داغ ترین ها :
روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

گاهی اسکرین شات گرفتن از صفحه تلفن همراه کافی نیست و نیاز داریم که فرآیندی را از صفحه نمایش ضبط یا رکورد کنیم. اسکرین رکورد در این هنگام از بهترین کارهایی است که می‌توان انجام داد و به نتیجه دلخواه رسید. اینکه هدف شما از انجام این کار چه باشد؛ می‌تواند شیوه انجام آن را تغییر دهد. اما در کل، راه‌های اسکرین رکورد در گوشی‌های اندرویدی زیاد دشوار نیست و می‌توان به سادگی آن را انجام داد.

 

برای گرفتن مشاوره آنلاین، قیمت روز و خرید گوشی موبایل می‌توانید به وبسایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

پیشتر اسکرین رکورد در گوشی آیفون‌ را توضیح داده‌ایم. برای انجام این کار در اندورید نیز تنها چیزی که نیاز دارید؛ یک تلفن همراه اندرویدی است که نسخه سیستم عامل آن اندروید ۱۰ یا بالاتر باشد. البته امکان دارد این ویژگی در اندرویدهای پایین‌تر برخی تلفن‌های همراه نیز جواب دهد که این موضوع به برند تلفن همراه و پشتیبانی نرم‌افزاری آن بستگی دارد. با این حال برخی از ویژگی‌های بیان شده در این نوشتار، تنها در اندروید ۱۱ یا بالاتر کار می‌کند.

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

اسکرین رکورد گرفتن از صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی، مزایا و معایب خودش را دارد. تفاوتی ندارد که تلفن همراه شما چه برندی است؛ سیستم عامل برخی محدودیت‌ها را اعمال می‌کند که اسکرین رکورد قدری دست‌خوش تغییر می‌شود. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به کاهش فریم‌ریت یا نرخ بازسازی اشاره کرد. این کاهش شاید زیاد نباشد اما به اندازه‌ای است که بتوان آن را تشخیص داد. بنابراین اگر نسبت به این موضوع وسواس دارید باید راه‌های دیگر را امتحان کنید. اما در هر صورت نا امید نشوید زیرا مشکل شما حل شدنی خواهد بود.

با روش های اسکرین رکورد در گوشی آیفون بیشتر آشنا شوید.
روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های آیفون

 

ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی کار دشواری نیست که بخواهید مراحل بسیاری را پشت سر بگذارید. برای این کار کافی است در صفحه اصلی از بالا به پایین بکشید و گزینه Screen record را انتخاب کنید. البته ممکن است نیاز باشد از بالا سمت راست صفحه اصلی به پایین بکشید تا نوار اعلان یا همان Notification Center برای شما باز شود.پس از انتخاب Screen record شمارش معکوس آغاز شده و سپس ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی اندرویدی شما در حال انجام خواهد بود. اگر موفق به یافتن گزینه Screen record نشدید؛ باید نوار اعلان خود را ویرایش کنید. در همان بخش گزینه ویرایش را انتخاب کرده و Screen record را به نوار اعلان خود بیافزایید. اکنون می‌توانید اسکرین رکورد را انجام دهید.

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

راهکار بیان شده؛ ساده‌ترین مسیر برای اسکرین رکورد در گوشی‌های اندرویدی بود. حال ممکن است شما به دلایلی به چیزی بیشتر از یک ضبط فیلم ساده نیاز داشته باشید. امکان دارد ضبط صفحه نمایش پیشرفته با رزولوشن بالا مد نظر شما باشد. یا اینکه به دنبال برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی با صدا باشید. آیا برای انجام این کارها نیاز به طی کردن مسیر خاصی است؟ آیا دانلود و نصب برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ برای اسکرین رکورد در این گوشی نیاز است؟ یا می‌توان فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ بدون برنامه را انجام داد؟ در این نوشتار تلاش بر این است که این سوالات پاسخ داده شود.

Screen record برای چه کاری؟

همان‌گونه که پیشتر بیان شد؛ شرایط و چگونگی انجام Screen record به نیاز و کار شما بستگی دارد. با توجه به اینکه هدف شما چیست؛ ضبط صفحه نمایش پیشرفته یا غیر پیشرفته می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. ممکن است در جای شلوغی مشغول اسکرین رکورد باشید و به همین دلیل به برنامه ضبط صفحه گوشی بدون صدای اطراف نیاز داشته باشد. بنابراین در گام نخست نیاز خود را مشخص کنید.

سیستم عامل اندروید نیازهای ابتدایی کاربران را در نظر گرفته و آنها را برطرف می‌کند. آشکار است که اگر چیز بیشتری بخواهید باید سراغ برنامه‌های تخصصی بروید. البته گاهی نیازی هم به انجام چنین کاری نیست! برای مثال برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ در صورتی که شما استفاده خاصی در نظر نداشته باشید؛ تنها حافظه‌ای مازاد را در تلفن همراه شما اشغال خواهد کرد. اما برخلاف این، برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی با صدا ممکن است در موقعیت‌هایی خاص برایتان سودمند باشد. اگر برای انجام کار خاصی نیاز به صدای واضح دارید؛ ممکن است میکروفون تلفن همراه شما نتواند چندان کمکی به شما بکند. اما اگر صدای میکروفون برای شما کافی است؛ نیاز به دانلود و نصب برنامه فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی با صدا ندارید.

اسکرین رکورد برای اهداف آموزشی

مهمترین دلیلی که افراد از صفحه نمایش تلفن‌های همراه خود فیلم ضبط می‌کنند؛ این است که می‌خواهند نکاتی را به دیگران آموزش دهند. بدون شک تماشای یک فیلم نسبتا کوتاه، بسیار ساده‌تر و تاثیرگذارتر از خواندن یک متن چند صد کلمه‌ای خواهد بود. تصور کنید برای انجام تنظیم خاصی در تلفن همراه خود نیاز به راهنمایی دارید؛ انتخاب شما کدام است؟ تماشای ویدیوی آموزشی چند دقیقه‌ای یا خواندن مطلبی چند هزار کلمه‌ای؟ بسیاری از افراد تماشای ویدیو  را انتخاب می‌کنند زیرا هم ساده‌تر است و هم از سردرگمی آنها پیشگیری می‌کند. اگر هدف شما از اسکرین رکورد، ارایه آموزشی به مخاطبانتان در شبکه‌های اجتماعی باشد؛ بهتر است قدری بیشتر روی کیفیت حساس شوید.

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

 

توجه به محتوای آموزشی که به وسیله فیلم گرفتن از صفحه نمایش تلفن‌های همراه اندوریدی تولید می‌شود اهیمت دارد؛ اما نباید به وسواس تبدیل شود. در این صورت بازی را خواهید باخت. همین که ضبط صفحه نمایش پیشرفته را با کیفیت مناسبی داشته باشید؛ کافی است. گفته شد که اسکرین رکورد توسط سیستم عامل اندروید گرچه کار راه‌انداز است اما محدودیت‌هایی دارد که مهمترین آن کاهش نرخ تازه‌سازی است. اگر صفحه نمایش گوشی شما ۱۲۰ هرتزی باشد ممکن است این کاهش، نرخ تازه‌سازی را به ۷۰ یا حتی ۶۰ فریم بر ثانیه برساند. بدون شک این کاهش تو ذوق مخاطب می‌خورد و شما را نیز چندان حرفه‌ای نشان نخواهد داد.

نرم‌افزارهای تخصصی در این زمینه مانند برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ یا شیائومی یا هر برند دیگری، می‌تواند به شما کمک کند تا به کیفیت مد نظر خود برسید. البته این برنامه‌ها انواع گوناگونی دارند که هریک برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با مطالعه توضیحات آنها و البته نظرات کاربرانی که از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند؛ به نتیجه نهایی برسید که آیا برنامه مورد نظر مناسب نیاز شماست یا خیر. اطمینان داشته باشید که برای ضبط صفحه نمایش پیشرفته برنامه‌های بسیاری وجود دارد.

اسکرین رکورد برای ثبت اطلاعات

اهداف آموزشی تنها دلیل فیلم گرفتن از نمایشگر تلفن همراه نیست! پیش پا افتاده‌ترین و البته مهم‌ترین دلیل انجام اسکرین رکورد، این است که می‌خواهید اطلاعاتی را به ثبت برسانید. جدا از اینکه قرار است در آینده چه استفاده‌ای از این اطلاعات داشته باشید؛ ضبط فیلم از صفحه نمایش تلفن همراه شما بسیار بهتر از اسکرین شات خواهد بود. این کار ممکن است به دلیل اعتبار بیشتر اسکرین رکورد نسبت به اسکرین شات باشد یا به این دلیل که اطلاعات بیشتری در اسکرین رکورد ذخیره می‌شود. به هر صورت، در این زمان آنچه که برای شما مهم است و به دیگر جوانب برتری دارد؛ کیفیت مناسب تصویر است. نرخ تازه‌سازی شاید چندان مهم نباشد زیرا قرار نیست استفاده تبلیغات از آن داشته باشید. ولی باید فیلم شما به اندازه‌ای کیفیت داشته باشد که اطلاعات از دست نرود و این اطلاعات قابل تفکیک باشد.

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

 

شاید بتوان بهترین راه برای انجام این کار را همان اسکرین رکورد درون سیستم عامل اندروید دانست. کاهش نرخ تازه‌سازی در این هنگام می‌تواند سودمند نیز باشد! اگر شما به جای چندین اسکرین شات، یک اسکرین رکورد از صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود تهیه کرده باشید؛ فریم ریت پایین به شما اجازه می‌دهد هر زمان که خواستید فیلم را متوقف کرده و از روی آن عکسی تهیه کنید. کیفیت تصویر نیز چندان کاهش نخواهد یافت و می‌توانید روی آن حساب کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که در صورت اسکرول کردن صفحات هنگام ضبط فیلم از روی نمایشگر، بهتر است این کار را آهسته انجام دهید. کاهش نرخ تازه‌سازی سبب ایجاد کشیدگی میان فریم‌ها می‌شود که همین موضوع درک اطلاعات را از روی فیلم تهیه شده دشوار می‌کند.

اسکرین رکورد گیم پلی

روزانه اسکرین رکوردهای فراوانی را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد که افراد از گیم پلی خود ضبط و منتشر می‌کنند. بازی‌های رایانه‌ای تنها یک تفریح و سرگرمی نیست! جدا از پول‌سازی گردش مالی که از این بازی‌ها نصیب افراد فراوانی می‌شود؛ برخی از بازی‌های فراتر از بازی‌ها هستند. لحظات تلخ و شیرین زندگی یک گیمر بیش از همه در بازی‌هایش خلاصه می‌شود. این افراد که جامعه بسیار گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند؛ علاقه دارند از تجربیات یکدیگر باخبر شده و از آنها استفاده کنند. به همین دلیل بسیاری از آنها با اسکرین رکورد از مراحل بازی خود و انتشار آن در فضای مجازی،‌ دیگران را راهنمایی می‌کنند. اگر هدف شما نیز از اسکرین رکورد تلفن همراه خود، ثبت و انتشار گیم‌پلی باشد؛ بنابراین به ضبط صفحه نمایش پیشرفته نیاز دارید. همان‌گونه که می‌دانید؛ در بیشتر زمینه‌های تکنولوژی، ابزاری که برای گیمینگ ساخته می‌شود متفاوت از سایر لوازم است. گیمرها موس، کیبورد، نمایشگر، کیس، لپ‌تاپ، تلفن همراه، هدفون و حتی میز و صندلی مخصوص به خود را دارند. همانند طراحان و گرافیست‌ها که در این زمینه تا اندازه‌ای متمایز از کاربران عمل می‌کنند.

طبیعی است هنگامی که سخت‌افزار ویژه‌ای برای گروه خاصی ساخته شود؛ نرم‌افزارهایی نیز مخصوص آنها طراحی و تولید کنند. افراد گوناگون نیز به اسکرین رکورد و امکانات متفاوتی نیاز دارند. گیمرها به طبیعی‌ترین حالت فیلم گرفتن از صفحه نمایش نیاز دارند. این افراد برنامه‌ای نیاز دارند که بتواند از نمایشگر تلفن همراهشان بدون افت کیفیت خاصی، فیلم بگیرد. برخی البته از دوربین و تجهیزات خاص برای این منظور استفاده می‌کنند. اما اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که به تازگی وارد این زمینه شده یا دست کم به تازگی به اشتراک گیم‌پلی خود علاقه‌مند شده‌اید؛ بهتر است به‌جای تهیه تجهیزات گران‌قیمت، سراغ برنامه‌های اسکرین رکورد خوبی بروید که می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

 

اکنون هدف خود را از اسکرین رکورد مشخص کردیم؛ می‌توانیم با خیال آسوده از صفحه نمایش تلفن همراه خود فیلم بگیریم. برنامه‌هایی در این زمینه معرفی و عرضه شده‌اند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین خروجی را داشته باشید. افزون بر این، شما می‌توانید از لوازم و تجهیزات جانبی نیز استفاده کنید. همان‌گونه که در نوشتار روش‌های ضبط یا اسکرین رکورد در گوشی‌های آیفون بیان شد؛ می‌توانید با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای و تجهیزات استودیویی مانند کیت نور و مواردی از این دست نیز اسکرین رکورد انجام دهید. اما اگر بلاگر تکنولوژی نیستید و نمی‌خواهید با مقایسه صفحه نمایش دو گوشی، توانایی‌های هر یک را نشان دهید؛ چنین هزینه غیر منطقی است!

برنامه‌های اسکرین رکورد برای اندروید

افزون بر توانایی خود سیستم عامل اندروید در ضبط صفحه نمایش گوشی شما، در ادامه برنامه‌هایی معرفی می‌شود که می‌تواند کمک شایانی به شما در انجام این کار بکند. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این برنامه‌ها بهترین عملکرد خود را تنها روی نسخه‌های به‌روز سیستم عامل اندروید داشته باشند. یا برای انجام برنامه خاصی به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز داشته باشید؛ بنابراین بهتر است پیش از همه سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی خود را چک کنید.

AZ Screen Recorder – Video Recorder, Livestream

بهترین و کامل‌ترین برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش دستگاه‌های اندرویدی است. دانلود و نصب این برنامه از Google Play رایگان است اما برای برخی ویژگی‌ها باید سراغ پرداخت درون برنامه‌ای بروید. ویژگی مفید AZ Screen Recorder را می‌توان نصب و راه‌اندازی آن روی اندروید ۵ به بالا دانست که برای دارندگان دستگاه‌های قدیمی نعمتی شیرین به‌شمار می‌آید. بنابراین دیگر نیاز نیست برای اسکرین رکورد از تلفن‌های همراه با نسخه اندروید پایین، آنها را روت کنید؛ زیرا این نرم‌افزار بدون دسترسی به روت سیستم عامل می‌تواند خواسته شما را برطرف کند.

 

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

از ویژگی‌های بی‌نظیر این برنامه که اطمینان بیش از ۱۰ میلیون کاربر را در فروشگاه گوگل به خود جذب کرده؛ توانایی فیلم‌برداری بدون خطا و با کیفیت‌های گوناگون است. شما می‌توانید به‌کمک این نرم‌افزار، از نمایشگر گوشی خود ویدیوهایی با کیفیت Full HD برای اهداف آموزشی‌تان ضبط کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید فیلم را متوقف کرده و بعدا دوباره آن را ادامه دهید. این برنامه گزینه مناسبی برای اسکرین رکورد از بازی‌های شما نیز است. با روشن کردن دوربین سلفی در این نرم‌افزار، می‌توانید ری‌اکشن‌های خود را نیز هنگام بازی ثبت کنید و یک استریم جذاب داشته باشید.

از دیگر توانایی‌های AZ Screen Recorder می‌توان به ضبط صدای هوشمند و مناسب اشاره کرد. به کمک این برنامه می‌توانید صداهای اطراف را با صداهایی که در خود گوشی پخش می‌شود را ترکیب کنید. برای مثال هنگام بازی کردن یا آموش دادن می‌توانید هم از صداهای دستگاه استفاده کنید و هم از صدای خودتان که به‌وسیله میکروفون ضبط می‌شود. سیستم موقعیت لمس در این برنامه برای اهداف آموزشی نیز طرفداران فراوانی دارد.

ویژگی‌های برنامه AZ Screen Recorder

فیلم گرفتن از نمایشگر تلفن همراه با کیفیت‌های گوناگون
توانایی تنظیم نرخ بازسازی تصویر
پشتیبانی از دوربین سلفی هنگام اسکرین رکورد
نبود هیچ محدودیتی هنگام ضبط
توانایی ضبط و ترکیب صدای دستگاه و صدای میکروفون به صورت همزمان
توانایی ویرایش ویدیوهای ذخیره شده
توانایی قرار دادن متون و استیکرهای گوناگون روی ویدیوهای ضبط شده
سیستم هوشمند نمایش موقعیت لمس صفحه نمایش
توانایی قرار دادن لوگوی متحرک روی فیلم در حال ضبط
عدم نیاز به روت کردن گوشی
امکان شگفت‌انگیز استریم فیلم‌های ضبط شده برای گیمرها

اگر به دنبال برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ قدیمی خود هستید؛ AZ Screen Recorder می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. چه از نظر امنیت و چه از نظر توانایی می‌توانید به این برنامه اطمینان کنید. این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Screen Recorder

تجربه دانلود و نصب بیش از ۱ میلیون کاربر در گوگل پلی، امتیاز ۴.۴ را برای این برنامه به همراه داشته است. Screen Recorder نرم‌افزاری رایگان است که می‌تواند هرآنچه نیاز دارید را روی نمایشگر شما ضبط کند. این برنامه ساده و روان است تا اندازه‌ای که تنها با لمس یک گزینه، اسکرین رکورد شروع به کار خواهد کرد. فیلم‌های ضبط شده با این نرم‌افزار کیفیت خوب HD را دارند که در کنار ضبط صدای ترکیبی (صدای داخل دستگاه و صدای میکروفون) خروجی مناسبی به شما می‌دهد. ویرایشگر آن نیز به شما کمک میکند تا فیلم‌هایی که گرفته‌اید را به‌سادگی ویرایش کنید. برای دانلود این برنامه که هیچ لوگو یا واترمارک آزاردهنده‌ای ندارد؛ به اینجا مراجعه کنید.

ADV Screen Recorder

این برنامه نیز همانند برنامه بالا امکانات ویژه‌ای دارد. به کمک ADV Screen Recorder می‌توانید متون گوناگون یا حتی نقاشی‌هایی را به فیلم ضبط شده خود اضافه کنید. در این برنامه نیز می‌توانید با دسترسی به دوربین سلفی، از واکنش‌های خود بازی کردن فیلم بگیرید و آن را در فضای مجازی منتشر کنید. افزون بر این، ADV Screen Recorder توانایی توقف و از سرگیری ضبط را دارد که در کنار رابط کاربری ساده، تجربه خوبی برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

اگر به دنبال برنامه ضبط صفحه گوشی بدون صدای اطراف هستید؛ ADV Screen Recorder می‌تواند به شما کمک کند. زیرا این برنامه هنگام اسکرین رکورد، صدا را ضبط نمی‌کند! ممکن است کمی برایتان عجیب باشد اما بهرحال این ویژگی برای برخی افراد مناسب و مهم است. این برنامه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 Mobizen Screen Recorder

شرکت سازنده این برنامه ادعا کرده است که Mobizen روان‌ترین محیط و ساده‌ترین رابط کاربری را در میان برنامه‌های مشابه خود دارد. کیفیت Full HD ویدیوهای ضبط شده با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ بازسازی ۶۰ فریم بر ثانیه، در ضبط گیم‌پلی بازی‌ها به کارتان خواهد آمد. مهمترین و بهترین ویژگی این برنامه رایگان بودن آن است که می‌توانید تمام امکانات و توانایی‌های این برنامه را در نسخه رایگان آن داشته باشید. امکان ویرایش فیلم‌های گرفته شده از صفحه نمایش گوشی و نیز ذخیره لحظه‌ای فیلم‌ها روی حافظه خارجی از دیگر توانایی‌های این برنامه است.

 

ضبط اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

 Mobizen Screen Recorder For LG نسخه دیگری از این برنامه است که برای تلفن‌های همراه برند ال‌جی طراحی و عرضه شده‌است. از آنجایی که این گوشی‌ها دیگر پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت نمی‌کنند؛ برنامه‌هایی این‌چنین می‌تواند مشکلاتشان را تا اندازه‌ای برطرف کند. همچنین اگر به‌دنبال برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ هستید؛ می‌توانید نسخه ویژه سامسونگ این نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید. Mobizen Screen Recorder از اینجا قابل دانلود است.

Screen Recorder GU Recorder

GU Recorder از دیگر ضبط کنندگان صفحه نمایش است که به روت نیازی ندارد. برنامه‌هایی که دسترسی به روت ندارند؛ امنیت بالاتری را برای کاربران خواهند داشت. این برنامه نیز بدون دسترسی به روت سیستم عامل شما می‌تواند به‌صورت پایدار و مناسب از صفحه نمایش تلفن همراه شما فیلم بگیرد. اگر می‌خواهید تماس‌های ویدیویی و محتواهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام را ضبط کنید یا از گیم‌پلی خود فیلمی به اشتراک بگذارید؛ Screen Recorder GU Recorder به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. این برنامه همچنین ضبط صدای درونی هم دارد که صدا را واضح‌تر و بهتر رکورد می‌کند. در پایان نیز با ویرایش فیلم‌هایی که از صفحه نمایش خود گرفته‌اید؛ خروجی دلخواه را دریافت خواهید کرد. این برنامه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 

روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

Rec

نرم‌افزار Rec به شما امکان می‌دهد فیلم‌هایی با کیفیت بالا، نرخ تازه‌سازه سفارشی و زمان دلخواه را از صفحه نمایش تلفن همراه خود ثبت کنید. این برنامه نیز نیازی به روت ندارد و تنها کافی است گوشی شما اندروید ۵ یا بالاتر داشته باشد که درحال حاضر بیش از ۹۵ درصد تلفن‌های همراه اندرویدی چنین وضعیتی دارند. این برنامه که رابط کاربری بسیار روان و ساده‌ای دارد. تا اندازه‌ای که می‌توانید تنها با تکان دادن ساده تلفن همراه خود، ضبط فیلم را متوقف کنید. همچنین این برنامه استفاده از میکروفون گوشی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که صدای آن بسته به کیفیت ضبط صدای گوشی شما دارد. به کمک نرم‌افزار Rec می‌توانید تا ۱ ساعت فیلم‌هایی با صدا ضبط کنید. پس از پایان ضبط نیز ویرایشگر برنامه شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری خواهد کرد. این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Super Screen Recorder

Super Screen Recorder یکی از بهترین نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای ضبط صفحه نمایش گوشی، پخش محتواهای آنلاین، اسکرین شات و نیز ویرایشگر فیلم است. این برنامه رایگان بدون نیاز به دسترسی روت، صفحه نمایش تلفن همراه شما را ضبط می‌کند. Super Screen Recorder به‌صورت رایگان در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است که می‌تواند به صورت نامحدود فیلم ضبط کند.

 

روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

کیفیت ویدیوهای ضبط شده به‌وسیله این برنامه کاربر پسند، Full HD است که برای استفاده‌های فراوانی مناسب است. نکته که نیاز به توضیح دارد این است که Super Screen Recorder به‌صورت کامل رایگان نیست و شما باید در ازای استفاده از این برنامه، تبلیغاتی را تماشا کنید که ممکن است برای همه خوشایند نباشد اما بهرحال سازندگان نیز باید از مسیری کسب درآمد کنند. برای دانلود Super Screen Recorder به اینجا مراجعه کنید.

One Shot Screen Recorder

این نرم‌افزار ادعا می‌کند که کیفیت، ثبات و سادگی را به‌صورت یک‌جا در اختیار شما قرار می‌دهد. در بسیاری از برنامه‌ها برای پایان دادن به اسکرین رکورد خود باید نوار اعلان را پایین بکشید و از آنجا گزینه پایان را انتخاب کنید. این برنامه تنها با فشردن دکمه Power این‌کار را برای شما انجام خواهد داد. بنابراین دیگر از بخش‌های اضافی فیم خبری نیست. گرچه این برنامه رایگان است اما مشکلی که در نسخه رایگان آن وجود دارد این است که واتر مارک برنامه قابل حذف نیست بنابراین برای اینکه از شر این موضوع خلاص شوید باید از نسخه پرو استفاده کنید.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر که آموزش مجازی در بیشتر زمینه‌ها توانست جای خود را در بین کاربران باز کند؛ اهمیت اسکرین شات و اسکرین رکورد بیش از هر زمانی احساس می‌شود. چه بخواهید به شیوه ثبت نام در یک سایت یا تغییر برخی از تنظیمات تلفن همراه را به مخاطبان خود بیاموزید؛ اسکرین رکورد می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. خواندن مطالب طولانی و تجسم آموزش‌هایی که در آن وجود دارد یا انجام یک کار از روی آموزش متنی به مراتب دشوارتر از انجام آن به‌وسیله ویدیوهای آموزشی است. به همین دلیل ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی یک کار مهم و بنیادین است که باید خود را برای انجام آن آماده کنیم.

روش های ضبط فیلم یا اسکرین رکورد در گوشی های اندرویدی

در این نوشتار آموزش داده شد که چگونه اسکرین رکورد انجام دهید و برنامه‌های فراوانی نیز در این زمینه معرفی شد. ابتدا نیازهای خود را بررسی کرده و سپس توانایی دستگاه خود را در نظر بگیرید (قدرت سخت‌افزار و نسخه سیستم عامل). با توجه  به این دو مورد، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید که در بسیاری از موارد ممکن است اسکرین رکورد سیستم عامل اندروید برای شما کافی باشد.

پرسش‌های متداول

بهترین برنامه برای ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی چیست؟

پیشتر هم گفته شد که ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی بسته به نیاز شما دارد. اگر برای استفاده حرفه‌ای نمی‌کنید و سیستم عامل به‌روزی هم دارید؛ گزینه ضبط فیلم خود سیستم عامل بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر استفاده و اهداف شما متفاوت است؛ باید سراغ برنامه‌هایی بروید که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی ممکن است نیاز به ضبط فیلم از صفحه نمایش تلفن همراه با دوربین‌های حرفه‌ای داشته باشید! بلاگرهای تکنولوژی که می‌خواهند دو نمایشگر را با یکدیگر مقایسه کنند؛ دوربین حرفه‌ای و نورهای استودیویی را به‌کار می‌برند.

چگونه بدون ضبط صدای اطراف، اسکرین رکورد بگیرم؟

اگر از اندروید ۱۱ به بالا استفاده می‌کنید؛ خود سیستم عامل به شما اجازه می‌دهد که با خاموش کردن میکروفون، از صفحه نمایش گوشی خود فیلم‌های بدون صدا بگیرید. برای این‌کار تنها کافی است گزینه اسکرین رکورد یا ضبط نمایشگر را از نوار اعلان خود انتخاب کرده و انگشت خود را روی نماد آن نگه‌دارید تا تنظیمات آن برای شما باز شود. البته ممکن است در دستگاه‌های گوناگون روش متفاوتی نیاز باشد.

اگر سیستم عامل به‌روزی ندارید؛ برنامه ضبط صفحه گوشی بدون صدای اطراف می‌تواند شما را یاری کند. ADV Screen Recorder که در این نوشتار نیز توضیحاتی درباره آن داده شد؛ از جمله این برنامه‌هاست و می‌تواند با خاموش کردن میکروفون دستگاه شما، فیلم بدون صدایی از صفحه نمایش شما ضبط کند.

اگر منظور شما از نبود صدای اطراف این است که می‌خواهید صدای تلفن همراه در اسکرین رکورد باشد اما صدای میکروفون خیر؛ باید سراغ برنامه‌هایی بروید که توانایی ضبط صدای ترکیبی را هنگام اسکرین رکورد دارند. در این برنامه‌ها می‌توانید با حذف لاین میکروفون، تنها به صدای سیستم دسترسی داشته باشید که صدایی تمیز و بدون نویز خواهد بود.

چگونه بدون برنامه خاصی از صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ فیلم بگیریم؟

فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ بدون برنامه خاصی، همانند فیلم گرفتن از صفحه دیگر گوشی‌هاست! اگر سیستم عامل تلفن همراه سامسونگ شما به‌روز باشد می‌توانید با استفاده از توانایی خود سیستم عامل این‌کار را انجام دهید. اما اگر سیستم عامل شما به‌روز نباشد و این توانایی در اختیار دستگاه شما قرار نگرفته باشد؛ فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ بدون برنامه، کاری نشدنی خواهد بود. شاید تنها راه این باشد که با گوشی یا دوربین از صفحه نمایش خود فیلم بگیرید! که در این صورت دانلو و نصب برنامه فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ بهتر و منطقی‌تر است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. مهدی

    کال که میرم دیگه صدا ظبت نمیکنه

    1. سمیه قناعت

      پاسخ به مهدی

      سلام سوالم این است که: چگونه می توانم فایلهای ویدئوی آموزشی راداخل گوشی ضبط کنم که همیشه داشته باشمش وقتی دیگه ازدسترس خارج شد
  2. محمد

    گوشی هایی که آندروید ۸ هستند با روت کردن میشه هنگام ضبط صفحه نمایش فقط صدای داخلی رو ضبط کنن؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر کلا روت کردن منسوخ شده و خیلی توصیه نمیشه دیگه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads