داغ ترین ها :
روش های حل مشکل داغ شدن آیفون

روش های حل مشکل داغ شدن آیفون

گرما برای گوشی مضر است و در بدترین حالت ممکن می‌تواند باعث آسیب جدی و دائمی به قطعات داخلی گوشی مخصوصا باتری و تراشه شود. گوشی آیفونتان ممکن است به دلیل قرار گرفتن در گرمای بیش از حد یا ماندن زیر نور آفتاب داغ شود یا دلایل دیگری مانند خرابی باتری، برنامه‌های اضافی در حال اجرا، سیستم عامل قدیمی یا اجرای بازی‌های سنگین داغ شود. از نشانه‌هایی که می‌توانید متوجه داغ شدن بیش از حد آیفون شوید می‌توان به کند عمل کردن لمس آن، شارژ نشدن گوشی، سیاه شدن صفحه‌نمایش و باز نشدن دوربین عکاسی آن اشاره کرد. در ادامه روش‌های متفاوتی برای رفع مشکل داغ شدن آیفون ارائه خواهیم کرد.

 

اگر آیفون قدیمی شما داغ می‌کند ما مدل های جدیدتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم: خرید گوشی اپل

 

حل مشکل داغ شدن ایفون

علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس

در گوشی‌های ایفون معمولا رسیدن به نقطه داغ شدن بیش از حد کم اتفاق می‌افتد؛ چون سنسورهای آیفون مدت‌ها قبل از رسیدن به دمای خطرناک یا مضر به شما هشدار می‌دهند. هنگامی که دمای دستگاه شما از حد مجاز دما فراتر رفت روی صفحه‌نمایش گوشی هشداری نمایش داده می‌شود و امکان استفاده از گوشی را تا پایین آمدن دمای دستگاه نخواهید داشت. در هر صورت اگر دنبال علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام استفاده از اینترنت هستید و قصد دارید این مشکل را رفع کنید موارد زیر را دنبال کنید.

۱) تمامی برنامه‌‌ها را ببندید

کم کردن حجم کار پردازنده می‌تواند از گرم شدن بیش از حد باتری و تخلیه سریع شارژ آن جلوگیری کنید؛ بنابراین علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۲ پرومکس یا سایر مدل‌ها می‌تواند باز بودن بیش از حد برنامه‌‌ها باشد. اولین اقدامی که باید بعد از داغ شدن گوشی انجام دهید بستن برنامه‌‌های اضافی است.

۲) گوشی را ری استارت کنید

در صورت داغ شدن آیفون ۱۳ یا مدل‌های دیگر ایفون می‌توانید گوشی را ری استارت کنید. با ری استارت کردن گوشی دیگر نیازی به بستن برنامه‌های در حال اجرا نیست. با این کار تمامی برنامه‌‌ها به طور خودکار در پس زمینه بسته می‌شوند. در ادامه نحوه راه اندازی مجدد آیفون را نیز توضیح خواهیم داد.

برای راه اندازی مجدد آیفون ایکس به بالا مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) دکمه پاور و یکی از دکمه‌های زیاد یا کم کردن ولوم را به طور همزمان برای چند ثانیه نگهدارید.

۲) پس از انجام دادن مرحله بالا روی صفحه نمایش گوشی یک نوار لغزنده ظاهر می‌شود که روی آن نوشته برای خاموش کردن آن را از چپ به سمت راست بکشید.

۳) سپس صبر کنید تا چند دقیقه گوشی خاموش بماند و دمای آن کاهش پیدا کند.

۴) سپس با فشار دادن دکمه پاور می‌توانید مجددا گوشی را روشن کرده و استفاده کنید.

 

معرفی بهترین اپلیکیشن های پخش زنده در مطلب زیر:
برنامه پخش زنده فوتبال برای ایفون

 

برای راه اندازی مجدد آیفون SE و سری‌های قبلی آن که هوم باتن دارند مراحل زیر را طی کنید:

۱) دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید.

۲)‌ هنگامی که گزینه Slide To power Off روی صفحه ظاهر شد آن را از چپ به راست بکشید تا گوشی خاموش شود و پس از گذشت چند ثانیه می‌توانید مجدد آن را روشن کنید.

۳) از شارژر اورجینال اپل استفاده کنید

شارژهای اصلی اپل ممکن است قیمت بالایی داشته باشند و بتوانید از برندهای متفرقه این شارژر را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید؛ اما این موضوع ممکن است باعث عدم کنترل ولتاژ خروجی از شارژر شود و باعث آسیب رسیدن به باتری گوشی و داغ شدن آیفون هنگام شارژ شود. پس بهتر است برای گوشیتان از شارژر معتبر و اصلی استفاده کنید.

۴) گوشی را روی حالت پرواز بگذارید

استفاده طولانی مدت از اینترنت گوشی می‌تواند یکی از دلایل داغ شدن زیاد گوشی شود. برای کم کردن دمای گوشی ایفون یکبار آن را روی حالت پرواز بگذارید چند دقیقه صبر کنید، سپس مجدد آن را از حالت پرواز خارج کنید.

۵) برنامه‌‌های فعال در پس زمینه را غیر فعال کنید

قابلیت Background Refresh اپل به برنامه‌هایی که قبلا از آن استفاده کرده‌اید در پس زمینه اجازه می‌دهد تا به روز رسانی‌ها و اعلان‌های جدید را بررسی کنند. این قابلیت می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود.

برای خاموش کردن آن به تنظیمات آیفون بروید روی General بزنید و سپس Background App Refresh را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید.

۶) نرم افزار آیفون را آپدیت کنید

همیشه جدیدترین نسخه iOS باگ‌ها و ایرادات نسخه قبلی را برطرف می‌کند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که گوشی شما نیز از آخرین نسخه iOS استفاده می‌کنید. این موضوع ممکن است از داغ شدن بیش از حد گوشیتان جلوگیری کند. این موضوع درباره برنامه‌های نصب شده روی گوشی نیز صدق می‌کند. باید همواره برنامه‌‌هایتان را آپدیت نگهدارید تا در صورتی که باگ‌های آن تراشه را زیادی درگیر می‌کنند برطرف شود.

۷) وظایف پردازشگر را محدود کنید

اگر هنگام بازی کردن با گوشی متوجه داغ شدن بیش از حد آن می‌شوید بهتر است با گوشی کمتر بازی کنید یا کلا بازی کردن با گوشی را متوقف کنید. این موضوع ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از طرفیت تراشه باشد و به گوشی آسیب جدی وارد کند.

 

علت داغ کردن گوشی به طور کلی چیست؟
چرا گوشی داغ میکنه

 

۸) قابلیت روشنایی خودکار را فعال کنید

هنگامی که روشنایی صفحه‌نمایش گوشیتان بیش از حد بالا برود می‌تواند علت داغ شدن گوشی آیفون 11 یا مدل‌های دیگر باشد. ایفون به صورت پیش فرض تنظیماتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید این میزان روشنایی را روی حالت خودکار قرار دهید و گوشی با توجه به نور محیط میزان نور مورد نیاز صفحه نمایش را تنظیم می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) برنامه Settings را باز کنید و به پایین صفحه بروید و روی گزینه Accessibility بزنید.

۲) در منوی باز شده روی گزینه Display & Text Size بزنید و در پایین صفحه Auto-Brightness را انتخاب کنید.

۹) از حالت ذخیره انرژی استفاده کنید

هر چقدر صفحه گوشی بیشتر روشن باشد میزان مصرف انرژی آن بالاتر می‌رود در نتیجه ممکن است به سرعت داغ شود. برای حل این مشکل می‌توانید آیفون را روی حالت Low Power Mode  قرار دهید تا از روشن ماندن بی دلیل صفحه نمایش جلوگیری کند.

۱) برنامه Settings را باز کنید و از بین موارد پیش رو، روی گزینه Battery بزنید.

۲)‌ در منویی که باز می‌شود گزینه Lower Power Mode را انتخاب کنید.

۱۰) برنامه‌‌هایی که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شوند را شناسایی کنید

گاهی اوقات هیچ از موارد فوق باعث داغ شدن ایفون نمی‌شوند و وجود یک برنامه می‌تواند باعث این موضوع شود. اگر حس می‌کنید که یک برنامه می‌تواند علت داغ شدن گوشی آیفون ۱۳ پرومکس باشد با طی کردن این مراحل می‌توانید برنامه را پیدا کرده و حذف کنید.

۱) وارد برنامه Settings شده و گزینه Privacy‌ را انتخاب کنید.

۲) سپس روی Analytics & Improvements ضربه بزنید و Analytics Data را انتخاب کنید.

۳) در مرحله بعدی لیست تمامی برنامه‌هایی که باعث داغ شدن بیش از حد آیفون می‌شوند برایتان نمایش داده می‌شود.

۱۱) گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر تمامی مراحل و روش‌های فوق را طی کردید؛ اما همچنان گوشیتان داغ است و خنک نمی‌شود باید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بازگردانی ایفون به تنظیمات کارخانه تمامی اطلاعات ذخیره شده روی گوشی را پاک می‌کند و قبل از انجام این کار از تمامی اطلاعات و برنامه‌‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

چگونه ایرپاد اپل را به Macbook متصل کنیم؟
نحوه اتصال انواع ایرپاد به مک بوک

 

چگونه ایفون بیش از حد داغ شده را خنک کنیم؟

هنگامی که ایفون شما بیش از حد داغ می‌شود کارهایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید به پایین آمدن دمای گوشی کمک کنید.

۱) گوشی را از منبع گرما دور کنید:

اگر ایفونتان مدت زمان زیادی است که زیر نور خورشید یا در محیط بسیار داغ قرار گرفته فورا آن را از محیط دور کنید.

۲) قاب گوشی را در بیاورید:

قاب گوشی می‌تواند در مواردی که ایفون در حال داغ شدن است باعث سریع‌تر شدن این روند شود. قاب را از دستگاه جدا کرده و آن را در محیطی خنک قرار دهید.

۳) از شارژ کردن گوشی پرهیز کنید:

اگر هنگام شارژ کردن متوجه بالا رفتن ناگهانی دمای دستگاه شدید فورا آن را از منبع برق جدا کنید و به گوشی فرصت خنک شدن بدهید.

جمع‌بندی

داغ شدن بیش از حد گوشی و دمای بالا می‌تواند‌ آسیب جدی به قطعات آن بزند و گاهی نیز ممکن است باعث خطرات زیادی باشد. راه‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید دمای گوشی را کم کنید و از داغ شدن بیش از آن نیز جلوگیری کنید. در این مقاله به صورت مفصل درباره حل مشکل داغ شدن آیفون توضیح دادیم. در صورت تداوم مشکل بهتر است دستگاهتان را به تعمیرکار حرفه‌ای گوشی نشان دهید.

سوالات متداول

علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس چیست؟ داغ شدن ایفون ۱۳ پرومکس و سایر مدل‌ها دلایل متعددی دارد که تمامی آن‌ها را در این مقاله بررسی کردیم.

هنگام داغ شدن آیفون هنگام شارژ چه اقداماتی باید انجام داد؟ هنگامی که ایفونتان هنگام شارژ داغ می‌شود آن را فورا از برق بکشید و به گوشی اجازه دهید تا مجددا به دمای معمولی خود برگردد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%af%d8%a7%d8%ba-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads