داغ ترین ها :
گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ عرضه می‌شود

گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ عرضه می‌شود

بنچمارکی از تبلت جدید سامسونگ منتشر شده که به تراشه گلکسی تب S8 پلاس اشاره می‌کند. اطلاعات جدید می‌گویند که این تبلت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده می‌کند.

 

برای خرید تبلت به سایت تکتولایف مراجعه کنید.

 

در ماه سپتامبر بود که گوشی هوشمندی از شرکت ویوو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد. البته نتایج به دست آمده چنگی به دل نمی‌زد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی آزمایش شده از تمام توان پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸ قدرت نمی‌گیرد.

درواقع گفته شد که هسته‌های پردازنده‌ها روی فرکانس پایین‌تری تنظیم شده بودند تا گوشی هوشمند مدنظر از عملکرد پایدارتری برخوردار باشد. چنین اتفاقی در زمانی اصولا رخ می‌دهد که محصولی در مراحل طراحی و توسعه قرار داشته باشد و شرکت سازنده بخواهد روی نمونه‌های اولیه‌ی محصول جدید خود آزمایش‌هایی را انجام دهد.

حال، گزارش‌هایی منتشر شده که تبلتی جدید از سامسونگ به نام گلکسی تب S8 پلاس در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است؛ البته آنچه تبلت مدنظر را نسبت به مدل‌های موجود در بازار متمایز می‌سازد قدرت گرفتن آن از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ است.

تبلت جدید سامسونگ با شماره مدلSM-X808U  در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گفته که احتمال می‌رود نسخه‌ی مخصوص بازار ایالات متحده باشد. در بنچمارک می‌توان دید که گلکسی تب S8 پلاس دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود و از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. البته انتظار می‌رود که نسخه‌ی نهایی با سیستم‌عامل اندروید 12L به بازار عرضه شود؛ سیستم‌عاملی که گوگل در نظر گرفته برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تاشدنی منتشر کند.

در بنچمارک مشاهده می‌شود که گلکسی تب S8 پلاس توانسته در آزمون تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱۲۱۱ و در آزمون چندهسته‌ای نیز به امتیاز ۳۱۹۳ برسد. برای مقایسه می‌توان به گلکسی S22 پلاس اشاره کرد که همراه با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ توانست در آزمون تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱۰۷۳ و در آزمون چندهسته‌ای نیز به امتیاز ۳۳۸۹ برسد.

هر دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ با استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید می‌شوند و مشخصات سخت‌افزاری تقریبا یکسانی دارند. برای پردازنده‌ی مرکزی هر دو تراشه از ۱ هسته‌ی کرتکس ایکس ۲، ۳ هسته‌ی کرتکس A710 و ۴ هسته‌ی کرتکس A510 استفاده شده که می‌توانند توان پردازشی قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهند.

جالب است بدانید که هسته‌ی کرتکس ایکس ۲ در آزمایشی که روی گلکسی S22 پلاس انجام شد روی فرکانس پایین‌تری کار می‌کرد و می‌توانست نتایج بهتری را در بنچمارک ثبت کند. از نظر عملکرد انتظار می‌رود که تک‌هسته‌ی کرتکس ایکس ۲ روی فرکانس ۳ گیگاهرتز قرار گیرد.

۳ هسته‌ی کرتکس A710 نیز روی فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کرتکس A510 نیز روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز باشند. درواقع باید صبر کرد و دید که دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ در زمان عرضه چه عملکردی را ارائه خواهند داد و کدامیک از دیگری برتری خواهد داشت.

البته باید در نظر داشت که تراشه‌ی بالارده‌ی دیگری نیز در راه است. درواقع شرکت مدیاتک هم‌اکنون برای معرفی تراشه‌ای به نام دایمنسیتی ۲۰۰۰ آماده می‌شود که گفته شده عملکردی به مراتب بهتر نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ دارد و می‌تواند توان پردازشی در حد تراشه‌های نسل بعدی سامسونگ و کوالکام ارائه دهد.

برگردیم به تبلت گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ. محصول جدید شرکت کره‌ای از صفحه‌‌نمایشی ۱۲.۴ اینچی با پنل OLED برخوردار است که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتزی می‌رسد. گفته شده که نسخه‌ی جهانی این تبلت از اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده می‌کند و برای بازار ایالات متحده و چین نیز مدلی از گلکسی تب S8 پلاس با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ عرضه خواهد شد.

از نظر حافظه‌ی رم همانطور که در بنچمارک نیز دیده می‌شود گلکسی تب S8 پلاس دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود و همچنین دو ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد داشت. سامسونگ می‌خواهد تبلت جدید این شرکت از هر لحاظ بهترین باشد. به همین علت باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعت را در نظر گرفته که البته از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات برخوردار خواهد بود.

در پنل پشتی، ماژول دوگانه‌ای قرار گرفته که متشکل می‌شود از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین ۵ مگاپیکسلی دیگری که از لنز اولتراواید استفاده می‌کند. حسگر اسکنر اثر انگشت نیز با صفحه‌نمایش ادغام شده و چهار بلندگوی استریو نیز در دورتادور گلکسی تب S8 پلاس تعبیه شده‌اند. چنین ترکیبی اجازه می‌دهد که تبلت جدید سامسونگ از نظر پخش موسیقی یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار باشد.

گفته شده که علاوه بر مدل استاندارد و گلکسی تب S8 پلاس، مدل دیگری نیز معرفی می‌شود که گلکسی تب S8 اولترا نام دارد. با این حال مشخص نشده که نسبت به مدل استاندارد و پلاس چه تفاوتی خواهد داشت. انتظار می‌رود سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۲ جدیدترین سری تبلت خود را معرفی و سپس با اندکی اختلاف زمانی روانه‌ی بازار کند.

 

آخرین اخبار از محصولات سامسونگ:
احتمال رونمایی گوشی S21 FE طی روزهای ابتدایی ۲۰۲۲

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%a8-s8-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3/
ads
ads