داغ ترین ها :
بهترین گوشی از لحاظ دوربین

بهترین گوشی از لحاظ دوربین

در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی از لحاظ دوربین در سال 2023 را به شما معرفی کنیم. اگر به ۱۵ سال قبل برگردیم، گوشی‌ها یا دوربین نداشتند و یا دوربین‌ آن‌ها در سطح بسیار ابتداعی قرار داشت و برای گرفتن عکس‌های خوب مجبور بودید تا از دوربین عکاسی استفاده کنید. با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و اهمیت هرچه بیشتر عکس‌ها، بخش دوربین گوشی‌ها اهمیت به مراتب بیشتری پیدا کرد و سازندگان نیز با علم به همین موضوع به سمت کیفیت بیشتر دوربین‌ گوشی‌ها رفتند. پیشرفت اولیه بیشتر در کیفیت دوربین اصلی بود و تا چند سال قبل هم خبری از لنزهای فوق عریض، تله فوتو، ماکرو و … در تلفن‌های هوشمند نبود و ورود این دوربین‌ها نشان از اهمیت بسیار بالای بخش دوربین گوشی‌های حال حاضر دارد.

در سال ۲۰۲۳ به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حتی گوشی‌ های میانرده و اقتصادی از ترکیب چهار لنز در قاب پشتی و یک دوربین سلفی در قاب جلویی استفاده می‌کنند و در پرچمداران هم بخش دوربین به یکی از معیارهای اصلی برای خرید تبدیل شده است.

حال تصور کنید که می‌خواهید یک میانرده یا پرچمدار خریداری کنید و معیار اول شما برای خرید کیفیت دوربین‌ها و عکس و فیلم‌های ثبت شده با آن‌ها است. باید از چه طریقی از کیفیت دوربین گوشی مورد نظر آگاه شوید؟ آیا راهی وجود دارد که دوربین گوشی‌ها را تحت عنوان عدد با هم مقایسه کنید؟

خوشبختانه جواب به این سوال مثبت است و سایت Dxomark در سال ۲۰۰۸ در همین زمینه ارزیابی دوربین گوشی‌های هوشمند، شروع به فعالیت کرد. در ادامه‌ی این مطلب قرار است بیشتر با Dxomark آشنا شویم و سپس به بهترین گوشی‌های بازار از دید این سایت بپردازیم. پس اگر بخش دوربین برای شما اهمیت زیادی دارد و در عین حال ابزار خوبی برای مقایسه این بخش در اختیار ندارید، حتما قبل از خرید گوشی در ادامه‌ی این مطلب جذاب و کاربردی با تکنوبلاگ همراه باشید تا نگاهی به بهترین گوشی از لحاظ دوربین در سال 2023 را بررسی کنیم.

 

لیست قیمت انواع گوشی های هوشمند را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف مشاهده کنید

 

بهترین گوشی از نظر دوربین باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد

 

گشودگی لنز و اندازه دیافراگم

گوشی‌های رده بالا مانند پرچم‌دارهای سامسونگ و اپل از لنزهایی باز با دیافراگم‌های پایین استفاده می‌کنند. به همین دلیل گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۵ پرو و حتی گلکسی اس ۲۴ اولترا عکس‌های خوبی ثبت می‌کنند و خیلی‌ها آن‌ها را به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین می‌دانند. به طور مثال لنزی که از دیافراگم f/1.5 استفاده می‌کند، می‌تواند تصاویری ثبت کند که محیط پس‌زمینه آن‌ها تار تر باشد. این اتفاق را در زمانی مشاهده می‌کنید که سوژه در فاصله نزدیگی از دوربین قرار گرفته باشد.

تعداد مناسب مگاپیکسل

اکثر گوشی‌های هوشمند که جزو بهترین گوشی از نظر دوربین قرار گرفته‌اند، لنز ۱۲ تا ۲۱ مگاپیکسلی دارند که کیفیت خوبی به همراه می‌آورند اما شما باید توجه خود را روی اندازه پیکسل‌ها با میکرومتر شناخته می‌شوند بگذارید. این المان باعث افزایش کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری می‌شود. به طور مثال دو عدد از گوشی‌های سامسونگ که در لیست بهترین گوشی از نظر دوربین قرار می‌گیرند از پیکسل‌هایی در اندازه ۱.۴ میکرومتر بهره می‌برند که پیکسل‌های بزرگی به شمار می‌روند. اندازه بزرگ پیکسل‌ها باعث می‌شود که نور بیشتری وارد حسگر دوربین شود و به همین دلیل عکس باکیفیت‌تری در اختیار خواهید داشت.

صفحه نمایش بزرگ‌تر

زمانی که از گوشی هوشمند برای عکاسی استفاده می‌کنید، دیگر با چیزی شبیه به Viewfinder در دوربین‌های دیجیتال و عکاسی مواجه نمی‌شوید. صفحه نمایش گوشی هوشمند نقش viewfinder را ایفا می‌کند. به همین دلیل صفحه نمایش بزرگ‌تر هم باعث می‌شود که عکس بهتری در اختیار داشته باشید. هر چقدر که صفحه نمایش وضوح تصویر بالاتری داشته باشد، عکس شفاف‌تری را مشاهده می‌کنید. به واسطه همین موضوع گوشی‌های آیفون به واسطه داشتن صفحه نمایش رتینا عکس‌ها را با جزییات بیشتری نشان می‌دهند. همچنین رقابت به شکلی پیش‌رفته که باعث شده صفحه‌های نمایش گوشی‌های هوشمند حاشیه‌های کمتری پیدا کنند.

 

از نظر صفحه نمایش هم گوشی‌های هوشمند را بررسی کردیم:

بهترین صفحه نمایش گوشی

 

تثبیت کننده تصویر اپتیکال یا OIS

تثبیت کننده تصویر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک گوشی به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین دست پیدا کند. تثبت کننده تصویر با سرعت خوبی به دنیای دوربین گوشی‌های هوشمند اضافه شد و تاثیر خودش را هم به خوبی نشان داد. بدون تثبیت کننده تصویر عکس‌هایی در اختیار داشتید که مات می‌شدند و کیفیت خود را از دست داده بودند. این ویزگی روی بالا رفتن کیفیت ویدیوها هم تاثیر زیادی دارد.

OIS باعث می‌شود که تصاویر بدون لرزشی در اختیار داشته باشید.

عکاسی RAW

یکی دیگر از المان‌هایی که باعث می‌شود بهترین گوشی از نظر دوربین را انتخاب کنیم، پشتیبانی از حالت عکاسی خام یا RAW است. این موضوع باعث می‌شود که بتوانید عکسی را ثبت کنید که خودتان می‌خواهید و هیچ‌کدام از بهبودهایی که گوشی روی عکس اعمال می‌کند را دیگر دراختیار ندارید. عکس‌های RAW را می‌توانید خودتان ویرایش کنید و آن چیزی که می‌خواهید را به‌دست بیاورید. در حالت عکاسی RAW کنترل بیشتری روی عکس خواهید داشت و می‌توانید میزان اکسپوژر و حتی وایت بالانس را هم تغییر دهید. این کار را بسیار سخت‌تر روی عکس‌هایی با فرمت JPEG انجام می‌دهید. البته عکس‌هایی که با حالت RAW ثبت می‌کنید، حجم زیادتری دارند.

عکس‌های RAW باعث می‌شوند که بتوان آن‌ها را بهتر ویرایش کرد و کنترل بیشتری روی تنظیمات آن‌ها داشت.

لنزها و قدرت زوم

لنزهایی که روی گوشی‌های پرچم‌دار قرار می‌گیرند عملکرد بسیار خوبی دارند و در بسیاری مواقع عملکردی بهتر از لنزهای قرار گرفته روی دوربین‌های دیجیتال دارند. از طرف دیگر طراحان کاری کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند جمع‌وجوتر شوند تا کاربران راحت‌تر بتوانند این گوشی‌ها را حمل کنند. به همین دلیل گوشی‌ هوشمند بهتر از دوربین دیجیتال عمل می‌کند. البته همین فضای کم باعث شده که از چند دوربین پشت برای گوشی‌های هوشمند استفاده شود. دوربین اولتراواید و دوربین ماکرو و تله‌فوتو به همین دلیل است که روی گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرند.

خرید گوشی 5G

تفاوت لنزها

  • لنز اولتراواید: زاویه دید بسیار زیادی دارد
  • لنز واید / لنز استاندارد: استفاده به عنوان دوربین اصلی که اندازه آن ۲۴ تا ۲۸ میلی‌متر است.
  • لنز تله‌فوتو: امکان زوم دو تا سه برابر را فراهم می‌کند و اندازه آن هم ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر می‌شود.
  • لنز پریسکوپ تله‌فوتو: امکان زوم اپتیکال ۵ برابری یا بیشتر با اندازه ۱۰۳ تا ۱۲۵ میلی‌متر
  • مونوکروم: امکان عکاسی سیاه و سفید را به همراه می‌آورد.
  • تشخیص عمق: برای تار کردن محیط پس‌زمینه.

پشتیبانی از HDR

پشتیبانی از HDR

یکی دیگر از استانداردهایی که باعث می‌شود ما بهترین گوشی از نظر دوربین را انتخاب کنیم، ویژگی HDR یا High Dynamic Range است. البته این استاندارد زمان زیادی است که روی گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. این ویژگی باعث می‌شود تصاویر ثبت کنید که داینامیک رنج بهتری داشته باشند. داینامیک رنج بهتر یعنی نمایش نقطه‌های تاریک و روشن عکس‌ها بهتر شود. زمان‌های پیش می‌آید که شما می‌توانید از این ویژگی بهترین استفاده را ببرید. در زمان عکاسی از طبیعت و محیط‌های خارج از خانه و زیر نور خورشید می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. در این حالت گوشی چند عکس را پشت‌سر هم ثبت می‌کند و ان‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا بتواند عکس‌ نهایی را با کیفیت‌ بهتری در اختیار شما قرار دهد.

 

امکان کنترل ISO

اگر در محیط‌های تاریکی حضور داشته باشید و بخواهید از محیط‌های بسیار تاریک عکاسی کنید با سطح ISO را در دوربین گوشی هوشمند تغییر دهید. این میزان باعث می‌شود حساسیت  دوربین به نور بیشتر شود؛ اما با افزایش میزان ISO سطح نویز در عکس‌ها افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر بسیاری از بهترین گوشی‌های بازار نظر دوربین به کاهش دهنده نویز مجهز شده‌اند؛ اما استفاده از آن باعث می‌شود که عکس‌ شما خراب شود.

پس چاره کار چیست؟ بهتر است که در محیط‌های کم نور عکاسی نکنید یا اینکه باید گوشی هوشمندی خریداری کنید که از سرعت شاتر بالاتری برخوردار باشد. سرعت شاتر را می‌توانید در تنظیمات پیشرفته دوربین تغییر دهید. بهترین گوشی از نظر دوربین تنظیمات بسیار زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد که بتوانید به واسطه آن تنظیمات ISO و بسیاری از المان‌های دیگر را تغییر دهید.

گزینه‌های متعدد برای کنترل دوربین

با پیشرفت گوشي‌های هوشمند، گزینه‌های بیشتری را در منوی دوربین آن‌ها مشاهده می‌کنید. اکثر گوشی‌های عکاسی هوشمند به حالت عکاسی خودکار مجهز شده‌اند. حتی عکاسی پرو هم روی بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود. حتی می‌توانید میزان ISO را تغییر دهید و عکس RAW ثبت کنید. گوشی‌های جدیدتر بازار هم می‌توانند حالت عکاسی پرتره را پیش روی شما قرار دهند. در گوشی‌های جدید فیلترهای جذابی هم قرار گرفته‌اند تا عکس‌های جالب توجهی داشته باشید. حتی امکان فیلم‌برداری آهسته و حتی فیلم‌برداری تایم لپس هم به گوشی‌ها اضافه شده است.

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری 4K یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های یک دوربین گوشی هوشمند خواهد بود. در واقع با این ویژگی می‌توانید ویدیوهای بسیار باکیفیتی ثبت کنید. امکان ضبط ویدیوی 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را روی گوشی‌های جدید بازار مشاهده می‌کنید. ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار هم باعث می‌شوند که بتوانید ویدیوهای باکیفیت‌تری در اختیار داشته باشید.

خرید پاوربانک

امکان فیلم‌برداری سریع یا فیلم‌برداری آهسته

بهترین گوشی از نظر دوربین باید امکان فیلم‌برداری با سرعت بالا و امکان فیلم‌برداری با سرعت آهسته را داشته باشد. با این گوشی می‌توانید فیلم‌های Slow-Motion یا فیلم‌هایی با فریم‌ریت بالاتر ضبط کنید. این ویژگی را روی گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های رده بالا مشاهده می‌کنید. بسیاری از گوشی‌های بازار می‌توانند ویدیوهایی با نرخ ۹۶۰ فریم برثانیه ضبط کنند. با این حال دوربین‌های گوشی موبایل به مدت زمان طولانی نمی‌توانند ویدیوهایی با این سرعت ضبط کنند.

فوکوس و پاسخگویی شاتر

هر چقدر که دوربین موبایل بتواند با سرعت بیشتری فوکوس کند و شاتر دوربین هم به سرعت پاسخگو باشد، باعث می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن عکس باکیفیتی در اختیار داشته باشید. بد نیست بدانید دوربین گوشی مورد نظر شما چند فریم در ثانیه عکاسی می‌کند.  این ویژگی زمانی به درد شما می‌خورد که می‌خواهید از سوژه‌هایی که در حال حرکت هستند سریع عکاسی کنید.

فوکوس خودکار را هم روی بسیاری از گوشی‌‌های موجود در بازار مشاهده می‌کنید. این ویژگی باعث می‌شود که فوکوس به صورت خودکار روی سوژه مورد نظر شما قرار بگیرد و حرکت کند.

فلش

اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به فلش مجهز شده‌اند. با این حال زمانی که به سوژه نزدیک می‌شوید فلش تاثیر خوبی روی عکس‌ها نمی‌گذارد و عکس‌ها کیفیت خود را از دست می‌دهند. فلش‌های دوتایی عملکرد بهتری در مقایسه با فلش تکی دارند.

ویژگی‌هایی که چندان مهم نیستند، اما وجود آن‌ها بهتر است

طول عمر باتری

بهترین گوشی از نظر دوربین باید باتری خوبی هم داشته باشد. اگر گوشی باتری بزرگ‌تری داشته باشد قطعا مدت زمان بیشتری با آن فیلم‌برداری و عکاسی خواهید کرد.

ضد آب بودن

ضدآب بودن گوشی هم باعث می‌شود که بتوانید در زیر اب با گوشی عکاسی کنید. با این ویژگی می‌توانید عکس‌های جذاب‌تری در اختیار داشته باشید.

حافظه داخلی قابل ارتقا

از گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی کند می‌توانید ویدیوها و عکس‌های بیشتری روی گوشی خود ذخیره کنید. پس بهترین گوشی از نظر دوربین باید از کارت حافظه پشتیبانی کند تا هیچ وقت مجبور به حذف عکس‌ها و ویدیوهای قبلی خود نشوید.

 

 

سایت مقایسه کیفیت دوربین گوشی‌ها

این سایت به طور تخصصی بخش‌های مختلف دوربین اصلی و همچنین دیگر دوربین‌ها را مورد بررسی قرار داده و به هر بخش نمره‌ای اختصاص می‌دهد. در نهایت میانگین این نمره‌ها نمره‌ی نهایی دوربین یک گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

در این بررسی تخصصی کیفیت عکس‌های روز و شب، کیفیت تصاویر در حالت زوم و کیفیت ویدئوها سنجیده می‌شود و به صورت جزئی‌تر هم تصاویر از نظر رنج دینامیکی، دقت رنگ، شارپنس، روشنایی، نویز و … مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نمره‌ی بالاتر یک گوشی در Dxomark به معنای بهتر بودن کلیت دوربین‌های آن است و ممکن است یک گوشی با نمره‌ی پایین‌تر در بخشی به خصوص عملکرد بهتری داشته باشد و اگر در خرید گوشی بخش خاصی برای شما اهمیت زیادی دارد باید به این نکته توجه داشته باشید.

مثلا تصور کنید یک گوشی در بخش زوم نمره‌ی قابل قبولی دریافت نکند و همین موضوع باعث شود تا میانگین کلی نمرات آن محصول کاهش پیدا کند، در صورتی که ممکن است در بخش کیفیت تصاویر در نور روز عملکرد بهتری از گوشی با نمره‌ی کلی بالاتر داشته باشد.

بهترین دوربین گوشی 2023

در این قسمت ۱۰ عدد از بهترین گوشی‌های حال حاضر جهان از نظر دوربین را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت تمایل به خرید و اولویت داشتن این بخش، بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در نوشتن لیست گوشی با دوربین عالی از سایت Dxomark کمک گرفته شده است. در نظر داشته باشید که همه این گوشی‌ها در بازار ایران موجود نیستند و به همین جهت چند رتبه اول را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ مدل‌های موجود در بازار می‌رویم.

هواوی میت 60 پرو پلاس

هواوی میت 60 پرو پلاس

اگر 5 سال اخیر را در نظر بگیریم، قطعا بیشترین برندی که موفق شده در رتبه نسخه سایت Dxomark قرار بگیرد همین هواوی است، برندی که در اوج رشد و شکوفایی به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل فروش مواجه شد. البته جالب است بدانید که این سازنده چینی در خود چین فروش بالایی دارد و توانسته حتی از فروش آیفون‌ها نیز پیشی بگیرد که در نوع خود اتفاقی جالب به حساب می‌آید.

این پرچمدار با کسب نمره کلی 157 و با داشتن تنها 1 نمره بیشتر نسبت به P60 پرو خود هواوی توانسته در رتبه نخست این لیست قرار بگیرد. میت 60 پرو پلاس در زمینه عکاسی با نمره 160 خود را بهترین گوشی جهان معرفی می‌کند و در زمینه بوکه نیز بهترین گوشی جهان است. در بخش زوم و فیلم‌برداری نیز شاهد نمره‌های 152 و 148 هستیم.

  • دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی که در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم متغیر F/1.4 – F/4.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو با سنسور 48 مگاپیکسلی که در پشت لنزی 90 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/3.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 3.5 برابر به صورت اپتیکال به‌روی سوژه‌ها زوم کند.
  • دوربین فوق عریض سنسوری 40 مگاپیکسلی دارد. این سنسور در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشنیبانی می‌کند.
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض

هواوی P60 پرو

هواوی P60 پرو

به روی قاب پشتی این پرچمدار سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 48، 13 و 48 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین اصلی از دیافراگم متغیر بین f/1.4-f/4.0 پشتیبانی می‌کند و فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین تله فوتو زوم 3.5 برابری و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت دارد و فوق عریض نیز از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوان آن را در نقش ماکرو نیز استفاده کرد. سلفی 13 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است.

هواوی P60 پرو با کسب نمره کلی 156 در رتبه دوم جدول قرار گرفته و در بخش بوکه (به‌صورت مشترک با میت 60 پرو پلاس) و زوم بهترین عملکرد در بین تمامی گوشی‌ها را دارد و در زمینه فیلم  برداری نیز از نمره 158 نمره 147 را به دست آورده است.

ایفون 15 پرو مکس

ایفون‌های جدید اپل مدتی قبل معرفی شدند و یکی از بهبودهای اصلی که در این سری اتفاق افتاده بود همین بخش دوربین‌ها است. ایفون 15 پرو مکس برای اولین بار از دوربین پریسکوپ تله فوتو استفاده می‌کند و می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند. این دوربین جدید در کنار عملکرد عالی دوربین اصلی و فوق عریض باعث شده تا این پرچمدار با کسب نمره تحسین برانگیز 154 در رتبه سوم لیست Dxomark قرار بگیرد.

ایفون 15 پرو مکس

این مدل در بخش عکاسی نمره 153 را به دست آورده و نمره آن در زمینه ویدئو برابر با 158 است و بهترین گوشی جهان از نظر فیلم‌برداری به حساب می‌آید. در زمینه زوم هم آیفون 15 پرو مکس موفق به کسب نمره 142 شده است. در ادامه به صورت دقیق‌تر نگاهی به دوربین‌های این گوشی پرچمدار خواهیم داشت.

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی Sony IMX803 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی که در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نیز پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.22 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی 120 میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت سه بعدی و فوکوس خودکار دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویری با زوم اپتیکال 5 برابری به ثبت برساند.
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی که در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

پیکسل 8 پرو گوگل

پیکسل 8 پرو گوگل

بهترین گوشی حال حاضر شرکت گوگل همین پیکسل 8 پرو است و طبق انتظار دوربین‌های بسیار باکیفیتی هم دارد. سازنده آمریکایی همیشه در زمینه دوربین جزو بهترین‌های بازار بوده و فعلا از نظر سخت افزار با تراشه‌های تنسور نتوانسته آن‌طور که باید و شاید با تراشه‌های کوالکام، اپل یا برندهای مطرح دیگر رقابت کند. نمره کلی این پرچمدار برابر با 153 است ولی در بخش‌های جزئی‌تر مانند عکاسی، زوم، بوکه و فیلم‌برداری شاهد نمره‌های 155، 152، 65 و 149 هستیم.

  • دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GNV با اندازه 1/1.31 اینچی و اندازه پیکسل 1.2 میکرون‌متری دارد. این سنسور در پس لنزی 25 میلی‌متری با دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری چند منطقه‌ای پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 48 مگاپیکسلی از سامسونگ مدل S5KGM5 با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرون‌متری دارد. این سنسور در پس لنزی 113 میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 5 برابر به‌صورت اپتیکال به‌روی سوژه‌ها زوم کند.
  • دوربین فوق عریض سنسوری 48 مگاپیکسلی دارد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض است.

گوشی Oppo Find X6 Pro

گوشی Oppo Find X6 Pro

دوربین اصلی گوشی Oppo Find X6 Pro سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دو دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو و فوق عریض این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این بخش را کامل می‌کند. این گوشی نمره کلی 153 را کسب کرده و توانسته در لیست بهترین گوشی‌های Dxomark از نظر دوربین قرار بگیرد.

آنر Magic5 Pro

آنر Magic5 Pro

این گوشی سه دوربین اصلی، فوق عریض و پریسکوپ تله فوتو با سنسورهای 50 مگاپیکسلی دارد و از لنز TOF نیز بهره می‌برد، دقیقا ویژگی که ایفون‌های پرو از آن برخوردار هستند. دوربین سلفی نیز از نوع فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی است و سیستم تشخیص چهره سه بعدی نیز در روبرو دیده می‌شود. نمره کلی Magic5 Pro برابر با 152 است.

گوشی Oppo Find X6

گوشی Oppo Find X6

این مدل نسخه ارزان‌تر گوشی Oppo Find X6 Pro است و سه سنسور 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این لنزها از نظر مشخصات مقداری متفاوت هستند و همین باعث می‌شود تا نمره از 153 به 150 کاهش پیدا کند که در نوع خود هنوز هم عالی به حساب می‌آید.

هواوی میت 50 پرو

هواوی میت 50 پرو

به غیر از رتبه اول و دوم لیست که به برند هواوی اختصاص پیدا کرده و در ادامه نیز شاهد گوشی‌های بیشتری مثل همین میت 50 پرو هستیم، پرچمداری که نمره کلی 149 را از این سایت کسب کرده و توانسته خود را به‌عنوان یکی از بهترین مدل‌های حال حاضر معرفی کند. نمرات این پرچمدار در بخش عکاسی و فیلم‌برداری به ترتیب 152 و 141 هستند.

این دستگاه از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می‌گیرد و سه دوربین اصلی، فوق عریض و پریسکوپ تله فوتو با سنسورهای 50، 13 و 64 مگاپیکسل مجموع دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند و سلفی 13 مگاپیکسلی کامل‌کننده این بخش است. در ادامه به طور دقیق‌تر به هر لنز و مشخصات سنسورها خواهیم پرداخت. اگر علاقه‌مند هستید می‌توانید بررسی هواوی میت 50 پرو را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

  • دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.4 الی F/4.0 قرار گرفته و این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض سنسوری 13 مگاپیکسلی مدل Sony IMX688 دارد. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم F/2.2 قرار گرفته است.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو دارای سنسور 64 مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم F/3.5 قرار گرفته و می‌تواند تا 3.5 برابر به صورت اپتیکال زوم کند.
  • دوربین سلفی از نوع فوق عریض است و سنسوری 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 دارد.

گوگل پیکسل 8

گوگل پیکسل 8

پیکسل 8 گوگل نسخه ارزان‌تر پیکسل 8 پرو به‌حساب می‌آید. در بخش دوربین این پرچمدار دیگر از تله فوتو خبری نیست ولی دوربین اصلی یکسانی را شاهد هستیم. همچنین فوق عریض نیز سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و دیگر خبری از سنسور 48 مگاپیکسلی نسخه پرو نیست. این مدل نمره 148 را به‌‌صورت کلی کسب کرده و قطعا دارای بهترین دوربین در بین محصولات زیر 800 دلار است. نمرات پیکسل 8 در بخش‌های عکاسی، زوم، بوکه و فیلم‌برداری به‌ترتیب برابر با 152، 129، 70 و 148 است.

گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل پیکسل 7 پرو

بهترین گوشی نسل قبلی گوگل یک رتبه پایین‌تر از پیکسل 8 قرار گرفته و تنها 1 نمره کمتر دارد. در تست‌های مختلف Dxomark این مدل توانسته نمره کلی 147 را به دست بیاورد. نمرات این پرچمدار در بخش عکاسی و فیلمبرداری به ترتیب 148 و 143 هستند و این یعنی از نظر ضبط فیلم پیکسل 7 پرو بهتر از هواوی میت 50 پرو عمل می‌کند.

گوگل پیکسل 7 پرو همانند نسل قبلی از تراشه تنسور استفاده می‌کند و از چیپست 5 نانومتری Tensor G2 قدرت می‌گیرد. این دستگاه از سه دوربین در قاب پشتی و یک دوربین سلفی فوق عریض در بالای نمایشگر با سنسور 10.8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اصلی این مدل سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 48 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. مشخصات دقیق‌تر این دوربین‌ها را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

  • دوربین اصلی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع Samsung GN1 با اندازه پیکسل 1.2 میکرونی و اندازه 1/1.31 اینچی است. این سنسور در پس لنزی 25 میلی‌متری با دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین اولتراواید سنسور 12 مگاپیپکسلی با اندازه 1/2.3 اینچی و اندازه پیکسل 1.55 میکرونی مدل Sony IMX381 Exmor RS دارد. این سنسور در پس لنزی با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید با آن عکس‌های کلوزآپ یا نمای نزدیک هم ثبت کنید.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX381 Exmor RS با اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی 120 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/3.5 قرار گرفته و از فوکوس تشخیص فاز چندجهته و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با زوم اپتیکال 5 برابر به ثبت برساند.
  • دوربین سلفی فوق عریض سنسوری 10.8 مگاپیکسلی مدل Samsung S5K3J1 با اندازه 1/3.1 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 21 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته است.

آنر مجیک 4 التیمیت

Honor Magic 4 Ultimate

گوشی آنر مجیک 4 التیمیت با کسب نمره کلی 147 توانسه در کنار پیکسل 7 پرو در جایگاه هفتم جدول قرار بگیرد. این محصول از نظر زوم نمره 151 و از نظر عکاسی نمره 150 را کسب کرده تا یک شاهکار به تمام معنا باشد. جالب است بدانید که رتبه اول دوربین گوشی از نظر زوم همچنان آنر مجیک التیمیت است و از پیکسل 7 پرو و میت 50 پرو بهتر عمل می‌کند.

این گوشی که از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند به روی قاب پشتی از پنج لنز مختلف میزبانی می‌کند. دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین‌های فوق عریض و پریسکوپ تله فوتو دارای سنسورهای 64 مگاپیکسلی هستند. دو لنز دیگر یکی TOF و برای تشخیص عمق میدان و دیگری برای بهبود رنج دینامیکی و جذب نور تصاویر است. در ادامه بیشتر به هر لنز و مشخصات آن می‌پردازیم.

  • دوربین اصلی دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN2 با اندازه 1/1.12 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض از سنسوری 64 مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و می‌تواند تصاویری 126 درجه‌ای به ثبت برساند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو سنسوری 64 مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 90 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/3.5 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 3.5 برابر به روی سوژه‌ها به صورت اپتیکال زوم کند.
  • لنز Spectrum-enhanced سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد. این لنز وظیفه دارد به جذب نور بهتر و همچنین بهبود رنج دینامیکی کمک کند.
  • لنز TOF برای تشخیص عمق میدان
  • دوربین سلفی دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.22 میکرون است و با قرار گرفتن در پشت لنزی با دیافراگم f/2.4 عکس‌هایی با زاویه 100 درجه به ثبت می‌رساند.

ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس

Apple iPhone 14 Pro Max

ایفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با کسب نمره کلی 146 و اختلاف 1 عددی نسبت به نماینده آنر در جایگاه هشتم بهترین گوشی از نظر دوربین قرار گرفته است. این دو گوشی از تراشه A16 Bionic قدرت می‌گیرند تا آن‌ها را جزو قوی‌ترین گوشی‌های موجود در جهان بدانیم.

ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس از سه لنز در فریم بزرگ قاب پشتی میزبانی می‌کند. دوربین اصلی دارای سنسوری 48 مگاپیکسلی است و دو دوربین فوق عریض و تله فوتو 12 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند و در نهایت سلفی 12 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است. بد نیست یادآور شویم که این دو پرچمدار از نظر فیلم‌برداری با نمره 149 بهترین کیفیت دوربین گوشی به حساب می‌آیند. در ادامه دقیق‌تر به هر لنز پرچمداران اپل می‌پردازیم.

  • دوربین اصلی با یک آپدیت بزرگ حالا از سنسوری 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم پشتیبانی می‌کند و با ترکیب پیکسل‌ها به صورت پیش‌ فرض تصاویری 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.
  • دوربین فوق عریض دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از این دوربین برای ثبت تصاویر ماکرو نیز استفاده کنید.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.5 اینچی دارد و در پشت لنزی 77 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • لنز TOF 3D LiDAR scanner برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.
  • دوربین سلفی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.6 اینچی است. این سنسور در پشت لنز 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت آیفون 14 پرو مکس

 

ایفون 15 و 15 پلاس

ایفون 15 و 15 پلاس

ایفون 14 از نظر دوربین با ایفون 13 تفاوت خاصی نداشت ولی ایفون 15 و 15 پلاس با بهبودهای خوبی از راه رسیدند و نمره بسیار عالی این دو مدل در سایت Dxomark به خوبی نشان می‌دهد که مدل‌های پایه‌ای اپل نیز توانایی بالایی در ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت دارند. جالب است بدانید که طبق دیتای سایت Dxomark، ایفون 15 و 15 پلاس نمره کلی بالاتری را نسبت به گلکسی S24 اولترا به دست آورده‌اند، در حالی که قیمت ایفون 15 برابر با 800 دلار است ولی برای خرید گلکسی S24 اولترا باید 1300 دلار هزینه بپردازید.

دو نماینده جدید اپل در بخش عکاسی به نمره 147 دست پیدا کرده‌اند و نمره بخش بوکه نیز برابر با بالاترین نمره ممکن است. در زمینه فیلم‌برداری نیز نمره فوق العاده 153 را دریافت می‌کنید و تنها بخش زوم به دلیل نبود تله فوتو نمره نه‌چندان عالی 114 را دریافت می‌کند. همه این موارد باعث می‌شود ایفون 15 و ایفون 15 پلاس نمره کلی 145 را کسب کنند.

  • دوربین اصلی سنسوری 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه 1.0 میکرون‌متری دارد. این سنسور در پس لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.6 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند و به‌صورت پیش فرض تصاویری 24 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.
  • دوربین فوق عریض مانند قبل سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد.
  • دوربین سلفی سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد.

گلکسی S24 اولترا

s24-ultra-camera

گلکسی S24 اولترا بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین است ولی به‌شکل جالبی پایین‌تر از تمامی مدل‌های بالا قرار می‌گیرد. البته در بررسی گلکسی S24 اولترا اشاره کردیم که این کهکشانی دوربین‌های باکیفیتی دارد ولی در کل زمانی که بحث مقایسه پیش بیاید این پرچمدار هنوز فاصله نسبتا زیادی با گوشی‌هایی مثل ایفون 15 پرو مکس دارد.

پرچمدار سازنده کره‌ای نمره 144 را در حالت کلی کسب کرده که این نمره به اعداد 144، 145، 70 و 137 در بخش‌های عکاسی، زوم، بوکه و فیلم‌برداری تقسیم می‌شود. بد نیست اشاره کنم که طبق این نمره‌های یعنی ایفون 13 اپل از گلکسی S24 اولترا فیلم‌های بهتر و باکیفیت‌تری به ثبت می‌رساند.

  • گلکسی S24 Ultra دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه ۱٫۳ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۰ میکرون‌متری دارد. این سنسور پشت لنزی ۲۴ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. به‌علت ترکیب ۱۶ پیکسل درون ۱ پیکسل، تصاویر به‌صورت پیش فرض ۱۲٫۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX854 با اندازه ۱٫۱.۵۶ اینچی و اندازه ۱٫۰ میکرون‌متری دارد. سنسور جدید حالا در پس لنزی ۱۱۱ میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/3.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید تا 5 برابر به صورت اپتیکال با این دوربین به‌روی سوژه‌ها زوم کنید.
  • دوربین فوق عریض دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 است. این سنسور با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند تا بتواند تصاویر نمای نزدیک هم با آن به ثبت برسانید.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 70 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 قرار گرفته و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. به کمک این دوربین می‌توانید تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کنید.
  • دوربین سلفی سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد.

قیمت سامسونگ S24 Ultra

هواوی پی 50 پرو

Huawei p50 pro

هواوی پی ۵۰ پرو امکانات بسیار خوبی دارد و اگر به دنبال ارتباطات 5G نیستید یا برخورداری از سرویس‌های گوگل اهمیت کمی برایتان دارد، انتخاب خوبی می‌تواند برایتان باشد. هواوی P50 پرو مجهز شده به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مدل 4G که توان پردازشی بالایی داشته و امکانات گسترده‌ای نیز در اختیار ماژول چهارگانه‌ی موجود در پنل پشتی هواوی پی ۵۰ پرو می‌دهد. باید گفت که در پنل پشتی پرچم‌دار شرکت چینی، اژدهایی خفته که می‌تواند تصاویری با کیفیتی مثال زدنی ثبت کند.

ماژول موجود در پنل پشتی متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ تله‌فوتو، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با لنز مونوکروم (سیاه و سفید). در بالای صفحه‌نمایش نیز دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته تا بتوانید از خود تصاویر سلفی تهیه کنید. این گوشی نمره کلی 143 و نمره 143 و 139 را در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری به دست آورده است. به طور دقیق‌تر ماژول دوربین موجود در پنل پشتی متشکل از حسگرهای زیر می‌شود:

  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 که از فاصله‌ی کانونی ۲۳ میلی‌متری (لنز واید) برخوردار است و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار با تشخیص فاز، فوکوس خودکاری لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.
  • دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/3.5 که از فاصله‌ی کانونی ۹۰ میلی‌متری (لنز پریسکوپ تله‌فوتو) برخوردار است و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم یا بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳ برابر و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 که از فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متری (لنز اولتراواید) برخوردار است.
  • دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.6 که از فاصله‌ی کانونی ۲۳ میلی‌متری (لنز سیاه و سفید) برخوردار است.

 

قیمت هواوی p50 pro

 

ایفون 13 پرو مکس و 13 پرو

Apple iPhone 13 Pro Max و Apple iPhone 13 Pro

پرچمداران دو سال قبل اپل همچنان از نظر عملکرد دوربین بسیار خوب و تحسین برانگیز هستند. این دو مدل از نظر دوربین بهترین ایفون‌هایی هستند که شما می‌توانید به‌صورت رجیستر شده خریداری کنید. این دو محصول توانسته‌اند در بخش عکاسی، زوم و فیلم‌برداری به ترتیب به نمره‌های 140، 119 و 146 دست پیدا کنند تا نهایتا نمره کلی به عدد 141 برسد. این پرچمداران در زمینه سخت افزار از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کنند، تراشه‌ای که همچنان با گذشت یک سال یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در جهان است.

پس اگر در پی خرید بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری هستید بدون شک به سراغ ایفون 13 پرو مکس بروید که در هر دو زمینه شرایط بسیار خوبی دارد.

  • دوربین اصلی ایفون 13 پرو مکس سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.5 اینچی دارد و در پشت لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این دوربین توانایی ثبت تصاویری 120 درجه‌ای را داراست.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.5 اینچی دارد و در پشت لنزی 77 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • لنز TOF 3D LiDAR scanner برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.
  • دوربین سلفی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

 

قیمت ایفون ۱۳ پرو مکس نسخه ۱ ترابایت نات اکتیو

قیمت آیفون ۱۳ پرو نسخه ۱ ترابایت نات اکتیو

 

شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا بهترین گوشی شیائومی حال حاضر از نظر دوربین است و با وجود حضور شیائومی 13 اولترا هنوز هم این مدل جایگاه بالاتری دارد. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند تا هم از نظر قدرت بی‌نظیر باشد و هم بتواند تصاویر را به بهترین شکل ممکن پردازش کند. دوربین‌های این پرچمدار درون یک فریم بزرگ به روی قاب پشتی دیده می‌شوند و یک نمایشگر دوم هم در این بخش خودنمایی می‌کند.

دوربین‌های شیائومی می 11 اولترا که در ادامه مشخصات آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم باعث شده‌ است تا این محصول بتواند به عدد کلی 141 دست پیدا کند. این گوشی توانسته در بخش تصاویر امتیاز 139 را کسب کند و نمرات بخش‌های زوم و ویدئو به ترتیب 142 و 139 هستند. دوربین سلفی این محصول نیز عدد 125 را کسب کرده که باز هم بهترین عملکرد در بین گوشی‌های شیائومی است اما در بین گوشی‌های پرچمدار خیلی عملکرد عالی نیست و در 20 سلفی برتر هم قرار نمی‌گیرد.

  • دوربین اصلی می 11 اولترا یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل GN2 با اندازه‌ی 1/1.12 اینچ و  پیکسل 1.4 میکرون دارد. این سنسور در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل ترکیب پیکسل‌ها به صورت پیش فرض عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.
  • دوربین فوق عریض سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل IMX586 Exmor RS از سونی با اندازه‌ی 1/1.2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد. این سنسور در پشت یک لنز 12 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و می‌تواند تصاویری بسیار عریض با زاویه‌ی 128 درجه‌ای به ثبت برساند. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو دارای سنسوری 48 مگاپیکسلی است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. این دوربین به شما امکان می‌دهد تا 5 برابر به صورت اپتیکال و در کل تا 120 برابر به صورت دیجیتالی به روی اجسام زوم کنید.
  • دوربین سلفی این پرچمدار نیز 20 مگاپیکسلی است.
خرید تبلت

 

گلکسی S23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی S23 اولترا پرچمدار نسل قبلی سامسونگ است که با اختلافی اندک پشت سر S24 اولترا قرار می‌گیرد. در واقع برتری اصلی S24 اولترا نسبت به این مدل را می‌توانیم دوربین پریسکوپ تله فوتو 50 مگاپیکسلی با کیفیت بهتر در نظر بگیریم. این محصول از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد تا از نظر پردازش تصاویر و ویدئوها عملکرد بسیار سریع و خوبی داشته باشد و بتواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای در شب به ثبت برساند. در سایت Dxomark عملکرد کلی این گوشی به امتیاز 140 رسیده است.

این گوشی از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند. در ادامه به صورت دقیق‌تر به مشخصات دوربین‌های این کهکشانی خواهیم پرداخت.

  • دوربین اصلی سنسوری 200 مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه 1/1.3 اینچی و اندازه پیکسل 0.6 میکرونی دارد و این سنسور در پس لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. عکس‌ها به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند ولی شما می‌توانید حالت 50 یا 200 مگاپیکسلی را نیز انتخاب کنید.
  • دوربین فوق عریض دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 است. این سنسور با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند تا بتواند تصاویر نمای نزدیک هم با آن به ثبت برسانید.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 70 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 قرار گرفته و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. به کمک این دوربین می‌توانید تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کنید.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو دارای سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه 1.12 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی 230 میلی‌متری با دیافراگم F/4.9 قرار گرفته و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 10 برابر زوم اپتیکال را در اختیار قرار دهد.
  • دوربین سلفی سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Samsung S5K3LU دارد. این سنسور پشت لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت سامسونگ S23 Ultra

 

شیائومی ۱۳ اولترا

دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا بهترین گوشی شیائومی است که می‌توانید در بازار ایران خریداری کنید. این پرچمدار نمره ۱۴۰ را از سایت Dxomark کسب کرده تا در کنار گلکسی S23 اولترا قرار بگیرد و نتواند حریف شیائومی می ۱۱ اولترا دو نسل قبل شود. با همه این اوصاف، کیفیت دوربین‌های نماینده شیائومی واقعا خوب است و دیافراگم متغیر دوربین اصلی به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت حرفه‌ای‌تر عکس‌های بهتری به ثبت برسانید.

  • دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX989 با اندازه 1 اینچی و اندازه پیکسل 1.6 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی‌متری با دیافراگم متغیر F/1.9 الی F/4.0 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل به صورت 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.
  • دوربین فوق عریض شیائومی 13 اولترا سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی 12 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین تله فوتو شیائومی 13 اولترا دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 است. این سنسور در پس لنزی 75 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 3.2 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو این پرچمدار دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 است. این سنسور در پس لنزی 120 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/3.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی

قیمت شیائومی 13 اولترا

هواوی میت 40 پرو پلاس

Huawei Mate 40 Pro+

چینی‌ها به خوبی نشان داده‌اند که در زمینه تولید گوشی با کیفیت دوربین بالا تا چه حد توانا هستند و رتبه بعدی نیز به نماینده هواوی می‌رسد. این محصول ساخت 2020 است ولی به قدری دوربین‌های آن خوب هستند که همچنان در لیست بهترین گوشی با دوربین عالی قرار می‌گیرد. این پرچمدار از تراشه کایرین 9000 استفاده می‌کند و به روی قاب پشتی آن 5 لنز مختلف دیده می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. هواوی میت 40 پرو پلاس نمره کلی 139 را کسب کرده و به صورت ریزتر در زمینه عکاس، زوم و فیلم‌برداری به اعداد 141، 150 و 131 دست پیدا کرده است.

  • دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX700 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض به سنسوری 20 مگاپیکسلی مدل Sony IMX718 مجهز شده است. این سنسور در پشت لنزی 14 میلی‌متری با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تیشخص فاز پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین تله فوتو دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی است. این سنسور پشت لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور پشت لنزی 240 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/4.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 10 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • لنز TOF 3D برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.
  • دوربین سلفی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4 است.

شیائومی 12s اولترا

Xiaomi 12S Ultra

شیائومی 12s اولترا یکی از گوشی‌های بالارده شیائومی است که توانسته به رتبه خوبی در لیست بهترین دوربین گوشی 2023 دست پیدا کند. این پرچمدار موفق شده در بخش عکاسی نمره 137 را کسب کند و نمره بخش زوم و فیلم‌برداری نیز به ترتیب 136 و 129 شده است. مجموع همه این اعداد و دیگر جزئیات سبب شده تا پرچمدار جدید شیائومی به عدد کلی 136 دست یابد. این گوشی که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند در فریم بزرگ دوربین میزبان لنز اصلی، فوق عریض، پریسکوپ تله فوتو و TOF است که در ادامه به هر کدام پرداخته می‌شود.

  • دوربین اصلی به یک سنسور 50 مگاپیکسلی از سونی مدل IMX989 مجهز شده است. این سنسور با اندازه 1.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.6 میکرونی در پس لنزی 23 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض دارای سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX586 Exmor RS با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی است و در پشت لنزی 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین که از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی بهره می‌برد می‌تواند تصاویری 128 درجه‌ای به ثبت برساند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو از سنسور 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی 120 میلی‌متری با دیافراگم f/4.1 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • لنز TOF 3D برای تشخیص عمق میدان
  • دوربین سلفی سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد.

 

قیمت شیائومی 12s ultra

 

هواوی میت 40 پرو

Huawei Mate 40 Pro

این گوشی نسخه ارزان‌تر میت 40 پرو پلاس است که بالاتر به آن پرداختیم. این گوشی تراشه یکسانی دارد ولی دوربین‌های آن مقداری متفاوت با نسخه پرو پلاس هستند و مثلا لنز TOF حذف شده است. این محصول توانسته در تست‌های Dxomark برای تشخیص قوی ترین دوربین گوشی نمره کلی 135 را به دست بیاورد.

  • دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX700 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض به سنسوری 20 مگاپیکسلی مدل Sony IMX718 مجهز شده است. این سنسور در پشت لنزی 18 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تیشخص فاز پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین سوم این گوشی پریسکوپ تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی است. این سنسور که در پشت لنزی 125 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/3.4 قرار گرفته از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویری با زوم اپتیکال 5 برابر به ثبت برساند.
  • دوربین سلفی دارای سنسوری 13 مگاپیکسلی است.

گلکسی S22 اولترا (نسخه اسنپدراگون)

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G

گلکسی S22 اولترا پرچمدار دو نسل قبلی سامسونگ است که همچنان ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این گوشی با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 ساخته می‌شود که در این لیست و در بین 10 گوشی برتر نسخه اسنپدراگون قرار گرفته است. در بازار ایران شما می‌توانید نسخه اگزینوس را خریداری کنید و نسخه اسنپدراگون مخصوص بازار چین و آمریکا است (موجودی در ایران هم وجود دارد). دلیل تفاوت نمره دوربین‌های این دو نسخه به دلیل پردازش تفاوت تصویر توسط پردازنده است. این کهکشانی نمره کلی 135 را از Dxomark کسب کرده در صورتی که نمره نسخه اگزینوس برابر با 131 است. در گل هیچ جای تعجبی ندارد که این کهکشانی در جدول امتیاز دوربین گوشی ها جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد.

  • دوربین اصلی سنسوری 108 مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.
  • دوربین فوق عریض دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX563 با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است. این سنسور پشت لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین تله فوتو سنسوری 10 مگاپیکسلی مدل Sony IMX754 با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد و در پس لنزی 70 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو نیز با داشتن سنسوری 10 مگاپیکسلی می‌تواند تا 10 برابر به صورت اپتیکال زوم کند.
  • دوربین سلفی سنسوری 40 مگاپیکسلی دارد.

 

قیمت گوشی S22 Ultra سامسونگ

 

گوگل پیکسل 6 پرو

Google pixel 6 pro

گوگل پیکسل ۶ پرو در پنل جلو دارای دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکسلی است که از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله‌ی کانونی ۲۰ میلی‌متری (لنز اولتراواید) و سایز پیکسل ۱.۲۲ میکرومتری استفاده می‌کند. در پنل پشتی نیز ماژول سه‌گانه‌ای قرار گرفته که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید. این پرچمدار موفق شده در لیست قوی ترین دوربین گوشی به نمره کلی 134 دست پیدا کند. به طور دقیق‌تر ماژول دوربین موجود در پنل پشتی متشکل از حسگرهای زیر می‌شود:

  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 که از فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متری (لنز واید) سایز پیکسل ۱/۱.۳۱ اینچی و سایز پیکسل ۱.۲ میکرومتری برخوردار است و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فوکوس خودکاری لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.
  • دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/3.5 که از فاصله‌ی کانونی ۱۰۴ میلی‌متری (لنز تله‌فوتو)، سایز حسگر ۱/۲ اینچی و سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتری برخوردار است و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم یا بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۴ برابر و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 که از فاصله‌ی کانونی ۱۷ میلی‌متری (لنز اولتراواید) و سایز پیکسل ۱.۲۵ میکرومتری برخوردار است.

 

اگر دوربین اولویت اول شماست و فقط گوشی سامسونگ می خواهید، مطلب زیر را بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

 

گوشی بالارده و میان‌رده با دوربین خوب

در این بخش به دو گوشی با دوربین خوب خواهیم پرداخت که عملکرد جذابی در بخش عکاسی و فیلم‌برداری دارند. این دو میان‌رده قطعا جزو گوشی دوربین خوب بازار به حساب می‌آیند.

شیائومی 13 تی پرو

اگر قصد دارید یک گوشی پرچمدار را با بودجه پایین‌تری خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی جدی به شیائومی 13 تی پرو داشته باشید، محصولی که هم دوربین‌های بسیار خوبی دارد و هم سخت افزار و نمایشگر پرچمدار را در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین اصلی این مدل سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. جالب است بدانید که نمره کلی 13 تی پرو برابر با 131 شده، نمره‌ای که دقیقا S22 اولترا نسخه اگزینوس نیز به‌دست آورده است. همچنین بد نیست بدانید که نمره کلی گوشی مثل ایفون 13 برابر با 125 است.

قیمت گوشی شیائومی 13 تی پرو

گلکسی S23 FE

طراحی دوربین ها درگوشی جدید سامسونگ

گلکسی S23 FE نسل جدیدتر S21 FE است که پس از مدت‌ها انتظار به بازار عرضه شد و حالا یکی از بهترین مدل‌ها از نظر دوربین به حساب می‌آید. طبق دیتای Dxomark این کهکشانی در نسخه اسنپدراگون 8 نسل 1 توانسته به نمره 127 دست پیدا کند و طبیعتا نمره نسخه اگزینوس 2200 که در بازار ایران به فروش می‌رسد کمی کمتر از رقیب است.

دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کند. دوربین سلفی S23 FE نیز دارای سنسوری 10 مگاپیکسلی است.

قیمت گوشی گلکسی S23 FE

گلکسی 13T

شیائومی 13 تی نسخه ارزان‌تر 13 تی پرو است ولی از ترکیب دوربین‌های دقیقا مشابهی استفاده می‌کند. البته نمره این مدل 123 است که با نمره 131 شیائومی 13 تی پرو فاصله‌ای قابل توجه دارد که این موضوع به متفاوت بودن پردازشگر تصویر برمی‌گردد. در بازه قیمتی حدود 20 میلیون قطعا یکی از بهترین گوشی‌های بازار از نظر دوربین همین شیائومی 13 تی است.

قیمت گوشی شیائومی 13 تی

شیائومی 12

شیائومی 12 ایکس

شیائومی 12 پرچمدار پایه‌ای دو سال قبل سازنده چینی است. به روی این گوشی سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 50، 13 و 5 مگاپیکسلی دیده می‌شود و سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در روبرو خودنمایی می‌کند. دوربین اصلی لرزشگیر اپتیکال تصویر دارد و دوربین ماکرو نیز از فوکوس خودکار بهره می‌برد. کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های این محصول به نسبت بازه قیمتی واقعا خوب است و به خوبی می‌تواند با تمامی رقبا از این نظر رقابت کند.

قیمت شیائومی 12

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

ردمی نوت 12 پرو پلاس

اولین میان‌رده بازار با سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی را می‌توان همین ردمی نوت 12 پرو پلاس به حساب آورد. این سنسور رزولوشن بسیار بالایی دارد و طبق انتظار عکس‌های بسیار خوبی هم به ثبت می‌رساند. البته که کیفیت و عملکرد این مدل در نهایت به گوشی‌های پرچمدار نمی‌رسد و نباید چنین تصوری داشته باشید. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی کرده و سلفی 16 مگاپیکسلی این مجموعه را تکمیل می‌کند. اگر بخش دوربین برای شما مهم است حتما این مدل را جزو اولین انتخاب‌های خود در بخش میانی بازار قرار دهید.

قیمت ردمی نوت 12 پرو پلاس

شیائومی 13 لایت

شیائومی 13 لایت

شیائومی 13 لایت نسخه ارزان‌تر پرچمداران نسل جدید شرکت شیائومی است که دوربین‌های خوب و جذابی هم دارد. دوربین اصلی این گوشی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین فوق عریض نیز دارای سنسوری 8 مگاپیکسلی است. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دوربین‌های قاب پشتی را کامل می‌کند ولی در روبرو نیز دو دوربین دیده می‌شود. یکی از این لنزها فوق عریض 32 مگاپیکسلی و یکی از لنزها 8 مگاپیکسلی عمق میدان است. این گوشی پکیج دوربین خوبی دارد و شما بدون مشکل می‌توانید به روی آن حساب باز کنید.

قیمت شیائومی 13 لایت

گلکسی A54

سامسونگ گوشی A74 را به بازار عرضه نکرد و به این ترتیب A54 تبدیل به‌ بهترین میان‌رده شرکت سامسونگ شد. این کهکشانی برای اولین بار قاب پشتی شیشه‌ای را به گوشی‌های میان‌رده شرکت کره‌ای آورده و دوربین‌های خوبی هم دارد. دوربین اصلی از سنسوری 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. این محصول به نسبت قیمت مشخصات کلی بسیار خوبی دارد و از همه نظر یک گزینه خوب برای خرید است.

قیمت گلکسی A54

گلکسی A73

Samsung Galaxy A73 5G

گلکسی A73 اولین میان‌رده سامسونگ است که از سنسور 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و همین باعث شده تا کیفیت تصاویر این محصول به نسبت قیمت مناسب و رضایت بخش باشد. این کهکشانی از چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان در قاب پشتی و یک دوربین سلفی درون حفره بالای نمایشگر میزبانی می‌کند. سازنده کره‌ای برای این مدل تراشه اسنپدراگون 778 را مناسب دیده است. در ادامه به دوربین‌های این گوشی با دوربین خوب می‌پردازیم.

  • دوربین اصلی سنسوری 108 مگاپیکسلی دارد. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین فوق عریض سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و در پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.
  • دوربین ماکرو سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f2.4 دارد.
  • دوربین عمق میدان سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f2.4 دارد.
  • دوربین سلفی سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد.

 

قیمت گلکسی A73

 

شیائومی 12 لایت

Xiaomi 12 Lite

شیائومی 12 لایت نسخه ارزان‌تر پرچمداران شیائومی به حساب می‌آید. نسل قبل این گوشی دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بود و با این وجود عکس‌هایی بسیار باکیفیت به ثبت می‌رساند. این گوشی حالا دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارد تا به راحتی بتواند با هر رقیبی رقابت کند و جزو گوشی دوربین خوب به حساب بیاید. این محصول هم مانند گلکسی A73 از تراشه اسنپدراگون 778 استفاده می‌کند.

  • دوربین اصلی سنسور 108 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. تصاویر این دوربین به دلیل ترکیب پیکسل‌ها به صورت 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.
  • دوربین فوق عریض دارای سنسوری 8 مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی است و در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند تصاویری 120 درجه‌ای به ثبت برساند.
  • دوربین ماکرو سنسور 2 مگاپیکسلی دارد.
  • دوربین سلفی دارای سنسور 32 مگاپیکسلی است.

 

قیمت گوشی شیائومی 12 لایت

 

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به بهترین کیفیت دوربین گوشی از نظر Dxomark بپردازیم و در ادامه نیز به دو گوشی میان‌رده با دوربین‌های باکیفیت معرفی کنیم. اگر دو گوشی نمره‌ی نزدیک به هم دارند و نمی‌دانید که کدامیک می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد باید به بخش‌های دیگر توجه کنید و به سراغ محصول با ارزش خرید بالاتر بروید.

سوالات متدوال

بهترین دوربین گوشی جهان کدام است؟ اگر بهترین گوشی برای عکاسی موجود در جهان را می‌خواهید در حال حاضر باید به سراغ شرکت هواوی و گوشی میت 60 پرو پلاس بروید. بهترین گوشی از نظر دوربین که در ایران در دسترس باشد ایفون 15 پرو مکس اپل است.

گوشی میان‌رده با دوربین خوب کدام است؟ اگر بودجه کافی برای خرید شیائومی 13 تی دارید بدون شک به سراغ این مدل بروید. در ادامه گوشی‌هایی چون 13 تی، شیائومی 12 و گلکسی A54 شرایط خوبی دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

51 نظر

  1. Sara

    پس شیائومی ۱۲تی پرو از لحاظ کیفیت پایینه،ولی جلو کشیدن دوربین فقط خوبه😢

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Sara

      سلام وقت خوش این گوشی دوربین خوبی داره ولی این لیست در مورد بهترین‌های موجود در جهان این گوشی جزو ۱۰ مدل برتر نیست قطعا
      1. داود

        پاسخ به احسان نیک پی

        گوشی s21 ultra پس چطوره؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به داود

          جزو 10 گوشی برتر حال حاضر جهان نیست قطعا
  2. علی

    بی شک و با فاصله آیفون ۱۴ پرو مکس

    1. احسان محمدیان ابرقوئی

      پاسخ به علی

      اندازه پیکسل ها باعث ورود نور بیشتر نمیشود، بلکه باعث جذب نور بیشتر می‌شود، این دو باهم متفاوت هستند.
      1. Sara

        پاسخ به احسان محمدیان ابرقوئی

        پس شیائومی ۱۲تی پرو چی😢
  3. محمد

    سلام وقت بخیر جایگاه سامسونگ s20 fe 5g چندم هستش

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر با فاصله کمی پشت سر S21 fe قرار میگیره
  4. احسان نیک پی

    سلام دوست عزیز
    مرسی که مطالب ما رو دنبال می‌کنید و خوشحالیم که براتون مفید بوده
    پیروز باشید

  5. 💯

    مگه میشه s۲۰وs21توی این همه گوشی جایی نداشته باشند.اینا چیه؟؟؟؟

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به 💯

      سلام. وقت بخیر بررسی‌ها بر اساس سایت دگزومارک، معتبرترین مرجع بررسی گوشی انجام شده
  6. عبدالله خرم

    سلام

    بین گوشی های شیائومی می 12 پرو با ویوو x70 پرو پلاس کدام بهتره از نظر نمایشگر، دوربین و سخت افزار؟؟
    و توی بازه قیمتی 18 تا 30 میلیون چه گوشی هایی پیشنهاد می دین چه در بازار ایران چه در بازار جهانی؟؟؟
    لطفا نظر منو ثبت کنین

    ممنون

    1. حمزه خوشنام

      پاسخ به عبدالله خرم

      می ۱۱ اولترا شیائومی
    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به عبدالله خرم

      سلام وقت بخیر تو این بازه قیمتی میتونید گوشی های پرچمدار اپل یا سایر شرکت هارو بررسی کنید.
  7. خرم

    سلام

    بین گوشی های شیائومی می 12 پرو با ویوو x70 پرو پلاس کدام بهتره؟؟؟
    اولویت هم نمایشگر، سخت افزار و دوربین
    و یه چند تا گوشی پیشنهاد بدید چه در بازار ایران چه در بازار جهانی
    قیمت دور بر های 18 تا 26 میلیون

    ممنون

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به خرم

      سلام. از نظر سخت‌افزار، دوربین، صفحه نمایش و ارزش خرید، شیائومی ۱۲ پرو خیلی بهتره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b8%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86/
ads
ads