داغ ترین ها :
تشخیص ساعت اصل از فیک

تشخیص ساعت اصل از فیک

یکی از مواردی که زمان ثابت کرده است، پیشرفته شدن راه‌های تقلب در کنار پیشرفت تکنولوژی است. درواقع با به‌روز رسانی و اختراع هرگونه اتفاق جدید، راهی برای فرار یا دور زدن آن هم به وجود می‌آید. ساعت مچی مانند سایر وسایل کاربردی از جمله وسایلی است که مدل‌های تقلبی آن در بازار دیده می‌شود.

در عصر حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه خریداران تشخیص ساعت اصل از تقلبی است. با توجه به اینکه برندهای معروف بزرگی در دنیا مشغول تولید ساعت‌‎های مچی اصل هستند، تشخیص اصل بودن ساعت هنگام پرداخت پول ساعت‌های برند قطعا یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که خریداران باید بر آن تسلط داشته باشند. اگر شما هم قصد خرید ساعت مچی اصل دارید، بهتر است پیش از اقدام به خرید حضوری یا اینترنتی، مقاله تشخیص ساعت اصل از فیک از شرکت تکنولایف را تا پایان مطالعه کنید.

 

انواع ساعت مچی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ساعت مچی

نحوه تشخیص اصل بودن ساعت

نحوه تشخیص اصل بودن ساعت

با پیشرفته شدن روش‌های تقلب و ساخت ساعت‌های فیک دیگر نحوه تشخیص اصل بودن ساعت مچی به آسانی گذشته نیست؛ اما این دلیل نمی‌شود که این کار امکان ناپذیر باشد. پس ناامید نباشید و با مطالعه مقاله‌هایی با عنوان تشخیص ساعت اصل از تقلبی خرید بهتر و آگاهانه‌تری را تجربه کنید. هنگام انتخاب و خرید ساعت مچی اصل لازم است به تعدادی نکته توجه کنید تا بتوانید خود را از شر متقلبان راحت سازید و سال‌های سال از کیفیت خرید خود نهایت لذت را ببرید.

خرید مک بوک

تشخیص اصل بودن ساعت از طریق تفاوت ظاهری

تشخیص اصل بودن ساعت از طریق تفاوت ظاهری

  1. اولین نکته‌ای که در تشخیص ساعت اصل از فیک می‌توان به آن اشاره کرد، درستی لوگو برندی است که از آن خرید کرده‌اید. بسیار مهم است که پیش از اقدام به خرید ساعت مچی عکس‌های مدل اصل آن را چک کرده باشید و از مواردی مانند محل جای‌گیری لوگو، ضخامت فونت لوگو، رنگ لوگو و مواردی در این دسته آگاه باشید.
  2. نکته دومی که پس از لوگو نیاز به چک کردن دارید، نوع اعداد و جای‌گذاری آن‌ها در صفحه ساعت است. برای مثال در ساعت مچی اصل اعدا به صورت رومی باشند؛ اما در نسخه فیک اعداد به صورت انگلیسی یا گونه دیگری باشند.
  3. گاهی پیش می‌آید که فاصله میان اعداد و نوشته‎‌های درون ساعت با نسخه اصلی تطابق ندارد. هنگام خرید حتما چک کنید.
  4. یکی از مواردی که هر برندی باید در طراحی و ساخت ساعت مچی رعایت کند، کاهش صدای عقربه‌ها و موتور ساعت است. صدای بلند تیک تاک ساعت برای افراد بسیاری غیرقابل تحمل و مزاحم کننده است به همین دلیل یکی از مواردی که می‌تواند در تشخیص اصل بودن ساعت کمک کند، عدم شنیدن صدای عقربه‌ها در ساعت مچی اصل است.
  5. معمولا در ساعت‌های فیک محل قرارگیری پیچ تنظیم ساعت مانند مدل اصل خودش نیست و راحت نبودن دست کاربر برای کار با پیچ تنظیم خودش می‌تواند یکی از دلایل شک کردن و تشخیص ساعت اصل از تقلبی باشد.
    در صفحه برخی از مدل‌های ساعت مچی گاهی یک، دو و در بیشترین حالت سه دایره می‌بینید که به این دایره‌ها پنجره سایکلوپ می‌گویند. پنجره‌های سایکلوپ گاهی می‌توانند نمایانگر تصویر، گاهی یک ساعت دیگر و ثانیه شمار باشند. معمولا در ساعت فیک اندازه پنجره سایکلوپ با نوع اصلی بسیار متفاوت است. برای مثال دیده شده است که پنجره سایکلوپ در مدل فیک بسیار بزرگ‌تر و با زوم بیشتری نسبت به طرح اصلی طراحی شده است.
  6. اگر ساعت را برگردانید، قطعا پشت ساعت‌های اصلی می‌توانید نام برند، جنس صفحه ساعت، برای مثال ضد آب بودن، عدم حساسیت‌زایی و نام کامل ساعت نوشته شده است.
    مانند: ROMANSON- ALL STAINLESS STEEL- WATER RESISTANT -SWISS QUARTZ – ANTIALLERGY -R01064L
  7. جنس بند ساعت نیز در خرید ساعت مچی اصل مهم است. یک ساعت مچی اصل علاوه‌بر صفحه نمایش و موتور اصل از بند ساعت مرغوبی نیز بهره برده است. بهتر است هنگام خرید ساعت مچی به این نکته هم توجه کنید. پوسیده نبودن بند یا تغییر رنگ برخی از قسمت‌ها از جمله مواردی است که در بند ساعت ساعت فیک دیده شده است.

تشخیص ساعت اصل از فیک با اطلاعات پشت ساعت

تشخیص ساعت اصل از فیک از طریق متریال استفاده شده

تشخیص ساعت اصل از فیک از طریق متریال استفاده شده

قطعا هنگام ساخت یک ساعت مچی اصل از بهترین متریال موجود استفاده می‌شود. گاهی در ساخت یک ساعت از نگین‌ها و جواهرات گران قیمت استفاده می‌شود که در مدل فیک آن امکان استفاده از آن اصلا به‌صرفه نیست و دیده نمی‌شود. جنس فریم دور صفحه ساعت و پشت ساعت بسیار مهمتر از ظاهر آن است. در ساخت فریم بعضی از ساعت‌های اصل از طلا، پلاتین، تیتانیوم و استیل استفاده شده است که به‌طور قطع در نوع فیک آن دیده نمی‌شود. همچنین حسایت دادن پوست دست به پشت صفحه ساعت از جمله رایج‎‌ترین اتفاق‌های بین کاربران و ساعت‌های مچی تقلبی دیده شده است.

 

پیشنهاد مطالعه:
کوتاه کردن بند ساعت

 

وزن ساعت مچی در تشخیص ساعت اصل از تقلبی

تشخیص ساعت اصل از فیک

یکی از راه‌های تشخیص ساعت اصل از تقلبی در گذشته وزن آن بوده است زیرا سازندگان ساعت‌های تقلبی توانایی استفاده از متریال گران قیمت را نداشته اند، اما امروزه سنگین بودن یک ساعت نشان دهنده اصل بودن آن نخواهد بود بلکه در بعضی مواقع برعکس است. برندهای معروف دنیا با دریافت نظرات کاربران نسبت به سنگین بودن ساعت و خسته شدن مچ دست شروع به برنامه ریزی و استفاده از راهکارهایی جهت سبک‌تر کردن مدل‌های بعدی کردند؛ برای مثال تیتانیوم متریال گران قیمت و اشرافی است که بسیار سبک‌تر از سایر فلزات دیده شده است به همین دلیل تعدادی از برندها به استفاده از تیتانیوم روی آورده‌اند.

تفاوت قیمت ساعت اصل و فیک

یکی از آسان‌ترین راه‌های تشخیص ساعت از فیک مقایسه قیمت مدلی که مغازه دار به شما می‌گوید با نوع اصلی است. مهم‌ترین کاری که باید پیش از اقدام به خرید ساعت مچی اصل انجام دهید، چک کردن قیمت واقعی ساعت اصل مطابق قیمت روز دنیاست.

 

 

بررسی صحت اطلاعات نوشته شده در پشت صفحه ساعت

تشخیص ساعت اصل از تقلبی با اطلاعات ساعت مچی در پشت صفحه

همانطور که بالاتر گفته شد، معمولا در پشت صفحه ساعت‌های فیک و تقلبی خبری از اطلاعات نوشته شده نیست؛ اما گاهی افراد متقلب برای راحت‌تر فروختن ساعت و ایجاد اطمینان خیال برای مشتری از تقلب پشت نویسی استفاده می‌کنند یعنی مانند گذشته دیگر نمی‌توان به هر نوع اطلاعات نوشته شده در پشت صفحه ساعت مچی اطمینان کرد به همین علت در حال حاضر اگر قصد خرید ساعت مچی اصل دارید، باید به طور قطع نام مدل نوشته شده و ویژگی‌های آن را از طریق اینترنت و جست‌وجو در سایت مرجع برند چک کنید. حتما در جعبه یک ساعت مچی اصل کارت نمایشگر ویژگی به همراه کد برای اسکن وجود دارد؛ از آن کد استفاده کنید و صحت اطلاعات نوشته شده در پشت صفحه ساعت را به‌طور کامل بررسی کنید.

 

 

چک کردن گارانتی ساعت اصل

قطعا چک کردن گارانتی ساعت اصل باید در صدر لیست کارهای مورد نیاز هنگام خرید یک ساعت باشد. حتما پیش از پرداخت پول جعبه ساعت را باز کنید و از درستی گارانتی آن اطمینان حاصل کنید.

خرید ساعت مچی اصل از فروشگاه معتبر

خرید ساعت مچی اصل از فروشگاه معتبر

اطمینان به فروشنده و شناخت از فروشگاه یکی از اولین اقداماتی است که پیش از اقدام به خرید ساعت مچی اصل باید صورت بگیرد. متاسفانه در روزهایی که تولید ساعت فیک اصلا سخت نیست و از آن طرف تعداد فروشنده‌های ناشناس روزبه‌روز در حال افزایش است، خرید از فروشگاه‌ها و افراد متغییره اصلا کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد به همین دلیل بهتر است پیش از اعتماد و پرداخت پول از طریق مواردی مانند صفحه‌های مجازی مانند پیج اینستاگرام و سایت، نظر کاربران قدیمی و قدمت کارکرد فروشگاه از درستی پیشینه آن به طور کامل مطلع شوید.

نتیجه گیری

در روزهایی که انتخاب و پیدا کردن ساعت مچی اصل اصلا به آسانی گذشته نیست، برای انتخاب یک ساعت اصل و تشخیص نسخه اصل آن از مدل فیک بهتر است از اطلاعاتی نظیر جنس بدنه ساعت اصل، طراحی ساعت، ویژگی‌های صفحه ساعت تا کارت گارانتی با خبر باشید تا بتوانید نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید به بهترین مدل ممکن دسترسی پیدا کنید. از اینکه تا پایان مقاله تشخیص ساعت اصل از فیک از فروشگاه لوازم تکنولوژی تکنولایف با ما همراه بودید، از شما متشکریم. شما می‌توانید در صورت تمایل قسمتی از تجربیات یا نظر خود را در ارتباط با تشخیص اصل بودن ساعت و خرید آن در بخش نظرات این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

چگونه ساعت اصل را از ساعت تقلبی تشخیص دهیم؟

برای دسترسی به لیست جامعی از راهکارهای موجود جهت تشخیص اصل بودن ساعت حتما مقاله تشخیص ساعت اصل از فیک تکنولایف را مطالعه کنید.

ساعت مچی اصل از کجا بخرم؟

در تکنولایف می توانید ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای را در برندهای مختلف تهیه کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%db%8c%da%a9/
ads
ads