داغ ترین ها :
تست باتری آیفون از طریق رابط کاربری یا اپلیکیشن

تست باتری آیفون از طریق رابط کاربری یا اپلیکیشن

مشکلات باتری موبایل بزرگترین دغدغه آشنای کاربران تلفن همراه بوده و هست. و چگونگی بررسی وضعیت سلامت باتری نیز سئوالی است که همیشه ذهن‌ها را به خود مشغول کرده است. البته با کم شدن عمر گوشی این مساله اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و خوشبختانه شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده مثل اپل برای کسب رضایت مشتریان، راهکارهایی را برای حل آن در اختیار کاربران قرار داده اند. اپل دستگاهی را در گوشی‌های خود قرار داده که به این وسیله  کاربران می‌توانند وضعیت سلامت  باتری را بررسی کنند. در این مقاله قصد دارم روش های  افزایش درصد سلامت باتری آیفون را از طریق نرم افزار ios و اپلیکیشن‌های مرتبط توضیح دهم.

 

برای خرید گوشی آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

زمان تعویض باتری ایفون

آیفون‌ها با چه نوع باتری کار می‌کنند؟

همانطور که می دانید باتری‌های آیفون از نوع لیتیوم یونی هستند. آن ها به راحتی شارژ می شوند و از مزیت هایی که نسبت به نوع های سنتی دارند، می‌توان به شارژ سریع‌تر و عمر طولانی‌تر اشاره کرد. زیرا  آن ها با  تکنولوژی فست شارژ استفاده می‌کنند. چگالی باتری‌های لیتیوم یونی بالا است، بنابراین می توانند چندین بار شارژ شوند. باتری لیتیوم یونی می تواند 150 وات ساعت برق را در خود نگهداری کند.

تست باتری آیفون از طریق سیستم عامل ios

ساده ترین روش تست به وسیله نرم افزار ios گوشی است. کاربرانی که با ios11.3  کار می کنند، می توانند از این گزینه استفاده کنند، در غیر این صورت با به روزرسانی سیستم عامل این امکان فعال می شود.  این روش به نصب نرم افزاری نیاز ندارد. اپل این ویژگی را در گوشی‌های آیفون قرار داده است تا وضعیت سلامت باتری گوشی را نظارت کند. در ادامه مرحله به مرحله روش های تست باتری آیفون را از طریق ای او اس انجام می دهیم.

بخش تنظیمات، گزینه باتری

در قسمت باتری، نمودار وضعیت باتری را مشاهده می کنید. می توانید این آمار را براساس زمان و تاریخ دلخواه تنظیم کنید، مثلا وضعیت باتری آیفون طی 24 ساعت گذشته چگونه بوده است. و همچنین این گزارش به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که کدام برنامه‌ها باتری بیشتری مصرف می کنند.

 

شاید نیاز داشته باشید:

آموزش اتصال اپل واچ به آیفون

 

قسمت باتری، Battrey health

این صفحه اطلاعاتی درباره حداکثر ظرفیت باتری و توان آن  گزارش می‌دهد. Maximum capacity حداکثر ظرفیت و عملکرد باتری را نسبت به روز اول اعلام می‌کند . وقتی دستگاه موبایل را خریداری می کنید، ظرفیت باتری 100 درصد است اما به طور طبیعی با گذر زمان ظرفیت باتری کم تر می شود. و در صورتیکه قسمت optimized battery charging را فعال کنید. آیفون از وضعیت عملکرد روزانه باتری گوشی آگاه شده و طبق آن اطلاعاتی را گزارش می دهد. اپل ادعا می کند که تلفن های آیفون بعد از 500 بار شارژ، باتری ها 80 درصد ظرفیت را دارند.

سلامت باتری ایفون ایکس

Peak Perfomance

این گزینه در صفحه Battrey health وجود دارد. به این معنی که باتری با حداکثر توان کار می‌کند. از طریق آن می‌توانید عملکرد باتری گوشی را در دست داشته باشید. Peak performance انرژی کافی را برای انجام کارهای سخت ذخیره می کند، تا توان لازم برای انجام آن را داشته باشد. این ویژگی از IOS 11.3 در دسترس کاربران است.

روش تشخیص زمان تعویض باتری آیفون

بخش Capability peak performance عملکرد باتری شما را گزارش می دهد. پیام دستگاه را مطالعه کرده و نسبت به آن اقدام کنید. برخی پیام‌های دستگاه شامل موارد زیر است:

  • این گوشی به طور غیر منتظره‌ای خاموش شده است زیرا باتری توان پشتیبانی را ندارد.

با دیدن این پیام شما باید به این موضوع پی می برید که گوشی شما با مشکل خرابی باتری مواجه شده است،

یا اگر باتری صحیح و سالم کار کند ممکن است این پیام را دریافت کنید:

  • باتری دستگاه از حداکثر توان پشتیبانی می‌کند

اگر ظرفیت باتری گوشی آیفون کمتر از 80 درصد باشد این پیام را دریافت می کنید:

  •  باتری دستگاه آیفون معیوب است، لطفا به مراکز خدمات مجاز اپل مراجعه کنید و باتری را تعویض کرده تا عملکرد و ظرفیت باتری بهینه شود.

 

به راحتی روی گوشی فایل word را به pdf تبدیل کنید:

تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی

 

معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی برای نظارت بر باتری گوشی‌های آیفون

در این قسمت  قصد دارم لیستی از برنامه های کاربردی نظارت بر باتری موبایل را به شما معرفی دهم تا بتوانید وضعیت باتری دستگاه را بررسی کنید و قدمی مفید برای بهینه سازی آن بردارید.

علت نشان ندادن درصد سلامت باتری ایفون

برنامه Battrey Life

Battrey life یکی از کاربردی‌ترین برنامه های ios برای بررسی وضعیت باتری در اپل واچ و آیفون است . این برنامه زمان اجرای برنامه، گزارش برنامه‌های جفت شده، اعلان‌های سفارشی شده ، میزان شارژ باتری در اپل واچ و آیفون شامل اعلان میزان کم شدن باتری،  را گزارش می‌دهد.

 

دانلود برنامه Battrey life

 

برنامه Battrey Saver

این برنامه فوق العاده، وضعیت باتری دستگاه آیفون را گزارش می دهد. از طریق برنامه Battrey saver به برنامه‌هایی که بیشترین فضای دستگاه را اشغال کردند، دسترسی پیدا می کنید. برنامه Battrey saver راهکارهای پیشنهادی و کلیدی برای بهبود وضعیت باتری دستگاه را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

دانلود برنامه Battrey Saver

 

برنامه Battrey life Doctor pro

علت نامگذاری برنامه batrrey life doctor pro  این است که مانند یک پزشک وضعیت باتری دستگاه را آنالیز می‌کند. به این صورت که وضعیت باتری، حافظه و فضای ذخیره سازی را می‌توانید از طریق داشبورد بررسی کنید. سپس راهکارهایی را برای افزایش عمر باتری دستگاه توصیه می‌کند. و مراحل گام به گام پاکسازی فضای حافظه گوشی را به شما آموزش می دهد.

 

دانلود برنامه Battrey life Doctor pro

 

 

برنامه Battrey HD

برنامه Battrey HD یکی از برنامه‌های کاربردی برای افرادی است که پادکست و موسیقی زیاد گوش می دهند. اگر در کلاس‌های  آنلاین شرکت می‌کنید، به آنالیز وضعیت باتری بیشتر نیاز دارید، زیرا ممکن است وسط کلاس درس، گوشی خاموش شود. شما از این طریق می توانید پی ببرید که مدت زمان باقی مانده برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست، عکس و فیلم گرفتن و یا تماشای فیلم چقدر است. با این روش میزان کار با گوشی را مدیریت کنید تا باتری دستگاه ذخیره شود.

 

دانلود برنامه Battrey HD

 

برنامه Magic Battrey

این برنامه میزان باتری دستگاه‌های ورودی به آیفون شامل هدفون‌های بلوتوثی را گزارش می‌دهد. برنامه Magic Battrey یکی از روش‌های کاربردی نظارت بر وضعیت باتری مصرفی دستگاه است. به این صورت که عملکرد برنامه‌ها را تحت نظارت قرار می دهد.

 

دانلود برنامه Magic Battrey

 

برنامه Saver and wifi Analyzer Battrey

برنامه Battrey saver – wifi analyzer یک آنالیزگر عالی برای بررسی وضعیت باتری گوشی‌های آیفون است. و وضعیت باتری را براساس میزان مصرف گزارش می دهد. همچنین  این برنامه توصیه هایی را برای افزایش عمر باتری دستگاه آیفون به کاربران می‌دهد. برای بررسی وضعیت عملکرد گوشی می توانید تست‌های  سخت‌افزاری بگیرید. ویژگی های کاربردی که این برنامه دارد، می توان به مشعل سه بعدی و چراغ قوه اشاره کرد.

 

دانلود برنامه Saver and wifi Analyzer Battrey

 

برنامه Battrey Care

رابط کاربری این برنامه بسیار ساده طراحی شده است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا از وضعیت باتری گوشی مطلع شوند. گزارش این برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به درستی از باتری آیفون خود محافظت کنید. برنامه Battrey care رایگان نیست و زبان های انگلیسی،آلمانی، فرانسوی، چینی، و بیشتر را پشتیبانی می‌کند.

 

دانلود برنامه Battrey Care

 

برنامه Zen battery

این برنامه وضعیت باتری گوشی را براساس کارکردها گزارش می دهد. شما می توانید مدت زمان مکالمات تلفنی، گوش دادن به موسیقی یا پادکست، تماشای فیلم، وبگردی را از این برنامه مشاهده کنید. و با این اطلاعات می توانید زمان استفاده را به خوبی مدیریت کنید. مزیتی که برنامه Zen battery دارد، هشدار اتمام شارژ باتری دستگاه است به این صورت که وقتی شارژ گوشی تکمیل شد، آلارمی به صدا در می‌آید و این نکته باعث می شود گوشی بیش از حد نیاز، شارژ نشود.

 

دانلود برنامه Zen Battrey

 

ترفندهای دوربین آیفون را بیاموزید:

تنظیمات دستی دوربین ایفون

 

راهکارهای کلیدی برای افزایش طول عمر باتری موبایل

تا این جا  با روش‌های متعدد تست وضعیت سلامت باتری آیفون آشنا شدید. حالا در ادامه قصد دارم چندین راهکار برای افزایش battery health را آموزش دهم، تا بتوانید طول عمر باتری گوشی آیفون خود را افزایش دهید. البته نکاتی مانند طریقه نگهداری گوشی آیفون به دوام آن نیز کمک می کند.

1.   سیستم عامل را همیشه به روزرسانی کنید

به روزرسانی سیستم عامل در افزایش عملکرد دستگاه و باتری تاثیرگذار است. راحت‌ترین کار این است که شما به روزرسانی خودکار را فعال کنید.

2.   روشنایی نمایشگر را تنظیم کنید

تنظیم نور یکی از روش‌های کاربردی برای افزایش دوام باتری است. به خصوص گوشی‌های جدید صفحه نمایش بزرگتر و روشنی بیشتری دارند. به این صورت عمل کنید. به قسمت تنظیمات وارد شوید، گزینه Accessibility را انتخاب کرده، Display& Text Size را ضربه بزنید. در این قسمت Auto-Brighness را فعال کنید. از این روش گوشی، متناسب به وضعیت نور فضا، نور صفحه نمایشگر را تنظیم می کند.

3.   گزینه Low power mode عمر باتری گوشی را در دست دارد

حالت کم‌مصرف، بهترین گزینه برای صرفهجویی در عمر باتری گوشی است. به این صورت می توانید از آن استفاده کنید. به قسمت تنظیمات وارد شوید، به باتری ضربه بزنید و Low power mode را فعال  کنید.  هر زمان که باتری آیفون به 20 درصد رسید، فعالیت حالت کم مصرف آغاز می‌شود. این گزینه را می توانید به صورت دستی یا خودکار فعال کنید.  با این روش باتری دستگاه، فقط کارهای ضروری را انجام می دهد، به این معنی که برنامه‌های پس زمینه غیر فعال می‌شود.

4.   مسیریاب‌ها به شدت عمر باتری‌ها را کم می‌کنند

اگر هر روز برای رفتن به محل کار از مسیریاب‌ها برای دستیابی به نقاط خلوت‌تر استفاده می‌کنید، به این نکته بیشتر توجه داشته باشید، که مسیریاب‌ها باتری گوشی را به شدت کم  می‌کنند، بنابراین قبل از حرکت حتما گوشی را شارژ کنید و در صورتیکه که با مسیریاب‌ها کار ندارید، آن را خاموش کنید. به قسمت  Settings وارد شوید، Privacy را انتخاب کرده سپس Location Services را غیرفعال کنید. با این روش انرژی زیادی از گوشی کم می شود. بهتر است برنامه‌ها فقط به محضی که باز شدند از گوگل مپ جهت بگیرند. با این روش برنامه‌ها همیشه در پس‌زمینه باتری را تخلیه نمی‌کنند.

5.   نوتیفیکیشن گوشی دشمن باتری گوشی موبایل

نوتیفیکیشن‌ها نیز از باتری گوشی، انرژی می‌گیرند. تصور کنید همه اعلان برنامه‌ها باز باشد و نمایشگر با هر نوتیفیکیشنی روشن شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعا باتری به مرور کم می‌شود. از بخش تنظیمات به اعلانات وارد شوید. زمان نمایش را می‌توانید براساس باز شدن قفل گوشی، همیشه و هرگز انتخاب کنید. راه دیگر به این صورت است که شما اعلان برنامه‌ها را جداگانه تنظیم کنید. در قسمت پایین صفحه لیستی از برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید. برنامه مد نظرتان را انتخاب کنید. در این قسمت اعلان‌ها را می توانید براساس نوع استایل بنر، صدا و نمایش بنر تنظیم کنید.

6.   Airplane  معجزه می‌کند

اگر آیفون دارید حتما از این گزینه استفاده کنید، این ویژگی مناسب سفرها و مواقعی است که برق ندارید، به این صورت که با فعال کردن این حالت، تمام امکانات وای فای از دسترس خارج می شود، اما می‌توانید با Imessage همچنان کار کنید. از قسمت تنظیمات، Airplane Mode را فعال کرده روی صفحه نمایشگر نماد هواپیما را مشاهده می‌کنید.

7.   Wifi,Bluetooth را خاموش کنید

سیستم‌های ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای از باتری انرژی زیادی می‌گیرند. در صورتیکه نیاز ندارید وای فای و بلوتوث را خاموش کنید، زیرا گوشی مدام در حال جستجوی وای فای، بلوتوث و Air drop است. از قسمت تنظیمات Wifi & Bluetooth   را غیرفعال کرده و از قسمت تنظیمات،General ,AirDrop را خاموش کنید.

 

مجله تکنولایف را هر روز دنبال کنید:

اپلیکیشن های غیر رایگان iOS که فقط امروز رایگان هستند

 

8. دستیار آیفون siri

دستیار هوشمند اپل براساس فعالیت‌های شما در قسمت Setting,Siri&Search پیشنهاداتی را ارایه می دهد. این جستجو، انرژی زیادی از گوشی صرف می‌کند. برای غیر‌فعال کردن آن از قسمت Siri Suggestion گزینه‌های پیشنهادات را برحسب نیاز تنظیم کنید.

9. برنامه‌های غیرضروری را بازبینی کنید

برنامه های گوشی را بازبینی کنید، اگر با مواردی مواجهه شدید که مدت‌هاست آن را باز نکردید، این نشانه غیرضروری بودن آن‌ها است. و نگهداری از آن‌ها، باتری گوشی را تخلیه می‌کند، زیرا بدون اینکه آگاه باشید، برنامه‌های گوشی در پس‌زمینه کار می‌کنند، پس موارد غیرضروری را پاک کنید، با این کار هم فضای بیشتری برای برنامه‌های مهم‌تر خالی کرده اید و از طرف دیگر باتری گوشی را بهینه می‌کنید.

10. آپدیت‌های اتوماتیک را خاموش کنید

به روزرسانی‌ها همیشه به عملکرد بهینه برنامه‌ها کمک می کند، زیرا برنامه ها روان تر و راحت تر  اجرا می شوند، اما به روزرسانی اتوماتیک برنامه‌ها حسابی بر روی باتری گوشی تاثیر می گذارد، بنابراین بهتر است فقط در صورت نیاز آپدیت را فعال کنید، برای این منظور به قسمت Setting,App Store, App Updates مراجعه کرده آن را غیرفعال کنید.

Live Background .11 را غیرفعال کنید

پس زمینه‌های زنده گوشی بسیار زیبا هستند اما به شدت باتری گوشی را تحت تاثیر قرار می دهند. این تصاویر زیبا به دو طریق قدرت باتری گوشی را کم می کنند، زیرا از یک طرف نمایشگر مجبور است تصاویر زنده را نمایش دهد و از طرف دیگر این عمل به پردازنده فشار وارد می کند. بنابراین بهتر است از پس زمینه های ایستا استفاده کرده، به این صورت عمل کنید، از قسمت Setting,Wallpaper,Choose a new Wallpaper,stills، پس زمینه ثابت را انتخاب کنید. و بعد به Setting مجددا وارد شوید، از قسمت Accessibility آیکون سبزرنگ Motion را ضربه بزنید و Reduce Motion را غیرفعال کنید. با این عمل جلوه های ویژه تصاویر مثل پاراللکس حذف می شود.

12. ویبره (حالت لرزش) را خاموش کنید

آیا می‌دانستید که حالت لرزش گوشی عمر باتری دستگاه را کم می‌کند؟ زیرا به انرژی زیادی برای لرزش نیاز دارد، بنابراین ترجیحا از حالت سکوت یا Silent برای بی‌صدا کردن صدای زنگ موبایل استفاده کنید. برای این کار به قسمت Setting وارد شوید، Sound را ضربه بزنید و گزینه‌های Vibrate on ring و Vibrate on Silent را غیرفعال کنید.

آیا بررسی سلامت باتری آیفون کار ضروری است؟

بررسی سلامت باتری مثل معاینه پزشکی ضروری است، زیرا این تست، مشکلات باتری را مشخص می‌کند و مثل معاینه پزشکی، پس از تشخیص بیماری، راهکارهای درمانی را ارایه می دهد. ما در این مقاله اطلاعاتی درباره روش های کاربردی تست سلامت باتری آیفون در اختیار شما قرار دادیم ، امیدوارم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

برای تست باتری آیفون چه‌کار کنیم؟ برای تست باتری آیفون می‌توانید وارد تنظیمات گوشی و سپس تنظیمات باتری شوید.

روش تشخیص زمان تعویض باتری آیفون چگونه است؟ خش Capability peak performance عملکرد باتری شما را گزارش می دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads