داغ ترین ها :
شیائومی به دنبال افزایش ضریب امنیتی رابط کاربری MIUI

شیائومی به دنبال افزایش ضریب امنیتی رابط کاربری MIUI

حالت جدیدی برای رابط کاربری MIUI معرفی شده که Pure Mode نام دارد و به افزایش ضریب امنیتی دستگاه در فضای مجازی کمک می‌کند.

در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ بود که شیائومی اعلام کرد برای آزمایش ویژگی جدیدی به نام Pure Mode داوطلب جذب می‌کند. در آن زمان تنها گفته شد که این ویژگی که برای نسخه چین رابط کاربری MIUI در نظر گرفته شده و امکان دارد در آینده در اختیار کاربران نقاط دیگر جهان نیز در دسترس قرار گیرد.

حال، گزارش‌هایی منتشر شده که مشخص می‌سازد ویژگی مدنظر از مرحله آزمایشی خارج شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. درواقع کاربران چینی می‌توانند هم‌اکنون نسبت به دانلود آپدیت جدید رابط کاربری MIUI اقدام کرده و سپس از ویژگی Pure Mode برخوردار شوند.

 

لیست قیمت جدیدترین گوشی های شیائومی را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: گوشی شیائومی

 

به صورت خلاصه شده می‌توان گفت که ویژگی Pure Mode اجازه می‌دهد ضریب امنیتی کاربر در فضای مجازی افزایش یابد؛ به این صورت که مانع از دانلود اپلیکیشن‌های مشکوک به برخورداری از بدافزار می‌شود و همچنین با بررسی امنیتی می‌تواند از آسیب رسیدن به دستگاه ممانعت کند.

چنین ویژگی از دیدگاه برخی از رسانه‌ها بسیار شبیه به قابلیتی به نام Security Check است که در رابط کاربری ColorOS مخصوص محصولات اوپو، ریلمی و وان پلاس استفاده می‌شود. البته تفاوتی نیز به چشم می‌خورد. ویژگی مدنظر در رابط کاربری ColorOS پس از اینکه برنامه نصب شد، اقدام به بررسی امنیتی می‌کند؛ اما ویژگی Pure Mode چنین حالتی ندارد و پیش از آنکه برنامه نصب شود، ابتدا سلامت آن چک خواهد شد.

به طور دقیق‌تر می‌توان به ویژگی‌های Pure Mode پرداخت. قابلیت جدید رابط کاربری اجازه می‌دهد که به چهار ویژگی زیر دسترسی خواهد داشت که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • یافتن ویروس‌ها: با استفاده از این قابلیت در صورت وجود هرگونه ویروس، تروجان یا بدافزار که در اپلیکیشن مخفی شده باشند، نرم‌افزار متوجه شده و شما را از این موضوع مطلع خواهد ساخت.
  • بررسی حریم خصوصی: در این بخش، ویژگی Pure Mode بررسی می‌کند که آیا اپلیکیشن به صورت پنهانی در حال جمع‌آوری اطلاعات است یا خیر.
  • سازگاری اپلیکیشن با سخت‌افزار یا نرم‌افزار دستگاه: قابلیت مدنظر پیش از نصب برنامه بررسی می‌کند که آیا سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه مطابق با نیاز اپلیکیشن است یا خیر.
  • بررسی دستی: تنها اپلیکیشن‌هایی در Pure Mode اجازه نصب دریافت می‌کنند که پیشتر توسط کاربران واقعی نصب و آزمایش شده باشند.

روش فعال‌سازی ویژگی Pure Mode

شما به دو روش می‌توانید حالت امنیتی جدید رابط کاربری MIUI را فعال سازید. ما هر دو حالت را برایتان قرار داده‌ایم که می‌توانید به روش دلخواه اقدام به فعال‌سازی ویژگی Pure Mode کنید.

روش اول: پس از اینکه وارد بخش نصب اپلیکیشن در رابط کاربری MIUI شدید به بخش تنظیمات رفته و سپس وارد بخش Pure Mode شوید. حال می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه Turn On Now حالت مدنظر را فعال کنید.

روش دوم: زمانی که می‌خواهید اپلیکیشن جدیدی را نصب کنید، پس از اینکه اعلام شد برنامه با موفقیت نصب شده است از صفحه بعدی گزینه Turn On Pure Mode را فعال کنید تا حالت بررسی امنیتی در دسترس قرار گیرد.

در نظر داشته باشید پس از اینکه ویژگی Pure Mode فعال شد اپلیکیشن‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و اگر امنیتشان مورد تایید قرار گرفت، امکان نصبشان وجود خواهد داشت. البته در صورتی که نیاز به نصب اپلیکیشن دارید کافی است از بخش تنظیمات به بخش Pure Mode رفته و گزینه Authorize this installation را انتخاب کرده و اپلیکیشن مدنظر را نصب کنید.

برای غیرفعال کردن ویژگی Pure Mode وارد بخش نصب اپلیکیشن یا App Installer رابط کاربری MIUI شده و سپس از بخش تنظیمات به بخش Pure Mode بروید. حال در صفحه‌ای که برایتان باز شده گزینه Turn Off Now را بزنید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%86%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b6%d8%b1%db%8c%d8%a8-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d8%a7/
ads
ads