داغ ترین ها :
كوچك كردن بند ساعت فلزی

كوچك كردن بند ساعت فلزی

ساعت‌های فلزی با اندازه استانداری به بازار عرضه می‌شوند و بند این ساعت‌ها ممکن است برای بسیاری از کاربران از ابتدا مناسب باشد، ولی دسته‌ای از کاربران مجبور می‌شوند تا این بند را تنظیم کنند تا ساعت به روی مچ خیلی تکان نخورد و در جای خود باقی بماند. در ادامه این مطلب با تکنولایف باشید تا طریقه كوتاه كردن بند ساعت فلزی را به شما آموزش دهیم.

 

انواع بند ساعت هوشمند را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت بند ساعت هوشمند

ابزار لازم برای تنظیم بند ساعت

مانند هر کار دیگری برای کوتاه کردن و به طور کلی تنظیم بند ساعت نیاز است که از ابزارهای لازم برای این کار را خریداری کنید.

  • دمباریک برای خارج کردن پین‌های بند؛
  • پوش پین برای خارج کردن پین‌های بند ساعت؛
  • چکش کوچک برای ضربه زدن. هر وسیله دیگری برای این کار می‌توانید استفاده کنید.

چگونه بند ساعت فلزی را کوتاه کنیم؟

در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مرحله به مرحله بتوانید بند ساعت فلزی خود را کوچک‌تر کنید.

چگونه بند ساعت فلزی را کوتاه کنیم

ساعت را روی مچ ببندید

ساعت را روی مچ خود ببندید. اگر ساعت تا حد زیادی برای دست شما بزرگ و گشاد است باید حداقل چند قطعه از بند را جدا کنید که در ادامه به شما نحوه انجام این کار را آموزش خواهیم داد. اگر بند ساعت مقدار کمی گشاد است پیشنهاد می‌کنیم آن را تغییر ندهید چون به احتمال قوی با جدا شدن یکی از قطعه‌های بند این ساعت برایتان تنگ خواهد شد.

نهایتا اگر بند برای شما خیلی بزرگ است چک کنید که چند قطعه از این بند باید کم شود تا شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید یکی از قطعه‌های بند را از آن کم کنید فرقی ندارد که به سراغ کدام سمت بند بروید، اگر اگر می‌خواهید دو یا 3 قطعه را خارج کنید باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید.

هنگام خارج کردن قطعه‌ها حتما از دو طرف بند استفاده کنید تا همچنین بند ساعت در وسط دست بسته شود و ساعت مشکل کج شدن پیدا نکند. برای مثال اگر می‌خواهید دو قطعه از بند ساعت کم کنید کافیست یکی را از یک طرف و دیگری را از طرف دیگر کم کنید. اگر هم می‌خواهید تنها یک قطعه از بند کم کنید توجه داشته باشید که کدام طرف قطعات بیشتری دارد و بهتر است به سراغ آن بروید.

از پوش پین کمک بگیرید

کنار قطعه‌های بند ساعت فلزی یک سوارخ کوچک دیده می‌‌شود. به سراغ قطعه‌های اول نزدیک به قفل بند بروید و پوش پین را وارد این سوراخ کوچک کنید تا پین از طرف دیگر خارج شود و حالا به کمک دمباریک این پین را به بیورن بکشید تا به این ترتیب قطعه مورد نظر از بند ساعت کم می‌شود. همین کار را برای طرف مقابل هم انجام دهید (اگر نیاز به کم کردن دو قطعه یا بیشتر دارید).

طریقه كوتاه كردن بند ساعت فلزی

زمانی که قطعه‌های اضافی را از بند خارج کردید مجدد قطعه قفل بند را در کنار امتداد بند قرار دهید و تنظیم کنید و پین را مجدد در جای خود قرار دهید. حال به کمک یک چکش کوچک یا هر وسیله دیگری که می‌توان با آن به پین ضربه زد به آرامی این پین را وارد بند ساعت کنید. به همین سادگی بند ساعت شما کوچک می‌شود.

 

انواع ساعت مچی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ساعت مچی

چگونه به طول بند اضافه کنیم؟

اگر بند ساعت برای دست شما کوچک است باید قطعه‌های بند ساعت را به صورت جداگانه خریداری کنید و این قطعه‌ها را دقیقا به روی بالا به بند بیفزایید. در نظر داشته باشید که معمولا در جعبه ساعت‌های فلزی چند قطعه به صورت اضافی قرار داده می‌شود تا شما در صورت نیاز بتوانید طول بند را افزایش دهید.

نحوه كوچك كردن بند ساعت حصیری

اگر بند ساعت شما حصیری است کار بسیار راحت‌تری در پیش دارید؛ چرا که اولا هیچ ابزار خاصی نیاز نخواهید داشت و ثانیا تنظیم کردن آن هیچ نیازی به خارج کردن قطعه‌ها و پین و موارد این‌چنینی ندارد. برای این کار باید:

نحوه كوچك كردن بند ساعت حصیری

  • ساعت را برعکس کنید تا پشت قفل روبرویتان قرار بگیرد؛
  • از یک پیچ‌گوشتی کوچک کمک بگیرید؛
  • پیچ‌گوشتی را در میانه‌ قفل قرار دهید. در همین بخش یک سوراخ کوچک وجود دارد؛
  • به کمک پیچ گوشی دست خود را به سمت بالا بکشید تا این قفل باز شود؛
  • زمانی که قفل باز شد به آرامی بند را کوچک یا بزرگ کنید. در واقع به راحتی می‌توانید قفل را جابجا کنید تا میزان بند بیشتر یا کمتری قبل از قفل قرار بگیرد؛
  • زمانی که اندازه بند تنظیم شد به کمک انگشت اشاره این قفلی که باز کردید را ببنید تا مجدد قفل محکم در جای خود بماند.
  • به همین راحتی! ساعت شما تنظیم شد و حالا قابل استفاده است.

 

پیشنهاد مطالعه:
نحوه تمیز کردن بند ساعت

 

جمع بندی

در این مطلب به این پرسش که چگونه بند ساعت را كوتاه كنيم پاسخ دادیم تا شما بتوانید در خانه بند ساعت فلزی خود را تنظیم کنید و دیگر نیازی نباشد تا به مغازه‌های ساعت فروشی یا تعمیر ساعت مراجعه کنید. به طور کلی تنظیم بند ساعت حصیری بسیار ساده است و به هیچ ابزاری هم نیاز ندارید ولی برای کوتاه کردن بند ساعت فلزی باید پوش پین داشته باشید.

سوالات متداول

 چگونه بند ساعت را کوچک کنیم؟ اگر بند ساعت شما حصیری است تنها به کمک یک پیچ‌گوشی کوچک می‌توانید قفل را باز کرده و ساعت را تنظیم کنید ولی اگر ساعت فلزی معمولی دارید باید حتما پوش پین داشته باشید تا بتوانید پین‌های قطعه‌ها را خارج کنید.

کوتاه کردن بند ساعت فلزی دشوار است؟ خیر شما طی چند مرحله ساده می‌توانید این کار را انجام دهید اما باید در نظر داشته باشید که این کار به ابزار مخصوصی مانند پوش پین دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%83%d9%88%da%86%d9%83-%d9%83%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%84%d8%b2%db%8c/
ads
ads