داغ ترین ها :
مقایسه دسته اصلی و فیک ps4 و نحوه تشخیص دسته تقلبی

مقایسه دسته اصلی و فیک ps4 و نحوه تشخیص دسته تقلبی

این که مبلغ زیادی بابت دسته‌ی پلی استیشن پول پرداخت کنید اما وقتی به دستتان رسید متوجه شوید که فیک است، واقعا می‌تواند ناراحت کننده باشد. این مشکل تا به حال برای خیلی از گیمرها پیش آمده است. البته، گاهی وقت‌ها تشخیص دسته اصلی ps4 از فیک کار راحتی هم نیست و بعد از چندبار استفاده به این مسئله پی می‌برید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه‌ی تشخیص دسته‌ ی اصلی و فیک ps4 را بررسی کنیم تا موقع خرید، چنین تجربه‌ای را نداشته باشید.

تشخیص دسته اصل و فیک ps4 با دکمه‌ ها

دکمه‌‌ها مدام زیر دست ما هستند و حسی که القا می‌کنند، ممکن است ناخوشایند باشد و کیفیت بازی را پایین بیاورد. اولین راهی که به کمک آن می‌توانید بفهمید دسته اصل است یا نه، بررسی دقیق همه‌ی دکمه‌ها است.

 

تصویری از دسته تقلبی PS4

تصویری از دسته تقلبی PS4

تشخیص اصل یا تقلبی بودن دسته ps4 از جنس دکمه ها

دکمه‌ها در یک دسته‌ی اصل، براق و صیقلی هستند. اما اگر دسته‌ای که خریده‌اید فیک باشد، با دکمه‌هایی مواجه می‌شوید که نه تنها رباق نیست، بلکه مشخص است از پلاستیک مات و بی‌کیفیتی درست شده. البته، فقط با مات بودن دکمه‌ها نباید نتیجه بگیرید که دسته‌ای که در دست دارید فیک است. مراحل دیگری هم هست که شما را مطمئن کند.

 

تشخیص دسته ی اصلی و فیک ps4 از وزن

وزن دسته دیگر مسئله‌ای است که باید در نظر داشته باشید. اگر یک ترازوی هوشمند یا دیجیتال دقیق دارید، دسته‌ها را روی آن قرار دهید. دسته‌ی فیک، حدود ۲۰ گرم ارزان‌تر از دسته‌های اصلی است. علت این موضوع، این است که دسته‌ی تقلبی را از پلاستیکی با کیفیت پایین‌تر می‌سازند و همین امر، وزن آن را پایین‌تر می‌آورد. 

حالت قرارگیری دکمه PS

دکمه‌ی پی اس بین دوتا آنالوگ استیک قرار گرفته. در دسته‌های اصل، این دکمه در جای خود محکم و ثابت قرار گرفته است. اما اگر دسته‌ای که دست شماست، فیک باشد، این دکمه در جای خود لق می‌زند و شل است. با دست خود امتحان کنید. اگر توانستید آن را در جا بچرخانید یا راحت تکان خورد، دسته به احتمال زیاد فیک است.

سفت بودن آنالوگ استیک

سفت بودن استیک ها دسته ps4

این استیک‌ها در خیلی از بازی‌ها دکمه‌های مهمی هستند و باید حرکت نرم و روانی داشته باشند که بتوانید خوب بازی کنید. سفت بودن آن‌ها، به‌خصوص سمت چپی، می‌تواند شما را در مورد اصالت دسته‌ای که خریده‌اید مشکوک کند. اگر یکی از این استیک‌ها گیر می‌کند، برای بالا و پایین رفتن اذیت می‌کند یا عمل نمی‌کند، تقلبی است. دسته‌های اصلی پی اس ۴ استیک‌های بسیار نرمی دارند. 

 

انواع دسته ps4 و دسته ps5 اورجینال را با بهترین قیمت از تکنولایف تهیه کنید

 

آزمایش کردن آنالوگ استیک برای تشخیص اصل یا فیک بودن دسته

یکی از راه‌هایی که برای تشخیص اصل یا فیک بودن آنالوگ استیک می‌توانید انجام دهید، آزمایش کردن آن است. اولین تستی که می‌توانید انجام دهید، از سایت Gamepad Tester است. این تست برای ویندوز هم وجود دارد.

game tester برای تشخیص دسته ی اصلی و فیک ps4

با اجرای این آزمایش، ۲ دایره روی صفحه مشاهده خواهید کرد که یک نقطه‌س سفید داخلشان است. آن دایره‌ها، استیک‌های شما هستند. نقطه‌ها نیز جهت را نشان می‌دهند. 

این آزمایش خیال شما را درباره‌ی دسته راحت می‌کند. نقطه‌ی داخل دایره، دقت دسته را نشان می‌دهد. اگر استیک‌ها به راحتی و نرمی چرخیدند از اصالت دسته مطمئن خواهید شد. اگر دسته تقلبی باشد، از سختی کنترل کردنش متوجه فیک بودن آن خواهید شد.

 

 

تشخیص اصل یا فیک بودن دسته ps4 از اشتباهات املایی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این که ببینید دسته‌ای که خریده‌اید تقلبی است یا نه، این است که نگاهی به حروف و کلمات نوشته شده روی سریال نامبر پشت دسته بیندازید. برای مثال، اگر به جای نام کامل SONY نوشته شده باشد SNY، مطمئنا این دسته تقلبی است. اگر روی خود دسته چیزی ندیدید، جعبه را هم بررسی کنید.

 

فونت اشتباه

سازندگان دسته فیک احتمالا هیچ دقت و ظرافتی در استفاده از فونت درست به کار نبرده‌اند. به فونت و لوگو توجه کنید. اگر یک کنترلر اصل دارید، آن را کنار دست بگذارید و مقایسه کنید. فونت فیک، احتمالا ظریف‌تر از فونت اصلی باشد. البته بهتر است از روش‌های دیگر دسته را به منظور مقایسه دسته اصلی و فیک ps4  بررسی کنید.

 

تشخیص دسته اصلی ps4 از فیک از روی باتری

مسیر بعدی در تشخیص دسته اصلی و فیک ps4 کمی سخت‌تر است چون باید سراغ باتری بروید. برای این کار لازم است دسته را باز کنید. در صورتی که دسته‌تان مدام گیر می‌کند و این حس را به شما داده که باتری‌اش تمام شده، بعد از باز کردن باتری آن را می‌توانید با باتری دسته‌ی اصل مقایسه کنید. باتری دسته‌ی اصل ضخیم است و ۸۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. روی آن، لوگو، مشخصات باتری و حتی QR code وجود دارد. رنگ باتری نیز معمولا طوسی است.

باتری اصل دسته پلی استیشن

در باتری‌های فیک، باتری باریک است و اطلاعات زیادی را روی آن نخواهید دید. این باتری معمولا سفید است. ظرفیت این باتری‌ها بین ۳۰۰ الی ۶۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و عمر دسته فیک ps4 نیز به خاطر تقلبی بودن باتری به مراتب کمتر از اصل است. 

باتری تقلبی دسته پلی استیشن - تشخیص دسته ی اصلی و فیک ps4

 

انواع کنسول بازی و پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

تشخیص دسته اصلی و فیک ps4 از روی جعبه

فقط از خود دسته نیست که می‌توانید اصل یا تقلبی بودن آن را پیدا کنید. روی جعبه نیز سرنخ‌هایی هست که به شما کمک می‌کند. فقط باید این نشانه‌ها را بشناسید.

 

جعبه فیک کنترلر PS4

جعبه فیک کنترلر PS4

 

 

بودن شارژر داخل دسته

در داخل جعبه‌های اصلی دسته، کابل USB-C نیست. اما جعبه‌های دسته تقلبی چنین کابلی را دارند. 

نوشته‌های ژاپنی یا عربی روی جعبه

بعضی از جعبه‌های فیک، دارای نوشته‌های ژاپنی هستند. درست است که سونی یک کمپانی ژاپنی است، اما نوشته‌های روی جعبه نباید تماما ژاپنی باشند. حتی روی بعضی از جعبه‌ها نیز نوشته‌های عربی خواهید دید. روی جعبه دسته‌های اصل، نوشته‌ها را یا به انگلیسی، یا به هر سه زبان مشاهده خواهید کرد.

 

وجود یک لایه پلاستیکی روی تاچ پد

یک مورد دیگر از تفاوت دسته اصلی و فیک ps4 وجود یک لایه پلاستیکی نازک روی تاچ پد است. دسته‌های اصلی، هیچ پوششی ندارند. هیچ توضیح و توجیه خاصی برای این‌که چرا سازندگان دسته‌ی فیک یک لایه پلاستیکی روی تاچ پد می‌گذارند وجود ندارد. شاید به این خاطر است که فکر می‌کنند کاربران بدین شکل باور می‌کنند دسته اصل است.

مقایسه دسته اصلی و فیک ps4 از روی صدا

صدای دسته یکی دیگر از راه‌هایی است که ما به شما توصیه می‌کنیم بررسی کنید تا به اصالت دسته پی ببرید.

صدای بلند استیک آنالوگ

اگر خواستید از طریق صدا وضعیت دسته را بررسی کنید، سراغ استیک‌ها بروید و ببنیید چه صدایی می‌دهند. دسته‌ اصل، صدایی مثل کلیک ریز دارد. صدای دسته‌های فیک، خیلی بلندتر است و مثل فرو رفتن پلاستیک در یک فضای خالی است.

صدای تکان خوردن چیزی داخل دسته

دسته را تکان دهید. اگر دسته تا به حال زمین نخورده باشد، نباید صدای تکان خوردن چیزی داخل دسته را بشنوید. متاسفانه در دسته‌های فیک، حتی اگر نو باشند هم چنین صدایی به گوش می‌رسد. دسته‌های اصل و سالم، هیچ صدایی ندارند.

جمع‌بندی

خرید محصولات فیک، آن هم زمانی که به ارزش یک محصول اصل پول داده‌اید واقعا آزاردهنده است. البته با دانستن راه‌های بررسی و تشخیص دسته‌ی اصل از فیک، دیگر چنین تجربه‌ای نخواهید داشت. ما در این مقاله راه‌های بررسی دسته را تماماً مرور کردیم. چنانچه راه دیگری می‌شناسید که به تشخیص و شناخت دسته اصلی و فیک ps4 کمک می‌کند، خوشحال می‌شویم در قسمت نظزات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا دسته تقلبی ps4 کار می‌کند؟

بله. اما کیفیت، دقت و طول عمر این دسته‌ها پایین‌تر از دسته‌های اصل است چون قطعات به کار رفته داخل آن ‌ها مرغوب نیست. با این حال، می‌توانید آن‌ها را به راحتی با بلوتوث به کنسول وصل کنید.

آیا دسته فیک خوب است؟

دسته‌ی فیک را نمی‌توان دسته‌ای ایده‌آل دانست. این دسته‌ها از باتری باکیفیتی برخوردار نیستند و خیلی از دکمه های آن‌ها عملکرد روانی ندارند. با این حال، اگر نتوانستید دسته‌ی اصل تهیه کنید، با دسته‌ی فیک هم می‌شود بازی کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. کاظمی

    عالی بود، ولی منم از یه نفر بهم گفته بود که وقتی دسته رو روشن میکنید باید سی بار چشمک بزنه اینم فرق بین اصل و فیک هست که البته کارشناس این مطلب رو تایید کنه منم خیلی شنیدم.
    عالی بود مطالب مفیدتون

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به کاظمی

      ممنون از نظرتون و مرسی از اطلاعاتتون که با ما در میون گذاشتید☺
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d9%88-%d9%81%db%8c%da%a9-ps4/
ads
ads