها بسیار دلهره‌آورتر بود و به همین خاطر، ما هم این نسخه فیلم را در لیست بهترین فیلم های ترسناک قرار دادیم.

این فیلم از جایی شروع می‌شود که ریکو اساکاوا در حال تحقیق بر یک نوار ویدیویی نفرین شده است. هر کس این ویدیو را تماشا کند، ۷ روز بعد کشته می‌شود. برادرزاده‌ی او یعنی توموکو و دوستانش نیز ۷ روز بعد از دیدن این فیلم دچار حمله قلبی می‌شوند و می‌میرند. زمانی که ریکو می‌فهمد پسرش هم این فیلم را به توصیه‌ی توموکو دیده، بیشتر مصمم می‌شود که راز این نوار ویدیویی را کشف کند…

این فیلم همانطور که گفته شد دارای یک مجموعه آمریکایی با بازی نائومی واتس هم هست که همین داستان را شرح می‌دهد. اما اگر می‌خواهید واقعا بترسید، توصیه می‌کنیم که سراغ نسخه‌ی ژاپنی یعنی Ringu بروید.

The Conjuring

فیلم ترسناک احضار

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۵/۱۰

مجموعه کانجرینگ یا احضار، یکی از موفق‌ترین فیلم های ترسناک است که از بعد از سال ۲۰۱۰ ساخته شد و بالاخره طرفداران این ژانر را به چیزی که می‌خواستند رساند. زیرمجموعه‌های زیادی هم برای این فیلم ساخته شد که کمابیش موفق از آب درآمدند. یکی از دلایل موفقیت زیاد این فرنچایز، ساخته شدن آن بر اساس واقعیت است.

در قسمت اول کانجرینگ، می‌بینیم که خانواده‌ی پرجمعیت پرون به خانه‌ی جدیدی نقل مکان می‌کنند. اما خیلی زود پس از ورود آن‌ها، ماجراهای ترسناکی گریبان این خانواده را می‌گیرد و یکی از افراد این خانواده تسخیر می‌شود. کارولین، مادر خانواده، پس از تکرار این اتفاقات هولناک چاره‌ای ندارد جز این که با اد و لورین وارن تماس بگیرد. این زوج، در کار ارتباط با موجودات ماورایی هستند و می‌توانند جلوی نیروهای شرور را بگیرند. کم کم مشخص می‌شود ارواح خبیثی که این خانواده را تسخیر کرده‌اند خیلی تاریک‌تر از چیزی هستند که در ابتدا تصور می‌شد…

این فیلم دارای سه قسمت است و هرکدام از آن‌ها، داستانی در این سبک را روایت می‌کنند.

 

معرفی فیلم های سینمایی با موضوع جنگ جهانی:
بهترین فیلم های جنگ جهانی

 

Annabelle: Creation

فیلم ترسناک انابل

  • سال انتشار:۲۰۱۴
  • امتیاز آی ام دی بی: ۵.۴/۱۰

آنابل عروسک معروفی است که در فیلم کانجرینگ حضور داشت و توسط شیطان تسخیر شده بود. در فیلم آنابل، به ساخته شدن این عروسک و مسیری که طی کرد پرداخته می‌شود.

ساموئل که یک عروسک‌ساز است،‌عروسکی برای دختر خود به نام بی می‌سازد. بی عاشق عروسک خود است؛ اما مدتی بعد در یک سانحه رانندگی کشته می‌شود. ساموئل و همسرش ۱۲ سال بعد، یک راهبه و ۶ دختر یتیم را به خانه خود راه می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که به هیچ وجه وارد اتاق بی نشوند. اما دخترها بر اثر بازیگوشی، قفل اتاق را باز می‌کنند و یواشکی وارد آن‌جا می‌شوند. در آن‌جا عروسک آنابل را می‌بینند و ماجراهای هولناکی گریبان‌گیر این افراد می‌شود…

Scream

تماشای فیلم Scream

  • سال انتشار: ۱۹۹۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۴/۱۰

دیگر فیلم مطرح و خوش ساخت ترسناک، مجموعه فیلم جیغ است که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲ ساخته شد و مجموعه پرطرفداری است. این فیلم هم همچون فیلم های کابوس در خیابان الم و جمعه سیزدهم، در لیست فیلم‌های اسلشر ترسناک قرار می‌گیرد و خون و خونریزی زیادی دارد.

این فیلم درباره دختری جوان به نام سیدنی است که یک سال بعد از مرگ مادرش، تماس‌های رعب آوری از جانب ناشناسی دریافت می‌کند. البته سیدنی تنها کسی نیست که این تماس‌ها را دریافت می‌کند! دوستان او هم طعمه‌ی این مرد ترسناک هستند. فردی که تماس می‌گیرد، یک قاتل سریالی با لباسی مشکی و ماسک سفید وحشتناکی است که مرگ را تداعی می‌کند. او از سیدنی و دوستانش سوالاتی عجیب می‌پرسد. مثلا: «فیلم ترسناک مورد علاقه‌ات چیست؟» و به دنبال این تماس‌ها، مردم شاهد مرگ و میرهای عجیبی در گوشه و کنار شهر کوچک خود هستند…

این مجموعه فیلم، جز بهترین‌های ژانر ترسناک، اسلشر و همینطور مهیج است و اگر ندیده‌اید، بهتر است به سراغش بروید.

The Silence of the Lambs

فیلم سینمایی ترسناک سکوت بره ها

  • سال انتشار: ۱۹۹۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰

در ادامه لیست وحشتناک ترین فیلم های جهان، سراغ فیلم ترسناک سکوت بره‌ها می‌رویم که به جرات می‌توان آن را بهترین اثر کارنامه جودی فاستر و آنتونی هاپکینز دانست! شخصیت دکتر هانیبال لکتر، آن قدر معروف شد که در تمامی جشن‌های هالووین، اشخاصی با گریم و لباس مخصوص او دیده می‌شوند.

این فیلم با یک کارآموز FBI شروع می‌شود که قصد دارد پیشرفت کند و کار خود را ارتقا دهد. او برای کار خود از سوی مافوقش مجبور می‌شود که با یک زندانی روانی گفت‌وگو کند و از او اطلاعاتی بیرون بکشد. شخصی به نام هانیبال لکتر که یک قاتل زنجیره‌ای بوده و به خوردن مقتولین خود معروف است. روبرویی این دو نفر و گفت‌وگوهایی که میان آن دو شکل می‌گیرد، فیلم را بسیار دیدنی، خاص و ارزشمند می‌کند.

The Shining

the shining

  • سال انتشار: ۱۹۸۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۴/۱۰

فیلم شاینینگ یا درخشش، یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تا به امروز در ژانر ترس ساخته شده. کوبریک این اثر را براساس کتابی به همین نام که استفن کینگ نوشت، در سال ۱۹۸۰ ساخت. اگر این دو نام را بشناسید، می‌دانید با چه اثری طرف هستید.

فیلم شاینینگ از جایی شروع می‌شود که جک، نویسنده‌ای که جدیدا برای نوشتن دچار مشکل شده و ایده‌ای ندارد، با همسر و فرزند خود به یک هتل خالی می‌رود تا در فصل زمستان، هم از آن‌جا مراقبت کند و هم این تغییر فضا به او کمک کند تا داستان جدیدی را شروع کند. در ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که اتفاقات شومی برای جک می‌افتد. او که کم کم در این محیط خالی از سکنه عقل خود را از دست می‌دهد، دچار توهماتی شده و تبدیل به آدم خطرناکی برای اطرافیان خود یعنی خانواده‌اش می‌شود…

این فیلم دارای یک صحنه‌ی بسیار معروف هم هست که در پوستر فیلم مشاهده می‌کنید. این صحنه که همسر جک خود را در اتاقی از دست جک مخفی کرده و جک، سعی دارد در را با تبر شکسته و وارد شود. اگر شما هنوز این فیلم را ندیده‌اید، در انتخاب آن به عنوان فیلم ترسناک بعدی نباید تردید کنید.

 

لیست برترین فیلم های رازآلود و معمایی:
بهترین فیلم های جنایی معمایی

 

Doctor Sleep

doctor sleep

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۳/۱۰

فیلم دکتر اسلیپ دنباله‌ی فیلم شاینینگ است و به پسر جک یعنی دن می‌پردازد. در فیلم قبل کمی با دن آشنا می‌شویم و می‌بینیم که پسری خاص با استعدادهای ماورایی است.

در این فیلم، ماجراهای چندین سال بعد و زمانی که دن مرد بزرگسالی شده را دنبال می‌کنیم. دن که هنوز هم در تسخیر مشکلاتی است که در کودکی شاهد آن‌ها بود، حال کودکی را پیدا کرده که مانند خودش استعدادهای خاصی دارد و می‌خواهد از او مراقبت کند؛ چرا که فرقه‌ای وجود دارد که از بچه‌هایی با استعداد خاص، برای نیرو گرفتن استفاده می‌کند و آن‌ها را قربانی می‌کند…

این فیلم را می‌توانید به عنوان ادامه‌ای بر شاینینگ ببینید و برای این که ببینید دن چه کسی بود و چه کودکی‌ای داشته، بهتر است پیش از آن شاینینگ را دیده باشید.

A Tale of Two Sisters

tale of 2 sisters

  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۱/۱۰

فیلم داستان دو خواهر، یک فیلم ترسناک از سینمای کره جنوبی است که سال ۲۰۰۳ ساخته شد. این فیلم، نه تنها یک اثر دلهره‌آور است و مخاطب همچون شخصیت‌های داستان هر لحظه منتظر اتفاقات بد است، که یک اثر بسیار زیبا و خوش ساخت هم به شمار می‌رود.

داستان از جایی شروع می شود که دو خواهر به نام‌های سومی و سویون از بخش روانی بیمارستان مرخص می‌شوند و به خانه نزد پدر و نامادری خود برمی‌گردند. اما اتفاقاتی که مدام می‌افتد، مانند حضور یک روح در داخل خانه، روند بهبود‌ آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند…

برای دیدن این اثر باید کمی صبور باشید. شما در این فیلم قرار است حسابی جا بخورید و شوکه شوید و البته در آخر از این که یک اثر فوق‌العاده را دیدید، خوشحال باشید.

JAWS

فیلم ترسناک چی ببینیم

  • سال انتشار: ۱۹۷۵
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰

دیگر فیلم ترسناک جذاب که توصیه می‌کنیم به سراغش بروید، فیلم سینمایی آرواره‌ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. این فیلم سینمایی شاید با معیارهای امروزی چندان ترسناک قلمداد نشود اما به عنوان فیلمی که در سال ۱۹۷۵ ساخته شد بسیار مخاطب را تحت تاثیر قرار داد و یک اثر ترسناک فوق‌العاده به شمار می‌رفت.  پس اگر اهل آثار ترسناک کلاسیک هستید، نباید این فیلم را از قلم بیندازید.

داستان فیلم در جزیره‌ای شروع می‌شود که با آغاز تابستان، توریست‌ها و افراد زیادی را برای شنا به خود جذب می‌کند. اما بعد از پیدا شدن رد پای یک کوسه قاتل، کلانتر اجازه نزدیک شدن به آب را به کسی نمی‌دهد. با این حال، مدتی بعد، این کوسه پسری از اهالی منطقه را به قتل می‌رساند و حالا کلانتر، یک ماهیگیر کهنه کار و یک اقیانوس شناس، می‌خواهند هرطور شده این قاتل دریایی را شکار کنند.

Child’s Play

child's play

  • سال انتشار: ۱۹۸۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۶/۱۰

فیلم بازی بچگانه دیگر فیلمی است که باید منتظر باشید که حسابی بترساندتان. این فیلم یک مجموعه چند قسمتی است که اولین قسمت آن سال ۱۹۸۸ آمد. در این فیلم نیز یکی از معروفترین عروسک‌های شیطانی یعنی چاکی را داریم که حتی از آنابل هم معروف‌تر است.

داستان چاکی از جایی شروع می‌شود که مردی جنایتکاری به نام چارلز در حال فرار از دست پلیس است و روح خود را به در عروسکی به نام چاکی پنهان می‌کند. اما بعد این عروسک بدکار و بدذات، دست کودکی به نام اندی می‌افتد. حال، با عروسکی طرف هستیم که روح یک جنایتکار به او جان داده و تبدیل به موجودی شیطانی با قابلیت‌های ترسناک شده است…

این مجموعه‌ فیلم دارای داستان های جانبی نیز هست و می‌توانید آن را به عنوان یک فیلم ترسناک عروسکی خوب، تماشا کنید. تا به حال ۴ قسمت برای مجموعه‌ی Child’s Play ساخته شده و چند قسمت جانبی مانند Seed of Chucky و Bride of Chucky نیز دارد.

 

بهترین فیلم های عاشقانه جهان:
فیلم سینمایی عاشقانه

 

The Exorcist

exorcist

  • سال انتشار: ۱۹۷۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰

فیلم جن گیر یکی از فیلم‌های پیشگام در عرضه تسخیر است که بسیار موفق از آب درامد و هنوز هم از آن به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ یاد می‌شود.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که دختر ۱۲ ساله‌ی هنرپیشه‌ی معروفی، تسخیر می‌شود. مادر کودک، برای نجات جان فرزند خود، از دو کشیش کمک می‌گیرد. یکی از این کشیش‌ها، مدتی است که به واسطه مشکلاتی که برایش ایجاد شده دچار ناامیدی و تردید در ایمان خود شده و کشیش دوم، در مورد نیروهای شیطانی بسیار کنجکاو شده است…

این فیلم سینمایی، در زمان اکران خود بسیار برای کمپانی وارنر پولساز بود و صحنه‌های تسخیر دخترک خردسال هنوز هم به نظر جزء صحنه‌های ترسناک است.

Poltergiest

poltergiest

  • سال انتشار: ۱۹۸۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۳/۱۰

فیلم ارواح خبیثه نیز یک فیلم ترسناک دیگر در دسته‌ی تسخیر است که در دهه‌ی ۸۰ اولین قسمت آن آمد و کم کم تبدیل به یک مجموعه چند قسمتی شد.

داستان این فیلم از تسخیر خانه‌ی خانواده‌ی فریلینگ شروع می‌شود. روح داستان، در ابتدا به نظر می‌رسد روح خوبی با رفتارهای دوستانه است که فقط کمی لوازم خانه را جابه‌جا می‌کند؛ اما کم کم به نظر می‌رسد که داستان ترسناک‌تر از این قضایا است و قصد دیگری دارد…

Orphan

orphan

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷/۱۰

همانطور که در بخش جدیدترین فیلم ترسناک ها اشاره کردیم، فیلم Orphan: First Kill یک قسمت دیگر هم دارد که در سال ۲۰۰۹ پخش شد. فیلم Orphan اولین قسمت این مجموعه است و به ماجرای استر در اولین خانه‌ای که او را به سرپرستی می‌گیرند نشان می‌دهد.

زن و مردی که فرزند خود را از دست داده‌اند، تصمیم می‌گیرند دختری ۹ ساله به نام استر را به سرپرستی بگیرند. در ابتدا به نظر می‌رسد استر دختری مستقل، باهوش و بسیار مهربان است که می‌تواند خواهر خوبی برای دو فرزند دیگر کیت و جان باشد؛ اما کم کم، قضیه شک دار می‌شود. به نظر می‌رسد که رفتارهای استر اصلا شبیه به رفتارهای کودکان نیست و انگار که خیلی بیشتر از سنش می‌فهمد…

Paranormal Activity

فیلم paranormal activity

  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۳/۱۰

مجموعه فیلم فعالیت‌های ماورایی دیگر فیلمی است که خیلی از طرفداران این سبک لقب بهترین فیلم ترسناک را به آن می‌دهند. اولین قسمت این فرنچایز در سال ۲۰۰۷ آمد. این فیلم تماما از نگاه یک دوربین مداربسته است و از همان ابتدا نشان می‌دهد که سبک جالبی از روایت را نظاره‌گر هستیم.

این فیلم در ابتدا به نظر نمی‌رسد که یک فیلم ترسناک است. حتی تا بخشی از فیلم انگار که داستانی درام را شاهد هستیم که اتفاق خاصی در آن نمی‌افتد؛ اما یک باره می‌بینیم که موجودی دیگر هم در این فیلم حضور دارد. موجودی که مشخص است خانه را تسخیر کرده و شب‌ها خانواده مدنظر را اذیت می‌کند…

فیلم پارانرمال اکتیویتی در IMDB امتیاز خیلی بالایی کسب نکرده و اولین قسمت آن پربیننده‌ترین در بین کل مجموعه بوده؛ اما این مسئله نباید باعث شود که سراغ این فیلم خاص و متفاوت نروید.

جمع‌بندی

فیلم‌های ترسناک خوبی در طول تاریخ سینما ساخته شده‌اند که ارزش دیدن بالایی دارند. در این مطلب، ما تلاش کردیم تا بهترین‌های آن‌ها را برای شما انتخاب کنیم. با این که انتخاب بهترین فیلم ترسناک یا هر ژانر دیگری کاملا سلیقه‌ای است، چنانچه فیلم‌های دیگری می‌شناسید و احساس می کنید که جای آن‌ها در این لیست خالیست حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا این لیست در آینده کامل‌تر شود.

سوالات متداول

بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینما چیست؟

فیلم‌های جن گیر، درخشش و اره تعدادی از بهترین فیلم ترسناک های تاریخ هستند.

بهترین فیلم ترسناک غیرانگلیسی زبان کدام است؟

فیلم داستان دو خواهر یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وحست است که در سال ۲۰۰۳ در کشور کره جنوبی ساخته شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. ناشناس

    توطئه امیز رو فراموش کردین جز برترین هاس

  2. ..

    سلام یه فیلمی بود که اگر افراد احساس خودشون رو با چهره نشون میدادن اون وقت کشته میشدن

  3. محمد پارسا

    سلام من قبلاً یه فیلمی دیده بودم هرچی فکر میکنم یادم نمیاد اسمش چی بود
    ماجراش اینجوری بود که یه مرد
    با همسرش تو مسافرت بودن
    که تصمیم میگیرن تو پمپ بنزین یه استراحت کوچکی بکنن
    بعد زنه توسط صاحب پمپ بنزین ربوده میشه
    اگه میشه کمک کنین اسمش رو پیدا کنم

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به محمد پارسا

      سلام. احتمالا دنبال فیلم last seen alive هستید
      1. رضا

        پاسخ به پریا حسن‌زاده

        سلام من چند ساله دنبال یه فیلم میگردم اسمش یادم نیست چون اون موقع کوچیک بودم الان بیست سالمه اینطوری بود یه پیر زن در یک قلعه بود یا یه قصر چند طبقه خیلی بلند رو تخت نزدیک چند سالی خواب بود مو هاش ناخوناش دیگه بیش از حد بلند شده بود چند نفر رفتن در این جنگل این قلعه رو به طور اتفاقی دیدن نمی‌تونستن برن داخل بزور با طناب دو نفر رفتن داخل دیگه نمیتونم فیلم قدیمی بود و در فیلم کلاغ هم داشت
        1. حسین

          پاسخ به رضا

          سلام،رضا جان،اسم فیلمی که دنبالش هستی،برادران گریم هست.یا علی.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%aa%d8%b1%d8%b3%d9%86%d8%a7%da%a9/
ads
ads