داغ ترین ها :
روش های جلوگیری از هک گوشی

روش های جلوگیری از هک گوشی

امروزه گوشی‌های هوشمند به یک ابزار مهم و کاربردی تبدیل شده‌اند که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای انجام کارهای شخصی‌شان استفاده کنند. در حقیقت گوشی‌های موبایل برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت حساب‌های مالی و برقراری ارتباط‌های بانک موردنیاز کاربران هستند. البته با این که گوشی‌های هوشمند کاربردی هستند، اما در صورتی که مواظب اطلاعات خود نباشید، احتمال هک شدن دستگاه تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایمن‌سازی و جلوگیری از هک گوشی استفاده کنید. روش های ضد هک گوشی را اینجا بخوانید.

 

آخرین گوشی های بازار با یک تخفیف ویژه انتظار شما را می‌کشند: قیمت روز گوشی

 

اقدامات ضد هک گوشی

برنامه‌ها را با دقت نصب کرده و نظارت کنید

یکی از کارشناسان مطرح امنیتی و توسعه‌دهنده نرم افزار پیشنهاد می‌کند فقط برنامه‌هایی را در گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید که از گوگل پلی یا اپ استور و سایر منابع قابل اطمینان در دسترس قرار داشته باشند. این برنامه‌ها باید استانداردهای امنیتی خاص را که توسط فروشگاه تعیین شده‌اند، رعایت کنند و همچنین توسط اسکنرهای قدرتمند پیرامون احتمال وجود بدافزار هم اسکن خواهند شد. هنگام دانلود یک برنامه ناشناس حتی اگر در فروشگاه معتبر قرار داشته باشد، باید تحقیق‌های لازم را به عمل آورید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از دردسرهای احتمالی جلوگیری کنید.

هنگامی که یک برنامه را دانلود کردید، دسترسی آن به سایر اطلاعات دستگاه همانند مکان، مخاطبین، گالری و موارد مشابه را باید محدود کنید. برنامه‌ها ممکن است چندین بار درخواست دسترسی محدود یا دائمی به سایر سرویس‌ها را ارائه کنند و همین مسئله می‌تواند حریم خصوصی کاربران را نقض کند. هنگامی که خسته هستید و حوصله طی کردن مسیری طولانی برای نصب یک برنامه را ندارید، نباید فقط روی گزینه تایید ضربه بزنید تا فرایند اجرای برنامه را به پایان برسانید.

شما باید به هر کدام از درخواست‌های غیرمنطقی برنامه‌های نصب شده در دستگاه، خیر بگویید و بدین ترتیب، خیال خود را پیرامون مشکلات احتمالی آینده راحت کنید. در صورتی که مدت زمان طولانی برنامه‌های دستگاه را مورد بررسی قرار نداده‌اید، توصیه می‌کنیم کمی وقت گذاشته و آن‌ها را بررسی کنید. همچنین شما باید مجوزهای ارائه شده به برنامه‌های مختلف را هم لغو کنید.

تنظیمات امنیتی خود را تقویت کنید

ضد هک گوشی

همواره از گوشی و تمام برنامه‌هایی که به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند با استفاده از رمز عبور، الگو، سیستم تشخیص چهره یا اثر انگشت حفاظت کنید. همچنین شما باید احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را در سرویس‌هایی فعال کنید که آن را در دسترس قرار می‌دهند و فاکتور دوم را به دستگاه دیگر ارائه خواهند کرد. با این روش هنگام دزدیدن گوشی، دستگاه از یک لایه امنیتی اضافی برخوردار بوده و می‌تواند خیال شما را آسوده کند.

به یاد داشته باشید که Airdrop و بلوتوث را زمانی که در یک مکان عمومی هستید، خاموش کنید یا از آن‌ها به صورت دائم استفاده نکنید. در حقیقت بلوتوث می‌تواند دستگاه شما را در برابر تعدادی از حمله‌های مخرب، حتی از فاصله دور هم آسیب‌پذیر کند. در صورتی که گوشی از طریق بلوتوث هک نشده باشد هم می‌تواند شرایط بد و ناامن را رقم بزند.

فعال‌سازی آپدیت‌های خودکار

یکی از ساده‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای محافظت از گوشی خود در برابر هکرها انجام دهید، روشن کردن بروزرسانی خودکار برای برنامه‌ها و سیستم عامل است. بروزرسانی‌ها می‌توانند امنیت دستگاه را مورد بازبینی قرار داده و در صورت وجود مشکل، آن‌ها را به سادگی رفع کرده و امنیت دستگاه را ارتقاء دهند. در صورتی که سیستم عامل گوشی هوشمند شما ضعیف است، مهم نیست که از کدام روش برای افزایش امنیت دستگاه استفاده می‌کنید؛ هم اکنون شما در برابر تمام حمله‌ها آسیب‌پذیر خواهید بود.

 

 

اضافه کردن لایه‌های امنیتی بیشتر

وقتی گوشی هک میشود چه اطلاعاتی را برمیدارد

یک شبکه عمومی مجازی (VPN) می‌تواند یک لایه امنیتی دیگر از حریم خصوصی برای داده‌های شما به حساب آید، علی‌الخصوص اگر در حال استفاده از شبکه‌های وای فای هستید. بهترین وی پی ان‌ها می‌توانند اطلاعات شما را رمزگذاری کرده تا بدین ترتیب موقعیت مکانی را از بین خواهند برد.

روش دیگر را باید دانلود یک برنامه امنیتی موبایل یا آنتی ویروس دانست. این برنامه‌ها می‌توانند بدافزارها را شناسای یکرده و از سرقت جلوگیری کنند. همچنین امکان دارد پشتیبان‌گیری از داده‌ها، ردیابی دستگاه یا وی پی ان‌های خودشان را ارائه کنند. دستگاه‌های اندروید دارای Google Play Protect هستند؛ یک اسکنر بدافزار داخلی برای برنامه‌ها که می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. شما می‌توانید گزینه‌های امنیتی را در برنامه تنظیمات دستگاه و در بخش امنیت، مدیریت کنید.

برای جلوگیری از هک شدن چه اقداماتی را باید انجام داد؟

با این که اقدام‌های پیشگیرانه اهمیت دارند، اما برخی عادت‌های بد در دنیای دیجیتال وجود دارد که با زندگی روزمره یکسان شده و می‌تواند دردسرساز شود.

شماره تلفن خود را به مردم ارائه ندهید

ابتدا باید ارائه شماره تلفن خود مگر در شرایط ضروری متوقف کنید. ارائه شماره تلفن به افراد مختلف ممکن است بدون خطر به نظر برسد، اما معمولا یک راه شناسایی به حساب می‌آید و کدهای موقف احراز هویت دو عاملی به شماره‌ها ارسال خواهند شد. هکرهایی که شماره تلفن همراه شما را می‌دانند، قطعا می‌توانند از پیامک برای ارسال بدافزار یا لینک‌های فیشینگ استفاده کنند که می‌تواند اطلاعات شخصی شما را به خطر بیندازد.

 

شاید نیاز داشته باشید:
ریکاوری اکانت هک شده فیسبوک

 

داشتن دقت کافی در دانلود برنامه‌ها

روش های جلوگیری از هک گوشی ؛ چطور بفهمیم گوشی هک شده ؟! - 2

هیچ چیزی را که از طریق پیامک یا ایمیل به گوشی موبایل ارسال می‌شود را بدون بررسی دقیق منبع، دانلود نکنید. این امکان وجود دارد که پیام از طریق شماره دوستانتان ارسال شود، اما شما نباید اقدام خاصی انجام دهید. در صورتی که مخاطب ناشناس است، نباید هیچ واکنشی نسبت به لینک‌های ارسال شده نشان دهید. یکی از کارشناسان حریم خصوصی در شرکت آنتی ویروس Avast به سادگی اعلام کرده است که نباید به هیچ کدام از پیام‌های حاوی لینک یا ناشناس پاسخ دهید؛ البته این موارد و لینک‌ها می‌توانند از طریق ایمیل هم ارسال شوند و شرایط یکسان است.

گوشی موبایل خود را روت نکنید

یکی دیگر از اقداماتی که باید مدنظر قرار دهید، عدم روت کردن دستگاه است. شما نباید گوشی هوشمند خود را روت کنید و انجام این کار می‌تواند امنیت موجود در سیستم عامل یا برنامه‌ها را به خطر بیندازد. هنگامی که گوشی خود را روت کنید، کلیه چرخه‌های امنیتی خاموش می‌شوند؛ این مسئله بسیار خطرناک بوده و می‌تواند شرایط ناپایدار را برای شما به وجود آورد.

از وای فای عمومی استفاده نکنید

به عنوان گام نهایی باید سعی کنید از شبکه‌های وای فای عمومی استفاده نکنید که بهترین مکان برای هکرها خواهد بود. شما می‌توانید به جای استفاده از وای فای عمومی از شبکه اینترنت همراه خود استفاده کنید. در صورتی که مجبور به متصل شدن هستید، بهتر است وی پی ان را فعال‌سازی کنید.

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های هک شدن دستگاه را می‌توان داغ شدن آن و کاهش عمر باتری دستگاه عنوان کرد. برای مشاهده مصرف غیرعادی برنامه‌ها از باتری باید وارد تنظیمات شوید و از بخش باتری (Battery)، گزینه بیشتر (More) را انتخاب کرده و روی مصرف باتری (Battery Usage) ضربه بزنید. همچنین برای انجام این کار در iOS باید وارد تنظیمات شوید و در ادامه باتری (Battery) را انتخاب کنید تا کلیه اطلاعات پیرامون استفاده برنامه‌ها از باتری نمایش داده شود.

 

دیگر مطالب مرتبط:
بازگردانی پیج هک شده اینستا

 

جمع‌بندی

روش‌های گوناگون و پیچیده‌ای پیرامون هک شدن گوشی وجود دارد که بیشتر آن‌ها مربوط به عدم رعایت برخی نکات از سوی کاربران است. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های مقابله با هک کردن گوشی را آموزش دهیم تا شما بتوانید از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کنید.

سوالات متداول

آیا نصب آنتی ویروس می‌تواند از هک شدن گوشی جلوگیری کند؟ نصب آنتی ویروس قوی را باید یکی از روش‌های جلوگیری از هک گوشی معرفی کرد. شما می‌توانید با کمی جستجو، بهترین آنتی ویروس‌های موجود برای گوشی‌ های موبایل را دانلود و نصب کنید.

آیا استفاده از وای فای در هتل یا سایر اماکن عمومی باعث هک گوشی می‌شود؟ یکی از روش‌های نفوذ هکرها از طریق وای فای عمومی بوده و بهتر است از این شبکه‌ها در صورت نیاز استفاده کنید و پس از رفع نیاز خود، ارتباط را قطع کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

16 نظر

  1. حسام

    گوشی من هک شده هرکاری میکنم دسترسی ب همه جیز من داره ردمی نوت 10 اگه اشتباه نکنم تو قرآن یه برنامه امنیتی مثل آواست بهم معرفی کنید انشالله نجات پیدا کردم تنظیمات آواست روی گوشی و جیمیل بلد نیستم چطور ایمنی اصولی تنظیمش کنم. اگه فیلمی چیزی از تنظیم کردنش داشتم امکان بود موفق شم از روزی ک ما ب روز رسانی لعنتی رو کردیم همه چیز ریخت بهم تو رو قرآن یکی کمکم کنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسام

      سلام اگه فکر میکنید هک شدید باید ریست فکتوری کنید گوشی رو
  2. مهدی

    سلام خسته نباشید من هفته پیش توی گوگل یه صفحه با عنوان همراه اول اومد با احتمال برنده شدن جایزه یه سری گزینه ها بود برای ادامه کلیک کردم ولی هیچ اطلاعاتی وارد نکردم تا درانتها برای تشخیص انسان از ربات من ناخواسته روش کلیک کردم پیامک هام رو باز کرد که یک متنی به نام تحت حاکمیت wifi هستم ysmlqj برای حدود ده شماره ۱۲ رقمی که با ۳۵ شروع میشد بفرستم و متاسفانه فرستادم اون شماره ها قابل بلاک هم نبود.
    ب نظرتون گوشی من هک شده؟ چون سرعتش کم شده لگ زیاد میزنه یه سری موقع ها انگار صداهای رینگ تون خودکار پخش میشه البته گوشی من قدیمی هم هست j7 و با macafee و نرم افزار avast هم چندین بار چک کردم خطر خاصی نبوده امکان داره مربوط به ضعیف شدن گوشی باشه یا واقعا هک شده
    چیکار باید کنم لطفا راهنمایی کنید؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام بله ممکن هک شده باشید ریست فکتوری کنید گوشی رو
  3. Ali

    سلام خسته نباشید
    آیا یک سایت میتونه به عکسهای موجود در گوشی دسترسی پیدا کنه؟
    متشکرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ali

      سلام وقت بخیر اگه اجازه دسترسی بدید بله
  4. معصومه سیف

    این برنامه ضد هک گوشی کار نمیکنه الان خریدم ازتون

  5. روحی

    سلام من یه مدتی هست که از برنامه های گوشیم که استفادع میکنم یه صفحه سفید رنگ روی صفحه گوشیم پیدا میشه و میره به نظرتون ایا هک شده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به روحی

      سلام وقت بخیر دقیق نمیدونم منظورتون چی هست احتمالا باگ باشه
  6. مصطفی

    سلام یه نفر مخاطبین منو هک کرده و میگه با ترموکس این کارو کرده و الان شماره های منو داره،الان چی کار کنم،امکان داره به قسمت های دیگه هم دسترسی داشته باشه؟
    مثلا دوستمه و چند شب پیش یه فایل برام فرستاد که سپر حفاظتی هشدار داد ولی نصبش کردم ولی بعد پاکش کردم،با ریست گوشی مشکلم حل میشه،لطفا کمکم کنید.
    ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مصطفی

      سلام وقت بخیر بله ممکن هک شده باشید به واسطه نصب نرم‌افزار گوشی رو ریست فکتوری کنید
  7. محمد صادق خلیل نیا

    سلام گوشی موبایل هک شده لطفاً راهنمای کنید ممنون میشم یا ا‌پلکیشن نصب کنم تا جلوگیری‌کند

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد صادق خلیل نیا

      سلام وقت بخیر چه نشانه‌هایی از هک‌ شدن رو مشاهده کردید؟
  8. زلیخا

    س یه سوال داشتم میخواستم بدونم من وقتی از طریق یه گوشی دیگه بابلوتوث میخوام عکس یاچیزهای دیگه بفرستم اون گوشی تبلتمو بالا نمیاره درصورتی.قبلانااین.کاراروانجام.میداد

    1. مهدی

      پاسخ به زلیخا

      سلام خیر
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زلیخا

      سلام وقت بخیر برای انتقال محتوا بلوتوث فناوری کندی هست از برنامه هایی مثل Share it بهره ببرید موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%87%da%a9-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads